Έρευνα στην Εκπαίδευση και την Παιδεία. Οι εμπειρίες του Κέντρου Εκπαιδευτικής Έρευνας. Καθηγητής Κωνσταντίνος Αποστολόπουλος, Μέλος ΕΣET Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. του Κέντρου Εκπαιδευτικής Έρευνας Δρ. Άλκηστις Βερέβη, Ερευνήτρια του Κέντρου Εκπαιδευτικής Έρευνας
«Έρευνα», Β΄ ΚΠΣ, ΕΠΕΑΕΚ Ι (Ενέργεια 3.2β) Θεματικές περιοχές: 1. Ζητήματα ανάπτυξης της εκπαιδευτικής πολιτικής, 2. Οργάνωση και αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού συστήματος, 3. Προσανατολισμός του εκπαιδευτικού συστήματος, 4. Το ανθρώπινο δυναμικό της εκπαίδευσης.
Διοίκηση και οργάνωση Πανεπιστημίων στην Εποχή της Παραγωγικής Αναδιάρθρωσης – Πάντειο Πανεπιστήμιο (Π.Φουντεδάκη) Η Αξιολόγηση της Αποτελεσματικότητας της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στις Οικονομικές Επιστήμες-ΑΣΟΕΕ (Γ. Μπήτρος) Διερεύνηση και Ανάλυση των Δημογραφικών Τάσεων και Επιπτώσεις τους στην Ελληνική Εκπαίδευσης- ΕΚΚΕ (Λ. Αλιπράντη) Εναλλακτικές Διδακτικές Προσεγγίσεις για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών- ΑΠΘ (Μ. Τζεκάκη) Εκπαιδευτικό Υλικό για τη Διδασκαλία της γεωγραφίας στην Α/θμια Εκπαίδευση –ΕΜΠ (Κ. Κουτσόπουλος)
Ευρωπαϊκή έρευνα για την υγεία στο μαθητικό πληθυσμό. Ελληνική συμμετοχή στην ομάδα HBSC-WHO του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας – Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Ψυχικής Υγιεινής (Α. Κοκκέβη) Διπλή προπτυχιακή ειδικότητα και αντίστοιχη μεταπτυχιακή εμβάθυνση με στόχο την πληρέστερη παραγωγή συνδυασμένης γνώσης για την αγορά εργασίας- Ευρωπαϊκό Κέντρο Δημοσίου Δικαίου (Φ. Σπυρόπουλος) Μελέτη της αγοράς υπηρεσιών ανοικτής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στον ελληνικό χώρο- ΙΔΕΚΕ (Γ. Ποταμιάνος)
Αποτύπωση του Εκπαιδευτικού Συστήματος σε Επίπεδο Σχολικών Μονάδων Γ΄ ΚΠΣ, ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ Ταυτότητα σχολικών μονάδων: α) Μαθητικό δυναμικό, β) Προσωπικό, γ) Μαθησιακές διαδικασίες - δραστηριότητες, δ) Παιδαγωγικά και Εκπαιδευτικά επιτεύγματα, ε) Υλικοτεχνική υποδομή - μέσα και πόροι. Ερωτηματολόγιο: α) ταυτότητα της σχολικής μονάδας, β) ανθρώπινο δυναμικό- λειτουργία μονάδας, γ) πηγές χρηματοδότησης και δαπάνες.
Αξιολόγηση της Ανώτατης Εκπαίδευσης (Γ' ΚΠΣ, ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ) σύστημα διασφάλισης & αξιολόγησης της ποιότητας στρατηγικά και επιχειρησιακά σχέδια χωροταξικό σχέδιο ανάπτυξης ανώτατης εκπ/σης Κέντρο Τεκμηρίωσης Αποτίμηση του τρόπου λειτουργίας των υπηρεσιών και των θεσμοθετημένων οργάνων της εκπαίδευσης ( Γ' ΚΠΣ, ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ) θεσμικό πλαίσιο διοίκησης επιλογή στελεχών συγκριτική μελέτη «Ανάλυση των λαθών των μαθητών »
Αποτύπωση ερευνών και διατριβών Θέματα εξετάσεων ( ) Καταγραφή και περιγραφή αρχειακού υλικού της Κεντρικής Υπηρεσίας του ΥΠΕΠΘ Ανάπτυξη διεθνούς δικτύου για την έρευνα στα αναλυτικά προγράμματα και τα βιβλία σε χώρες της Μεσογείου-UNESCO ΟΟΣΑ-Προσέλκυση, κατάρτιση και στήριξη εκπαιδευτικών Ελληνικά παιδαγωγικά περιοδικά ( ) Αρχική Εκπαίδευση και Κατάρτιση του Εκπαιδευτικού στην Ελλάδα
Οικονομικοί πόροι Συνεργασία φορέων – ΑΕΙ Διάχυση αποτελεσμάτων Επικαλύψεις ερευνών Επάρκεια – αξιοποίηση ερευνητών Εξοπλισμός- Οργάνωση βιβλιοθηκών Επιλογή ερευνητικών προγραμμάτων Είδος ερευνών (ποσοτικές vs. ποιοτικές) Αξιοποίηση υποδομών και αποτελεσμάτων Διαμόρφωση μακροπρόθεσμης στρατηγικής