Πολλαπλασιασμός κλασμάτων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κλάσματα- κλασματικές μονάδες- κλασματικοί αριθμοί
Advertisements

Συνέδριο Μαθηματικών σε A΄ τάξη
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Κλάσματα.
Σύντομη Παρουσίαση των Μαθηματικών του Project «Παρθενώνας»
Διδακτική της Πληροφορικής
Δρ Μύρια Σιακαλλή Σύμβουλος για τα Μαθηματικά
Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα
Δρ Μύρια Σιακαλλή Σύμβουλος για τα Μαθηματικά
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Έ.
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Βελτιώνοντας την μάθηση των Μαθηματικών μέσα σε ένα ψηφιακό περιβάλλον Ελισσάβετ Καμπάνη Phd Διδακτική των Μαθηματικών Σχ. Σύμβουλος Μαθηματικών.
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
Τάξη Β Ενότητα 4 Κινέζικο τετράγωνο
Εισηγητής:Στέφανος Μέτης
Μερικά ακόμη παραδείγματα
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
5 10 5:10 Το κλάσμα ως ακριβές πηλίκο μιας διαίρεσης
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Η αξιοποίηση δυναμικών μοντέλων και μοτίβων ως συνδετικών κρίκων στα Μαθηματικά που διδάσκονται στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο Η αξία του μοτίβου στη διδασκαλία.
Απαντήσεις Θεωρίας - Ασκήσεων
A΄ ΤΑΞΗ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΑΝΑ ΕΝΟΤΗΤΑ.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΥΤΕΡΗΣ ΕΝΝΟΙΑΣ ΤΟΥ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΠΤΥΧΗ ΤΟΥ Κάππας Κων/νος Επιμορφωτής ΤΠΕ -
5. Χαρακτηρισμός των μαθηματικών γνώσεων των μαθητών.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΛΗΣ
Ισοδύναμα κλάσματα Δημοτικό Σχολείο Μενιδίου
Δουλεύει για όλους τους αριθμούς! Η δεύτερη ΓΡΑΨΕ δεν θα εκτελεστεί ποτέ!
Δημιουργικότητα & Μαθηματικά
Ερωτήσεις & Φύλλο εργασίας
 Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον:  Τεχνικές Διδασκαλίας.
Μίτωση Μοντέλο Driver. Φάση προσανατολισμού Η συνέχιση της ζωής στηρίζεται στο γεγονός ότι τα κύτταρα διαιρούνται. Για το λόγο αυτό η μελέτη της διαίρεσης.
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
3 η διδασκαλία. Παραγοντοποίση- Χρήση ταυτοτήτων- Επίλυση εξισώσεων Τάξη: Γ’ Γυμνασίου Αριθμός Μαθητών: 28.
Η έννοια του κλάσματος πρώτες βασικές έννοιες. η έννοια του κλάσματος  πώς μπορούμε να δουλέψουμε με κλάσματα δίχως να χρησιμοποιήσουμε μαθηματικά σύμβολα;
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
ΔΙΑΣΧΟΛΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ «ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ - ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΤΟ ΕΠΑΛ» 2 Ο ΕΠΑΛ ΣΕΡΡΩΝ – ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΚΟΥΤΑΡΕΩΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΚΟΥΤΑΡΕΩΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ Εισηγήτρια:
Αναδιάρθρωση και εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης Μαθηματικά Α΄ - Στ ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Η έννοια του κλάσματος ΠΩΣ ΘΑ ΜΟΙΡΑΣΕΙΣ ΜΙΑ ΣΟΚΟΛΑΤΑ ΣΕ ΔΥΟ ΠΑΙΔΙΑ; ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ ΧΑΜΟΓΕΛΑΣΤΑ; ΠΩΣ ΜΟΙΡΑΣΑΜΕ ΤΗ ΣΟΚΟΛΑΤΑ;
~ «Μαθηματικά για όλους: Από τις άτυπες στρατηγικές στους αλγόριθμους»
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Αριθμητικές πράξεις με φυσικούς αριθμούς
Παρέμβαση σε μαθητές Α’Λυκείου
Δεκαδικοί αριθμοί Τι σημαίνουν ;.
Β’ γυμνασίου(Γεωμετρία)
«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει
Αριθμοί- αλγεβρικές εκφράσεις
Σύγκριση και διάταξη κλασμάτων
Εκπαιδευτικοί σκοποί & στόχοι
Sullivan Street Bakery: Η καλύτερη τετράγωνη πίτσα στην Νέα Υόρκη
Αριθμητικές πράξεις με χαρτί και μολύβι
Η Πρακτική σας Άσκηση στο πλαίσιο της Διδακτικής Μαθηματικών ΙΙ
ΛΥΝΩ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ Κ. Σαμαρά, Δασκάλα.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Πρόγραμμα Καινοτόμων Σχολείων και Εκπαιδευτικών Πυρήνων για την Ενσωμάτωση των ΤΠΕ στη Σχολική Μονάδα Δημοτικό Σχολείο Καρμιώτισσας Εκπαιδευτικοί πυρήνες.
Μελετήστε το απόσπασμα από άρθρο του Ortiz και απαντήστε στα παρακάτω ερωτήματα: -Ποια είναι τα επιχειρήματα που προβάλλει ο συγγραφέας; -Τι προτείνει;
Διδασκαλία με την μέθοδο project
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
Νικόλαος Τρουπιώτης - Γεωργία Βελέντζα
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Δ. ΠΟΤΑΡΗ ΕΤΟΣ:
Δημοτικό Σχολείο Μενιδίου Μαθηματικά Ε΄ ¨ Ισοδύναμα κλάσματα¨
Γίνεται και με πιο εύκολο τρόπο
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ΄ Γυμνασίου Α΄ Τρίμηνο
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πολλαπλασιασμός κλασμάτων Διδάσκουσα: Χιονίδου Μαρία Φοιτήτρια: Νικηταρή Σεβαστή, 411/2007026 ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ Γ’

Η πρόταση στις εξετάσεις Τα κλάσματα, πέρα ίσως από κάποια εναδικά, δεν βρίσκονται μες στην καθημε-ρινότητα των παιδιών και γι’ αυτό είναι δύσκολο να διδαχθούν πρακτικά και οι μαθητές να τα εμπεδώσουν. (ώρες διδασκαλίας: 2) Για να φτάσουν στον πολλαπλασιασμό κλάσματος με κλάσμα, έχει προηγηθεί ο πολ/σμός κλάσματος με ακέραιο. Είναι αναγκαίο για να επιλυθεί ένα πρόβλημα να ξεκινή-σουμε λύνοντας πιο απλά. Φάση προσανατολισμού: τα παιδιά κάνουν μια σύντομη επανάληψη παίζοντας μέσα από το λογισμικό ΕΛΠΙΜ με τις ‘μπάρες’. Έτσι οπτικοποιούνται οι πληροφορίες και γίνεται εν μέρει βιωματική η μάθηση. (Διαφορετικά στυλ μάθη-σης). Φάση εκμαίευσης: Χωρίζονται τα παιδιά σε ομάδες. Η/Ο δάσκαλος/α θα γράψει στον πίνακα πολ/σμούς κλασμάτων και θα ζητήσει στα παιδιά να βρουν τα μοτίβα. Polya Driver- Oldham Εποικοδομητισμός Επεξηγηματική+τεχνολογική Ερωτηματική +συνειρμική (Beck)

Προτού αφήσει τα παιδιά να δουλέψουν μόνα τους στις ομάδες, τους ρωτά πόσο πιστεύουν ότι μας κάνει 2/3 x 5/7. Τα παιδιά δίνουν διάφορες λύσεις και δεν λέει ο/η εκπαιδευτικός τη σωστή, είτε τα παροτρύνει να βρουν άλλο τρόπο να εκφράσουν/ γράψουν το 2 στον πολ/σμό ½ x 2 είτε να κάνουν απλοποίηση στα αποτελέσματα που βρήκαν (αν έκαναν τα κλάσματα ομώνυμα) . Γίνεται συζήτηση και λογικά θα μπορέσουν να καταλάβουν ότι πολ/σιάζω ονομαστή με ονομαστή και παρονομαστή με παρονομαστή. Π.χ. 1/2 x 2/1 or ½ x 4/2 or ½ x 6/3 etc. Οι πολλαπλασιασμοί που θα επεξεργαστούν περαιτέρω οι μαθητές/τριες είναι: ½ x ½ =… ½ x 1/3 =… ½ x ¼ =… ½ x 1/5=… Etc. ½ x 1/5 =… ½ x 2/5=… ½ x 3/5=… ½ x 4/5=… ½ x 5/5=… 1/3 x 1/7=… 2/3 x 1/7=… 3/3 x 1/7=… 1/3 x 2/7=… Etc. 4/3 x ½=… 4/3 x 1/3=… 4/3 x ¼=… Etc. 4/3 x 7/5=… 6/5 x 7/5=… 9/8 x 7/5=… Etc. Τα παιδιά θα ανακοινώσουν τα αποτελέσματά τους, θα γενικεύσουν και θα φτάσουν στον κανόνα από μόνα τους. Για τη φάση της εφαρμογής μπορούν να ανατρέξουν στο βιβλίο να λύσουν προβλήματα.

Βιβλίο μαθητή, δασκάλου, εργασιών

Ξεκινά το βιβλίο του μαθητή με μια δραστηριότητα πιο χειροπιαστή και κοντά στις εμπειρίες των παιδιών. Πολύ γρήγορα καταλήγει στη διατύπωση κανόνα και έχει ελάχιστες δραστηριότητες αποκλειστικά για πολλαπλα-σιασμό. Το βιβλίο του δασκάλου περιορίζεται σε ελάχιστες γραμμές που δεν νομίζω να βοηθούν τον εκπαιδευτικό καθόλου. Το τετράδιο εργασιών έχει μια σχεδόν καθαρά μαθηματική ‘άσκηση’ και μια ενδιαφέ-ρουσα δραστηριότητα με τον ζωολογικό κήπο δίπλα.

Η πρόταση της Κολέζα 3/4 Πρόβλημα με νόημα: Κάποιος κληρονόμησε τα ¾ μιας καλλιεργήσιμης έκτασης σχήματος ορθογωνίου παραλληλογράμμου. Το μισό αυτής της έκτασης το έσπειρε με σιτάρι. Τι μέρος της αρχικής έκτασης έσπειρε; 1/2 3/8 Το μισό του…= ½ x … Επιλογή των μαθητών σωστής αναπαράστασης του αρχικού προβλήματος Το μοντέλο του ορθογωνίου οδηγεί άμεσα στην αιτιολόγηση του αλγορίθμου

Παρατηρήσεις Χρήση εμβαδού για οπτικοποίηση -Πρέπει ο ‘χωρισμός’ να γίνει πάνω στο ίδιο σχήμα Βιωματική προσέγγιση: δίπλωση ή κόψιμο χαρτιού Προηγείται διδασκαλία για τα ισοδύναμα κλάσματα Πρόταση: για να πειστούν τα παιδιά ότι το αποτέλεσμα του πολλαπλασιασμού δυο κλασμάτων (μικρότερων της μονάδας) έχει αποτέλεσμα πολύ μικρότερο κλάσμα μπορούμε να τα παροτρύνουμε να μετατρέψουν τα κλάσματα σε δεκαδικούς και να κάνουν τον πολλαπλασιασμό.

Τι θα αξιοποιήσω στη διδασκαλία μου από τα κλάσματα και την επίλυση προβλήματος της Κολέζα;

Για τα κλάσματα… Άποψή μου: η μετατροπή των δεκαδικών σε ακεραίους με τη χρήση δυνά-μεων μου φαίνεται μια όχι και τόσο βολική προσέγγιση, καθώς ο μαθητής έχει περισσότερες πιθανότητες να κάνει λάθος με τα μηδενικά. Θεωρώ πως μια προσέγγιση με βάση τις θέσεις των ψηφίων θα ήταν πιο βοηθητική, ιδίως για παιδιά δημοτικού Προβληματισμός: Υπάρχει ανάγκη για πολλαπλασιασμό και διαίρεση δεκαδι-κών με παραπάνω από 2 δεκαδικά; Ισοδύναμα κλάσματα: Η προσέγγιση των Simon & Tzur (2004) μοιάζει πιο απλή από αυτήν του Streefland (1991) αν και πιο μαθηματική. Προσθαφαίρεση κλασμάτων: η οπτικοποίηση που κάνει είναι πολύ καλή και με την ερώτηση: ‘πώς είναι δυνατόν προσθέτοντας μια ποσότητα μεγαλύτερη του μισού (2/3) με μια άλλη ποσότητα να παίρνουμε αποτέλεσμα μικρότερο από μισό;’ μπορούμε να οδηγήσουμε το μαθητή σε συνειδητοποίηση λαθών του. Διαίρεση κλασμάτων: πολλοί έξυπνοι τρόποι διδασκαλίας της διαίρεσης κλάσματος με κλάσμα από τους κινέζους δασκάλους. Πολύ καλό παράδειγμα προς αξιοποίηση αποτελούν τα 3 προβλήματα (μερισμού και μέτρησης) με τη ζάχαρη.

Για την επίλυση…

Παραλλαγές ενός κλειστού προβλήματος: Αλλαγή του πλαισίου Αλλαγή στους αριθμούς Αλλαγή των όρων της κατάστασης που περιγράφεται Αντίστροφο Προσθήκη επιπλέον πληροφοριών Συνδυασμός Πολύ σημαντικός ο Polya κι ακόμη σημαντικότερη η δημιουργία κατάλληλης ατμόσφαιρας για να εμπλακεί συναισθηματικά ο μαθητής στην επίλυση του προβλήματος. Ο δάσκαλος διευκολυντής!