Η υφιστάμενη κατάσταση στα καταστήματα κράτησης νέων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
GRUNDTVIG Nikolai Frederik Severin Grundtvig ( )
Advertisements

Προτάσεις της Ομάδας Εφήβων Συμβούλων και της Κοινότητας Εφήβων Συμβούλων του Συνηγόρου του Παιδιού Στρασβούργο, 7- 8 Οκτώβρη 2010 για τη συνάντηση των.
Πρόληψη και Διαχείριση εργασιακού άγχους
Ενημέρωση και αγωγή υγείας για τη νέα γρίπη στα σχολεία Α. Ξεκαλάκη Παιδίατρος Δ/νση Κοινωνικής και Αναπτυξιακής Παιδιατρικής Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού.
ΟΑΣΙΣ: Οργάνωση υποστήριξης εξαρτημένων ατομων Σχέδιο επαγγελματικού προσανατολισμού και ένταξης στην αγορά εργασίας ευπαθών κοινωνικά ομάδων.
Σωματείο «Επιχειρηματικότητα Νέων»/ Junior Achievement Greece
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Από την διεκπεραίωση στη θεραπεία Η εμπειρία της μετάβασης από τους ατομικούς ρόλους των ειδικών στην δυναμική της Διεπιστημονικής Ομάδας στο Ελληνικο.
ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΤΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ «ΕΙΡΗΝΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ» ΔΕΡΥΝΕΙΑ.
ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΝΟΤΑΣ
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/2005.
Δημοτικός Οργανισμός Υγείας & Κοινωνικών Θεμάτων Δήμου Βόλου Δίκτυο Εθελοντών Κοινωνικής Προσφοράς του Δ.Ο.Υ.Κ “ Volo”
ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2011 – 2012 ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ - Η Πρωτοβάθμια Επιτροπή έχει 28 σχολεία (14 Δημοτικά & 14 νηπιαγωγεία) - Η Δευτεροβάθμια έχει 14 σχολεία (5.
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΝΟΤΑΣ
Η Οπτική του Φύλου στις Τοπικές Πολιτικές
Διασύνδεση των σχολικών μονάδων με τις τοπικές κοινωνίες.
ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΛΛΗΝΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΈΤΟΣ
Η ΖΩΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΙΔΙΚΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ ΚΡΑΤΗΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΥΛΩΝΑ
Νεαροί Παραβάτες Χρήστες Ουσιών Εκπαίδευση σε μια ζωή καθαρή, με προσωπικό νόημα. Η εμπειρία του προγράμματος ΚΕΘΕΑ – ΣΤΡΟΦΗ στις φυλακές Αυλώνα Παρασκευή.
Στο γυμνάσιο γίνονται πιλοτικά ευρωπαϊκά προγράμματα
Δημόσια διαβούλευση Επιχειρησιακού Σχεδίου για τα έτη
Κοινωνικη και πολιτικη αγωγη
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
Διαχείριση εργασιακού άγχους στην EDUCACONSULT M&J Consulting Παρντουμπίτσε, Δημοκρατία της Τσεχίας
ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Π.Ε.
Σχεδιασμός και Οργάνωση Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων
Πέτρος Χαραβιτσίδης Διευθυντής στο 132ο Δημοτικό σχολείο Αθήνας
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ «ΦΥΛΟ ΚΑΙ ΝΕΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ.
Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ
ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Υπουργική Απόφαση: Φ.353.1/324/105657/Δ1) Εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης 1.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ (Κοι. Σ. Π. Ε
ΔΗΜΟΣ ΕΡΕΤΡΙΑΣ Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Α Φάση: Στρατηγικός Σχεδιασμός Διαβούλευση.
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΉ ΕΡΓΑΣΊΑ Β ’ ΛΥΚΕΊΟΥ ΤΟΥ ΠΡΌΤΥΠΟΥ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΎ ΛΥΚΕΊΟΥ ΜΥΤΙΛΉΝΗΣ Τρόποι αντιμετώπισης της εγκληματικότητας.
ΞΕΝΩΝΑΣ ΕΦΗΒΩΝ Δ.Υ. ΣΤΡΟΦΗ. ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ ΠΟΥ ΦΙΛΟΞΕΝΗΘΗΚΑΝ ΣΤΟΝ ΞΕΝΩΝΑ ΤΗΣ ΣΤΡΟΦΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΕΩΣ ΤΟ 2006.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ. ΒΑΘΜΙΔΕΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ  Περιφερειακές Αυτοδιοικήσεις (13)  Πρωτοβάθμιες Αυτοδιοικήσεις (370)  Γενικές Διοικήσεις (7)
Κοινωνικός και οικονομικός ρόλος της εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα
Αγωγή Υγείας στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΝΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
Τρόποι ζωής και επαγγέλματα Δημοτικό Σχολείο ………. Στ΄ τάξη Μάιος 2008.
Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων. Περιγραφή επαγγέλματος Ο ειδικός Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων είναι εκπαιδευμένος να : Παρακολουθεί υπεύθυνα τα παιδιά σε όλες τους.
Ν.Π.Δ.Δ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ & ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΔΗΜΟΥ ΝΙΚΑΙΑΣ- ΑΓ.Ι ΡΕΝΤΗ.
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Μsc περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος διεύθυνσης οργάνωσης και πληροφορικής.
Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ A’ ΝΕΥΡΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ Στελέχωση Υπηρεσίας: Μάρκος Ζαχαρής, ΤΕ Κοινωνικός Λειτουργός, Υπεύθυνος Κοινωνικής.
1 Διατροφή και Πρόληψη Νοσημάτων στην Κοινότητα Community Nutrition and Disease Prevention.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ: Παράγων Ποιότητας στον Τουρισμό Εσπερίδα στα πλαίσια του 5ου MONEY SHOW 8 Δεκεμβρίου 2002Νίκος Σκουλάς.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ – ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΟΜΩΝ ΔΗΜΩΝ
Η Δια Βίου Μάθηση στις Σέρρες
ΑΣΠΑΙΤΕ - ΠΕΣΥΠ ΤΜΗΜΑ ΄Α ΜΑΘΗΜΑ: ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Σχολική επίδοση και μειονότητες
ΟΛΥΜΠΙΑΣ project Ο βασικός στόχος είναι η κοινωνική ενσωμάτωση των ανθρώπων με αναπηρίες, κάτι που είναι απόλυτα σύμφωνο τόσο με τις αρχές και την φιλοσοφία.
10. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΚΑΙ ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ
Κοινωφελής Απασχόληση
Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ: ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΟΛΗ
Πρόσληψη μελών οικογένειας
Οι έφηβοι απαντούν Στην έρευνα πήραν μέρος αγόρια και κορίτσια ηλικίας ετών Εργασία από τον: Λάμπρο Ντινόπουλο.
Περιφέρεια Ιονίων Νήσων
Παναγιώτης Σαραντόπουλος Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
«Εγκλεισμός και εκπαίδευση: δύο δρόμοι συγκλίνοντες ή παράλληλοι;»
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης (K.E.A)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΠΡΟΤΥΠΟΙ Ο.Ε.Υ. Ο.Τ.Α.
ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Ο κλασικός Αθλητισμός στο Δημοτικό Σχολείο
Εκπαίδευση και μειονότητες
Εισαγωγή Επίσκεψη τριών καταστημάτων κράτησης: Graz Jakomini, Graz Karlau, Leoben Σκοπός: μέσα από την εξέταση του τρόπου λειτουργίας των αυστριακών.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η υφιστάμενη κατάσταση στα καταστήματα κράτησης νέων Τάκης Χαλδαίος, ΜΑ Υπεύθυνος Συμβουλευτικού Σταθμού ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ στο Δικαστήριο Ανηλίκων & στο Ε.Κ.Κ.Ν. Αυλώνα

Υπηρεσίες σχετικές με την παραβατικότητα ανηλίκων Πρόληψης Εταιρείες Προστασίας Ανηλίκων Υπηρεσίες Επιμελητών Ανηλίκων των Δικαστηρίων Ανηλίκων Καταστολής Ειδικά Καταστήματα Κράτησης Νέων Ίδρυμα Αγωγής Ανηλίκων

Διαχρονικά στοιχεία ανήλικων κρατούμενων Πηγή: Υπουργείο Δικαιοσύνης 2012

Ανήλικοι κατάδικοι κατά είδος ποινής Πηγή: Υπουργείο Δικαιοσύνης 2011

Η κατάσταση των καταστημάτων κράτησης νέων Διενέργεια ανοιχτών συνεντεύξεων Διευθυντές καταστημάτων κράτησης Στελέχη καταστημάτων κράτησης Μέλη του ΔΣ του ΚΕΣΑΘΕΑ Επίσημες διαδικτυακές πηγές (υπουργείο δικαιοσύνης) Επίσημες εκθέσεις (Συνήγορος του Πολίτη, Unicef)

Ειδικά Καταστήματα Κράτησης Νέων Οι αλλοδαποί αποτελούν το 80% των ανήλικων κατάδικων και υπόδικων. Μάλιστα στο κατάστημα κράτησης του Βόλου, το 2012 δεν υπάρχουν ελληνικής καταγωγής έγκλειστοι. Από στοιχεία του υπουργείου Δικαιοσύνης για το 2011, το 30% των κρατούμενων ήταν Αλβανικής καταγωγής, το 11% από το Αφγανιστάν, το 9% από το Πακιστάν και το 8% από την Παλαιστίνη. Συνολικά το 59% των αλλοδαπών προερχόταν από μουσουλμανικές χώρες της Βόρειας Αφρικής και της Ασίας. Τα αδικήματα για τα οποία είχαν καταδικαστεί στην πλειοψηφία είναι του κοινού Ποινικού Κώδικα, στις περισσότερες περιπτώσεις κλοπές, και περί ναρκωτικών. Ενώ οι περισσότερες ποινές είναι κάθειρξης 5-10 έτη. Πηγή: Υπουργείο Δικαιοσύνης 2012

Η κατάσταση στα ΕΚΚΝ Γενικές πληροφορίες Κτιριολογικό (ΕΚΚΝΑ) «οι κτιριακές εγκαταστάσεις και υποδομές χαρακτηρίζονται ως ανεπαρκείς και με κακή συντήρηση» «ο Αυλώνας, κτιριακά, είναι μια πολύ απρόσωπη και «εχθρική» κατασκευή. Δεν έχει γίνει καμία αξιοποίηση του φυσικού περιβάλλοντος, ενώ όλες οι υποδομές βρίσκονται σε πάρα πολύ κακή κατάσταση» «αν και πρόκειται για κατάστημα κράτησης νέων δεν διαφέρει σε σημαντικό βαθμό από αυτό που έχουμε στο μυαλό μας όταν μιλάμε για φυλακή» (ΓΦΘ, ΑΣΚΑ) «..επαρκείς..» Φωτογραφίες: Οι «Ανήλικοι φυλακισμένοι» όπως τους απαθανάτισαν οι «Πρωταγωνιστές» και φιλοξενήθηκαν από το Ίδρυμα Ευγενίδου

Η κατάσταση στα ΕΚΚΝ Υπερπληθυσμός (ΕΚΚΝ Βόλου) (ΕΚΚΝΑ) «υπάρχει πραγματική υποδομή για 150 άτομα ενώ κρατείται υπερδιπλάσιος αριθμός» «Λόγω της έλλειψης στρωμάτων πολλοί κρατούμενοι κοιμούνται κυριολεκτικά σε βάρδιες» (ΕΚΚΝ Βόλου) «Ο χώρος του καταστήματος είναι περιορισμένος – υπάρχει υπερπληρότητα της φυλακής …έχει παραχωρηθεί και ένα μέρος του σχολείου, όπου κοιμούνται κρατούμενοι στο πάτωμα» Φωτογραφίες: Οι «Ανήλικοι φυλακισμένοι» όπως τους απαθανάτισαν οι «Πρωταγωνιστές» και φιλοξενήθηκαν από το Ίδρυμα Ευγενίδου

Η κατάσταση στα ΕΚΚΝ Οργάνωση - Πρόγραμμα Στελέχωση (ΕΚΚΝ Βόλου) «Το πρόγραμμα της φυλακής έχει προσαρμοστεί στις υπάρχουσες περιορισμένες εγκαταστάσεις. Οι κρατούμενοι προαυλίζονται 3-3,5 ώρες την ημέρα εκ περιτροπής ανά εθνικότητα, καθώς το προαύλιο είναι μικρό και δεν υπάρχει αρκετός χώρος για όλους… αποφεύγονται και οι φασαρίες μεταξύ διαφορετικών εθνικοτήτων» Στελέχωση «... έλλειψη μόνιμου γιατρού με αποτέλεσμα ελλιπή ιατρική φροντίδα… έλλειψη επιστημονικού προσωπικού» (ΕΚΚΝΑ) «Οι φύλακες που εργάζονται τώρα έχουν εκπαιδευτεί κάποια στιγμή σε ζητήματα που αφορούν τον πληθυσμό των ανηλίκων..» (ΑΣΚΑ) «.. Η φύλαξη γίνεται από σωφρονιστικούς που δεν έχουν καμιά εξειδίκευση σε θέματα ανηλίκων..» (ΓΦΘ)

Η κατάσταση στα ΕΚΚΝ Εκπαίδευση – Κατάρτιση Σχολείο όλων των βαθμίδων – Σεμινάρια Αλουμινοκατασκευών (ΕΚΚΝΑ) Σχολείο Δημοτικό & Γυμνάσιο (ΕΚΚΝ Βόλου) Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας – ΙΕΚ Μαγειρικής (ΓΦΘ) Μονοθέσιο Δημοτικό (ΑΣΚΑ) Δημοτικό Σχολείο (Ίδρυμα Ανηλίκων) «Ο μεγάλος αριθμός αλλοδαπών δυσχεραίνει κατά πολύ την υλοποίηση εκπαιδευτικών και πολιτιστικών προγραμμάτων λόγω της αδυναμίας κατανόησης της Ελληνικής γλώσσας. Έτσι το σχολείο που λειτουργεί (Δημοτικό, Γυμνάσιο Λύκειο), θα πρέπει να σχεδιαστεί και να λειτουργεί ως πολυπολιτισμικό σχολείο» (ΕΚΚΝΑ) «Η επανένταξη και εννοώ κυρίως την επαγγελματική αποκατάσταση, να ξεκινάει μέσα από το ίδρυμα. Αυτό το διάστημα που τα παιδιά βρίσκονται εδώ (που μπορεί να κρατήσει έως και 4 χρόνια) να μαθαίνουν κάτι πιστοποιημένα που θα τους βοηθήσει να βρουν μια δουλειά γιατί μόνο τότε μπορεί και να κρατηθούν και να μην υποτροπιάσουν σε παραβατική συμπεριφορά και πάλι…» (Ίδρυμα Ανηλίκων)

Προβλήματα - Δυσκολίες Υπερπληθυσμός Έλλειψη πόρων Περιορισμένες επιλογές εκπαίδευσης, κατάρτισης, δημιουργικής απασχόλησης Απουσία/ δυσκολία επαφής με οικογενειακό περιβάλλον Αδυναμία αντιμετώπισης ιδιαιτεροτήτων Σχεδιασμός – Νομικό πλαίσιο