ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ 726 – 843 μ.Χ.
Advertisements

Η ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ ΕΙΧΕ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ 726 ΩΣ ΤΟ 843.
Καλοτίνα Κορφιά Β2 ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ.
Ιουστινιανός Πολιτιστικό Πρόγραμμα : «Όψεις Βυζαντινού Πολιτισμού: Μνημεία και Προσωπογραφίες»( Σχολικό Έτος ). Συντονίστρια: Μπανάσιου Ευαγγελία.
Η ανατολη υπο την οθωμανικη κυριαρχια
5. Μεγάλες αλλαγές στη διοίκηση της αυτοκρατορίας
6. Μια νέα πρωτεύουσα η Κωνσταντινούπολη
Η Ε Κ Κ Λ Η Σ Ι Α Ελληνική Εκκλησία Ευαγγελική Κατερίνης
Μέγας Κωνσταντίνος ( μ. Χ
Η ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑΣ
Εικονομαχία Με τον όρο Εικονομαχία εννοείται μεγάλη μεταρρυθμιστική κίνηση που ξέσπασε στο Βυζαντινό Κράτος τον 8ο και 9ο αι. που από θρησκευτική εξελίχθηκε.
ΜΙΑ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΠΟΥ ΣΥΓΚΛΟΝΗΣΕ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ
Η ανάπτυξη των γραμμάτων και η μελέτη των αρχαίων Ελλήνων κεφ. 26
Η κρίση της εικονομαχίας διχάζει τους Βυζαντινούς
14. Αιρέσεις : εσωτερική πληγή της Εκκλησίας
20. Η αποσαφήνιση της αλήθειας για τις εικόνες
Σταυροφορίες.
Θε5: διάσπαση και αντιπαλότητα στις θρησκείες
Εικονομαχία Δυναστεία Ισαύρων Δυναστεία του Αμορίου
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗ ΧΑΜΕΝΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ
ΣΥΜΒΟΛΑ.
Εικονομαχία:μια τραγωδία που συγκλόνισε την Εκκλησία
Το Σχίσμα του 1054: Ένα γεγονός βαθιάς οδύνης
Αλλάζει ο τρόπος διοίκησης και ανοίγει ο δρόμος για το Χριστιανισμό
Προοίμιο της ακμής του Βυζαντινού Κράτους
ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ 8η ΕΝΟΤΗΤΑ ΦΡΑΓΚΟΙ ΠΑΠΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΡΛΟΜΑΓΝΟΣ
Φανατισμός και ανεξιθρησκία
ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟΙ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ. Η ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ Η ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ Τον 8ο αι. άρχισε να συζητείται έντονα.
EIKONOMAXIA( ) Γκεντζογλάνη Μαρία 02/12/2014.
ΣΤΑΥΡΟΦΟΡΙΕΣ 1η,2η,3η ΣΤΑΥΡΟΦΟΡΙΑ ( ).
17. Τα σχίσματα τραυματίζουν την ενότητα των χριστιανών
Ζωή Τσαγκαδοπούλου, μαθήτρια Β΄4 Β΄τάξης του 3ου Γυμνασίου Τρικάλων
Η ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ
Ο Χριστιανισμός επίσημη θρησκεία. Κεφ. 8
ΑΠΟ ΤΗ ΡΩΜΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
1ο Πρότυπο Πειραματικό δημοτικό 12\Θ
Η ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑ
Η εικονομαχία Φανή Λαζάρου –Τρανού Ε2 2015
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης 2015
Βυζαντινή Αγιογραφία Κώστας Μπάρτζης 1 Ο Πρότυπο Πειραματικό Δμητικό Σχολείο Θεσ/νικης Ε2.
Οι σταυροφορίες και η πρώτη άλωση της Πόλης.
Τσεκούρας Γιώργος Β΄  Ο όρος Εικονομαχία αναφέρεται στην θεολογική και πολιτική διαμάχη που ξέσπασε στο Ανατολικό Ρωμαϊκό Κράτος κατά το.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 37. ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΓΥΜΝΟΠΟΥΛΟΥ 3122 ΣΤ’ ΕΞΑΜΗΝΟ 2014 ΚΑΡΑΚΑΤΣΑΝΗ Δ. (2004). ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ.
Σχέσεις Βυζαντίου Δύσης Αγώνες για τη διατήρηση των ιταλικών κτήσεων portobuffalo.blogspot.com.
Η διάδοση του Χριστιανισμού στους Μοραβούς και στους Βουλγάρους Κεφαλαιο τριτο Ενοτητα 4.
Η πάλη της ορθοδοξίας με τις αιρέσεις και την αρχαία θρησκεία
ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ ( ) Μεταξύ του 726 και 843 η βυζαντινή αυτοκρατορία ταράχτηκε από μια θεολογική σύγκρουση, που έμεινε γνωστή στην ιστορία με το όνομα.
Το χάσμα ανάμεσα στους Βυζαντινούς & τους Δυτικούς-Λατίνους
ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ
ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ Πνευματική κίνηση που συνδέθηκε στενά με το ερώτημα: «Είναι σωστό να προσκυνούν οι χριστιανοί τις εικόνες ή όχι;» και συγκλόνισε το Βυζάντιο.
Εικονομαχία Δυναστεία Ισαύρων Δυναστεία του Αμορίου
Β΄ φαΣη τηΣ εικονομαχιαΣ
Η διάδοση του Χριστιανισμού στους Μοραβούς και τους Βουλγάρους
5η Συνάντηση 1/11/2016 Παρακμή και πτώση του Βυζαντίου 1204 –1453
Από τη Ρώμη στη Νέα Ρώμη.
Χώροι λατρείας μέχρι το διάταγμα των Μεδιολάνων
ΤΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΤΩΝ ΜΕΔΙΟΛΑΝΩΝ
ΘΕ 1. ΑΣΚ. 10 ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Δημήτρης Κασιμάτης.
Εικονομαχία Δυναστεία Ισαύρων Δυναστεία του Αμορίου
Εικονομαχία Α’ Φάση
ΚΑΘΟΛΙΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΒΕΡΓΑΔΗΣ ΧΑΡΗΣ Β2 Υπευθυνος Καθηγητης: Γ. Καπετανάκης
Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΗΣ ΡΩΜΗΣ ΚΑΙ Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Μεγάλες αλλαγές στη διοίκηση της αυτοκρατορίας Ούρδας Ιωάννης 2014.
Μια νέα πρωτεύουσα η Κωνσταντινούπολη μάθημα 6 Διαμόρφωση παρουσίασης Ούρδας Ιωάννης2013.
Ο Χριστιανισμός επίσημη θρησκεία. Κεφ. 8 ΟΥΡΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 2011.
Εκχριστιανισμός Βουλγάρων · Η Ρωμαιοκαθολική εκκλησία επιθυμούσε να εντάξει τους Βουλγάρους στο σύστημα της. · Το Βυζάντιο υποχρέωσε τον Βούλγαρο ηγεμόνα.
Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε Ανατολική και Δυτική ΟΥΡΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 2011.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ

Οι 350 επίσκοποι οι οποίοι μετείχαν της Ζ’ Συνόδου, μαζί με δύο αντιπροσώπους του Πάπα, εξέδωσαν απόφαση με την οποία καταδικαζόταν  η Εικονομαχία ως αίρεση.

Εικονομαχία : H εκκλησιαστική και πολιτική διαμάχη που προκλήθηκε από την απόπειρα ορισμένων βυζαντινών αυτοκρατόρων (κατά τον 8ο και 9ο αι.) να καταργήσουν τη χρήση και τη λατρεία των θρησκευτικών εικόνων, ως εκδήλωση μη σύμφωνη προς το πνεύμα και τη διδασκαλία του χριστιανισμού: H πρώτη (726-787) και η δεύτερη (813-843) περίοδος της εικονομαχίας. || η θεολογική και εκκλησιαστική άποψη που (κατά τον 8ο και 9ο αι. στο Βυζάντιο) καταδίκαζε τη χρήση και τη λατρεία των ιερών εικόνων ως ειδωλολατρική παρέκκλιση από το χριστιανισμό. [λόγ. < μσν. εικονομαχία < εικονομάχ(ος) -ία

Εικονολάτρης - Αναστήλωση ο υπέρμαχος της λατρείας των αγίων εικόνων η επαναφορά των της λατρείας των ιερών εικόνων μετά τη λήξη της εικονομαχίας

Αίτια : 1.Το Ισλάμ και ο Ιουδαϊσμός που ήταν αντίθετοι στη χρήση εικόνων για το Θεό 2. Οι αυτοκράτορες που κατάγονταν από τις ανατολικές επαρχίες 3. Η άγνοια και η δεισιδαιμονία πολλών πιστών (λαθεμένη προσκύνηση των εικόνων) 4.πολιτικά και κοινωνικά αίτια ( εξάπλωση και επιρροή των μοναστηριών και επιθυμία περιορισμού τους από το κράτος, μεταρρυθμίσεις)

Οι συνέπειες της εικονομαχίας Στα χρόνια του πολιτισμικού αυτού εμφυλίου μεγάλο διωγμό. Βέβαια φιλελεύθερος βίος και η αστικοποίηση της οικονομίας διατηρήθηκαν στην Βυζαντινή αυτοκρατορία ,όμως ο εμφύλιος πόλεμος είχε δημιουργήσει ένα τεράστιο γεωστρατηγικό πρόβλημα με τη Δύση .Όσο το Βυζάντιο και ο Πάπας είχαν το ίδιο Θρήσκευμα υπήρχε κάποια ισορροπία δυνάμεων και οι Έλληνες μπορούσαν να επεμβαίνουν στα πράγματα της Δύσης.

Οι συνέπειες της εικονομαχίας Με την έκρηξη της εικονομαχίας και την Bίαιη καθιέρωση της ανεικονικής θρησκείας στο Βυζάντιο, το Βατικανό βρήκε το ηθικό πρόσχημα να γίνει το ενοποιητικό στοιχείο των τοπικών βασιλείων της Δύσης. Η στέψη του Καρλομάγνου το 800 ήταν και η απόδοση του δικαιώματος Tου Ρωμαίου πολίτη στους Φράγκους, κάτι που πρακτικά σήμαινε ότι η Δύση αποκτούσε ένα οριακό προβάδισμα στη νομική και οικονομική διαχείριση των Βαλκανίων και της Μεσογείου. Αυτόματα ,η βυζαντινή αυτοκρατορία είχε μετατραπεί σ’ ένα «ανατολίτικο» βασίλειο ισότιμο με τις μουσουλμανικές ηγεμονίες της Μέσης Ανατολής. Η στρατιωτική τάξη , με την έγκριση της Συγκλήτου , της Εκκλησίας και των Γεωργικών κοινοτήτων προσπάθησε να αναστηλώσει το μεγαλείο της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας νικώντας Νορμανδούς , Βούλγαρους και Άραβες ώστε να καταφέρουν οι Έλληνες να περισώσουν τα πολιτικά και οικονομικά τους κεκτημένα στην Αν. Μεσόγειο. Όταν αυτή , για εσωτερικούς λόγους , κατέρρευσε, η «Ρωμανία» υπήρχε μόνο στη σφαίρα των δημοτικών τραγουδιών και της παράδοσης.

ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΗ ΔΥΣΗ Ο Λέων απέτυχε να επιβάλλει την εικονομαχία στην απόμερη Ιταλία και οι σχέσεις Κωνσταντινούπολης-Ρώμης επιδεινώθηκαν . Μετά τη δημοσίευση του εικονοκλαστικού διατάγματος (730), που κατέστησε την εικονομαχική διδασκαλία επίσημο δόγμα του κράτους και της Εκκλησίας, ήταν πλέον αναπόφευκτη η ανοικτή ρήξη, που υποδαυλιζόταν από καιρό.

Α’ Φάση (726-787μ.Χ.) Κατά των εικόνων Οι αυτοκράτορες Λέων ο Γ’ και Κωνσταντίνος ο Ε’ Οι κάτοικοι των ανατολικών επαρχιών Η Σύνοδος της Ιέρειας το 754μΧ. Υπέρ των εικόνων οι πατριάρχες Ο πάπας της Ρώμης Οι κάτοικοι της Ελλάδος (που επαναστάτησαν) Οι μοναχοί

Β’ Φάση (815-843μΧ) Κατά των εικόνων Ο αυτοκράτορας Λέων Ε ο Αρμένιος Ο αυτοκράτορας Λέων Ε ο Αρμένιος Ο αυτοκράτορας Θεόφιλος Υπέρ των εικόνων Θεόδωρος ο Στουδίτης Η αυτοκράτειρα Θεοδώρα που επανέφερε τις εικόνες με τη Σύνοδο τοθ 843μ.Χ

ΟΝΟΜΑΤΑ ΜΕΛΩΝ ΠΕΤΡΙΔΟΥ ΑΘΗΝΑ ΝΤΑΜΠΑΛΑΚΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ ΣΑΛΙΦΟΓΛΟΥ ΘΕΟΦΑΝΗ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΣΟΦΙΑ