Οπτική Συνάντηση 3 η EDUE-340. Περιεχόμενο Μαθήματος Επαναφορά εννοιών Οπτική – πρακτική προσέγγιση Παρουσίαση Κεφαλαίου 12, Χαλκιά (2010) Σχεδιασμός.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σημ.: Οι ώρες διδασκαλίας που αναφέρονται σε κάθε φάση και στάδιο είναι κατά προσέγγιση.
Advertisements

Το Φως
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Pinhole Camera ή Κάμερα Μικροσκοπικής Οπής
EDG220 C: Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές και
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Περί της φύσης του φωτός
Αρχές επικοινωνίας με ήχο και εικόνα (Κεφάλαιο 16)
«Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου
Καλή και δημιουργική χρονιά.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
Φυσική Γ Λυκείυ Γενικής Παιδείας - Το Φώς - Η Φύση του Φωτός
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ Διδακτικές προσεγγίσεις στο μάθημα της Πληροφορικής.
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Δημοτικό Σχολείο
Εισαγωγικές έννοιες στην Κυματική Φυσική
ΦΥΣΙΚΗ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Δείκτης Διάθλασης Το φώς διαδίδεται μέσα στο νερό με μικρότερη ταχύτητα από ότι στο κενό. Αυτό περιγράφεται με το δείκτη διάθλασης Η διαφορετική ταχύτητα.
Το Ηλεκτρομαγνητικό Φάσμα
Από τη Θερμότητα στη Θερμοκρασία Η Θερμική Ισορροπία
Το φως …όπως το εξήγησε ο Maxwell
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός
5.3 XAΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ ΤΟΥ ΚΥΜΑΤΟΣ
ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΚΥΜΑΤΩΝ.
EDUE 240: Βάσεις και Βασικές Έννοιες των Φυσικών Επιστημών στο Δημοτικό Maria Evagorou Fall UNIC, Συνάντηση 2η.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
Φυσική Γ’ Λυκείου Γενικής Παιδείας
Α.Π.Θ. Π.Τ.Δ.Ε. Π.Μ.Σ Επιστήμες της Αγωγής-Κατεύθυνση Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Νέες Τεχνολογίες Διερεύνηση εφαρμογής.
6.2 ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ.
6.1 ΦΩΣ: ΟΡΑΣΗ & ΕΝΕΡΓΕΙΑ.
ΣΥΝΟΨΗ (5) 42 Το ηλεκτρομαγνητικό φάσμα
Διερεύνηση του 2ου νόμου του Newton
Οπτική, Καθρέφτες και Διαφάνεια σωμάτων
8.3 ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ 8.4 ΤΟ ΧΡΩΜΑ.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Περίθλαση Frauhofer με χρήση του πακέτου Matlab
2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
7.2 ΕΙΚΟΝΕΣ ΣΕ ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ: ΕΙΔΩΛΑ
2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
Οπτικά φαινόμενα (Ανάκλαση – Διάθλαση)
Βασικές έννοιες των Φ.Ε. στο Δημοτικό Σχολείο Συνάντηση 1 η.
5.1 MΗΧΑΝΙΚΑ ΚΥΜΑΤΑ 5.2 ΚΥΜΑ & ΕΝΕΡΓΕΙΑ.
2ο ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
Επιμόρφωση Εκπ/κών στη χρήση και την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική και διδακτική διαδικασία.
Tο project από τα μάτια των μαθητών  ΕΓΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑ Tο σχολείο χώρισε τους μαθητές της Α’ Λυκείου σε 9 διαφορετικά project, ανάλογα με το.
ΕΡΕΥΝΑ ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. - Ο.Λ.Μ.Ε. (Απρίλης – Μάης 2008)
Οι κινηματογραφικές ταινίες στη διδακτική διαδικασία.
Ήχος, Επιχειρηματολογία στις Φ.Ε, εναλλακτικές αντιλήψεις μαθητών
6° Εργαστηριακό Μάθημα Θέμα: Φως - Κάτοπτρα.
ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ Η ιστορία μιας ιδέας. «Πρώτη ουσία»: Μυθικές Κοσμογονίες ΗΣΙΟΔΟΣ (θεογονία) Εν αρχή ην … το Χάος, η Γη και ο Έρως … το Χάος γεννά τη Νύχτα.
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΑ " ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ " Εξέταση στο μάθημα της τεχνολογίας Σχολικό έτος Υπεύθυνη καθηγήτρια : κ. Μαυροματάκη.
1 Fun with Physics Η φύση του φωτός 2 Οι ερωτήσεις χωρίζονται σε 2 κατηγορίες : 1. Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής. 2. Ερωτήσεις σωστού - λάθους. 1. Ερωτήσεις.
ΙΑΤΡΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ eclass: MED684
ΕλληνογαλλικΗ σχολΗ ΠειραιΑ « ΑγιοΣ ΠαΥλοΣ "
Διερεύνηση του 2ου νόμου του Newton
ΟΠΤΙΚΗ Οπτική ονομάζεται ο κλάδος της Φυσικής που μελετά τη συμπεριφορά και τις ιδιότητες του φωτός, ενώ επιπλέον περιγράφει και τα φαινόμενα που διέπουν.
Θέμα παρουσίασης: Ο χρόνος
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΕΦΕΙΑ – 4ο Μάθημα Ανάδειξη των ι.μ. Μεθοδολογία Workshop.
Εισήγηση Δρ. Δ. Δαποντας.
ΦΩΣ & ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΦΥΣΙΚΗ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
2 ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας Ανάκλαση και διάθλαση του φωτός.
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
ΦΥΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Βασικες Εννοιες Φυσικών Επιστημών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οπτική Συνάντηση 3 η EDUE-340

Περιεχόμενο Μαθήματος Επαναφορά εννοιών Οπτική – πρακτική προσέγγιση Παρουσίαση Κεφαλαίου 12, Χαλκιά (2010) Σχεδιασμός μαθήματος

Ερώτηση επανάληψης Τί θα απαντούσατε σε ένα γονιό ο οποίος σας είπε ότι σπαταλάτε το χρόνο στο μάθημα της επιστήμης ενώ θα μπορούσε να αξιοποιηθεί σε σημαντικότερα μαθήματα όπως π.χ. στα ελληνικά. Εξηγήστε με 3 τεκμηριωμένα επιχειρήματα.

Τί είναι η οπτική; Εννοιολογικός χάρτης για το τί συμπεριλαμβάνει η οπτική.

Διερεύνηση/Σκιες

Προσανατολισμός στο χώρο και σκιές; Πώς μπορούμε να συνδέσουμε την καθημερινότητα των μαθητών με το θέμα αυτό; Επεξήγηση φαινόμενου μέρας/νύχτας Δημιουργία ηλιακού ρολογιού και επεξήγηση ώρας. Δημιουργία ηλιακού και επεξήγηση ώρας Επεξήγηση έκλειψης ηλίου

Αρχικές αντιλήψεις των παιδιών για το φως; Ποιες είναι οι αρχικές αντιλήψεις των παιδιών για το φως όπως καταγράγονται μέσα στο Κεφάλαιο 12 στο βιβλίο της Χαλκιά (2011); Γιατί είναι σημαντικό να γνωρίζουμε αυτές τις αντιλήψεις ως εκπαιδευτικοί;

Η φύση του φωτός Το φως είναι εγκάρσιο ηλεκτρομαγνητικό κύμα το οποίο εκπέμπεται από μια πηγή και διαδίδεται στο χώρο με ταχύτητα c=3X10 8

Η φύση του φωτός Το φως έχει σωματιδιακή φύση, δηλαδή η ενέργεια που μεταφέρεται κατά την εκπομπή του φωτός είναι αποθηκευμένη σε διακριτά πακέτα ενέργειας που ονομάζονται φωτόνια ή κβάντα. => Το φως έχει δύο μορφές και κάθε μια από αυτές μπορεί να εξηγήσει διαφορετικά φαινόμενα.

Ευθύγραμμη Διάδοση Φωτός Τεκμήρια για το ότι το φως ταξιδεύει ευθύγραμμα;

Ιστορική εξέλιξη του επιστημονικού προτύπου φωτός 6 ος -5 ος π.Χ: Το φως και το σκοτάδι είναι υλικές ουσίες 4 ος π.Χ: Αριστοτέλης- το φως και το σκοτάδι είναι ιδιότητες των σωμάτων. 13 ος μ.Χ: φως ως δύναμη που πηγάζει από το σώμα και διαδίδεται ευθύγραμμα. 17 ος μ.Χ: O Boyle υποστηρίζει σωματιδιακή σύσταση ενώ ο Hooke την κυματική 19 ος μ.Χ: το φως είναι κύμα (Young & Fresnel)

Ιστορική Εξέλιξη προτύπου για όραση 5 ος π.Χ: Το μάτι εκπέμπει ακτίνες προς το αντικείμενο. Ατομικοί φιλόσοφοι: στην επιφάνεια κάθε σώματος σχηματίζεται το είδωλό του και αυτό έρχεται στα μάτια μας. Στωικοί: τα αντικείμενα εκπέμπουν ακτίνες που εισέρχονται στα μάτια μας. Αριστοτέλης: Οι ακτίνες ξεκινούν από τα μάτια, κινούνται ευθύγραμμα και καταλήγουν στο αντικείμενο. Σχολή Αλεξάνδρειας 11 ος μ.Χ και Ευρώπη 16 ος: Επανάφέρουν θεωρία Στωικών.

Οι ιδέες των μαθητών για το φως Το φως ταυτίζεται με την πηγή του (το φως είναι η λάμπα) Το φως είναι κατάσταση Βλέπω το αντικείμενο επειδή υπάρχει παντού φως Το μάτι στέλει ακτίνες φωτός στο αντικείμενο

Γιατί βλέπουμε;

Διάχυση φωτός έδαφος καθρέφτης

Αρχικές αντιλήψεις των παιδιών για το φως; Ποιες είναι οι αρχικές αντιλήψεις των παιδιών για το φως όπως καταγράγονται μέσα στο Κεφάλαιο 12 στο βιβλίο της Χαλκιά (2011); Γιατί είναι σημαντικό να γνωρίζουμε αυτές τις αντιλήψεις ως εκπαιδευτικοί;

Σχεδιασμός μαθήματος Σε ποια τάξη μπορεί να διδαχθεί οπτική σύμφωνα με Α.Π. Να θέσετε στόχους για τη διδασκαλία του μαθήματος Σελίδες από Χαλκιά (2010) για επόμενη φορά

Αναστοχαστικό Ημερολόγιο Ποιες οι αρχικές αντιλήψεις των μαθητών για το φως και πώς θα μπορούσαν να επηρεάσουν τη διδασκαλία του κεφαλαίου. Τί διδακτικές μεθόδοι έχουν χρησιμοποιηθεί στο μάθημα που θα μπορούσαν να μεταφερθούν σε δικά σας μαθήματα. Άλλα....