ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ ΕΝΝΟΙΩΝ 1. 2 Χρήστης Στόχος Ταμίας διενέργεια πώλησης διενέργεια ενοικίασης εισαγωγή ταμείου εξαγωγή ταμείου * 1 Μοντέλο Πεδίου Προβλήματος.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γραφήματα & Επίπεδα Γραφήματα
Advertisements

Πέτσας Δημήτριος Παρουσίαση στο μάθημα: Ψηφιακές Βιβλιοθήκες
Γενικού τύπου χαρακτηριστικά
ΔΙ.ΟΡΓΑΝΩ.ΣΗ Σύστημα ΔΙαχείρισης ΟΡΓΑΝΩσιακής ΓνώΣΗς για τις ελληνικές επιχειρήσεις. Μπίμπη Σταματία1 Σαμολαδάς Ιωάννης1 Σταμέλος Ιωάννης1 Κατσιαδάκης.
Best Practices of the Best Agents RE/MAX Europe 5 th Convention – Gil Li-ran, VP of Marketing RE/MAX Israel Οι καλύτερες πρακτικές από τους καλύτερους.
7.5.2 Αντικειμενοστραφής προγραμματισμός
Διαχείριση Έργου Οργάνωση, σχεδιασμός και προγραμματισμός έργων ανάπτυξης λογισμικού.
-Στοίβα-Ουρά - Πλεονεκτήματα πινάκων -Δομές δεδομένων δευτερεύουσας μνήμης -Πληροφορική και δεδομένα -Παραδείγματα-Προβλήματα ψευδοκώδικα.
της Μαρίας-Ζωής Φουντοπούλου
Χαρακτηριστικά συνθετικής κίνησης 1 Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα.
Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής
Χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών στη δευτεροβάθμια ελληνική εκπαίδευση Δρ. Σάλτας Βασίλειος, Ιωαννίδου Ευφροσύνη Τμήμα.
Σελ. 1 Ε.2.2 Υπηρεσίες – Λειτουργία Helpdesk Καταχώρηση και παρακολούθηση αιτημάτων μέσω web Ε Καταχώρηση αιτημάτων υποστήριξης.
Ενότητα 1: Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
Η Θεματική Ταξινόμηση και η Συμβολή της στην Αναζήτηση Ευρωπαϊκών Κοινωνικών Δεδομένων.
Κεφάλαιο 6 Υλοποίηση Γλωσσών Προγραμματισμού
Καλή και δημιουργική χρονιά.
HMMY Τεχνολογία Λογισμικού Διδάσκων Κώστας Κοντογιάννης Αναπλ
Resource Description Framework
Page  1 Ο.Παλιάτσου Γαλλική Επανάσταση 1 ο Γυμνάσιο Φιλιππιάδας.
-17 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Σεπτέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 a +20 Δείκτης 0 a -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
. Εννοιολογικοί χάρτες.
Αναγνώριση Προτύπων.
Αρχιτεκτονική Συστημάτων
Κεφάλαιο 2ο Πεπερασμένα αυτόματα.
Γραφήματα & Επίπεδα Γραφήματα
A΄ ΤΑΞΗ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΑΝΑ ΕΝΟΤΗΤΑ.
ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΒΑΣΕΙ Δ.Λ.Π. (ΕΝΑΡΞΗΣ)
1 Θεματική Ενότητα Γραφήματα & Επίπεδα Γραφήματα.
Φ. Τροχούτσος, ΤΟΠΜΑΚ Σέρρες 1 Γραφείο Διασύνδεσης Σπουδών & Σταδιοδρομίας του Δ.Π.Θ. Υπηρεσίες Έρευνα για την Επαγγελματική Σταδιοδρομία των Αποφοίτων.
Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης ∆ιαχείριση έργων επίβλεψης µε σύγχρονα µέσα και επικοινωνία C2G, B2G, G2G Γενική Δ/νση Εσωτερικής Λειτουργίας.
Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Α.Π.Θ. Π.Τ.Δ.Ε. Π.Μ.Σ Επιστήμες της Αγωγής-Κατεύθυνση Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Νέες Τεχνολογίες Διερεύνηση εφαρμογής.
Ηλεκτρονική Ενότητα 5: DC λειτουργία – Πόλωση του διπολικού τρανζίστορ
ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» Ινστιτούτο Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών Κοινωνία της Πληροφορίας & Τεχνητή Νοημοσύνη Δρ. Κωνσταντίνος Δ. Σπυρόπουλος Δντής Έρευνας.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Αλγεβρική Εξειδίκευση u Καθορισμός τύπων αφαίρεσης σε όρους σχέσεων μεταξύ τύπων λειτουργιών.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΛΗΣ
Συνδυαστικά Κυκλώματα
1 Ενότητα 5.3.1: Ερωτηματολόγια με τη χρήση του Διαδικτύου Διδάσκων: Χρήστος Κατσάνος - Πανεπιστημιακό κέντρο εκπαίδευσης επιμορφωτών.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
1 HMMY Τεχνολογία Λογισμικού Διδάσκων Κώστας Κοντογιάννης Αναπλ. Καθηγητής, Ε.Μ.Π.
Ανάπτυξη Πρωτοτύπου Λογισμικού
Εννοιολογική αναπαράσταση δεδομένων. Οντότητα Είναι κάθε αντικείμενο, πρόσωπο, γεγονός κατάσταση ή και αφηρημένη έννοια που προσδιορίζεται από την ανεξάρτητη.
HMMY Τεχνολογία Λογισμικού Διδάσκων Κώστας Κοντογιάννης Αναπλ. Καθηγητής, Ε.Μ.Π.
Τα προϊόντα της EmGoldEx Τα προϊόντα της EmGoldEx Ράβδοι χρυσού 24k καθαρότητας 999,9 απο 1 έως 100 γραμμάρια Όλες οι ράβδοι χρυσού είναι πιστοποιημένες.
ΟΠΑ - Τεχνολογία Λογισμικού - Εμμ. Γιακουμάκης
ΜΑΘΗΜΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΜΕΤΑΓΓΙΣΗ ΑΙΜΑΤΟΣ - ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Σχεδιασμός Σχεσιακών Σχημάτων.
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 1ο Εισαγωγή στη Γλωσσική Τεχνολογία
Δέσποινα Μαγγίνα M1175 Κωνσταντίνος Γαργάνης Μ1172 Δήμητρα Μαρία Χαρακλιά Μ1206 Ιωάννης Παπαδάκης Μ1171 Αλέξανδρος Νικολόπουλος Μ1182 Δημήτριος Μπαϊρακτάρης.
Διδακτική της Πληροφορικής ΗΥ302 Εργασία :Παρουσίαση σχολικού βιβλίου Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης «Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον»
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Σχεσιακό Μοντέλο.
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Σχεσιακό Μοντέλο.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών 1 Κεφάλαιο 3 Η Σημασιολογία των Γλωσσών Προγραμματισμού Προπτυχιακό.
Computers: Information Technology in Perspective By Long and Long Copyright 2002 Prentice Hall, Inc. Προγραμματισμός Η / Υ 6 η Διάλεξη.
3 Αρχιτεκτονική Συστημάτων  Κατηγορίες χρηστών ΣΔΒΔ  Αρχιτεκτονική ANSI/SPARC  Γλώσσες ερωτημάτων  Μοντέλα δεδομένων  Λειτουργίες ΣΔΒΔ.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Αγγελική Γεωργιάδου- Αναστασία Πεκτέσογλου Δράμα 2006
ΟΡΙΣΜΟΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑTA ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗΣ
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
Αρχές Τεχνολογίας Λογισμικού Εργαστήριο 1: Εισαγωγή.
Διαγράμματα Πακέτων (Package Diagrams)
Αρχές Διοίκησης και Διαχείρισης Έργων
Επεξεργασία Κειμένου Διδακτική προσέγγιση των λογισμικών γενικής χρήσης Ζωγραφική Λογιστικά φύλλα Βάσεις δεδομένων.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ ΕΝΝΟΙΩΝ 1

2 Χρήστης Στόχος Ταμίας διενέργεια πώλησης διενέργεια ενοικίασης εισαγωγή ταμείου εξαγωγή ταμείου * 1 Μοντέλο Πεδίου Προβλήματος

Τι αποτελεί ένα μοντέλο ΠΠ; το σημαντικότερο εργαλείο τεκμηρίωσης κατά τη διάρκεια της Α/Σ ανάλυσης πηγή έμπνευσης για τη σχεδίαση εισαγωγή σε διάφορα έγγραφα τεκμηρίωσης (artifacts) απεικόνιση σημαντικών εννοιολογικών κλάσεων Τι είναι ένα μοντέλο ΠΠ; είναι μια αναπαράσταση εννοιολογικών κλάσεων του πραγματικού ή αισθητού κόσμου Δεν είναι: τμήματα λογισμικού διάγραμμα κλάσεων λογισμικού 3

Μοντέλο ΠΠ Το σημαντικότερο βήμα στην ΑΣ ανάλυση: η διάσπαση της περιοχής προβλήματος σε ατομικές εννοιολογικές κλάσεις ή αντικείμενα τα πράγματα που αντιλαμβανόμαστε!!! Πως απεικονίζεται στην UML; με διαγράμματα κλάσεων δίχως τις λειτουργίες (μέθοδοι). Τι περιλαμβάνει: 1. Αντικείμενα της ΠΠ ή εννοιολογικές κλάσεις 2. Συσχετίσεις μεταξύ των εννοιολογικών κλάσεων 3. Χαρακτηριστικά των εννοιολογικών κλάσεων 4

5 Εννοιολογικό μοντέλο

6

Εννοιολογικές κλάσεις Τι αναπαριστούν; μια ιδέα, πράγμα, ή αντικείμενο. θα πρέπει να εξετάζονται σύμφωνα με το σύμβολό τους, το σκοπό τους, και την έκτασή τους Σύμβολο (Symbol) – λέξεις ή εικόνες που εκφράζουν μια εννοιολογική κλάση Σκοπός (Intension) – ο ορισμός μιας εννοιολογικής κλάσης Έκταση (Extension) – το σύνολο των παραδειγμάτων στο οποίο εφαρμόζεται μια εννοιολογική κλάση 7

8

Μοντέλα ΠΠ και Διάσπαση Στρατηγική: «διαίρει και βασίλευε» διαχείριση της πολυπλοκότητας με την διάσπαση του προβλήματος σε κατανοητές ενότητες. Η ουσιαστική διάκριση μεταξύ Α/Σ και δομημένης ανάλυσης είναι: διαίρεση με εννοιολογικές κλάσεις (αντικείμενα) αντί με λειτουργίες. 9

Παραδείγματα : 10

Προσδιορισμός Εννοιολογικών κλάσεων κανόνας: Είναι προτιμότερος ο υπερ-προσδιορισμός ενός μοντέλου ΠΠ με πολλές λεπτομερείς κλάσεις, από τον ελλιπή προσδιορισμό. 11

Τεχνικές εύρεσης (προσδιορισμού) εννοιολογικών κλάσεων 1. προσδιορισμός ουσιαστικών από φράσεις 2. λίστα κατηγοριοποίησης εννοιολογικών κλάσεων (επιβεβαιώνεται το σημείο 1) 12

13 Λίστα κατηγοριοποίησης εννοιολογικών κλάσεων Εταιρείες: Αεροπορικές, Πωλήσεων

14

Εύρεση Εννοιολογικών κλάσεων από φράσεις με ουσιαστικά κατάλληλος χώρος εφαρμογής είναι οι λεπτομερείς ΠΧ (Λεκτικές περιγραφές ΠΧ) Μειονέκτημα: η έλλειψη ακρίβειας στη φυσική γλώσσα. Διαφορετικές φράσεις ουσιαστικών μπορούν να παριστάνουν την ίδια εννοιολογική κλάση ή χαρακτηριστικό. Συνιστάται ο συνδυασμός της με την τεχνική Λίστας κατηγοριοποίησης Εννοιολογικών κλάσεων. 15

16 Άσκηση: Να βρούμε τις έννοιες από τα ουσιαστικά

17 Άσκηση: Να προσδιορίσουμε τις κατηγορίες των εννοιών

Κανόνες Μοντελοποίησης ΠΠ Συνιστώμενα βήματα: 1. Εφαρμογή της τεχνικής Λίστας Κατηγ. Εννοιολ. Κλάσεων στις υπό μελέτη απαιτήσεις 2. Σχεδίασή τους σε ένα μοντέλο ΠΠ 3. Προσθήκη των αναγκαίων επικοινωνιών, για την καταγραφή των συσχετίσεων, για τις οποίες είναι αναγκαίο να διατηρηθεί κάποια μνήμη. 4. προσθήκη χαρακτηριστικών, αναγκαίων για την πλήρωση των πληροφοριακών απαιτήσεων 18

Κοινό λάθος στον προσδιορισμό Εννοιολογικών κλάσεων Πρόκειται για Χαρακτηριστικό ή Εννοια; Εμπειρικός κανόνας Εάν ΔΕΝ θεωρούμε μια εννοιολογική κλάση Χ ως αριθμό ή κείμενο στον πραγματικό κόσμο, τότε η Χ είναι πιθανότατα ενν. κλάση και όχι χαρακτηριστικό. Παραδείγματα: Το Store είναι χαρακτηριστικό της Sale ή μια ξεχωριστή κλάση; H Destination είναι χαρακτηριστικό της Flight ή χαρακτηριστικό της Airport; Εάν υπάρχει αμφιβολία, δημιούργησε μια ξεχωριστή κλάση. Τα χαρακτηριστικά σπανίζουν σε μια ΠΠ. 19

20

21 Εμπειρικός κανόνας Ένα μοντέλο ΠΠ δεν είναι απόλυτα σωστό ή λάθος, αλλά περισσότερο ή λιγότερο χρήσιμο. Είναι ένα εργαλείο επικοινωνίας.

22 Εννοιολ. κλάσεις Προσδιορισμού

Πότε απαιτούνται Ενν. Κλάσεις Προσδιορισμού; Κανόνας Όταν υπάρχει ανάγκη προσδιορισμού ή περιγραφής μιας μονάδας ή υπηρεσίας, ανεξάρτητα από την ύπαρξη τέτοιων αντικειμένων στον πραγμ. κόσμο Διαγράφοντας στιγμιότυπα από πράγματα που περιγράφουν (πχ. ένα Τεμάχιο), έχει ως αποτέλεσμα απώλεια αναγκαίας για τη διατήρηση πληροφορίας. Περιορίζει την επαναλαμβανόμενη πληροφορία 23

24

25

Μειώνοντας το Χάσμα Αναπαράστασης Η επιλογή ονομάτων του λεξιλογίου της ΠΠ (πχ. Sale) αυξάνει την κατανόηση και παρέχει αντιστοίχιση στην υλοποίηση κλάσης Το μοντέλο ΠΠ, ως ένα οπτικό λεξιλόγιο εννοιών της ΠΠ, μας εμπνέει για την ονομασία των πραγμάτων στη σχεδίαση λογισμικού. Αυτό σχετίζεται με το ζήτημα του χάσματος αναπαράστασης ή του χάσματος σημασιολογίας το χάσμα μεταξύ του νοητικού μας μοντέλου και της αναπαράστασής του στο λογισμικό. 26

27

Μείωση του Χάσματος αναπαράστασης Επιτυγχάνεται με την κατά το δυνατόν καλύτερη προσέγγιση μεταξύ του λεξιλογίου της ΠΠ και του λεξιλογίου του λογισμικού Συμβάλει στην ταχύτερη κατανόηση του κώδικα και συνιστά «φυσικό» τρόπο επέκτασής του, με τρόπο που απλά αντιστοιχεί στο ΠΠ. 28

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ UC17-19-Enroll-in-University 29

ΣΥΣΧΕΤΙΣΕΙΣ

Είναι χρήσιμο να προσδιοριστούν εκείνες οι συσχετίσεις μεταξύ των εννοιολογικών κλάσεων, από τις πληροφορίες που μας παρέχουν οι απαιτήσεις των κύριων σεναρίων (βασικών ροών) Περιπτώσεων Χρήσης, οι οποίες βοηθούν στην κατανόηση της Περιοχής Προβλήματος

μια σχέση μεταξύ τύπων (ή πιο συγκεκριμένα, στιγμιότυπων τύπων) που δείχνει κάποια σημαντική και ενδιαφέρουσα σύνδεση Στην UML οι συσχετίσεις ορίζουν την «σημασιολογική συσχέτιση μεταξύ δύο ή περισσοτέρων τύπων, που περιλαμβάνει την σύνδεση μεταξύ των στιγμιοτύπων τους (αντικειμένων)» Συσχέτιση

Κριτήρια Συσχετίσεων Μοντέλου Περιοχής Προβλήματος Συσχετίσεις για τις οποίες η γνώση για την σύνδεση πρέπει να διατηρηθεί για κάποιο χρονικό διάστημα ("need-to-know” – ανάγκης γνώσης συσχετίσεις) Συσχετίσεις που προέρχονται από τον Κοινό Κατάλογο Συσχετίσεων

Κατάλογος κοινών συσχετίσεων

 Το Α είναι ένα φυσικό ή λογικό μέρος του Β  Το Α περιλαμβάνεται φυσικά ή λογικά μέσα στο Β  Το Α καταγράφεται στο Β Συσχετίσεις υψηλής προτεραιότητας

Βιβλιογραφία Σημειώσεις, από το βιβλίο του Larman, Κεφ 10 Σημειώσεις, από το βιβλίο του Larman, Κεφ