ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Advertisements

ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Τηλεϊατρική Η χρήση τηλεπικοινωνιών, ακουστικών, οπτικών και άλλων, και οι τεχνολογίες επεξεργασίας ηλεκτρονικών πληροφοριών για την παροχή υπηρεσιών υγείας.
Παραβατικότητα ανηλίκων. Εκτίμηση επικινδυνότητας και αναγκών τους
Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΩΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΒΕΛΤΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ANIMUS A.E Πάρις.
Ανάλυση & Περιγραφή Θέσεων Εργασίας
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
Εργοθεραπευτική Παρέμβαση σε Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες
Μ.Τακούση.  Ανασκόπηση σημαντικών εννοιών της αξιοπιστίας και της εγκυρότητας μιας ποσοτικής μελέτης  Πρακτική εφαρμογή.
Ελληνική Επιστημονική Εταιρεία Φυσικοθεραπείας
Τεχνικές για την ανάλυση της κίνησης και την αξιολόγηση της μάθησης
Συνάντηση 12η: Εγκυρότητα και αξιοπιστία στην εκπαιδευτική έρευνα
Γεώργιος Κ. Ζαρίφης Επίκ. Καθηγητής Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Α.Π.Θ 3 η Θεματική Ενότητα ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ.
Επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑΑ-ΠΘ
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ της Μιχάλη Αργυρώς.
Τι είναι Hospice; Βασικές Αρχές Λειτουργίας
Οι Κινητές Μονάδες Ψυχικής Υγείας σε ένα σύγχρονο Σύστημα Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας Βενετσάνος Μαυρέας Καθηγητής Ψυχιατρικής Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Αξιολόγηση Ανθρώπινου Δυναμικού
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ «ΦΥΛΟ ΚΑΙ ΝΕΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ.
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ ΚΕΝΤΡΟ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ ΕΝΤΑΞΙΑΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ΚΑΙ ΑLZHEIMER
Μοντέλα και μορφές αξιολόγησης
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ - ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ ΣΤΙΣ ΡΕΥΜΑΤΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΑΘΗΣΕΙΣ
Παρασκευή 19 Μαρτίου 2010 Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων» 1 Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Μέθοδοι οργάνωσης νοσηλευτικής εργασίας Κατά ασθενή μέθοδος
Η Άννα είναι ένα κοριτσάκι 5 ετών όπου μία επέμβαση στον υποθάλαμο του εγκεφάλου σε ηλικία 4 ετών περιόρισε σημαντικά τον κινητό έλεγχο των άνω και κάτω.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ;;; COX Αθλητική Ψυχολογία είναι η επιστήμη η οποία εφαρμόζει τις αρχές της ψυχολογίας στον χώρο του αθλητισμού. Συχνά.
ΜΑΘΗΜΑ 10ο. Ανάρρωση και πρόγνωση  Είναι χαρακτηριστικό του εγκεφαλικού ότι οι περισσότεροι ασθενείς παρουσιάζουν βελτίωση, ανεξάρτητα από το αν μπαίνουν.
Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ A’ ΝΕΥΡΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ Στελέχωση Υπηρεσίας: Μάρκος Ζαχαρής, ΤΕ Κοινωνικός Λειτουργός, Υπεύθυνος Κοινωνικής.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
OΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ
Διαγνωστικά Θέματα Λογοθεραπείας Δρ. Μαρία Καμπανάρου Επίκουρη Καθηγήτρια Λογοθεραπείας.
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΤΥΠΩΝ ΤΗΣ ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗΣ ΠΑΡΑΛΥΣΗΣ Κ. Ασωνίτου.
Σύστημα ικανοποίησης χρηστών και εκτίμησης αναγκών: Στόχος να αξιολογήσουμε τον βαθμό ικανοποίησης του ασθενή και να εντοπίσουμε τις πιθανές μελλοντικές.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
Διαγνωστικά Θέματα Λογοθεραπείας Δρ. Μαρία Καμπανάρου Ενότητα 8.
Σκοποί αγωγής υγείας-συμβουλευτικής  Διατήρηση σωματικής ισορροπίας ατόμου: υγιεινή, διατροφή, άσκηση  Διατήρηση ψυχικής-κοινωνικής ισορροπίας ατόμου-
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΛΑΡΙΣΑΣ -ΛΑΜΙΑΣ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
1.
Πού χρησιμοποιείται ο συντελεστής συσχέτισης (r) pearson
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Ορισμός υγείας: Στόχοι για την προώθηση της και την πρόληψη ασθένειας Mosby στοιχεία και των παραγώγων στοιχείων © 2010, 2006, 2002 από Mosby,
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ (QUALITY SYSTEM)
Διαγνωστικά Θέματα Λογοθεραπείας
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Εργασία: Συμβουλευτική σε οικογένεια με ανοϊκό μέλος
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ
Ο Παράγοντας της Αυτοδιαχείρισης σε Σχέση με την Υγεία των Καρδιοπαθών
Το κόστος Ποιότητας    
ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΚΑΘΑΡΟΥ ΚΕΡΔΟΥΣ ΑΠΌ ΤΗΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
OΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ
Σύνδρομο μετά ΜΕΘ νοσηλεία
Διάταξη τίτλου Σχεδιασμός Πεδίου Εφαρμογής του Έργου.
Φροντίδα των ηλικιωμένων στην κοινότητα
 Είναι μια πανάρχαια θεραπευτική προσέγγιση στα σωματικά προβλήματα του ανθρώπου, η οποία στηρίζεται στη χρήση φυσικών μέσων. Χρησιμοποιεί το φως, το.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΑΡΑΜΟΥΡΤΣΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΦΥΣΙΑΤΡΟΣ ΕΠΙΣΤ. ΔΙΕΥΘ. ΚΑΑ ANIMUS

Αποκατάσταση και ΑΕΕ Λειτουργική ικανότητα και ανικανότητα Θεωρητικό μοντέλο ανικανότητας Θεωρητικό μοντέλο ανικανότητας στο ΑΕΕ Δημιουργία και χαρακτηριστικά κλιμάκων Κλίμακες λειτουργικής αξιολόγησης ΑΕΕ Στόχοι κλιμάκων αξιολόγησης ΑΕΕ

700000 νέοι ασθενείς με ΑΕΕ κάθε χρόνο στίς ΗΠΑ 500000 επιβιώνουν με μόνιμη ανικανότητα ΑΕΕ τέταρτη αιτία ανικανότητας παγκοσμίως 40 δις $ το συνολικό κόστος ετησίως Έμμεσο / άμεσο κόστος = Κόστος ανικανότητας /κόστος νοσηλείας = 1.3

Κυρίαρχος στόχος της ιατρικής αποκατάστασης μετά ΑΕΕ ελαχιστοποίηση ανικανότητας μεγιστοποίηση ανεξαρτησίας Απόκτηση , βελτίωση και διατήρηση λειτουργικών ικανοτήτων του ατόμου με στόχο την λειτουργική υγεία

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ Η φυσιολογική ή ειδική απόδοση του ατόμου σε βασικές για την ζωή του καταστάσεις Βιολογικές Φυσικές Νοητικές Κοινωνικές Συμπεριφοράς Εργασιακές συνδιασμοί  ποιότητα καθημερινής διαβίωσης  ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΥΓΕΙΑ

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑ απώλεια ή ελάττωση της λειτουργικής ικανότητας του ατόμου για την εκτέλεση μιας δραστηριότητας (disability ,WHO ICIDH 2) η αξιολόγηση και μέτρηση των λειτουργικών ικανοτήτων κεφαλαιώδους σημασίας στην ιατρική αποκατάσταση

ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ Βασική πηγή έμπνευσης και θεωρητικό υπόβαθρο στην ανάπτυξη της έννοιας της λειτουργικής αξιολόγησης αποτέλεσε η Παγκόσμια Κατάταξη Βλάβης – Ανικανότητας –Αναπηρίας WHO ( International Classification of Impairment - Disability and Handicap,ICIDH)

ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ Το θεωρητικό μοντέλο που στηρίχθηκε στην κατάταξη της WHO, αρχικά προτάθηκε από τοv Nagi (1965) εξελίχθηκε από τον Wood (1980) και ολοκληρώθηκε από τον Granger (1985)

ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΝΟΣΟΣ (παθολογία) ΒΛΑΒΗ (οργανική διαταραχή) ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΣ (Δυσκολία στην εκτέλεση δραστηριoτήτων) ΑΝΑΠΗΡΙΑ (Κοινωνικό έλλειμα) Φυσικά σημεία και συμπτώματα Φυσικών Νοητικών Συναισθηματικών Κοινωνικών Περιβάλλον Προσωπικούς παράγοντες

(ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΣ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ) (ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ) ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΑΕΕ Μυική Αδυναμία Σπαστικότητα Απραξία Αφασία Διαταραχές Μνήμης Διαταραχές Συναισθήματος Διαταραχές Σκέψης ΔΟΜΗ ΝΟΣΟΣ ΒΛΑΒΗ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Κινητικότητα Προσωπική Υγιεινή Φαγητό Τουαλέτα Επικοινωνία Κοινωνικές Δεξιότητες ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑ (ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΣ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ) ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ Ανεξαρτησία σε ADL Οικογενειακοί ρόλοι Εργασία Δημιουργικότητα ΑΝΑΠΗΡΙΑ (ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ) ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ –ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΚΛΙΜΑΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ( Lawton MP.,1971) Η αντικειμενική μέτρηση του επιπέδου λειτουργικών ικανοτήτων του ατόμου στην εκτέλεση καθημερινών δραστηριοτήτων συμπεριλαμβανομένων και ψυχοκοινωνι-κών παραμέτρων Εκτελείται μέσω ειδικών κλιμάκων ή εργαλείων λειτουργικής αξιολόγησης (scales or instruments )

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ –ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΚΛΙΜΑΚΩΝ ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Τεχνικές που περιλαμβάνουν δραστηριότητες – κλειδιά , χωρισμένες σε κατηγορίες με στόχο την μέτρηση της απόδοσης του ατόμου στην εκτέλεσή τους.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ –ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΚΛΙΜΑΚΩΝ Αρχικές κλίμακες μέτρηση λειτουργικότητας οργανικών συστημάτων όπως Μυική Ισχύς , εύρος κίνησης αρθρώσεων, ισορροπία, νοητική ικανότητα και άλλες φυσικές ικανότητες Σύγχρονες κλίμακες εκτίμηση δραστηριοτήτων καθημερινής ζωής

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ –ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΚΛΙΜΑΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΖΩΗΣ (ADLs) αυτοεξυπηρέτησης ένδυσης διατροφής προσωπικής υγιεινής χρήσης τουαλέτας κίνηση μέσα στο σπίτι

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ –ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΚΛΙΜΑΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΖΩΗΣ με την χρήση συσκευών και οργάνων( instrumental, ΙADLs) σύμπλοκες δραστηριότητες που απαιτούνται για την λειτουργία στην κοινότητα φροντίδα σπιτιού διαχείρηση οικονομικών χρήση μέσων μεταφοράς εργασίας

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ –ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΚΛΙΜΑΚΩΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΚΛΙΜΑΚΑΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Εγκυρότητα (validity ) δομή -( construct) σύγκλιση - ( convergent) συγχρονισμό - (concurrent ) Αξιοπιστία ( Reliability)- Σταθερότητα (Test-retest ) Διαβάθμιση ( Interrater ) Ευαισθησία (responsiveness) (+) αλλαγές (Sensitivity to change) (-) διακύμανση ( Floor/ceiling effect )

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ –ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΚΛΙΜΑΚΩΝ Yποστηρίζονται από μαθηματικά στατιστικά μοντέλα Η εφαρμογή των στατιστικών μοντέλων της Rasch analysis στην αποκατάσταση υπήρξε καταλυτική

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ –ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΚΛΙΜΑΚΩΝ Rasch analysis Επέτρεψε την αντικειμενική μέτρηση υποκειμενικών παρατηρήσεων και την μετατροπή ερωτηματολογίων με αδρά σκορ βαθμολόγησης σε αντικειμενικές γραμμικές μετρήσεις κατάλληλες για συγκριτικές μελέτες, και έρευνα.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ –ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΚΛΙΜΑΚΩΝ

ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΕΕ ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΕΕ Κλιμακες λειτουργικης αξιολογησης ασθενη με ΑΕΕ

ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΕΕ ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΕΕ Κλιμακες λειτουργικης αξιολογησης ασθενη με ΑΕΕ

ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΕΕ ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΕΕ Κλιμακες λειτουργικης αξιολογησης ασθενη με ΑΕΕ

ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΕΕ ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΕΕ Κλιμακες λειτουργικης αξιολογησης ασθενη με ΑΕΕ

ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΕΕ ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΕΕ Κλιμακες λειτουργικης αξιολογησης ασθενη με ΑΕΕ

ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΕΕ ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΕΕ Κλιμακες λειτουργικης αξιολογησης ασθενη με ΑΕΕ

ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΕΕ ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΕΕ Κλιμακες λειτουργικης αξιολογησης ασθενη με ΑΕΕ

ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΕΕ ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΕΕ Κλιμακες λειτουργικης αξιολογησης ασθενη με ΑΕΕ

ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΕΕ ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΕΕ Κλιμακες λειτουργικης αξιολογησης ασθενη με ΑΕΕ

ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΕΕ ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΕΕ Κλιμακες λειτουργικης αξιολογησης ασθενη με ΑΕΕ

ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΕΕ ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΕΕ Κλιμακες λειτουργικης αξιολογησης ασθενη με ΑΕΕ

ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΕΕ BARTHEL INDEX Η πλέον διαδεδομένη κλίμακα ADLs για ασθενείς με ΑΕΕ Σχεδιάσθηκε από τους Mahoney και Barthel το 1965 για αξιολόγηση σε ADLs ασθενών με ΑΕΕ και μυοσκελετικά προβλήματα. Τροποποιήθηκε από τον Granger το 1968 ( 10-item Modified Barthel index ). Μέτρο σύγκρισης για τις επόμενες κλίμακες

ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΕΕ BARTHEL INDEX Αξιολογεί 10 δραστηριότητες (8 καθημερινής ζωής – 2 μετακίνησης) 3 βαθμίδες μέτρησης : 0 = πλήρη εξάρτηση 5 = ανάγκη βοήθειας 10= πλήρη ανεξαρτησία Ολικό σκορ 100 = ανεξαρτησία στην αυτοεξυπηρέτηση (όχι απαραίτητα αυτόνομη διαβίωση )

ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΕΕ BARTHEL INDEX Εκτιμά με ακρίβεια το προσδόκιμο αποκατάστασης (D’Olhaberriage et al) Σκορ 0-20 : πλήρη εξάρτηση –ιδρυματοποίηση Σκορ 21-40 : βαρειά ανικανότητα –εξάρτηση από βοηθό άτομο Σκορ 40-60 : μέσης βαρύτητας εξάρτηση-δυνατότητα μέγιστης βελτίωσης Σκορ 60-90 : ελάχιστη εξάρτηση Σκορ 90-99 : πλήρης ανεξαρτησία

ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΕΕ BARTHEL INDEX Kριτικό σκορ της κλίμακας το 60 σκορ 40- 60  δυνατότητα μέγιστης βελτίωσης  επιβεβλημένη η εισαγωγή σε οργανωμένο Κέντρο αποκατάστασης σκορ > 60  πρόγραμμα ως εξωτερικοί ασθενείς

ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΕΕ ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΕΕ BARTHEL INDEX ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ Συμπληρώνεται γρήγορα Αξιόπιστη πρόγνωση χρόνου νοσηλείας ,πορείας αποκατάστασης και επιπέδου ανεξαρτησίας κατά την έξοδο Εκτενείς μελέτες για αξιοπιστία ,εγκυρότητα, ευαισθησία εξαιρετική εγκυρότητα – αξιοπιστία ( test-retest reliability : r .87,71- .99 , interrater reliability : .75-.99 (convergent /concurrent validity .75-.85, costruct .70-.89 ) (Anderson,Loewen 2008 ) Δεν χρειάζεται ειδική εκπαίδευση για την εφαρμογή της ούτε ειδικός εξοπλισμός

ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΕΕ BARTHEL INDEX ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ Δεν ελέγχεται : η λειτουργική ανικανότητα σε σχέση με την γενική κατάσταση : η ικανότητα επικοινωνίας : η συναισθηματική κατάσταση του ατόμου Δεν διαφοροποιεί ΔΕ από ΑΡ βλάβη Χαμηλή ευαισθησία σε υψηλό επίπεδο λειτουργικότητας ( floor/ceiling effect )

ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΕΕ FIM (Functional Independence Measure) Είναι η πλέον αποδεκτή κλίμακα στην αποκατάσταση Σχεδιάσθηκε από κοινού από την American Congress of PRM και τηνAmerican Academy οf PRM το 1983 Πολυπαραγοντική (μικτή κλίμακα) - εκτιμά φυσική και γνωσιακή ανικανότητα

ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΕΕ FIM (Functional Independence Measure) Αξιολογεί 18 δραστηριότητες σε δύο υποκλίμακες κινητική ( 13 δραστηριότητες ) κοινωνικο-γνωσιακή (5 δραστηριότητες ) Βαθμολογεί από το 1 = πλήρη εξάρτηση εως 7 = πλήρη ανεξαρτησία Μετρά τι πραγματικά κάνει ο ασθενής και όχι τι μπορεί να κάνει

ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΕΕ FIM (Functional Independence Measure) ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ Θεωρείται το χρυσό στάνταρ για την εκτίμηση ADLs. Εξαιρετική αξιοπιστία ,εγκυρότητα και ευαισθησία σε αλλαγές Χρησιμοποιείται ευρέως για κλινική εφαρμογή και για ερευνητικές μελέτες Τα σκορ εισόδου μπορούν να προβλέψουν : τα σκορ εξόδου τον χρόνο νοσηλείας τον βαθμό απαιτούμενης βοήθειας στο σπίτι την ικανότητα επιστροφής στην εργασία

ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΕΕ FIM (Functional Independence Measure) ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ Απαιτεί περίπου 45 min για την συμπλήρωση Εκπαιδευμένο προσωπικό Έχει σημαντικό ceiling effect στην γνωσιακή υποκλίμακα Γι’αυτό αναπτύχθηκε η υποκλίμακα FAM με έμφαση στις γνωσιακές λειτουργίες που ενσωματώθηκε στην FIM

ΣΤΟΧΟΙ ΚΛΙΜΑΚΩΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΕΕ Αντικειμενική και συστηματική καταγραφή της κατάστασης κάθε στιγμή του προγράμματος Καθοδήγηση τύπου και διάρκειας προγράμματος Μέτρηση αποτελεσματικότητας του προγράμματος Επισήμανση αδυναμιών του προγράμματος

ΣΤΟΧΟΙ ΚΛΙΜΑΚΩΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΕΕ Επικοινωνία μεταξύ των μελών της ομάδας αποκατάστασης Σχεδιασμός χρόνου εξόδου- επανεκτίμησης – παρακολούθησης Συγκέντρωση αντικειμενικών μετρήσεων για τη ανάπτυξη της evidence based αποκατάστασης καθώς και του προσδιορισμού του cost-benefit αυτής

ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Αποκατάσταση και ΑΕΕ Λειτουργική ικανότητα και ανικανότητα Θεωρητικό μοντέλο ανικανότητας Θεωρητικό μοντέλο ανικανότητας στο ΑΕΕ Δημιουργία και χαρακτηριστικά κλιμάκων Κλίμακες λειτουργικής αξιολόγησης ΑΕΕ Στόχοι κλιμάκων αξιολόγησης ΑΕΕ

ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ