Πάνω από 72.000 έγχρωμες φωτογραφίες (αυτοχρωμίες) και 100 ώρες κινηματογραφικού φιλμ βρίσκονται στα αρχεία του Μουσείου Albert Kahn, στο Παρίσι.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το Μάννα Κάθε φορά που κάνω κάποια σκέψη, αν δεν θα έπρεπε να την αναλύσω, θα έγραφα απλώς: Το μοναδικό φαγητό, που σύντομα πιστεύω ότι θ’ αντικαταστήσει.
Advertisements

Συνεισφορά στις ελληνικές εξαγωγές ανά περιφέρεια Διάστημα: Ιαν-Ιούνιος 2012 •70% των ελληνικών εξαγωγών εξακολουθεί να πραγματοποιείται από τις περιφέρειες.
Από την camera obscura στην ψηφιακή φωτογραφική μηχανή
ΔΡΑΣΕΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑΣ
Η ψηφιοποίηση τεκμηρίων του Αρχείου Χειρογράφων και Φωτογραφιών Αθήνα 3 Απριλίου 2009 Γιώργος Αγαθός, Εκδόσεις Καστανιώτη Α.Ε.
Καλως Ήρθατε στο CERN!.
Η γλώσσα όλου του κόσμου
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ Πληροφορίες.
ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 13.2 Αρχές και οικονομικοί κανόνες για την κινητικότητα.
Ευρωπαϊκή Ένωση όργανα και οργανισμοί.
28. Κοινωνία και κράτος στον Μεσοπόλεμο
Ο Α΄ Παγκόσμιος πόλεμος
Hacer click para continuar Πάνω από έγχρωμες φωτογραφίες (αυτοχρωμίες) και 100 ώρες κινηματογραφικού φιλμ βρίσκονται στα αρχεία του Μουσείου.
Ο ΔΡΟΜΟΣ ΤΟΥ ΚΡΑΣΙΟΥ ΣΟΥΖΑΝΑ ΒΙΛΑΝΑΚΗ ΜΑΡΩ ΚΟΝΤΟΒΕΡΟΥ
Ο Μεχμετ αλη.
Από την camera obscura στην ψηφιακή φωτογραφική μηχανή
Ένταση στα Βαλκάνια..
Η κατάσταση πριν από τους βαλκανικούς πολέμους
Τυρί-Φέτα Η φέτα και γενικότερα το τυρί είναι ένα πολύ διαδεδομένο προϊόν στην χώρα μας και μαζί με το ελαιόλαδο αποτελούν βασικά προϊόντα της διατροφής.
Καλώς Ήρθατε στο CERN! Χρήστος Λαζαρίδης University of Wisconsin-Madison.
3.5. Ο συνδικαλισμός Που αποβλέπει ο συνδικαλισμός και τι είναι τα εργατικά συνδικάτα; αποβλέπει κοινάεργασιακάσυμφέροντα Ο συνδικαλισμός αποβλέπει στη.
Κεφάλαιο Γ΄ Ο Α΄ Παγκόσμιος Πόλεμος και οι άμεσες επιπτώσεις του Οι ανταγωνισμοί των Μεγάλων Δυνάμεων ( )
Η Ελλάδα το 1830 Σύνορα Αμβρακικού-Παγασητικού
ΜΑΡΙΑ ΜΕΜΕΖΑ ΧΑΡΑ ΜΑΥΡΑΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΜΑΥΡΙΚΟΥ Γ2
MENU ΕΠΙΛΟΓΩΝ ΟΛΕΣ ΟΙ ΧΩΡΕΣ ΤΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ ΜΑΡΟΚΟ ΓΑΛΛΙΑ ΙΤΑΛΙΑ ΧΩΡΕΣ
2ο Γενικό Λύκειο Κέρκυρας Σχ. έτ
Χάρτης Χώρες Πληθυσμός
 Με τον όρο θέατρο εννοούμε την παραγωγή απεικονίσεων και συμβάντων, παραδοσιακών ή φανταστικών, ανάμεσα σε ανθρώπους με σκοπό την τέρψη και την επιμόρφωση.
H Βαλκανική χερσόνησο, πριν από τους Βαλκανικούς πολέμους
Τα χαρακτηριστικά του πληθυσμού της Ευρώπης
MENU ΕΠΙΛΩΓΩΝ ΑΙΓΥΠΤΟΣ ΑΛΒΑΝΙΑ ΑΛΓΕΡΙΑ ΒΟΣΝΙΑ ΓΑΛΛΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΙΤΑΛΙΑ
MENU ΙΤΑΛΙΑ ΤΙΤΛΟΣ ΚΥΠΡΟΣ ΤΟΥΡΚΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΤΥΝΙΣΕΙΑ ΜΑΡΟΚΟ ΙΣΠΑΝΙΑ
ΜΕΝΟΥ ΕΠΙΛΩΓΩΝ ΚΥΠΡΟΣ ΟΙ ΧΩΡΕΣ ΤΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ ΚΡΟΑΤΙΑ ΤΟΥΡΚΙΑ ΙΣΡΑΙΛ
ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ΒΛΑΧΑΚΗΣ-ΓΑΛΑΤΗΣ.
Οι Βαλκανικές χώρες.
ΟΞΙΝΗ ΒΡΟΧΗ Μιχαηλίδου Αργυρώ Πολυνού Λίτσα Πολυνού Λιάνα
Ο Α΄ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΙ Η ΡΩΣΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ( )
Ερευνητική εργασία της Β΄ Λυκείου
Το FIFA είναι ένα video game που δημιουργήθηκε από την EA Sports τα Χριστούγεννα του Ο κόσμος είχε ανάγκη από διασκέδαση και έτσι η Αμερικανική.
Η Γαλλική Επανάσταση σε πίνακα της εποχής (φωτ. από την έκδ. «100+1 χρόνια Ελλάδα»).
Η ιστορία και η εξέλιξη της
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
Γυμνασιο καλυβιων: ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
ΘΑΛΑΣΣΟΠΟΡΟΙ ΕΞΕΡΕΥΝΗΤΕΣ
Από ποιες θάλασσες βρέχεται η Ευρώπη; Ποιο είναι το μήκος της ακτογραμμής της; Τι έχουν προκαλέσει οι πάγοι στις ακτές της Βόρειας Σκανδιναβίας;
ΛΕΥΚΟΣ ΠΥΡΓΟΣ ΣΩΤΗΡΗΣ ΑΡΕΤΟΣ. ΕΙΚΟΝΕΣ ΛΕΥΚΟΥ ΠΥΡΓΟΥ.
ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ.  Συγγραφικό έργο Συγγραφικό έργο  Συνοπτική εργογραφία Συνοπτική εργογραφία  Απήχηση του έργου του στο εξωτερικό Απήχηση του έργου.
Τότε και τώρα. ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η επιλογή του θέματος του Project έγινε από εμάς τους μαθητές, που επικράτησε ανάμεσα σε 3 θέματα. Οι λόγοι που επιλέξαμε το θέμα.
Οι Φοίνικες ήταν αρχαίος σημιτικός λαός, που κατοικούσε στα παράλια της ανατολικής Μεσογείου...
Για τη Μακεδονία θα μιλήσουμε σήμερα. Όχι όμως για τη σημερινή Μακεδονία που είναι ελεύθερη και ζούμε σ’ αυτήν και είμαστε περήφανοι για το όνομά της,
Η Δια Βίου Μάθηση στις Σέρρες
Ενοτητα 5. αμεσεσ ξενεσ επενδυσεισ
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
Η Εξέλιξη του αεροπλάνου
Διερευνητική εργασία Β1
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ Αρχαία Εποχή.
«Η χώρα μου η Ευρώπη!!!» (ταξίδι γνωριμίας)
Μαρίελλα Αναστασιάδου
Τα βήματα που ακολουθήσαμε για να ολοκληρώσουμε το πρόγραμμα
Άννα Τορτοπίδου Παναγιώτης Πρίτσας Πηγή: wikipedia
2α. Από τις Γεωγραφικές Ανακαλύψεις στο Διαφωτισμό
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ, ΜΙΧΑΙΑΣ ΕΙΡΗΝΗ
Ευρωπαϊκή Ένωση.
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Καταγραφής Ενδιαφέροντος των Επιχειρήσεων – Μελών του ΕΒΕΘ για τις Αγορές του Εξωτερικού.
ΟΙΚΙΑ - ΜΟΥΣΕΙΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ (ΧΑΛΕΠΑ ΧΑΝΙΩΝ)
Τα σχολεία του κόσμου.
Ηλίας Μπουναρτζής/users.sch.gr/bounartzis
Μελέτη Κόστους Κινητών Επικοινωνιών
Χριστόφορος και Βαγγέλης
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πάνω από έγχρωμες φωτογραφίες (αυτοχρωμίες) και 100 ώρες κινηματογραφικού φιλμ βρίσκονται στα αρχεία του Μουσείου Albert Kahn, στο Παρίσι.

Ανάμεσα στα 1908 και 1930 ο πολυεκατομμυριούχος Γάλλος τραπεζίτης και φιλάνθρωπος Albert Kahn αποφάσισε να στείλει φωτογράφους σε όλο τον κόσμο προκειμένου να απαθανατίσουν τη ζωή στον Πλανήτη. Οι φωτογράφοι αυτοί έγιναν «μάρτυρες» μερικών από τα πιο βαρυσήμαντα γεγονότα της εποχής, αλλά και προσωπικών λεπτομερειών της καθημερινής ζωής απλών ανθρώπων.

Οι αυτοχρωμίες, προδρομική μορφή των έγχρωμων φωτογραφιών, ήταν ακόμη άγνωστες στην αρχή του αιώνα. Ακόμη και όταν διαδόθηκε η νέα αυτή τεχνική ανακάλυψη των αδελφών Λυμιέρ, των γνωστών εφευρετών του κινηματογράφου, παρέμενε ένα πολύ ακριβό μέσο για τις δυνατότητες των φωτογραφικών εργαστηρίων, που εξακολουθούσαν να κάνουν ασπρόμαυρες ή επιχρωματισμένες φωτογραφίες. Παρ' όλα αυτά, η μέθοδος της αυτοχρωμίας αποδείχθηκε επιτυχής, αφού εκτοπίστηκε μόλις στη δεκαετία του 1950 από τα σύγχρονα έγχρωμα φιλμ.

Στις αρχές της δεύτερης δεκαετίας του αιώνα, λοιπόν, λίγοι άνθρωποι μπορούσαν να ελπίζουν ότι θα τραβήξουν έγχρωμες φωτογραφίες, αφού οι τεχνικές έγχρωμης εμφάνισης βρίσκονταν ακόμη σε πειραματικό στάδιο, ενώ η πατέντα των αδελφών Λυμιέρ κατατέθηκε μόλις το 1903 και χρειάστηκε μια σταδιακή τελειοποίηση ως το Αυτή ήταν και η πρώτη επιτυχημένη εμπορικά έγχρωμη τεχνική, η οποία έδινε θαυμάσιες έγχρωμες διαφάνειες με σωστή χρωματική ισορροπία και συνήθως απαλά χρώματα. Αν η λήψη γινόταν υπό τον κατάλληλο φωτισμό, τα χρώματα μπορούσαν να βγουν ως και λαμπερά.

Η νέα εφεύρεση ονομάστηκε «αυτοχρωμία», προφανώς για να τονισθεί το «αυτόματον» της μεθόδου, αφού η χρήση της δεν παρουσίαζε επιπλέον δυσκολίες απ' ό,τι εκείνη των ασπρόμαυρων φωτογραφιών. Η κατασκευή, όμως, των αυτοχρωμικών πλακών ήταν τεχνικά δύσκολη και δαπανηρή. Πάντως, το 1913, η παραγωγή του εργοστασίου των αδελφών Λυμιέρ έφθασε τις πλάκες την ημέρα.

Την ίδια εποχή ο τραπεζίτης Αλμπέρ Καν στη Βουλώνη, το αριστοκρατικό προάστιο του Παρισιού, είχε αφοσιωθεί ολοκληρωτικά στην υλοποίηση ενός οράματος και ενός ανθρωπιστικού έργου, που στόχευε στη βελτίωση της κατανόησης μεταξύ των λαών και στη διεθνή συνεργασία. Αξιοποιώντας τις νέες τεχνικές της φωτογραφίας και του κινηματογράφου, επεδίωξε να καταγράψει με αντικειμενικότητα τοπία, κτίρια και ανθρώπους, χωρίς τις παρωπίδες των σκοπιμοτήτων του καιρού του, χωρίς τη βαριά σκιά του επεκτατισμού, της αποικιοκρατίας, του οριενταλισμού, του εξωτισμού. Σε αυτή την καταγραφή, που ξεκίνησε το 1909, έδωσε το όνομα «Αρχεία του Πλανήτη».

Και, παρ' ότι δεν κατάφερε να ολοκληρώσει το έργο του, όπως περιγράφει η διευθύντρια του Μουσείου Αλμπέρ Καν κυρία Jeanne Beausoleil, «χάρη στην αλάθητη διαίσθησή του πραγματοποίησε αυτό που σήμερα θα ονομάζαμε έργο τεκμηρίωσης με πολυμέσα». Πρωταρχικός στόχος του Αλμπέρ Καν ήταν ο αγώνας κατά των προκαταλήψεων. Πεπεισμένος ότι τους πολέμους προκαλεί η ανεπαρκής γνώση της ετερότητας, προόριζε τα «Αρχεία του Πλανήτη» για την πληροφόρηση όλων των προσωπικοτήτων που αντιπροσώπευαν διάφορες κοινωνικές, πολιτικές, συνδικαλιστικές και θρησκευτικές τάσεις.

Για τη συνάντηση αυτών των προσωπικοτήτων ίδρυσε το 1916 την Εθνική Επιτροπή Κοινωνικών και Πολιτικών Μελετών καθώς και την οργάνωση «Γύρω από τον Κόσμο». Προσκεκλημένοι της οργάνωσης, συμμετείχαν σε συνεδριάσεις μεταξύ άλλων ο Νικόλαος Πολίτης, ο Ελευθέριος Βενιζέλος και ο Ιωάννης Μεταξάς. Οι αποστολές σε διάφορα μέρη του κόσμου δεν γίνονταν τυχαία και άσκοπα. Ο Αλμπέρ Καν ανέλυε καθημερινά τον διεθνή Τύπο και επέλεγε τόσο τον τόπο προορισμού των αποστολών όσο και τους κατάλληλους συνεργάτες. Στην υπηρεσία αυτής της ουτοπίας τέθηκαν άνθρωποι με ανοιχτό μυαλό και ανοιχτούς ορίζοντες.

Τις δύο αποστολές στο Άγιον Όρος έφεραν σε πέρας δύο δοκιμασμένοι φωτογράφοι, ο Στεφάν Πασέ το 1913 και ο Φερνάν Κυβίλ το 1918, σε κρίσιμες περιόδους για τη διαμόρφωση του πολιτικού χάρτη της εποχής, υπό την καθοδήγηση του γεωγράφου Ζαν Μπρυν, ενός από τους πρωτεργάτες της ανθρωπογεωγραφίας στη Γαλλία.

Ο Μπρυν, τακτικός καθηγητής στο Κολέγιο της Γαλλίας, τέθηκε επικεφαλής των «Αρχείων του Πλανήτη» προσφέροντας την πολύτιμη γνώση του για τις νευραλγικές περιοχές του πλανήτη που έπρεπε να αποτελέσουν αντικείμενο καταγραφής. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην πρώτη αποστολή που διηύθυνε για τα «Αρχεία του Πλανήτη», στις 13 Οκτωβρίου 1912, επέλεξε να επισκεφθεί τα Βαλκάνια, πέντε ημέρες προτού ξεσπάσει ο πρώτος από τους Βαλκανικούς Πολέμους.

Ρετρό

Γερμανία

Αλγερία

Μπενίν (Δαμοχέη)

Βοσνία

Βραζιλία

Βουλγαρία

Καμπότζη

Καναδάς

Κίνα

Κροατία

Τζιμπουτί

Αίγυπτος

Ισπανία

Η.Π.Α

Γαλλία

Ελλάδα

Ολλανδία

Ινδία

Αγγλία

Ιράν

Ιράκ

Ιρλανδία

Ιταλία

Λίβανος

Σκόπια

Μαρόκο

Μογγολία

Μαυροβούνιο

Νορβηγία

Παλαιστίνη

Σαουδική Αραβία

Σερβία

Συρία

Σρι Λάνκα

Σουηδία

Τουρκία

Βιετνάμ

Ο Albert Kahn ήταν ένας άνθρωπος της ειρήνης, αλλά δυστυχώς έζησε τρεις μεγάλους πολέμους εναντίον της χώρας του. Στις επόμενες εικόνες επεικονίζεται ο ίδιος.