Επιστημονικός Συνεργάτης ΤΕΙ Καβάλας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ι. Καραγιάννης,Σχ. Σύμβουλος ΠΕ03 Ο ρόλος των Μαθηματικών στο Νέο Γενικό Λύκειο και ΕΠΑ.Λ. Παρουσίαση του νέου Νόμου για τα ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. Μια πρώτη.
Advertisements

Δρ. Σάλτας Βασίλειος Τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών ΣΔΟ – ΤΕΙ Καβάλας
Ο ρόλος των Μαθηματικών στο Νέο Γενικό Λύκειο και ΕΠΑ.Λ.
Σύντομη Παρουσίαση των Μαθηματικών του Project «Παρθενώνας»
24/06/20141 Σεμινάρια Πληροφορικής Σεπτέμβριος 2013 Μάριος Μιλτιάδου.
ΣΤΟΧΟΙ: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Μαρία Βαρένα, Μαρία Σαρπότα Δρ. Βασίλειος Σάλτας Τμήμα Πληροφορικής & Επικοινωνιών ΣΤΕΦ, ΤΕΙ Σερρών
Αργύρη Παναγιώτα , Μαθηματικός
Γιάννος Ιωάννου Σύμβουλος Καθηγητής Πληροφορικής Μέσης Εκπαίδευσης
Νέο Σχολείο – Νέο Λύκειο
Διασκεδάζοντας με τα μαθηματικά
Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών
Η δομή του μαθήματος των μαθηματικών στο σύγχρονο ΤΕΙ Σάλτας Βασίλειος, Τσιάντος Βασίλειος Γενικό Τμήμα Θετικών Επιστημών ΤΕΙ Καβάλας.
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
Μονάδα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας και Πολυμέσων του Πανεπιστημίου Πατρών Παρουσίαση Β. Κόμης & Γ. Γαροφαλάκης Ομάδα Εργασίας Αβούρης Ν., Γαροφαλάκης, Γ.,
Χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών στη δευτεροβάθμια ελληνική εκπαίδευση Δρ. Σάλτας Βασίλειος, Ιωαννίδου Ευφροσύνη Τμήμα.
ΘΑΛΗΣ Ο ΜΙΛΗΣΙΟΣ Από τις μαθήτριες: Αναστασούλη Μυρσίνη Γκέκα Μαρία
Ο αγαπημένος αριθμός του σύμπαντος
ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟΥ ΛΟΓΟΥ Θ.Κ : Επιστήμη-Γενετική
Έρευνα «Η θέση και ο ρόλος των ασκήσεων στη διδασκαλία των μαθηματικών στο σύγχρονο ελληνικό σχολείο» Σάλτας Βασίλειος Διδάκτωρ Μαθηματικών.
Τα Μαθηματικά στην Αρχαία Αίγυπτο Ν. Καστάνη
Τα Μαθηματικά την Αρχαία Ελλάδα.
Web Services Υπηρεσίες διαδικτύου
Καλή και δημιουργική χρονιά.
ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
07/09/20141 Σεμινάρια Πληροφορικής Σεπτέμβριος 2012 Μάριος Μιλτιάδου.
Η αξιολόγηση και η συμβολή της στη σύγχρονη διδασκαλία των μαθηματικών Δρ. Σάλτας Βασίλειος Επ. Συν. ΤΕΙ Καβάλας
Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών Αθήνα, 1 Οκτωβρίου 2010 Δρ. Σ.Κολυβά Διεύθυνση Διεθνούς Ε&Τ Συνεργασίας Τμήμα Ευρωπαϊκής Ένωσης Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Η χρήση των Τ.Π.Ε. κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών Α΄ Λυκείου
Η βοήθεια της φυσικής και της χημείας κατά τη διδασκαλία βασικών μαθηματικών εννοιών Σάλτας Βασίλειος Διδάκτωρ Μαθηματικών.
Μέθοδοι επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία των μαθηματικών
Η επιρροή του χώρου εργασίας των σχολικών τάξεων στη μάθηση
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ
Ο κόσμος είναι … μαθηματικά!!!
Αξιολόγηση του επιπέδου των μαθηματικών των πρωτοετών φοιτητών της Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών του ΤΕΙ Καβάλας Βασίλειος Σάλτας, Ιωάννης Πετασάκης, Περσεφόνη.
Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία Ιστορικό Ιδρυσης Το Μάρτη του 1918, μία ομάδα μαθηματικών αποφάσισε να δημιουργήσει την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, με.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ § 2.2 Άρρητοι αριθμοί (σελ. 45)
Πυθαγόρειο Θεώρημα Ιστορική επισκόπηση.
Άσκηση 7 Οι πλευρές του ορθογωνίου τριγώνου ΑΒC είναι x-14, x, x+4 και η περίμετρος του είναι 80m. Να υπολογίσετε την τιμή του x και στη συνέχεια να επαληθεύσετε.
Ντενίσα Λεσάι Ελένη Κοντογόνη
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Σχολική Βαθμίδα : Β κατεύθυνσης Διάρκεια μαθήματος : 1 διδακτική ώρα 1) Να μελετούν τη συμπεριφορά της συνάρτησης f με τύπο στο μέσω της.
Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΡΙΝΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Νόμος 4186/ Εισήγηση: Τζαννή Βασιλική Κυριλλίδου Φωτεινή.
ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΗ Το 90% της γνώσης μας προέρχεται από τους αρχαίους Έλληνες φιλόσοφους και επιστήμονες. Μόνο το υπόλοιπο 10% προέρχεται από τον υπόλοιπο.
Αρχαίοι Έλληνες μαθηματικοί και η συμβολή τους στη θετική σκέψη
Η ΧΡΥΣΗ ΤΟΜΗ.
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ – ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Μαρκουλιδάκης Ανδρέας 1112.
Πρακτικη Ασκηση προοδος ΘΕΜΑ : κρισιμα συμβαντα
Κουλέτου Ελεάννα Μαργέτη Ευαγγελία Μυζήθρα Γεωργία Πιτσογιάννη Χριστίνα.
Εξορθολογισμός της ύλης για την Γεωμετρία Α΄ & Β΄ Λυκείου Ηρακλής Νικολόπουλος Εκπαιδευτικός ΠΕ 03.
Μαθηματικά προσανατολισμού Β΄ Λυκείου
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ Γιάννης Ρίζος Κών/νος Βελαλής.
Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑΣ, ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΑ ΚΑΙ…
Β’ γυμνασίου(Γεωμετρία)
Ο Aριθμός φ στην αρχιτεκτονική
Μαθηματικά προσανατολισμού Β΄ Λυκείου
Εξορθολογισμός της ύλης Μαθηματικά Α και Β Λυκείου
Ο μαγικός αριθμός Φ.
Μαθηματικά: Θεωρία Αριθμών
Εργασία 2η: Δραστηριότητα από την Α΄ Λυκείου (Γεωμετρία)
Μαθηματικά: Γεωμετρικοί τόποι
ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ Ο ΣΑΜΙΟΣ ( πΧ)
Πυθαγόρας ο Σάμιος ( πΧ). Με λίγα λόγια…  υπήρξε σημαντικός Έλληνας φιλόσοφος, μαθηματικός, γεωμέτρης και θεωρητικός της μουσικής.  θεμελιωτής.
Ν. Βοιωτίας Λειβαδιά Μάρτιος 2009
«Μαθηματικά στην καθημερινότητα»
ΣΤΟΧΟΙ: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Επιστημονικός Συνεργάτης ΤΕΙ Καβάλας E-mail: coin_kav@otenet.gr Η χρήση ιστορικών μαθηματικών γεγονότων ως μέσο για την αύξηση του ενδιαφέροντος των μαθητών για τα μαθηματικά Δρ. Σάλτας Βασίλειος Επιστημονικός Συνεργάτης ΤΕΙ Καβάλας E-mail: coin_kav@otenet.gr

ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΤΩΝ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΑΣΚΗΣΕΩΝ Εισαγωγή ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΤΩΝ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΑΣΚΗΣΕΩΝ Συνθήκες γέννησης μαθηματικής έννοιας Συνθήκες ανάπτυξης μαθηματικής έννοιας Πολιτικοοικονομικές συνθήκες γέννησης και ανάπτυξης μαθηματικής έννοιας Δημιουργία αναγκαιότητας μαθηματικής έννοιας Σύνδεση μαθηματικών και ανθρωπιστικής επιστήμης – ιστορία 7/4/2017 Δρ. Σάλτας Β.

Αύξηση του ενδιαφέροντος των μαθητών για τα μαθηματικά Παράδειγμα Απόδειξη του Πυθαγορείου Θεωρήματος από τους μαθητές και η σχέση του με την άλγεβρα – ενός βασικού θεωρήματος που χρειάστηκαν εκατοντάδες χρόνια έως την απόδειξή του από τους Αρχαίους Έλληνες Αύξηση του ενδιαφέροντος των μαθητών για τα μαθηματικά 7/4/2017 Δρ. Σάλτας Β.

Γεωμετρικές αναφορές Προσδιορισμός απόστασης Υπολογισμός ύψους πυραμίδας Η «χρυσή τομής» στην Αρχαία Ελλάδα Θέση αρχαιοελληνικών πόλεων και ναών Μυστικό σύμβολο Πυθαγόρειας Σχολής Αρχαίο θέατρο Επιδαύρου 7/4/2017 Δρ. Σάλτας Β.

Προσδιορισμός απόστασης  Θαλής 7ο – 6ο αιώνας π.Χ. D A B C E    7/4/2017 Δρ. Σάλτας Β.

Υπολογισμός ύψους πυραμίδας V B A C O D Θαλής 7ο – 6ο αιώνας π.Χ.  V΄ O΄ P΄ 7/4/2017 Δρ. Σάλτας Β.

Η «χρυσή τομή» στην Αρχαία Ελλάδα Η «χρυσή τομή» στην Αρχαία Ελλάδα Εύδοξος 5ο – 4ο αιώνας π.Χ. «Να διαιρεθεί ευθύγραμμο τμήμα σε δύο άνισα τμήματα, έτσι ώστε το μήκος ολόκληρου του τμήματος προς το μήκος του μεγαλύτερου να ισούται με το λόγο του μεγαλύτερου προς το μικρότερο τμήμα.» 7/4/2017 Δρ. Σάλτας Β.

Ειδική περίπτωση «χρυσής τομής» Ειδική περίπτωση «χρυσής τομής» 7/4/2017 Δρ. Σάλτας Β.

Αρχαιολογικός χάρτης Αττικής - Βοιωτίας Αρχαιολογικός χάρτης Αττικής - Βοιωτίας Κύκλοι Ισοσκελές τραπέζιο Κανονικό πεντάγωνο Ισοσκελή τρίγωνα Ν – Ναός Αφαία Κ΄ – Κόρινθος Θ – Θήβα Α΄ – Αμφιάρειο Κύκλος κ3 Τυχαίο; Θ – Θήβα, Τ – Τανάγρα, Α΄ – Αμφιάρειο, Κ – Άγιοι Θεόδωροι, Σ΄ - Πόρτο Ράφτη, Χ – Χαλκίδα 7/4/2017 Δρ. Σάλτας Β.

Μυστικό σύμβολο Πυθαγόρειας Σχολής Μυστικό σύμβολο Πυθαγόρειας Σχολής Η σχέση της «χρυσής τομής» με το «μυστικό σύμβολο» της Πυθαγόρειας Σχολής 7/4/2017 Δρ. Σάλτας Β.

Αρχαίο θέατρο Επιδαύρου Τα σκαλοπάτια χωρίζονται σε δύο ομάδες των M=34 και m=21 σκαλιών, τα οποία επαληθεύουν τη σχέση: 21-σκαλιά 34- σκαλιά 7/4/2017 Δρ. Σάλτας Β.

Γεωμετρική άλγεβρα και αλγεβρικές αναφορές Γεωμετρική άλγεβρα και αλγεβρικές αναφορές Υπολογισμός αθροίσματος τετραγώνου Λύση δευτεροβάθμιας εξίσωσης Ομηρικά μαθηματικά Αρχαιοελληνική αριθμολογία Πυθαγόρειο Θεώρημα και αριθμολογία Διασκεδαστικό ιστορικό πρόβλημα 7/4/2017 Δρ. Σάλτας Β.

Γεωμετρική άλγεβρα – σχόλια α2 α E=α2 α b α.b E=α.b 7/4/2017 Δρ. Σάλτας Β. 13

Υπολογισμός τετραγώνου αθροίσματος (α+b)2=α2+2α.b+b2 Πυθαγόρεια Σχολή 5ο αιώνας π.Χ. Ανάλογα (α-b)2=α2-2α.b+b2 b α K Λ Μ Ν α B α2 α.b Εμβαδόν: (α+b)2 α+b A m b b2 n (α+b)2=α2+α.b+α.b+b2=α2+2α.b+b2 7/4/2017 Δρ. Σάλτας Β.

Λύση δευτεροβάθμιας εξίσωσης x2+α.x=b2 «Στοιχεία» Ευκλείδη 3ο αιώνα π.Χ. K Λ Μ Ν Εμβαδόν: 7/4/2017 Δρ. Σάλτας Β. 15

Παρατηρήσεις στη λύση K Λ Μ Ν Εμβαδόν: 7/4/2017 Δρ. Σάλτας Β. 16

Τελική Ευκλείδεια κατασκευή A Γ Β 7/4/2017 Δρ. Σάλτας Β. 17

Αλγεβρικές αναφορές 7/4/2017 Δρ. Σάλτας Β.

Ομηρικά μαθηματικά Σταμάτης Ε. 1976 Άθροισμα: 3498 Άθροισμα: 3498 (Μετάφραση: «Αλλ’ υποχώρησε (ο Έκτωρ) και σήκωσε με το γερό του χέρι μια πέτρα, η οποία ήταν στο έδαφος, μαύρη και τραχειά και πολύ μεγάλη») 7/4/2017 Δρ. Σάλτας Β.

Αρχαιοελληνική αριθμολογία Ιπόλλυτος (2ος αιώνας μ.Χ.) – πυθμένες αριθμών Ἀχιλλεύς Ἕκτωρ 5+20+300+800+100 1+600+10+30+30+5+400+6 Ἀχιλλεύς νίκησε Ἕκτωρ 5+2+3+8+1 1+6+1+3+3+5+4+6 19 29 1+1=2 > 1=1+0 1+9=10 2+9=11 7/4/2017 Δρ. Σάλτας Β. 20

Πυθαγόρειο Θεώρημα και αριθμολογία Πυθαγόρειο Θεώρημα και αριθμολογία Πυθαγόρας Σάμιος Πυθμένας: 4 Πυθμένας: 3 Πέθανε το 500 π.Χ. Πυθμένας: 5 Πυθαγόρειο Θεώρημα: 52=32+42 Τυχαίο γεγονός; 7/4/2017 Δρ. Σάλτας Β. 21

Διασκεδαστικό ιστορικό πρόβλημα Διασκεδαστικό ιστορικό πρόβλημα Νικόμαχος (3ος αιώνας μ.Χ.) Εύρεση αριθμού από 7 έως 105 (για παράδειγμα: 28) 28 3 1 9 28 5 3 28 7 4 1x70=70 3x21=63 0x15=0 70+63+0=133 133 – 105=28 7/4/2017 Δρ. Σάλτας Β.

Συμπεράσματα Σύντομες ιστορικές αφηγήσεις στην αρχή ή το τέλος του μαθήματος Λύση ιστορικών ασκήσεων αφού λυθούν οι τυπικές ασκήσεις Ατομική, ημιομαδική ή ομαδική λύση τους Προσθήκη ιστορικών ασκήσεων για κάθε μαθηματική έννοια Λύση τους με ανοικτά βιβλία Εφαρμογή τους σε εκτός σχολικού χρόνου διδασκαλίας Συγκρότηση ομάδων ασκήσεων ανά σχολική τάξη Βράβευση σχετικών εργασιών Εισαγωγή νέου μαθήματος με τίτλο: «Ιστορία των επιστημών» Υλοποίηση σχετικής έρευνας 7/4/2017 Δρ. Σάλτας Β.

Ευχαριστώ για την προσοχή σας! Δρ. Σάλτας Βασίλειος ΤΕΙ Καβάλας, Γ.Τ.Θ.Ε. E-mail: coin_kav@otenet.gr