Αποκατάσταση Μαθησιακών Δυσκολιών σε μαθητές Γυμνασίου - Λυκείου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γραφήματα & Επίπεδα Γραφήματα
Advertisements

Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων
Πέτσας Δημήτριος Παρουσίαση στο μάθημα: Ψηφιακές Βιβλιοθήκες
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
ΜοντελοποίησηΈργα ΜαθήματαΑξιολόγηση Αναστοχασμος Μαθήματα.
Δρ. Τζάμου Αικατερίνη Φιλόλογος Πειραματικού Λυκείου Βαρβακείου Σχολής
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
της Μαρίας-Ζωής Φουντοπούλου
ΕΝΙΑΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ «ΙΑΜΑΤΙΚΗ»
Τα στοιχειώδη περί γεωδαιτικών υπολογισμών
Το γλωσσικό μάθημα στο Δημοτικό Σχολείο Δ’ τάξη
Εξελικτική πορεία της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας (ΔΟΠ)
Χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών στη δευτεροβάθμια ελληνική εκπαίδευση Δρ. Σάλτας Βασίλειος, Ιωαννίδου Ευφροσύνη Τμήμα.
ΠΕΡΙΛΗΨΗ 1ο ΒΗΜΑ  Διαβάζουμε ανάγνωση όλο το κείμενο, για να καταλάβουμε την άποψη του συγγραφέα.
«Γραμματική Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού»
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΝΕΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ Α΄, Β΄, Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Ανάλυση του λευκού φωτός και χρώματα
-17 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Σεπτέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 a +20 Δείκτης 0 a -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ - ΠΕΡΙΛΗΨΗ. ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ - ΠΕΡΙΛΗΨΗ Όταν θέλουμε να καταγράψουμε κάποια στοιχεία από το σύνολο ή τα επιμέρους στάδια μιας πράξης (επιστημονικό.
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
70 Συνέδριο ΠΕΣΕΑ (Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Ειδικής Αγωγής)
Η Παρέμβαση του Λογοθεραπευτή σε παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες
Γ΄ κατεύθυνση Προβληματισμοί για τους ορισμούς, θεωρήματα, παραδείγματα και τις ασκήσεις του 3ου κεφαλαίου
ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ ΕΝΝΟΙΩΝ 1. 2 Χρήστης Στόχος Ταμίας διενέργεια πώλησης διενέργεια ενοικίασης εισαγωγή ταμείου εξαγωγή ταμείου * 1 Μοντέλο Πεδίου Προβλήματος.
Διαφοροποίηση στα δοκίμια αξιολόγησης Πρακτικές εφαρμογές Ευαγγελία Μοναστήρα Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή.
Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης ∆ιαχείριση έργων επίβλεψης µε σύγχρονα µέσα και επικοινωνία C2G, B2G, G2G Γενική Δ/νση Εσωτερικής Λειτουργίας.
Η επιρροή του χώρου εργασίας των σχολικών τάξεων στη μάθηση
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών – Κέρκυρα Οκτωβρίου 2004 Το σύστημα COINE για την προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς και την υποστήριξη.
Α.Π.Θ. Π.Τ.Δ.Ε. Π.Μ.Σ Επιστήμες της Αγωγής-Κατεύθυνση Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Νέες Τεχνολογίες Διερεύνηση εφαρμογής.
ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ Μια διδακτική παρέμβαση για τις Α΄ και Β΄ Τάξεις ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2013.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Σενάριο.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΛΗΣ
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΟΚΙΜΙΩΝ ΣΤΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Δεκέμβριος 2014 Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη Αρσάκεια –Τοσίτσεια Δημοτικά Σχολεία της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ1 ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΩΝ ΔΟΚΙΜΙΩΝ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΥΚΕΙΟ.
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
Σχολικός Σύμβουλος Ν. Φλώρινας
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
ΡΑΛΛΕΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: 155 ΧΡΟΝΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ.
Γλωσσική πολυμορφία και γλωσσική διδασκαλία στο Δημοτικό Σχολείο
1 Διδασκαλία του γραμματισμού
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 «Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για Κωφούς και Βαρήκοους Μαθητές»
ΓΕΛ ΦΙΛΟΘΕΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Χρήση της χαρτογράφησης εννοιών για την μείωση των λαθών στο μάθημα της Τεχνολογίας ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ» ΑΘΗΝΑ, 1-2 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ,
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
ΠερIληψη Α. Προετοιμασία
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Η εξέλιξη των θεωριών του Jim Cummins (α’)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αποκατάσταση Μαθησιακών Δυσκολιών σε μαθητές Γυμνασίου - Λυκείου 30 ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΕ ΔΙΕΘΝΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ 11-14 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2013 Αποκατάσταση Μαθησιακών Δυσκολιών σε μαθητές Γυμνασίου - Λυκείου Εισηγήτρια: Ασημίνα Μαυροειδή Φιλόλογος – Ειδική Εκπαιδευτικός www.assimimavro.gr

ΕισαγωγΗ Περιεχομενο ΕισΗγησηΣ ΕισαγωγΗ Περιεχομενο ΕισΗγησηΣ δυσκολίες των μαθητών και αντιστοίχιση αυτών με ακαδημαϊκές δοκιμασίες. αναφορά στη μεταξύ τους πυροδοτική σχέση απαραίτητοι γνωστικοί τομείς για ένα πλήρες εκπαιδευτικό υλικό αποκατάστασης αρχές μεθοδολογίας αποκατάστασης εφαρμογή στο εκπαιδευτικό υλικό αποκατάστασης δείγμα υλικού αποκατάστασης σχέση προγράμματος αποκατάστασης – προσαρμογής ακαδημαϊκής ύλης δείγμα προσαρμογής ακαδημαϊκής ύλης συμπεράσματα Ασημίνα Μαυροειδή 2 www.assimimavro.gr

ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ των ΜΑΘΗΤΩΝ και ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΣΗ ΑΥΤΩΝ με ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΕΣ ΔΟΚΙΜΑΣΙΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ των ΜΑΘΗΤΩΝ και ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΣΗ ΑΥΤΩΝ με ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΕΣ ΔΟΚΙΜΑΣΙΕΣ. ΑΝΑΦΟΡΑ στη ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ ΠΥΡΟΔΟΤΙΚΗ σχεση

ΑντιστοIχιση (1) ανάγνωση πολυσύλλαβων λέξεων μακροσκελούς κειμένου ανάγνωση σύνθετων νοηματικά κειμένων της Ιστορίας, Βιολογίας, Πολιτικής Αγωγής επίγνωση της μορφολογίας κατανόηση λεξικών τύπων βάσει γραμματικών σημασιών. π.χ. «κατακτούν» αντί κατακτήθηκαν επεξεργασία ενός ονοματικού – ρηματικού τύπου στο γραμματικό σύστημα. Ασημίνα Μαυροειδή 4 www.assimimavro.gr

ΑντιστοIχιση (2) επίγνωση της σημασιολογίας κατανόηση – δήλωση σημασίας τεράστιου αριθμού λέξεων. π.χ. συντεταγμένης, πολιτειακή οργάνωση, πολιτισμός. επίγνωση της φωνολογίας με λέξεις με παρόμοια φωνοτακτική δομή λανθασμένη ανάκληση – απόδοση όρων π.χ. «εκστρατεία» αντί εξέγερση, «όραση» αντί όαση, «ανασύνθεση » αντί φωτοσύνθεση Ασημίνα Μαυροειδή 5 www.assimimavro.gr

ΑντιστοIχιση (3) κατανόηση σύνθετων συντακτικών σχημάτων της επιφανειακής δομής κειμένων. κατανόηση τύπου γενικής υποκειμενικής π.χ. «η παρέμβαση των γνώσεων της επιστήμης στο κοσμικό γίγνεσθαι». κατανόηση ορισμών της φυσικής και των μαθηματικών π.χ. «το πηλίκο του ημιτόνου της γωνίας πρόσπτωσης προς το συνημίτονο….» Ασημίνα Μαυροειδή 6 www.assimimavro.gr

ΑντιστοIχιση (4) αναγνωστική κατανόηση της βαθείας Δομής του κειμένου π.χ. Για τι μας μιλάει αυτό το κείμενο; εφαρμογή στρατηγικών αναγνωστικής κατανόησης από το είδος – δομή του κειμένου κατανόηση κειμένου αφηγηματικό (Ιλιάδα) πραγματολογικό (Πολιτική αγωγή) επιχειρηματολογικό (Δοκίμιο) Ασημίνα Μαυροειδή 7 www.assimimavro.gr

ΑντιστοIχιση (5) πρόσληψη – έκφραση επαγωγικών πληροφοριών κατανόηση – γλωσσική έκφραση των αιτιών, αποτελεσμάτων, συνεπειών. π.χ. Αίτια – Αποτελέσματα Περσικών Πολέμων Αίτια – Αποτελέσματα φαινομένου του θερμοκηπίου Αίτια – Αποτελέσματα ανεργίας Ασημίνα Μαυροειδή 8 www.assimimavro.gr

ΑντιστοIχιση (6) γλωσσική έκφραση του αφαιρετικού συλλογισμού νοηματική πύκνωση κι απαλοιφή (περίληψη) μετατροπή των γλωσσικών πληροφοριών σε συμβολικό λόγο κι αντίστροφα (Ε=m*c2) εξαγωγή πλαγιοτίτλων λήψη σημειώσεων Ασημίνα Μαυροειδή 9 www.assimimavro.gr

ΑντιστοIχιση (7) σειροθέτηση – τήρηση της αλληλουχίας τοποθέτηση στη σειρά γεγονότων αφηγηματικών μακροσκελών κειμένων (Οδύσσεια) κατανόηση αφηγηματικών τεχνικών (προοικονομία) απόδοση οποιασδήποτε μορφής αλγοριθμικής διαδικασίας. Ασημίνα Μαυροειδή 10 www.assimimavro.gr

ΑντιστοIχιση (8) παραγωγή γραπτού λόγου συγγραφή επικοινωνιακών - λειτουργικών κειμένων μέτρηση – αντίληψη ημερολογιακού – ιστορικού χρόνου τοποθέτηση – χρονικό συσχετισμό γεγονότων στον γραμμικό χωροχρονικό άξονα του ιστορικού χρόνου οργάνωση του «προσωπικού» χρόνου βίωμα Άχρονου Χρόνου σε σχολικά προγράμματα αυστηρών χρονικών ορίων Ασημίνα Μαυροειδή 11 www.assimimavro.gr

ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟΙ ΓΝΩΣΤΙΚΟΙ ΤΟΜΕΙΣ ΓΙΑ ΕΝΑ ΠΛΗΡΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ

ΓΝΩΣΤΙΚΟΙ ΤΟΜΕΙΣ ΠΛΗΡΟΥΣ Υλικου Αποκαταστασησ (1) ΓΝΩΣΤΙΚΟΙ ΤΟΜΕΙΣ ΠΛΗΡΟΥΣ Υλικου Αποκαταστασησ (1) ανάγνωση σύνθετες λέξεις προτάσεις κείμενα αναγνωστική κατανόηση κειμένων αφηγηματικά πραγματολογικά επιχειρηματολογικά επίγνωση της μορφολογίας Ασημίνα Μαυροειδή 13 www.assimimavro.gr

ΓΝΩΣΤΙΚΟΙ ΤΟΜΕΙΣ ΠΛΗΡΟΥΣ Υλικου Αποκαταστασησ (2) ΓΝΩΣΤΙΚΟΙ ΤΟΜΕΙΣ ΠΛΗΡΟΥΣ Υλικου Αποκαταστασησ (2) παραγωγή προφορικού λόγου προφορική απόδοση κειμένων συζητητικός διάλογος αιτιολογημένη κρίση προφορική ανάπτυξη θεμάτων έκθεσης παραγωγή γραπτού λόγου γραπτή απόδοση κειμένων γραπτή ανάπτυξη θεμάτων έκθεσης ανάπτυξη λεξιλογίου Ασημίνα Μαυροειδή 14 www.assimimavro.gr

ΓΝΩΣΤΙΚΟΙ ΤΟΜΕΙΣ ΠΛΗΡΟΥΣ Υλικου Αποκαταστασησ (3) ΓΝΩΣΤΙΚΟΙ ΤΟΜΕΙΣ ΠΛΗΡΟΥΣ Υλικου Αποκαταστασησ (3) σημασιολογική επεξεργασία λέξεων - κειμένων λέξεων νοηματικών κατηγοριών σημασιολογικά – πραγματολογικά μοντέλα υποδειγματικής χρήσης αυτών χρήση υποτακτικής σύνταξης στον κειμενικό λόγο γλωσσική πρόσληψη – έκφραση επαγωγικών πληροφοριών Ασημίνα Μαυροειδή 15 www.assimimavro.gr

ΓΝΩΣΤΙΚΟΙ ΤΟΜΕΙΣ ΠΛΗΡΟΥΣ Υλικου Αποκαταστασησ (4) ΓΝΩΣΤΙΚΟΙ ΤΟΜΕΙΣ ΠΛΗΡΟΥΣ Υλικου Αποκαταστασησ (4) πρόσληψη – έκφραση επιχειρημάτων σε επαγωγικούς – παραγωγικούς συλλογισμούς εξάσκηση στη λήψη σημειώσεων συμμετοχική – προσωπική – δημιουργική αναζήτηση Ασημίνα Μαυροειδή 16 www.assimimavro.gr

ΑΡΧΕΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΑΡΧΕΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ. ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ

Αρχεσ μεθοδολογιασ – εφαρμογη ΤΟΥΣ στο υλικο αποκαταστασησ (1) Αρχεσ μεθοδολογιασ – εφαρμογη ΤΟΥΣ στο υλικο αποκαταστασησ (1) αποκατάσταση μέσα από τη διαδικασία μάθησης παιδαγωγικό υλικό χρήση ποικίλων μορφών προφορικού – γραπτού λόγου παραγωγή – πρόσληψη γλωσσικών πληροφοριών μέσα από προφορικά –γραπτά κείμενα Ασημίνα Μαυροειδή 18 www.assimimavro.gr

Αρχεσ μεθοδολογιασ – εφαρμογη ΤΟΥΣ στο υλικο αποκαταστασησ (2) Αρχεσ μεθοδολογιασ – εφαρμογη ΤΟΥΣ στο υλικο αποκαταστασησ (2) ιεράρχηση γνωστικών τομέων αποκατάστασης ανάγνωση αναγνωστική κατανόηση παραγωγή προφορικού – γραπτού λόγου υποστηρικτική κατευθυντική μέθοδος διδασκαλίας υποστηρικτικές μέθοδοι παρέμβασης γραφικές παραστάσεις σκελετοί ερωτήσεων διαγράμματα Ασημίνα Μαυροειδή 19 www.assimimavro.gr

Αρχεσ μεθοδολογιασ – εφαρμογη ΤΟΥΣ στο υλικο αποκαταστασησ (3) Αρχεσ μεθοδολογιασ – εφαρμογη ΤΟΥΣ στο υλικο αποκαταστασησ (3) μοντελοποιημένη μέθοδος προσέγγισης επεξεργασία του μοντέλου δομής κάθε είδους συλλογισμού – κειμενικού λόγου. Ασημίνα Μαυροειδή 20 www.assimimavro.gr

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΥΛΙΚΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΥΛΙΚΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ

Παραδειγματα ΥΛΙΚΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ υλικό θεματικών ενοτήτων δείγμα από εκπαιδευτικό υλικό Β’ Γυμνασίου τίτλος: «Αγάπη - Φιλία» διάγραμμα γλωσσικής απόδοσης αιτίου – αποτελέσματος διάγραμμα γεγονότων Ασημίνα Μαυροειδή 22 www.assimimavro.gr

Παραδειγματα ΥΛΙΚΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ «ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ» Παραδειγματα ΥΛΙΚΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ «ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ» θεματική ενότητα: «Αγάπη - Φιλία» (Β΄ Γυμνασίου) κείμενα σε κάθετη γραφή λεξιλόγιο κειμένων (σημασία – χρήση) πλαγιότιτλοι νοηματικών ενοτήτων ερωτήσεις κατανόησης διάγραμμα μελέτης κειμένου δοκιμασίες προφορικού λόγου λεξιλόγιο ενότητας (σημασία – χρήση) Ασημίνα Μαυροειδή 23 www.assimimavro.gr

Παραδειγματα ΥΛΙΚΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ «ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ: ΚΕΙΜΕΝΟ» Παραδειγματα ΥΛΙΚΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ «ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ: ΚΕΙΜΕΝΟ» Κείμενο: «H Φιλία» (Β΄ Γυμνασίου) (απόσπασμα) … Τι είναι όμως η πραγματική φιλία; Είναι ο στενός και θερμός δεσμός δύο ή περισσοτέρων προσώπων, που στηρίζεται στην αμοιβαία ανιδιοτελή αγάπη και εκτίμηση … Τίτλος Νοηματικής Ενότητας: Τι είναι η φιλία Ασημίνα Μαυροειδή 24 www.assimimavro.gr

Παραδειγματα ΥΛΙΚΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ «ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ: ΚΕΙΜΕΝΟ» Παραδειγματα ΥΛΙΚΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ «ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ: ΚΕΙΜΕΝΟ» Κείμενο: «H Φιλία» (Β΄ Γυμνασίου) (απόσπασμα - συνέχεια) … είναι ο πολύτιμος και σταθερός δεσμός που ενώνει ενάρετους ανθρώπους, στην καταγωγή ξένους ή συγγενείς. … Τίτλος Νοηματικής Ενότητας Η φιλία Ασημίνα Μαυροειδή 25 www.assimimavro.gr

Τι είναι η φιλία, σύμφωνα με το συγγραφέα; Παραδειγματα ΥΛΙΚΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ «ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ: ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ» Ερωτήσεις κατανόησης: «H Φιλία» (απόσπασμα) … Τι είναι η φιλία, σύμφωνα με το συγγραφέα; Ασημίνα Μαυροειδή 26 www.assimimavro.gr

αμοιβαίος = αυτός που προέρχεται από δύο πόλους και από τους δύο. Παραδειγματα ΥΛΙΚΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ «ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ: ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ ΚΕΙΜΕΝΟΥ » Λεξιλόγιο κειμένου: «H Φιλία» (απόσπασμα) αμοιβαίος = αυτός που προέρχεται από δύο πόλους και από τους δύο. π.χ. αμοιβαία αγάπη, αμοιβαίος έρωτας ανιδιοτελής = αυτός που κάνει κάτι χωρίς να περιμένει κάποιο όφελος από την πράξη του. π.χ. ανιδιοτελής φίλος Ασημίνα Μαυροειδή 27 www.assimimavro.gr

ανιδιοτέλεια = η αρετή τού να κάνει κάποιος κάτι χωρίς να έχει κέρδος Παραδειγματα ΥΛΙΚΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ «ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ: ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ ΚΕΙΜΕΝΟΥ» Λεξιλόγιο κειμένου: «H Φιλία» (απόσπασμα) ανιδιοτέλεια = η αρετή τού να κάνει κάποιος κάτι χωρίς να έχει κέρδος π.χ. Ο φιλάνθρωπος προσφέρει με ανιδιοτέλεια η αρετή = μια έννοια αφηρημένη, που δεν την βλέπουμε, αλλά που δηλώνει το πολύ μεγάλο καλό που έχει κάποιος ή κάτι. π.χ. η αρετή της τιμιότητας, η αρετή της δικαιοσύνης Ασημίνα Μαυροειδή 28 www.assimimavro.gr

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΜΕΛΕΤΗσ ΚΕΙΜΕΝΟΥ (1) διαβάζω τον τίτλο του κειμένου και τον καταλαβαίνω διαβάζω τον τίτλο της νοηματικής ενότητας (κύρια ιδέα), τον καταλαβαίνω και τον θυμάμαι διαβάζω και προσπαθώ να καταλάβω την ενότητα σκέφτομαι αυτό που καταλαβαίνω και θυμάμαι το πολύ ΔΥΟ πληροφορίες από κάθε παράγραφο Ασημίνα Μαυροειδή 29 www.assimimavro.gr

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΜΕΛΕΤΗσ ΚΕΙΜΕΝΟΥ (2) κοιτάω τις λέξεις στο λεξιλόγιο ξαναδιαβάζω την ενότητα και ελέγχω αν την καταλαβαίνω καλά γράφω τις υπογραμμισμένες λέξεις που πρέπει να συγκρατήσω απαντώ στις ερωτήσεις και λέω το νόημα της ενότητας Ασημίνα Μαυροειδή 30 www.assimimavro.gr

Τι μπορεί να είναι ένας φίλος Παραδειγματα ΥΛΙΚΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ «ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ: ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ» Λεξιλόγιο διαθεματικής ενότητας: «H Φιλία - Αγάπη» Τι μπορεί να είναι ένας φίλος ειλικρινής , ανειλικρινής έμπιστος αφοσιωμένος σταθερός , ασταθής ψεύτης καχύποπτος γενναιόδωρος Ασημίνα Μαυροειδή 31 www.assimimavro.gr

Ο ……………….. φίλος δεν λέει ποτέ ψέματα Παραδειγματα ΥΛΙΚΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ «ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ: ΣΗΜΑΣΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΧΡΗΣΗσ» Δοκιμασία σημασιολογικού μοντέλου χρήσης Ο ……………….. φίλος δεν λέει ποτέ ψέματα Ο ……………….. φίλος ολοένα υποψιάζεται το φίλο του Ο ……………….. φίλος προσφέρει τα συναισθήματα του Ασημίνα Μαυροειδή 32 www.assimimavro.gr

Παραδειγματα ΥΛΙΚΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ «ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ: ΟΝΟΜΑΤΟΘΕΣΙΑ» Παραδειγματα ΥΛΙΚΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ «ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ: ΟΝΟΜΑΤΟΘΕΣΙΑ» Δοκιμασία ονοματοθεσίας πώς λέγεται ο φίλος που δείχνει πίστη και αφοσίωση πώς λέγεται ο φίλος που λέει την αλήθεια Ασημίνα Μαυροειδή 33 www.assimimavro.gr

Παραδειγματα ΥΛΙΚΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ «ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ: ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ» Δοκιμασία παραγωγής προφορικού λόγου (συζητητικού) Ψάξτε και βρείτε στίχους από ποιήματα, τραγούδια, ταινίες που εκφράζουν την αγάπη που νιώθει ένας άνθρωπος για το φίλο του Συζήτησε με τον παιδαγωγό σου πώς νιώθει κάποιος για το φίλο του και πως φαίνεται αυτό μέσα από τις πράξεις του Ασημίνα Μαυροειδή 34 www.assimimavro.gr

Είναι σημαντική για τη ζωή του ανθρώπου; Παραδειγματα ΥΛΙΚΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ «ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ: ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ» Θέμα έκθεσης: «Ο/Η καλύτερος μου φίλος/φίλη» Τι είναι η φιλία; Είναι σημαντική για τη ζωή του ανθρώπου; Εσύ έχεις φίλους; Ποιόν/αν ξεχωρίζεις; Πότε και πως άρχισε η φιλία σας; Πώς είναι ο/η φίλος/η σου εξωτερικά; (ύψος, πάχος, μαλλιά, μάτια, γυαλιά, ρούχα) Ασημίνα Μαυροειδή 35 www.assimimavro.gr

Ποια προτερήματα διακρίνεις σε αυτόν/αυτήν; Παραδειγματα ΥΛΙΚΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ «ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ: ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ» Θέμα έκθεσης: «Ο/Η καλύτερος μου φίλος/φίλη» Ποια προτερήματα διακρίνεις σε αυτόν/αυτήν; καλοσύνη, ευγένεια, γενναιοδωρία, ηρεμία, συντροφικότητα, αυθορμητισμός, ειλικρίνεια Ποιά ελαττώματα θεωρείς ότι έχει; εγωισμό, αγένεια, οξυθυμία, τσιγκουνιά, δυσπιστία, καχυποψία, ανειλικρίνεια, υποκρισία … Ασημίνα Μαυροειδή 36 www.assimimavro.gr

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΑΙΤΙΟ - ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΝΝΟΙΩΝ - ΓεγονΟΣ Γεγονός Παρατηρούμε ή πληροφορούμαστε για ένα γεγονός και αναζητούμε τα αίτια και τα αποτελέσματα Η ατμοσφαιρική ρύπανση ΓΕΓΟΝΟΣ Η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι η μόλυνση της ατμόσφαιρας Ασημίνα Μαυροειδή 37 www.assimimavro.gr

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΑΙΤΙΟ - ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΝΝΟΙΩΝ – ΑΙΤΙΑ Αιτία προκαλεί το γεγονός αιτία είναι αυτό που είναι πριν το γεγονός βοηθά το γεγονός να συμβεί ΠΡΙΝ ΑΙΤΙΑ ΓΕΓΟΝΟΣ Ασημίνα Μαυροειδή 38 www.assimimavro.gr

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΑΙΤΙΟ - ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ ΕΝΝΟΙΩΝ– ΑΙΤΙΑ Αιτία ότι + ονοματική φράση + ρηματική φράση Η αιτία του γεγονότος είναι όνομα (από ονοματοποίηση της ενέργειας) Η αιτία της ατμοσφαιρικής ρύπανσης είναι ότι τα αυτοκίνητα εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακος Η αιτία της ατμοσφαιρικής ρύπανσης είναι η εκπομπή διοξειδίου του άνθρακος στον αέρα Ασημίνα Μαυροειδή 39 www.assimimavro.gr

ΣΧΕΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗΣ ΥΛΗΣ

ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗΣ ΥΛΗΣ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗΣ ΥΛΗΣ αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση αποκατάστασης συντελεί στη βελτίωση των δυσκολιών! μετουσιώνει τη δυσκολία σε κίνητρο ενδιαφέροντος Ασημίνα Μαυροειδή 41 www.assimimavro.gr

ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΡΧΕΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚοΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΣ (1) ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΡΧΕΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚοΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΣ (1) απλοποίηση συντακτικών σχημάτων π.χ. γενική υποκειμενική με χρήση ρηματικών τύπων απλοποίηση λεξιλογικών σχημάτων π.χ. χρήση συνώνυμων ή επεξηγηματικών όρων παράλληλη χρήση όρων με την αντίστοιχη επεξήγηση π.χ. μεταρρύθμιση (αλλαγή) Ασημίνα Μαυροειδή 42 www.assimimavro.gr

ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΡΧΕΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚοΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΣ (2) ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΡΧΕΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚοΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΣ (2) απαίτηση χρήσης συγκεκριμένου αριθμού λεξιλογικών τύπων π.χ. ο πολιτισμός αναπτύχθηκε χωροχρονική τοποθέτηση με οπτικά μέσα δυνατότητα ηχητικής αναπαραγωγής του κειμένου π.χ. mp3 Ασημίνα Μαυροειδή 43 www.assimimavro.gr

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

προσαρμογή ακαδημαϊκής ύλης ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ η αποκατάσταση είναι αναγκαία και επιβεβλημένη σε μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου προσαρμογή ακαδημαϊκής ύλης Ασημίνα Μαυροειδή 45 www.assimimavro.gr