Διαπολιτισμική προσέγγιση της Ελληνοαλβανικής συνεργασίας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Advertisements

1. 2 Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ Ο.Α.Ε.Π. ΣΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ “ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑΣ“ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΊΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΗ  Είναι πλέον κατανοητό από όλους.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Ψυχοκοινωνικά ζητήματα στην αγωγή στα μέσα επικοινωνίας Νικόλας Χρηστάκης Τμ. Ψυχολογίας, Πάντειο Παν/μιο.
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΙΔΕΑ
Διαχείριση Έργου Οργάνωση, σχεδιασμός και προγραμματισμός έργων ανάπτυξης λογισμικού.
Ορθές Πρακτικές Διανομής Φαρμάκων
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
Επικοινωνία στο χώρο εργασίας
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
Page 1 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΠΟΨΕΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΩΝ ΚΟΡΥΦΑΙΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ Εμείς δεν βλέπουμε ένα απλό σχεδιάγραμμα. Βλέπουμε τον τρόπο.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΡΟΜΑ και κοινωνικη ενταξη
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
Alfred Schutz. O Alfred Schutz θεωρείται ως ένας από τους σημαντικότερους θεωρητικούς της φαινομενολογίας στις κοινωνικές επιστήμες. Η συνεισφορά του.
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
Διεθνής Καριέρα Στελεχών στο σύγχρονο περιβάλλον
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Δρ. Χριστίνα Χατζησωτηρίου Συνάντηση 5 η.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕΙΜΕΝΙΚΟΥ ΕΙΔΟΥΣ
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
ΟΙ «ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ» ΣΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
Δρ Ι.Π.Αμπελάς Ορισμός, αίτια, συνέπειες, τρόποι αντιμετώπισης
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
Hospitality Skills for Tourism Hospitality and Entertainment Management Lecture 3 Christos Dimas Lecturer.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΓΛΩΣΣΑΣ Βασικές έννοιες: μητρική γλώσσα Μητρική γλώσσα Η γλωσσική μορφή με την οποία έρχεται σε επαφή το παιδί.
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
ΔΗΣ 110 Δημόσιες Σχέσεις ΣΤΕΛΛΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ 02/02/2015 1
Δόμηση και αποδόμηση κειμένων εκπαιδευτικής πολιτικής
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Μοντέλα και μορφές αξιολόγησης
ΟΡΓΑΝΩΣΗ & ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών 1 Κεφάλαιο 3 Η Σημασιολογία των Γλωσσών Προγραμματισμού Προπτυχιακό.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Γλώσσα και σκέψη Με τον όρο σκέψη εννοούμε ένα μεγάλο φάσμα νοητικών διεργασιών: Επεξεργασία εννοιών, επίλυση προβλημάτων, ονειροπόληση, προγραμματισμό.
Μάθημα: Διοίκηση Επιχειρήσεων Εναλλακτικού Τουρισμού Πάρις Τσάρτας Καθηγητής Τουριστικής Ανάπτυξης Σαραντάκου Έφη Διδάκτορας Χωροταξίας – Τουριστικής Ανάπτυξης.
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ.
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία Ενότητα 7η: Η έννοια του ομιλιακού ενεργήματος. Όνομα Καθηγητή: Παρούσης Μιχαήλ Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών.
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR – CHAPTER 18 ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ (ORGANIZATIONAL CULTURE)
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR I. Εισαγωγή στην Οργανωτική Συμπεριφορά (Κεφάλαιο 1) Με τι πιστεύετε ασχολείται το μάθημα της οργανωτικής συμπεριφοράς;
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
Ενοτητα 1. διεθνη επιχειρηματικη δραστηριοτητα
Προσεγγίσεις επεξεργασίας πληροφοριών Οι βασικές διεργασίες: Κωδικοποίηση, αποθήκευση, ανάσυρση.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Σύγχρονες Τάσεις Συμβουλευτικής
Βασικά δεδομένα Το σύστημα υγείας δεν αποτελεί απλά άθροισμα επιμέρους μερών. Τα επιμέρους στοιχεία του συστήματος βρίσκονται σε συνεχή αλληλεξάρτηση.
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις
5/2017 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ/ 8 Φιλίππα Χατζησταύρου Συμπεριφορισμός.
ΗΘΙΚΟΣ ΣΧΕΤΙΚΙΣΜΟΣ.
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Πληροφοριακή Συμπεριφορά
ΠEΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΡΑΠΕΖΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ.
Η έννοια της επιχείρησης
Γλωσσική ανάπτυξη – Κατάκτηση γλώσσας
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΔΟΕΠ&ΤΜ
Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διαπολιτισμική προσέγγιση της Ελληνοαλβανικής συνεργασίας Θεμιστοκλής Γκόγκας Επίκουρος καθηγητής Τμήμα Εφαρμογών Ξένων Γλωσσών στη Διοίκηση & το Εμπόριο ΤΕΙ Ηπείρου Θεμιστοκλής Γκόγκας

   Παρά το γεγονός ότι ανέκαθεν οι πολιτισμοί ερχόταν σε επαφές μεταξύ τους (εμπορικές, πολιτικές, διπλωματικές, στρατιωτικές, ακόμη και επιγαμίας) η μελέτη του φαινομένου της επικοινωνίας μεταξύ των πολιτισμών δεν αποτέλεσε παρά αντικείμενο της τελευταίας δεκαετίας. Θεμιστοκλής Γκόγκας

Έπρεπε μάλλον να βιώσουμε: την παρακμή της βιομηχανικής κοινωνίας Η μελέτη του φαινομένου της επικοινωνίας μεταξύ των πολιτισμών δείχνει να είναι απότοκο της μεταβιομηχανικής κοινωνίας και φυσικά της παγκοσμιοποίησης. Έπρεπε μάλλον να βιώσουμε: την παρακμή της βιομηχανικής κοινωνίας την ανάδυση της μεταβιομηχανικής την αυγή του μεταμοντερνισμού Θεμιστοκλής Γκόγκας

Η επικοινωνία αποτελεί διάσταση της ζωής. Πρόκειται για τη διαδικασία δημιουργίας, ανταλλαγής, ερμηνείας, αξιολόγησης και αξιοποίησης συμβόλων, πληροφοριών και μηνυμάτων. Θεμιστοκλής Γκόγκας

Oρισμοί επικοινωνία είναι η άμεση ή έμμεση, μονόπλευρη ή αμφίπλευρη, συνειδητή ή κατευθυνόμενη μεταβίβαση μηνυμάτων από άνθρωπο σε άνθρωπο. επικοινωνία είναι το σύνολο των ενεργειών με τις οποίες διατυπώνονται και μεταβιβάζονται σε τρίτους μηνύματα για την ενημέρωσή τους ή την τροποποίηση της συμπεριφοράς τους. επικοινωνία είναι η μεταβίβαση και λήψη εντολών, ιδεών, συναισθημάτων, τάσεων, … λεκτικά και εξωλεκτικά, η οποία παράγει μια αντίδραση Θεμιστοκλής Γκόγκας

Η ανάπτυξη μίας θεωρίας της επικοινωνίας είχε ως κίνητρο τη γεφύρωση του χάσματος μεταξύ του νου του πομπού και του νου του δέκτη. Συνεπώς, στον επικοινωνιακό λόγο βασική προϋπόθεση άμβλυνσης της μη-επικοινωνιακής κατάστασης είναι η άρση της γλωσσικής διαφοράς. Θεμιστοκλής Γκόγκας

Η μελέτη της διαπολιτισμικής επικοινωνίας θα μπορούσε συνοπτικά να απαντήσει στο ερώτημα κατά πόσον είμαστε σε θέση να κατανοήσουμε ένα μέλος μιας κοινότητας, διαφορετικής από τη δική μας, αν δεν μοιραζόμαστε κοινές πολιτισμικές εμπειρίες. Θεμιστοκλής Γκόγκας

Δεν αρκεί η παρακολούθηση μιας διαδικασίας με βραχείες επεξηγήσεις, αλλά απαιτείται η κατανόηση του κανονιστικού λόγου γύρω από το συγκεκριμένο αντικείμενο, της σχετικής θεωρίας ή των αξιωμάτων και φυσικά, η κατανόηση του κόσμου του «Άλλου» μέσα από τα δεδομένα που η γλώσσα του ορίζει. Στην περίπτωση αυτή κάνουμε λόγο για διαπολιτισμική επικοινωνία, εφόσον δεν έχουμε απλώς μεταφορά στοιχείων, αλλά τη μετακένωση μιας διαφορετικής κοσμοθεωρίας που διέπει τον πολιτισμικό εταίρο. Θεμιστοκλής Γκόγκας

Οι μεταβολές που συντελέστηκαν στον κοινωνικο-οικονομικό χάρτη της Ευρώπης κατά την τελευταία δεκαετία του 20ου αιώνα, καθώς και οι ανακατατάξεις στο παγκόσμιο σκηνικό, δημιούργησαν ένα ρεύμα ανθρώπινων μετακινήσεων από την οικονομική «περιφέρεια» προς τις χώρες του λεγόμενου Δυτικού κόσμου Θεμιστοκλής Γκόγκας

Η συρροή όλων αυτών των ανθρώπινων ομάδων, η ανάμιξη των γλωσσών και των πολιτισμών στο πλαίσιο του κράτους, καθώς και οι ολοένα διευρυνόμενες επικοινωνίες μεταξύ διαφορετικών πολιτισμικών χώρων, διόγκωσαν την ανάγκη ορθής επικοινωνίας μεταξύ των ποικίλων ομάδων. Θεμιστοκλής Γκόγκας

Προκειμένου μια επιχείρηση να επιτύχει οικονομικά στο διεθνές της άνοιγμα είναι απαραίτητο να διαθέτει στελέχη που να μπορούν να αντεπεξέλθουν στις νέες επικοινωνιακές απαιτήσεις. Θεμιστοκλής Γκόγκας

Στα σχετικά εγχειρίδια υπάρχει ένα πλήθος παραδειγμάτων πολλά από τα οποία θα άγγιζαν τα όρια του αστείου, αν δεν υπέκρυπταν επικοινωνιακά κενά, επιζήμια για τις εταιρείες. Επί παραδείγματι, η ακρίβεια στο χρόνο των συναντήσεων είναι απαρέγκλιτη για τον άγγλο, ενώ ο χρόνος για μας είναι περισσότερο «σχετικός». Κινήσεις του σώματος για τον ένα λαό είναι αποδεκτές, ενώ για κάποιον άλλο οι ίδιες κινήσεις είναι προσβλητικές. Τα παραδείγματα αυτά ενδέχεται να μη γίνουν ποτέ προσωπικά μας βιώματα, αλλά υποδεικνύουν ενδεχόμενα επικοινωνιακά κενά. Αντίστοιχο επικοινωνιακό κενό συνιστά και η γυναίκα που θα σταλεί σε εμπορική αποστολή στις αραβικές χώρες, μερικές εκ των οποίων δεν αποδέχονται τη γυναίκα ως ισότιμο συνομιλητή Θεμιστοκλής Γκόγκας

Όλα τα παραπάνω τονίζουν το γεγονός ότι σε μια παγκοσμιοποιημένη οικονομία, η υπέρβαση των γνωστών ορίων επιχειρηματικής δραστηριότητας είναι δεδομένη. Οι επιχειρήσεις βρίσκονται στην ανάγκη όλο και ακριβέστερης κατανόησης στην επικοινωνία μεταξύ τους. Ως εκ τούτου οι ανάγκες ξεφεύγουν από τα κλασσικά όρια του παρελθόντος (τα γνωστά φαξ των παραγγελιών) και επεκτείνονται σε συνεργασίες, για τις οποίες απαιτείται έντονη λεκτική και εξωλεκτική δραστηριότητα. Θεμιστοκλής Γκόγκας

Κύριος παράγοντας επικοινωνίας είναι η γλώσσα Κύριος παράγοντας επικοινωνίας είναι η γλώσσα. Αυτή αποτελεί ένα σύνολο ηχητικών συμβόλων (λέξεων) οι οποίες παρατάσσονται στο λόγο βάσει ενός συνόλου κανόνων (γραμματική, συντακτικό) για να μεταβιβαστεί ένα ακέραιο νόημα. Κάθε παράβαση λεξιλογική, γραμματική, συντακτική, αποτελεί παράγοντα υποβάθμισης της επικοινωνίας. Θεμιστοκλής Γκόγκας

Η επικοινωνία δεν διεξάγεται ποτέ σε κοινωνικό κενό, απεναντίας γίνεται μέσα σε ένα οργανωμένο κοινωνικό σύνολο, το οποίο διέπεται από οργανωμένες κοινωνικές σχέσεις που επηρεάζουν τη γλώσσα και δίνουν νόημα στα μηνύματα. Με το σκεπτικό αυτό η γλωσσική και επικοινωνιακή ικανότητα απαιτεί ανάλυση τόσο των γλωσσικών όσο και των κοινωνικών δομών. Θεμιστοκλής Γκόγκας

Συνομιλητές Κοινωνικό συγκείμενο Θέμα Λειτουργία ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗ Θεμιστοκλής Γκόγκας

Λέμε για κάποιους ανθρώπους ότι μας είναι διαφανείς Λέμε για κάποιους ανθρώπους ότι μας είναι διαφανείς. Ωστόσο είναι σημαντικό, όσον αφορά αυτή την παρατήρηση, ότι ένας άνθρωπος μπορεί να είναι ολότελα αινιγματικός για έναν άλλο. Το μαθαίνουμε αυτό όταν βρεθούμε σε ξένη χώρα με εντελώς ξένες παραδόσεις, κι αυτό, ακόμη κι αν έχουμε καλή γνώση της ξένης γλώσσας. Δεν κατανοούμε τους ανθρώπους. (και όχι επειδή δεν γνωρίσουμε τι λένε μέσα τους). Δεν μπορούμε αν συντονίσουμε το βήμα μας με το δικό τους Geertz, C. (2003) Η Ερμηνεία των Πολιτισμών, Αθήνα: Αλεξάνδρεια Θεμιστοκλής Γκόγκας

Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να συλλάβουμε τον πολιτισμό όχι μόνο ως ένα συγκεκριμένο σύμπλεγμα κανόνων συμπεριφοράς (ήθη, έθιμα, παραδόσεις…), αλλά και ως σύμπλεγμα μηχανισμών ελέγχου (σχέδια, συνταγές, κανόνες…) για τη ρύθμιση της συμπεριφοράς. Θεμιστοκλής Γκόγκας

Σας ευχαριστώ! Θεμιστοκλής Γκόγκας