Ενότητα Α1 Προσανατολισμός της Αναπτυξιακής Πορείας του Ελληνικού Τουρισμού Εισηγητές: κ. Γ. Δρακόπουλος, Γενικός Διευθυντής ΣΕΤΕ κ. Α. Ικκος, Διευθύνων Σύμβουλος JBR Hellas (Το πλήρες κείμενο της εισήγησης και τα συμπεράσματα θα αποσταλούν στους συνέδρους με ειδική έκδοση του ΣΕΤΕ)
Συντονιστής κ. Σ. Ανδρεάδης, Πρόεδρος ΣΕΤΕ Πάνελ κ. Σ. Μάνος, Ανεξάρτητος Βουλευτής Α’ Αθηνών κ. Γ. Φωκάς, Πρόεδρος ΞΕΕ κ. Ι. Γεωργάνας, Πρόεδρος ΔΣ ΕΤΒΑ κ. Α. Χωμενίδης, Διευθύνων Σύμβουλος ΕΤΑ ΑΕ
Προσανατολισμός Πολιτικής Ζήτησης Σκοπός - Μεθοδολογία Προσέγγιση Αποδοτικότερου Μίγματος Αγοράς, με κριτήρια: –Μεγιστοποίηση Εσόδων –Άμβλυνση Εποχικότητας Αποδοτικότερο Μίγμα Αγοράς, βάσει: –Χωρών Προέλευσης –Ειδικών Αγορών (Niches) Κριτήρια –Χώρες Προέλευσης: (Εξερχόμενος) x (κ.κ. AEΠ) –Ειδικές Αγορές: Δαπάνη Συγκεκριμένης Αγοράς
Από πού πρέπει να αναζητήσουμε τουρίστες ; Οι 10 κυριότερες χώρες εξερχόμενου τουρισμού στον κόσμο (εκ. ταξιδιώτες)
Κύριες Χώρες Προέλευσης από Ευρώπη Ι Εξάρτηση Διείσδυση
Κύριες Χώρες Προέλευσης από Ευρώπη ΙΙ Εξάρτηση Διείσδυση
Κύριες Χώρες Προέλευσης από Ευρώπη ΙΙΙ Εξάρτηση Διείσδυση Κύκλος = εξερχόμενος τουρισμός * κ.κ ΑΕΠ
Κύριες Χώρες Προέλευσης εκτός Ευρώπης Κύκλος = εξερχόμενος τουρισμός * κ.κ ΑΕΠ Εξάρτηση Διείσδυση
Αεροπορικές Συνδέσεις (εβδομαδιαία βάση, Ιούλιος 2002)
Επέκταση Από Ευρώπη Διατήρηση Στρατηγικοί Στόχοι ανά χώρα Δανία ΑυστρίαΒρετανία Κύπρος Σουηδία Ολλανδία Νορβηγία Εκτός Ευρώπης Αυστραλία Γερμανία Ελβετία Γαλλία Ιταλία Βέλγιο Φινλανδία Ρωσία Ιαπωνία ΚαναδάςΗΠΑ Κίνα
Eιδικές Αγορές I Golf 40% δαπάνη άμβλυνση εποχικότητας Spa +35% δαπάνη άμβλυνση εποχικότητας Yacht +70% δαπάνη
Sports tourism –εκμετάλλευση Ολυμπιακής υποδομής –άμβλυνση εποχικότητας Conference –+ 35% δαπάνη –άμβλυνση εποχικότητας Γ’ Ηλικία – ΑΜΕΑ – Υγεία –υψηλότερη δαπάνη –υψηλότερη ζήτηση –άμβλυνση εποχικότητας Eιδικές Αγορές II
Προσανατολισμός Πολιτικής Προσφοράς Ερωτήματα & Απαντήσεις Αναπτυξιακό πλαίσιο Μείωση ρυθμού ανάπτυξης για τον τουρισμό μας; Είναι ο Τουρισμός μας εργαλείο περιφερειακής ανάπτυξης; Θέλουμε να προσελκύσουμε ξένες επενδύσεις; Επενδύουμε προς την άμβλυνση της εποχικότητας; Επιθυμούμε την ποιοτική αναβάθμιση της προσφοράς μας;
Αφίξεις και Ρυθμός Ανάπτυξης
Χωρική κατανομή Ξενοδοχειακών κλινών
Οι ξένες επενδύσεις στην Ελλάδα κατά κλάδο (ΕΛΚΕ, 2001)
Μονάδες Διεθνών Ξενοδοχειακών Αλυσίδων (ανά χώρα, 2000)
Μοντέλο Εποχικότητας 2000 & Στόχος 2010
Νέες Ξενοδοχειακές κλίνες
Υποστηρικτικό πλαίσιο Επικοινωνία Εκπαίδευση - Έρευνα - Στατιστικά Αναπτυξιακός Νόμος - Φορολογία
Συνοψίζοντας Δυνατά Σημεία Βασικό προϊόν όλες οι μορφές τουρισμού Απειλές Η Αδιαφορία και ο κακός εαυτός μας Μειονεκτήματα αλλά και Ευκαιρίες Χαμηλό value for money Εποχικότητα - Χαμηλή ποιότητα Ανεπάρκεια γενικών υποδομών Ξένες Επενδύσεις Εκπαίδευση, Έρευνα, Στατιστικά Επικοινωνία