Καθηγητής Τάσος Φιλαλήθης Πανεπιστήμιο Κρήτης Σχολή Επιστημών της Υγείας Τμήμα Ιατρικής.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ιατρική Ειδικότητα στην Ελλάδα
Advertisements

Τηλεϊατρική Η χρήση τηλεπικοινωνιών, ακουστικών, οπτικών και άλλων, και οι τεχνολογίες επεξεργασίας ηλεκτρονικών πληροφοριών για την παροχή υπηρεσιών υγείας.
ΙΑΤΡΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΥΠΡΟΥ
€ $500,000 $250,000 $125,000 $64,000 $32,000 $16,000 $8,000 $4,000 $2,000 $1,000 $500 $300 $200 $100 Καλωσορίσατε.
Τμήμα Βιολογικών Επιστημών ΒΙΟΛΟΓΙΑ: Η επιστήμη της ζωής
Ινστιτούτο Πληροφορικής - ΙΤΕ Καινοτομία & Τεχνολογία στην Υγεία
Η Οπτική του Φύλου στις Τοπικές Πολιτικές
Η σύνδεση της εκπαίδευσης και της ιατρικής φροντίδας
Πρόσβαση στην Τριτοβάθμια
“Η αναγκαιότητα για έρευνα και εκπαίδευση στις υπηρεσίες υγείας που βασίζονται στη διαμόρφωση πολιτικών υγείας στις ορεινές περιοχές της Κρήτης” Aν. Φιλαλήθης,
Φροντίδα του Ογκολογικού ασθενούς στην Κοινότητα
Η ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ
ΤΟΜΕΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
Νοσηλευτική φροντίδα σε ασθενείς με ακράτεια ούρων
ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΟ ΑΠΘ: ΙΑΤΡΙΚΗ ΣΧΟΛΗ
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Σχολή : Επιστημών Υγείας Τμήμα : Οδοντιατρικής Μάθημα : Οδοντιατρική Πληροφορική Επιβλέπουσα Καθηγήτρια : Aθανασοπούλου.
Πανεπιστήμιο Κρήτης Γραφείο Διασύνδεσης
«Ιατρική Ειδίκευση στη Γερμανία» «Ιατρική Ειδίκευση στη Γερμανία» Ανέστης Παρχαρίδης Γραφείο Διασύνδεσης Α.Π.Θ.
ΕΤΗΣΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟΥΣ ΑΝΑΛΥΤΕΣ Ιούνιος 2009
Ειδικά Θέματα και Προοπτικές των Νοσοκομειακών Εποπτών Δημόσιας Υγείας
Στελέχωση του ΤΕΠ: ο ρόλος του γενικού ιατρού
Προς ένα Πλαίσιο Προσόντων στον κλάδο του Εμπορίου στην Ελλάδα 26/11/2010 Βάλια Αρανίτου, Πανεπιστήμιο Κρήτης, ΙΝ. ΕΜ.Υ Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού.
ΠΛΑΙΣΙΟ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΕΡΓΩΝ της ΠΡΟΣΚΛΗΣΗΣ 158 ΜΕΤΡΟ 4.3 (ΕΤΠΑ) ΕΠ ΚτΠ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ Της ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ Π158 13/7/2006 ΠΕΛΚΑ ΛΙΝΑ ΕΥΔ.
Το Τμήμα Ψυχολογίας Α.Π.Θ. Σπουδές και Επαγγελματικές Δυνατότητες
ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΟ ΑΠΘ: ΤΜΗΜΑ ΙΑΤΡΙΚΗΣ
Βάιος Κ. Περιτογιάννης Γιάννενα 9/4/2011. «Η ψυχική νόσος θέτει τέτοιες απαιτήσεις στο σύστημα υγείας, που καμία ειδικότητα ή υπηρεσία δεν μπορεί από.
ΕΙΔΙΚΕΥΟΜΕΝΟΙ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ: NOΣΗΛΕΥΤΡΙΑ - ΝΟΣΗΛΕΥΤΗΣ
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Συνδιοργάνωση: Σχολικός Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής Β’ Αθήνας Παιδιατρικό Κέντρο Αθηνών-Ομίλου Ιατρικού Αθηνών Κέντρο Δηλητηριάσεων, Γενικού Νοσοκομείου «Π.
Το Νοσοκομείο «Σωτηρία» ιδρύθηκε από την Σ. Σλήμαν το 1902 ως πρώτο «λαϊκό» Σανατόριο της Ελλάδας και έκτοτε έχει συνδέσει το όνομά του με την αντιμετώπιση.
Θετικές επιστήμες και Ιατρικές σχολές
Επιμελεια: Σοφιάννα Κοτσανάδα (Α. Μ. 14/012) Ναυσικά Πανάρετου (Α. Μ
Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού «ΤΕΦΑΑ»
Γερμανία 1. Ιατρική στη Γερμανία
ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΟ ΑΠΘ ΤΜΗΜΑ ΙΑΤΡΙΚΗΣ
Πρωτοβάθμια περίθαλψη οφέλη στον ασθενή και στην πολιτεία Δημήτρης Μάτσιας Διοικητής Γενικού Νοσοκομείου Φιλιατών.
Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ. ΒΑΘΜΙΔΕΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ  Περιφερειακές Αυτοδιοικήσεις (13)  Πρωτοβάθμιες Αυτοδιοικήσεις (370)  Γενικές Διοικήσεις (7)
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
Γεωργικές Εφαρμογές Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Αγροτικής Οικονομίας» Γεωπονική Σχολή Α.Π.Θ.
ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΙΣ ΗΠΑ ΑΠΘ 16 ΜΑΪΟΥ 2013 Εκπαιδευτικός Σύμβουλος Ίδρυμα Fulbright.
Μοντέλο Kaiser Το μοντέλο στηρίζεται στην αρχή της προληπτικής δράσης.
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Μορφές συστημάτων Υγείας των χωρών: Τα επιμέρους χαρακτηριστικά των συστημάτων υγείας των χωρών εξαρτώνται από: -Τα επιδημιολογικά χαρακτηριστικά της.
Ανάλυση Συστημάτων Μακροχρόνιας Φροντίδας (Θ)
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ
ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ Ι
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Σύστημα ικανοποίησης χρηστών και εκτίμησης αναγκών: Στόχος να αξιολογήσουμε τον βαθμό ικανοποίησης του ασθενή και να εντοπίσουμε τις πιθανές μελλοντικές.
1 ΛΥΣΗ ΑΣΚΗΣΗΣ ΙΙ α) Καταρχάς θα πρέπει να υπολογίσει ορισμένες από τους δείκτες χρησιμοποίησης της Οφθαλμολογικής κλινικής: Πληρότητα (Π)= (κατειλημμένες.
Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΙ ΡΟΛΟΙ & ΠΡΟΤΥΠΑ Η Περίπτωση της Νοσηλευτικής.
ΤΜΗΜΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ ΕΞΕΛΙΞΗ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ Α.Ν.Παπαδόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ.
Η ΙΑΤΡΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΥΠΡΟΥ
ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΟ ΑΠΘ: ΙΑΤΡΙΚΗ ΣΧΟΛΗ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΝΑΛΩΣΙΜΩΝ ΚΑΙ ΥΛΙΚΩΝ ΣΕ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑΚΗ ΜΟΝΑΔΑ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Ορισμός υγείας: Στόχοι για την προώθηση της και την πρόληψη ασθένειας Mosby στοιχεία και των παραγώγων στοιχείων © 2010, 2006, 2002 από Mosby,
Διοικητική Πρακτική 3ο μάθημα
Το περιβάλλον και η ΘΚ: πολιτικές και κοινωνία
Βασικοί Ορισμοί (1) Τι είναι ένα Πληροφοριακό Σύστημα;
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ενημέρωση – Twitter
Ενότητα 9: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Σουηδία
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΝΑΛΩΣΙΜΩΝ ΚΑΙ ΥΛΙΚΩΝ ΣΕ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑΚΗ ΜΟΝΑΔΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΤΜΗΜΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ «ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ»
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Ενότητα 4: Παραγωγή Διανομή Υπηρεσιών Υγείας
Αποτελέσματα-Συζήτηση-Συμπέρασμα
ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΟ ΑΠΘ ΤΜΗΜΑ ΙΑΤΡΙΚΗΣ
Νοσηλευτική Μονάδα Κρεστένων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Καθηγητής Τάσος Φιλαλήθης Πανεπιστήμιο Κρήτης Σχολή Επιστημών της Υγείας Τμήμα Ιατρικής

Η πυραμίδα της χρήσης των υπηρεσιών υγείας

Η πυραμίδα της χρήσης των υπηρεσιών υγείας, ΗΠΑ, Άτομα 800 Σύμπτωμα 327 Ιατρική φροντίδα 217 Επίσκεψη σε ιατρό 65 Εναλλακτική φροντίδα 21 Εξωτερικά ιατρεία νοσοκομείου 14 Κατ’ οίκον νοσηλεία 13 Τμήμα επειγόντων περιστατικών 8Εισαγωγή σε νοσοκομείο 1Εισαγωγή σε τριτοβάθμιο νοσοκομείο Green LA, Fryer GE Jr, Yawn BP, Lanier D, Dovey SM. The ecology of medical care revisited. N Engl J Med. 2001;344:

Επίπεδα της φροντίδας υγείας

Ειδικότητες στα Νοσοκομεία Μεταμοσχεύσεις Εγκαύματα Ζώνη Ευθύνης 10 εκατ.Εθνικό Διαπεριφερειακό Πυρηνική Ιατρική Ακτινοθεραπεία Ανοσολογία Νευροχειρουργική Θωρακοχειρουργική Πλαστική χειρουργική Καρδιοχειρουργική Ενδοκρινολογία Ρευματολογία Ειδικές μονάδες π.χ. Αιμοδυναμικό Ζώνη Ευθύνης εκατ.Κλίνες Τριτοβάθμιο Περιφερειακό Μικροβιολογία Αιματολογία Βιοχημεία Παθολογοανατομία __________________ Παιδοψυχιατρική Ουρολογία Παιδοχειρουργική Νευρολογία Δερματολογία Πνευμονολογία Νεφρολογία Γαστρεντερολογία Νεογνολογία Ζώνη Ευθύνης – Κλίνες Δευτεροβάθμιο Νομαρχιακό Ακτινολογία Βιοπαθολογία Αιμοδοσία __________________ Ψυχιατρική Χειρουργική Μαιευτική-Γυναικολογία Ορθοπαιδική Οφθαλμολογία ΩΡΛ Αναισθησιολογία Παθολογία Καρδιολογία Παιδιατρική Ζώνη Ευθύνης –50.000Κλίνες Δευτεροβάθμιο Νομαρχιακό

Κατηγορίες νόσων Επείγοντα Έκτακτα Χρόνια Αναπηρίες + 3ο βάθμια

Ιδιαιτερότητες στα νησιά Μικροί πληθυσμοί Αποστάσεις και προσβασιμότητα Εποχικότητα

Οργανωτική δομή: Ολοκληρωμένη κάθετη

Οργανωτική δομή: Ολοκληρωμένη οριζόντια Β΄

Οργανωτική δομή: Κατακερματισμένη κάθετη

Οργανωτική δομή: Κατακερματισμένη κατανεμημένη

nr 2 Οργανωτική δομή: Ολοκληρωμένη οριζόντια

Ο κόσμος που αλλάζει Κοινωνικές, οικονομικές & πολιτικές αλλαγές –Η επανάσταση στην πληροφορική Πρόοδοι στην ιατρική επιστήμη Αλλαγές στο σύστημα υγείας

Οι εξελίξεις στην ιατρική τεχνολογία Τεχνολογική πρόοδος –High cost/ low volume v Low cost/ high volume Συλλογή, επεξεργασία και διάδοση πληροφοριών –Τηλεματική και τηλε-ιατρική –Στατιστική επεξεργασία δεδομένων –Βιβλιογραφική ενημέρωση

Προοπτικές για τη λειτουργία των υπηρεσιών υγείας Ο πολίτης ως συμπαραγωγός της υγείας Ενεργός συμμετοχή στις αποφάσεις Συνεισφορά στο κόστος Κατάρρευση του παραδοσιακού διαχωρισμού 1 ο / 2 ο / 3 ο βάθμιας φροντίδας Η έξοδος της νοσοκομειακής φροντίδας στην κοινότητα Η ΠΦΥ ως σύμβουλος όχι ως ηθμός

Η πρόκληση της κοινωνίας της γνώσης The knowledge society Η ενημέρωση των πολιτών Η εκπαίδευση των επαγγελμάτων υγείας  Προπτυχιακή  Μεταπτυχιακή  Δια βίου επανεκπαίδευση Η έρευνα για την παραγωγή νέας γνώσης

7 σημεία για ανάπτυξη Πρωτοβάθμια Δευτεροβάθμια (νοσοκομειακή)‏ Τριτοβάθμια: σύνδεση με συγκεκριμένα νοσοκομεία Επείγοντα και αερο-διακομιδές Τηλεϊατρική Αποσαυλοποίηση Δια βίου εκπαίδευση

Οργανωτική δομή: Ολοκληρωμένη κατανεμημένη