Εφαρμογή της Θεωρίας Ανάλυσης Χαρτοφυλακίου για την επιλογή των τύπων των πλοίων που συνθέτουν ένα στόλο ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ Τμήμα Ναυπηγών Μηχανολόγων.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η Οικονομική Κρίση: Επιπτώσεις και Αντιδράσεις στον επιχειρηματικό κόσμο Αποτελέσματα έρευνας Αθήνα, 14 Ιουλίου 2009.
Advertisements

Γιώργος Μπάλτας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Οι Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις στο περιβάλλον της Βασιλείας ΙΙ
Σεμινάριο Ανάλυσης Έργων Καθαρής Ενέργειας
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ (2ηδιάλεξη)
Προϋπολογισμός & Εκτίμηση Διεθνών Επενδύσεων
ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ
Ανάλυση Πολλαπλής Παλινδρόμησης
RBS Portfolio Management
Τραπεζική Ι Κ.1 Ο ρόλος και η λειτουργία ενός τραπεζικού οργανισμού
ΤΡΑΠΕΖΑ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΕΣΕΕ ΓΣΕΒΕΕ ΕΣΤΕ Κοινή Συνέντευξη Τύπου Αθήνα, 24/4/2013.
12 Οκτωβρίου 2009 «Η πορεία της βιομηχανίας προς το 2020 Περιφερειακή Ανάπτυξη – Καινοτομία - Εξωστρέφεια»
Νέος Επενδυτικός Νόμος Ανάπτυξη στην πράξη – Απάντηση στην κρίση
ΘΕΜΑΤΑ Θεωρία Χαρτοφυλακίου κατά Markowitz
Γραμμικός Προγραμματισμός
Σχέση Απόδοσης- Κινδύνου στα Πλαίσια της Θεωρίας Χαρτοφυλακίου
ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΣΧΟΛΗ ΝΑΥΠΗΓΩΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΘΑΛΑΣΣΙΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ « ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΙΚΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΩΝ ΕΤΑΙΡΙΩΝ.
Copyright © 2006 by The McGraw-Hill Companies, Inc. All rights reserved 7- 1 McGraw-Hill/Irwin ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΚΑΙ ΑΠΟΔΟΣΗ  Η Ιστορία της Κεφαλαιαγοράς  Μετρώντας.
Αποτίμηση Ομολόγων και Μετοχών
© 2007 Εκδόσεις Κριτική Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄ David Begg S. Fischer, R. Dornbusch.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΩΝ Γ.Σ.Π.. ΟΡΙΣΜΟΙ Ένα σύστημα για τακτικό και συνηθισμένο τρόπο επεξεργασίας δεδομένων και για απάντηση προκαθορισμένων και.
Μορφές Ναυτιλιακής Χρηματοδότησης
Νέλλη Τζάκου – Λαμπροπούλου Γενική Διευθύντρια Λιανικής Τραπεζικής Εθνική Τράπεζα Ο ρόλος του Τραπεζικού Τομέα στην επανεκκίνηση του Real Estate Prodexpo.
Θεσσαλονίκη, 12 Μαρτίου 2010 ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΝΤΟΝ. ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗΣ ΒΑΣΙΛΗ ΚΑΡΑΘΑΝΟΥ & ΤΩΝ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΕΩΝ κ.κ. ΔΗΜ. ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ & ΜΑΚΗ ΜΙΧΑΗΛΟΥΔΗ Οικονομικό.
Αξιολόγηση Επενδύσεων στη Γεωργία (διάλεξη 5η)
Κεφάλαιο 7ο : Απόδοση - Κίνδυνος
10 Νοεμβρίου 2003 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΑΞΙΩΝ ΚΥΠΡΟΥ.
© 2007 Εκδόσεις Κριτική Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄ David Begg S. Fischer, R. Dornbusch.
Αξιολόγηση & Ανάλυση Επενδυτικών Αποφάσεων
- 1 Case 03: Επιλογή Χαρτοφυλακίου.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7 ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΑ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΧΩΡΙΚΗ ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΑ
ΜΕΣΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ
Συνολική Ζήτηση Εθνικό Εισόδημα Εθνικό Προϊόν Εθνική Δαπάνη
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΧΩΡΙΚΗ ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΑ
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΣΤΗ ΓΕΩΡΓΙΑ
ΥΔΑΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ
ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΣΧΟΛΗ ΝΑΥΠΗΓΩΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΘΑΛΑΣΣΙΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ «Σχέση Ναυτιλιακών Παραγώγων & Εξέλιξης Επιπέδου Ναύλων»
Κοινωνικοοικονομική Αξιολόγηση Επενδύσεων Διάλεξη 3η
Κοινωνικοοικονομική Αξιολόγηση Επενδύσεων Διάλεξη 6η
Παρασκευή 19 Μαρτίου 2010 Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων» 1 Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Κεφάλαιο 2 Πώς υπολογίζονται οι παρούσες αξίες Αρχές
Πανεπιστήμιο Κρήτης Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Μελέτη βιωσιμότητας ακτοπλοϊκής γραμμής Ρεθύμνου – Πειραιά Χρηματοδότηση Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ρεθύμνου.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ο ΚΛΑΔΟΣ ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΓΡΑΜΜΩΝ ΥΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΓΚΑΓΚΑ ΝΙΚΟΛΕΤΤΑ ΚΑΡΑΜΠΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.
Εισαγωγή στη διαχείριση χαρτοφυλακίου Ως επενδυτικό χαρτοφυλάκιο ορίζουμε Μ ια περιουσία που αποτελείται από μία ή περισσότερες κατηγορίες επενδυτικών.
1 Κόστος λειτουργίας πλοίου 2008 Καύσιμα45-50% Μισθοί23-25% Επισκευή10-12% Λιμενικά έξοδα7-10% Ασφάλιση2% Άλλα5-6%
Τι είναι Χρηματοδοτική Διοίκηση;...τομέας των χρηματοοικονομικών ο οποίος ασχολείται κυρίως με τη διοίκηση μιας επιχείρησης Βασικές Χρηματοοικονομικές.
ΒΑΣΙΚΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ – ΑΝΑΛΥΣΗ ΝΕΚΡΟΥ ΣΗΜΕΙΟΥ Γ. Καμπουρίδης 9/26/ Βασικά Οικονομικά Μεγέθη - Ανάλυση Νεκρού Σημείου.
Χρηματοοικονομική Ανάλυση …η διαδικασία άντλησης οικονομικών πληροφοριών από τα χρηματοοικονομικά στοιχεία μιας εταιρείας. Η χρηματοοικονομική ανάλυση.
Αγορές Χρήματος και Κεφαλαίου Ενότητα # 3: Θεωρία Χαρτοφυλακίου Διδάσκων: Σπύρος Σπύρου Τμήμα: Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής.
Η διακύμανση ενός χαρτοφυλακίου ισούται με: Var(Χαρτοφυλάκιο) = Χ 2 Α σ 2 Α + 2 Χ Α Χ Β σ ΑΒ + Χ 2 Β σ 2 Β Var(Χαρτοφυλάκιο) =0,36 * 0, * [0,6.
Μοντέλο του Porter. Διαμόρφωση στρατηγικής (συνέχεια) Αξιολόγηση των πληροφοριών Συνήθως, με βάση τις πληροφορίες που συλλέχθηκαν, γίνεται μια συνολική.
Απλή Κεφαλαιοποίηση Κεφάλαιο ονομάζουμε το χρηματικό ποσό που όταν δανειστεί ή αποταμιευτεί αποκτά παραγωγική ικανότητα. Οι χρηματοοικονομικές αγορές αναπτύχθηκαν.
ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ
Διαδικασία Διαχείρισης Επενδύσεων (Investment Management Process)
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Αξιολόγηση Εναλλακτικών Επιλογών.
Επιχειρησιακή Στρατηγική
Κίνδυνος και ΠΕΚ Έως τώρα υποθέταμε ότι οι ταμειακές ροές είναι βέβαιες, δεν ενέχουν κάποιον κίνδυνο Στην πραγματικότητα οι ταμειακές ροές ενός επενδυτικού.
ΝΕΚΡΟ ΣΗΜΕΙΟ (Break-even point)
Πού χρησιμοποιείται ο συντελεστής συσχέτισης (r) pearson
Εισαγωγή και Επισκόπηση των Οικονομικών της Ρύπανσης
Η Ασφυξια ως αποτελεσμα Συστημικης Αδυναμιας
ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΚΑΘΑΡΟΥ ΚΕΡΔΟΥΣ ΑΠΌ ΤΗΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
MICRO: Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των πολύ μικρών επιχειρήσεων σε αγροτικές περιοχές Ενότητα No.5: Πρόσβαση των πολύ μικρών επιχειρήσεων αγροτικών.
Λήψη απόφασης για Ενεργειακό Σχεδιασμό
Κόστος Κεφαλαίου Πολυεθνικών Επιχειρήσεων
Στρατηγική κατανομή περιουσίας δημόσιων Ταμείων: Το σύγχρονο πρότυπο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εφαρμογή της Θεωρίας Ανάλυσης Χαρτοφυλακίου για την επιλογή των τύπων των πλοίων που συνθέτουν ένα στόλο ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ Τμήμα Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών Περιοχή Θαλασσίων Μεταφορών

Δομή παρουσίασης 1.Σκοπός & λόγοι 2.Κατηγορίες επενδύσεων, προβλήματα αποφάσεων 3.Παρουσίαση της Θεωρίας Ανάλυσης Χαρτοφυλακίου 4.Μεθοδολογία & εφαρμογή (προσαρμογή) Θ.Α.Χ. στη ναυτιλία παραδοχές υποψήφιες επενδύσεις στοιχεία ναυλαγοράς διαγράμματα σχολιασμός αποτελεσματικό μέτωπο επενδυτικές προτάσεις 5.Παρατηρήσεις 6.Τελικά Συμπεράσματα 7.Προτάσεις

Σκοπός & λόγοι θέσπιση αυστηρότερων κανονισμών περιορισμός του ρόλου της «διαίσθησης» Ανάγκη εφαρμογής επιστημονικών μεθόδων για τον περιορισμό του επενδυτικού κινδύνου Λόγοι: αλλαγή στη συμπεριφορά των τραπεζών αύξηση κόστους διαχείρισης «ποιότητα», «επαγγελματισμός» Σκοπός:- ορθότερη κατανομή κεφαλαίου για την αγορά πλοίων - τύποι πλοίων: bulk carriers & tankers - ναυλαγορά: charter σε χρονοναύλωση - τελικός στόχος: στόλος ⇒ min ρίσκο ⇒ std απόδοση

1.Παραγωγικές (εμπόριο) 2.Κερδοσκοπικές (μετοχές χρηματιστηρίου) 3.Μεικτές (επενδύσεις στη ναυτιλία): Ο πλοιοκτήτης αποσκοπεί σε κέρδος και από χρονοναύλωση και από μεταπώληση του πλοίου Κατηγορίες επενδύσεων ⇒ Κυρίαρχο στοιχείο: αβεβαιότητα Προβλήματα μείωσης επενδυτικού κινδύνου 1.Κατάλληλου ποσοστού χρηματοδότησης στις αγορές πλοίων 2.Ποια πρέπει να είναι η ρευστότητα μιας ναυτιλιακής εταιρείας (liquidity) 3.Επιλογής των τύπων των πλοίων που θα αγοραστούν 4.Υπολογισμού του ποσοστού του στόλου που θα απασχολείται σε χρονοναύλωση ή ναύλωση μονού ταξιδιού

Θεωρία Ανάλυσης Χαρτοφυλακίου (7 βήματα) 1.Γενικός σκοπός, θεωρητική βάση, προϋποθέσεις εφαρμογής & παραδοχές για την προσαρμογή στη ναυτιλία 2.Καθορισμός των υποψήφιων επενδύσεων (τύπων πλοίων) 3.Ανάπτυξη σεναρίου υπολογισμού οικονομικής απόδοσης 4.Συλλογή στοιχείων ναυλαγοράς 5.Υπολογισμός αναμενόμενων αποδόσεων και στατιστικών μεταβλητών 6.Χάραξη αποτελεσματικού μετώπου (συνόλου προτεινόμενων στόλων) 7.Υπολογισμός εφαπτόμενου χαρτοφυλακίου (σύνθεση στόλου)

Βήμα 1: Σκοπός & προϋποθέσεις εφαρμογής Θ.Α.Χ. Γενικός σκοπός:Η ποσοτική διαπραγμάτευση του επενδυτικού κινδύνου Προϋπόθεση:Συνθήκες τέλειας αγοράς -Τέλειος ανταγωνισμός -Κινητικότητα -Ευκολία εισόδου -Έλλειψη συγκέντρωσης -Ομοιογένεια Χαρακτηριστικά ναυλαγοράς charter επαλήθευση συνθηκών τέλειας αγοράς Επισήμανση:Εγγυήσεις από τράπεζες, ναυτιλιακούς οργανισμούς, διατάξεις ασφαλείας ⇒ «κλονίζουν» την παραδοχή της τέλειας αγοράς

Βήμα 2: Καθορισμός υποψήφιων επενδύσεων ΝοΤύποςΚατηγορίαDWTΗλικία 1.Bulk CarrierHandysize Bulk CarrierPanamax Bulk CarrierCapesize TankerHandysize TankerAframax TankerVLCC

Βήμα 3: Ανάπτυξη σεναρίου Προσέγγιση Markowitz:t=0: κεφάλαιο W 0 σε Ν αβέβαιες επενδύσεις (χαρτοφυλάκιο) t=1: απόσυρση χρημάτων (κεφάλαιο W 1 ) Απόδοση: Πρόβλημα:Κατανομή ποσοστών (%) στις επενδύσεις (optimal portfolio) Σενάριο:1/1/Χ: αγορά πλοίου & χρονοναύλωση για 1 έτος 1/1/Χ+1: πώληση πλοίου Απόδοση: Προσαρμογή στη ναυτιλία ⇒ Πρόβλημα:Υπολογισμός Αποτελεσματικού Μετώπου

Βήμα 4: Συλλογή στοιχείων ναυλαγοράς Χρονική περίοδος εξέτασης: ⇒ αντιπροσωπευτική, διότι περιλαμβάνει περιόδους ανόδου και ύφεσης 1. Τιμές χρονοναύλωσης (time charter rates) 2. Τιμές λειτουργικού κόστους (operating costs) ⇒ μέση-φθηνή διαχείριση - έξοδα πληρώματος (manning, crew costs) - έξοδα διοίκησης (administration, management costs) - τεχνικά έξοδα (repair & maintenance, dry-docking) - έξοδα προμηθειών (stores, supplies & lubricants) - ασφάλιση (insurance) 3. Τιμές πλοίων δεύτερο-χέρι (second hand prices)

Διάγραμμα τιμών χρονοναύλωσης (T/C Rates)

Σχολιασμός της πορείας των ναύλων -Έντονη συνδιακύμανση -Ναυτιλιακή κρίση της δεκαετίας του ’80 (έτη ) -Απότομες διακυμάνσεις, εναλλαγές & αβεβαιότητα της δεκαετίας του ’90 -Μερική επιβεβαίωση της άποψης περί «κύκλων» της αγοράς διαρκείας 5-7 ετών -Η ηλικία του πλοίου δεν επηρεάζει δραστικά το ύψος του ναύλου

Διάγραμμα λειτουργικού κόστους

Σχολιασμός εξέλιξης του λειτουργικού κόστους -Πτώση των ναύλων ⇒ προσπάθεια «συγκράτησης» του κόστους : ρυθμός αύξησης του κόστους ιδιαίτερα χαμηλός -Σημαντική αύξηση του κόστους τη δεκαετία του ’90, λόγω αύξησης του τεχνικού και του κόστους ασφάλισης -Άνοιγμα της «ψαλίδας» στις αρχές των 90ς -Ασφαλιστικές εταιρείες, νηογνώμονες, οργανισμοί ⇒ αυστηρούς κανονισμούς ⇒ όχι περιθώρια για περικοπές ⇒ άτυπη επιβολή λειτουργικού κόστους

Ετήσιο καθαρό κέρδος από την χρονοναύλωση

Διάγραμμα τιμών πλοίων δεύτερο-χέρι

Σχολιασμός της πορείας των τιμών πλοίων δεύτερο-χέρι -Έντονη συνδιακύμανση -Ακολουθούν την πορεία των τιμών χρονοναύλωσης -Την δεκαετία του ’80 ⇒ εντονότατο το φαινόμενο της συνδιακύμανσης. Αντίθετα, την δεκαετία του ’90 οι εναλλαγές είναι απότομες -Απότομες διακυμάνσεις δεκαετίας ’90 ⇒ πλοιοκτήτες δραστηριοποιούνται ιδιαίτερα στην αγοραπωλησία πλοίων δεύτερο-χέρι

Βήμα 5: Διάγραμμα αναμενόμενων αποδόσεων

Σχολιασμός αποδόσεων 1.Η έντονη συνδιακύμανση ⇒ αντίστοιχη πορεία που ακολουθούν οι ναύλοι και οι τιμές των πλοίων δεύτερο-χέρι. 2. Θεωρητικός χαρακτήρας σεναρίου ⇒ σχετικά υψηλές τιμές των αποδόσεων. Μέσες τιμές: 15,6% ως 29,7%, ενώ σε μεμονωμένα έτη: άνω του 100% ή στο –37,6% ( ⇒ πολύ χαμηλότερη ή υψηλότερη τιμή μεταπώλησης). ⇒ Παραδοχές: Νο1.HBC2.PBC3.CBC4.HTK5.ATK6.VLCC 1.HBC 10,8500,7570,4380,2890,380 2.PBC 0,85010,8990,4980,3270,300 3.CBC 0,7570,89910,4470,1820,401 4.HTK 0,4380,4980,44710,4010,323 5.ATK 0,2890,3270,1820,40110,169 6.VLCC 0,3800,3000,4010,3230, Η ηλικία του πλοίου δε μεταβάλλεται στο διάστημα της επένδυσης (1 χρόνος) 2.Το πλοίο βρίσκει πάντοτε ναύλο

Διάγραμμα κινδύνου (τυπικής απόκλισης) – αναμενόμενης απόδοσης Νο Τύπος Κατηγορί α DWTΗλικίαΑπόδοση Ρίσκο 1.Bulk Carrier Handysize ,1560,229 2.Bulk Carrier Panamax ,2030,276 3.Bulk Carrier Capesize ,1950,297 4.TankerHandy ,2310,279 5.TankerAframax ,2490,302 6.TankerVLCC ,2970,373

Συμπεράσματα από το διάγραμμα κινδύνου – απόδοσης 1.Σχέση αναλογίας μεταξύ κινδύνου και αναμενόμενης απόδοσης: Η επίτευξη υψηλών αποδόσεων ⇔ ανάληψη υψηλού ρίσκου 2.Σχέση επενδυτικού κινδύνου και μεγέθους (DWT) πλοίου: Αύξηση μεγέθους πλοίου ⇒ μεγαλώνει το ρίσκο, όμως και η απόδοση. Σε περιόδους κρίσης της αγοράς τα μεγάλα πλοία παρουσιάζονται λιγότερο ευέλικτα στην ανεύρεση ναύλου. Ωστόσο, σε περιόδους ακμής θα αποφέρουν σαφώς μεγαλύτερα κέρδη.

Βήμα 6: Αποτελεσματικό Μέτωπο (Efficient Set) 1.max αναμενόμενη απόδοση για δεδομένη τυπική απόκλιση 2.min απόκλιση για δεδομένη απόδοση Το σύνολο των χαρτοφυλακίων: Μέθοδος υπολογισμού αποτελεσματικού μετώπου: Αντικειμενική συνάρτηση: Περιορισμοί: Πρόβλημα τετραγωνικού προγραμματισμού με αγνώστους τα X i, X j ⇒ MATLAB ⇒ Κάθε διαφορετικό σημείο αντιστοιχεί σε μια διαφορετική κατανομή των ποσοστών

Σημεία αποτελεσματικού μετώπου Χ 1 (%)Χ 2 (%)Χ 3 (%)Χ 4 (%)Χ 5 (%)Χ 6 (%)rprp σpσp , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,3728

Καμπύλη Αποτελεσματικού Μετώπου

Συμπεράσματα από την καμπύλη του Αποτελεσματικού Μετώπου 1.Διαφοροποιημένοι στόλοι: Αυτό αντιτίθεται στην αντίληψη περί ειδικευμένων στόλων ή ειδικευμένων ναυτιλιακών εταιρειών. 2.Το ποσοστό κάθε τύπου πλοίων αυξάνει ή μειώνεται μονότονα κατά μήκος του Μετώπου. 3.Διαφοροποίηση Markowitz: Κάθε σημείο του Μετώπου έχει καλύτερα χαρακτηριστικά απόδοσης και ρίσκου από κάθε ένα μεμονωμένο τύπο πλοίων. 4.Πρώτη εκτίμηση-επενδυτική πρόταση: Ο συντηρητικός πλοιοκτήτης ⇒ τιμές απόδοσης από 0,162 έως 0,190 (HBC,HTK), ο μέσος μέχρι και 0,230 (HBC,PBC,HTK,VLCC) και ο ριψοκίνδυνος ακόμα πιο «βορειοανατολικά».

Βήμα 7: Υπολογισμός Εφαπτόμενου Χαρτοφυλακίου 1. Καμπύλες Ίσης Χρησιμότητας ή Αδιαφορίας (Indifference Curves) -Αποτελούν το σύνολο των καμπυλών χρησιμότητας (utility function) και εκφράζουν την επενδυτική συμπεριφορά -Σε κάθε επενδυτή αντιστοιχούν άπειρες (προτίμηση στην «βορειοδυτικότερη») -Προκύπτουν μετά από συνεντεύξεις 2. Χρήση της δυνατότητας Βέβαιης Επένδυσης ( ⇒ σίγουρη δεδομένη απόδοση για μηδενικό ρίσκο) -αποφυγή εισαγωγής καμπυλών αδιαφορίας -Μέσω του εφαπτόμενου χαρτοφυλακίου (tangency portfolio) ⇒ συγκεκριμένη πρόταση

Αποτελεσματικό Μέτωπο με δυνατότητα βέβαιης επένδυσης

Σύνθεση εφαπτόμενου χαρτοφυλακίου 18,75% Panamax Bulk Carriers 62,77% Handy Tankers 18,48% VLCCs Απόδοση: 0,2379 Κίνδυνος: 0,2603 Προτεινόμενη σύνθεση στόλου: Παρατηρήσεις:- Σύμφωνα με την Θ.Α.Χ. πάντοτε συμμετέχει το αξιόγραφο (τύπος πλοίων) με τη μεγαλύτερη αναμενόμενη απόδοση (VLCC). → Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον ⇒ μεγάλο ποσοστό «ριψοκίνδυνων» τύπων υψηλές αποδόσεις στόλος προκύπτει από πλοία με χαμηλό συντελεστή συσχέτισης

Παρατηρήσεις εν τω συνόλω της μελέτης 1.Σύνθεση στόλου στη Θ.Α.Χ. ⇒ χρηματικές μονάδες: Το ποσοστό κάθε τύπου πλοίων δεν αντιπροσωπεύει αριθμό πλοίων ή τόνων χωρητικότητας, αλλά ποσοστό του κεφαλαίου. 2.Δεν έχει οριστεί διαθέσιμο αρχικό κεφάλαιο. 3.Στο σενάριο δεν εμπεριέχεται η δυνατότητα της χρηματοδότησης: Όροι, όπως επιτόκιο, δόσεις, χρόνος αποπληρωμής θα περιέπλεκαν επικίνδυνα το πρόβλημα. 4.Διάρκεια επένδυσης = 1 χρόνος: κάπως περιοριστική, όχι όμως ανεδαφική. «buy low-sell high» ⇒ ακόμα μικρότερη διάρκεια. 5.Χορηγήσεις δανείων ⇒ απεριόριστες ⇒ στόχος η εφαρμογή της Θ.Α.Χ. στη ναυτιλία 6.Έλεγχος στασιμότητας (ADF Test) ⇒ διάστημα εμπιστοσύνης 90%

1.Απόδοση: Παρά τις απλουστεύσεις ⇒ ωφελιμότητα του κάθε τύπου πλοίων. Ακόμη και με μορφή δείκτη ⇒ πορεία του ενός τύπου σε σχέση με έναν άλλο. 2.Η εφαρμογή της Θ.Α.Χ. στη ναυτιλία ⇒ Μειονέκτημα: δυσκολία μετάβασης στην πραγματικότητα. Πλεονέκτημα: διαπραγματεύεται επιστημονικά τον κίνδυνο και καταλήγει σε συγκεκριμένες προτάσεις επενδυτικής στρατηγικής. 3.Οι προτάσεις για τη σύνθεση στόλου ⇒ όχι δεσμευτικό χαρακτήρα. Αποτελούν κατευθυντήριες γραμμές ⇒ οι μαθηματικές τεχνικές δεν αποσκοπούν στην απόρριψη του παραδοσιακού μάνατζμεντ, αλλά την ενδυνάμωσή του. 4.Το τελικό συμπέρασμα ⇒ η Θ.Α.Χ. μπορεί να αποτελέσει χρησιμότατο συμβουλευτικό εργαλείο στη λήψη αποφάσεων επενδυτικής πολιτικής στη ναυτιλία. Τελικά Συμπεράσματα

Προτάσεις για επέκταση της μελέτης 1.Εμπλουτισμός των υποψήφιων επενδύσεων. 2.Ως προτεινόμενη επένδυση μπορεί να εξεταστεί και μια συγκεκριμένη ναύλωση. 3.Συνδυασμός επενδύσεων χρηματιστηρίου και επενδύσεων στη ναυτιλία. 4.Μοντέλα μελλοντικής πρόβλεψης (τεχνητά νευρωνικά δίκτυα). 5.Εισαγωγή πραγματικών καμπυλών αδιαφορίας. 6.Γενικά, η άρση παραδοχών και η εισαγωγή και άλλων δεδομένων (χρηματοδότηση) ⇒ μοντέλο πιο κοντά στην πραγματικότητα ⇒ εμπορική εφαρμογή.