Ομαδική εργασία power point των:

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Παιδιού
Advertisements

ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ!!!
Μετανάστευση - Ένταξη των μεταναστών Βασίλειος Πανταζής Μετανάστευση, Διαδικασίες Ένταξης των Μεταναστών και των Παιδιών των Μεταναστών στην Ελληνική.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
Ρατσισμός.
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΗ Ορισμός: Σταθερές αντιλήψεις που υιοθετούμε άκριτα, ασυναίσθητα σχετικά με χαρακτηριστικά ορισμένων ομάδων.
21 Μαρτίου Παγκόσμια ημέρα κατά του ρατσισμού.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΜΑΡΙΑ ΒΑΚΑΛΗ ΝΕΚΤΑΡΙΑ ΔΑΟΥΛΤΖΗ ΠΑΥΛΟΣ ΔΗΜΑΔΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
ΕΠΑΛ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗΣ Σχολικό Έτος Θέμα Β΄Τετραμήνου: ΄΄ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ΄΄
BULLYING Τελευταία γίνεται μεγάλη αναφορά στην ενδοσχολική βία μεταξύ των μαθητών και η πολιτεία με διαφημιστικά της μηνύματα, ξεκίνησε την ενημέρωση του.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΡΑΤΣΙΣΜΟ
Το αγαπημένο μου μάθημα
ΜΟΡΦΕΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ –ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ-BULLYING
Ρατσισμός-Bulling.
ΚΙΜΟΝΑΣ ΜΟΝΤΕΣΑΝΤΟΣ ΚΕΠΠΑΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΠΑΝΤΑΖΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΦΙΛΙΑΡΗΣ
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.
ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
...ελπίζουμε να το απολαύσετε..! ΣΤΑΜΑΤΑΜΕ ΤΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΤΩΡΑ! Κατερίνα Τσαντάνη Μαύρης Χρήστος Ειρήνη Μουστάκα Εσείς δεν κλικάρετε για την αλλαγή των slides...
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Β’4 (φυλετικός)
ΘΕΜΑ: ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΡΑΦΑΕΛΛΑ Β’
“Τι είναι τα Ανθρώπινα Δικαιώματα”
Ρατσισμός.
Ο ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΣΕ ΓΕΝΙΚΗ ΜΟΡΦΗ (ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ) ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΚΟΥΡΜΕΝΤΖΑ ΕΦΗ (Β2) ΚΟΥΡΜΕΝΤΖΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ.
«ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ: ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ»
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Ισότητα Φύλων Πανταζάκου Χριστίνα.
ΜΑΘΗΜΑ 4ο (Κοινωνικές ομάδες)
ΑΡΙΣΤΕΑ ΓΙΑΝΝΟΥ ΣΩΣΩ ΚΑΤΣΕΛΗ ΑΣΠΑ ΙΑΚΩΒΟΥ
Ο ρατσισμός επιστρέφει Από τις αρχές της δεκαετίας του ’90 και από το 2000 όλο και εντονότερα η Ευρώπη ξαναβλέπει μπροστά της εφιάλτες ενός παρελθόντος,
Εμείς κι ο Ρατσισμός Μοιάζουμε γιατί διαφέρουμε και η διαφορετικότητα
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ. ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Πρόλογος Παρά την ανάπτυξη της επιστήμης, παρά τη διάδοση της γνώσης και τη ορθολογική οργάνωση των λαών. Παρά τις διακηρύξεις.
Ρατσισμός στα σχολεία Γιάννης Κοτσιρίλος Πηγές κειμένου: wikipedia
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΘΕΜΑ : ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΣΧΟΛ
Θεωρία Πολιτισμικού Κεφαλαίου
ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ. ΒULLING... Το μπούλινκ (σχολικός εκφοβισμός) εμφανίζεται στα σχολεία ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ του κόσμου ως λεκτική, σωματική, σεξουαλική,
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 1: Εισαγωγή – Ψυχική Υγεία – Ψυχική Διαταραχή. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
 ΠΩΣ βλέπετε τους ανθρώπους που έχουν διαφορετικό χρώμα δέρματος ή ανήκουν σε διαφορετική εθνικότητα από εσάς; Τους θεωρείτε ίσους με εσάς; Δυστυχώς,
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ - ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
Ρατσισμός u Φυλετικός u Κοινωνικός u Αίτια u Συνέπειες u Λύσεις.
2 η Εργασία «ΟΙ ΕΜΠΟΡΟΙ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ» Πάνος Πλαγάκης Έφη Φλώρου.
Σχολική επίδοση και μειονότητες
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΗΘΙΚΟΣ ΣΧΕΤΙΚΙΣΜΟΣ.
Ρατσισμός Πολυπολιτισμικότητα και Ελληνικό Σχολείο:
Παλάνης Κωνσταντίνος Β΄3
ΟΜΑΔΑ1 - ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΜΑΡΙΑ ΣΟΥΡΤΖΙΝΟΥ ΤΖΕΝΗ ΣΤΑΜΟ ΕΛΕΝΗ ΦΩΤΙΑΔΗ
της έννοιας ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ μια διαγραμματική παρουσίαση
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Ο όρος ρατσισμός στην κυριολεκτικά σημαίνει το μίσος ή τον φόβο για άτομα που ανήκουν σε φυλές διαφορετικές από τη δική μας, καθώς και την εχθρική.
Ε΄ – ΣΤ΄ τάξεις 2ο ΔΣ Χρυσούπολης
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
Ρατσισμός & Προκατάληψη
2ο ΓΕΛ ΑΛΙΜΟΥ ''ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗΣ'' ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: ΤΑΞΗ: Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ Υπεύθυνη καθηγήτρια: ΚΥΡΙΑΚΗ ΚΕΦΑΛΑ.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ-ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ Α.ΓΟΥΛΟΣΠΥΡΟΥ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ ΡΑΤΣΙΣΜΟ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Γ.Καπετανάκης
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Πελτέκης Χρήστος Α’4.
Σύγχρονες Μορφές Ρατσισμού
Εκπαίδευση και μειονότητες
Ρατσισμός.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Ρατσισμός ; Ένα συνήθης φαινόμενο βίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ομαδική εργασία power point των:  Η ΓΗ ΕΚΠΕΜΠΕΙ ΣΟΣ Ομαδική εργασία power point των: Ζέρβα Βασιλική Γεωργίου Θανάσης Γεωργακοπούλου Δέσποινα Καλλιακούδα Κωνσταντίνο  

ΠΡΟΛΟΓΟΣ Στις μέρες μας η κοινωνία πλήττεται από ένα παγκόσμιο φαινόμενο το οποίο είναι ο ρατσισμός.Το πρόβλημα αυτό αναβιώνει από τα αρχαία χρόνια έως και σήμερα και έχει πολύ τραγικές συνέπειες.Βεβαια οι περισσότεροι άνθρωποι δεν γνωρίζουν ούτε καν την προέλευση της λέξης γεγονός που κάνει πιο δύσκολο το έργο για την αντιμετώπιση του.

Η προέλευση της λέξης Ο όρος χρησιμοποιείται διεθνώς αλλά επειδή θεωρείται ιδιαίτερα βεβαρημένος από τη σύνδεσή του με τον ναζισμό (ουσιαστικά κανείς άνθρωπος και καμία θεωρία δεν αναγνωρίζουν στους εαυτούς τους ρατσιστικές προθέσεις), τις τελευταίες δεκαετίες χρησιμοποιούνται συχνά στην ελληνική γλώσσα και οι όροι φυλετικές διακρίσεις ή προκαταλήψεις, για να δηλώσουν την ίδια αντίληψη, όροι που απλώς αποτελούν ελληνική απόδοση του λατινογενούς όρου .

Ορισμός Ρατσισμός ονομάζεται το σύνολο των διακρίσεων σε βάρος μιας κοινωνικής ομάδας με κριτήρια τα φυλετικά και πολιτισμικά χαρακτηριστικά της (χρώμα δέρματος, θρησκευτικές πρακτικές κλπ.). Είναι η αντίληψη με βάση την οποία μια κοινωνική ομάδα ή ένας λαός θεωρεί τον εαυτό του βιολογικά και πνευματικά ανώτερο και αντιμετωπίζει τους άλλους ως κατώτερους. Οι ρατσιστικές συμπεριφορές εκδηλώνονται με διάφορες μορφές βίας, περιφρόνησης, αδιαλλαξίας, ευτελισμού και εκμετάλλευσης. Το πιο συνηθισμένο είδος ρατσισμού, και αυτό που έχει δώσει την αρχική ονομασία στην λέξη, ιταλ. ("ράτσα") razza = φυλή), είναι ο φυλετικός ρατσισμός

Η προέλευση του ρατσισμού ως φαινόμενο Το φαινόμενο του ρατσισμού δεν είναι καινούργιο, αντίθετα είναι παρόν σε όλες τις φάσεις της ανθρώπινης ιστορίας. Οι άνθρωποι διαπίστωσαν από πολύ παλιά ότι «δεν είναι όλοι ίδιοι», εντόπισαν διαφορές στα χαρακτηριστικά -κυρίως στο χρώμα του δέρματος- και δημιούργησαν φυλές με σκοπό να διατηρήσουν την εσωτερική τους ενότητα. Αυτή η κατάταξη δε βοήθησε στην αποδοχή και τη συνεργασία των λαών αλλά καλλιέργησε την ξενοφοβία και τον ανταγωνισμό για την υπεροχή και την επικράτηση. Σχεδόν πάντα σύμμαχος αυτής της αίσθησης υπεροχής ήταν η υποτίμηση και ομαδοποίηση σε κατώτερες κατηγορίες των «άλλων λαών». Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του Χίτλερ περί φυλετικής ανωτερότητας της Αρίας φυλής που οδήγησε στη γενοκτονία των Εβραίων. Αλλά και στη σημερινή εποχή η φυλετική προκατάληψη στρέφεται σε μεγάλο βαθμό εναντίον των μεταναστών, των προσφύγων και των ξένων εργαζομένων που αντιμετωπίζονται σαν απειλή από τους γηγενείς όταν τα ποσοστά ανεργίας αυξάνονται.

Μορφές Ρατσισμού Μορφές ρατσισμού:  α) Φυλετικός ρατσισμός (ανωτερότητα της λευκής φυλής και ταυτόχρονα υποτίμηση του «άλλου», του «διαφορετικού»)  β) Θρησκευτικός ρατσισμός (αντιπαλότητα μεταξύ διαφορετικών δογμάτων)   γ) Κοινωνικός ρατσισμός (απέναντι σε άτομα με ειδικές ανάγκες, χρήστες ναρκωτικών, πρώην κατάδικους, φορείς του AIDS κλπ)

Αίτια ρατσισμού Οικονομικοί λόγοι (π.χ. Εκμετάλλευση αλλοδαπών, που αποτελούν φθηνά εργατικά χέρια) Έλλειψη παιδείας( οι απαίδευτοι γίνονται εύκολα θύματα προπαγάνδας. Δεν μπορούν να κρίνουν. Οικονομικά και πολιτικά προβλήματα μιας κοινωνίας. Επιθυμία ατόμων και λαών για απόκτηση δύναμης και εξουσίας. Συμφέροντα οικονομικά, εδαφικά, κοινωνικά Προκαταλήψεις που δημιουργούνται από την οικογένεια, την παράδοση, από το περιεχόμενο των σπουδών του εκπαιδευτικού μας συστήματος. εθνικιστικά αίτια (Οι μικροί λαοί φοβούνται την αφομοίωσή τους από ισχυρότερους λαούς).

Ξενοφοβία Ο όρος «ξενοφοβία» είναι σύνθετος και ουσιαστικά σημαίνει το φόβο προς το ξένο, το καινούργιο, το άγνωστο. Με τον όρο ξενοφοβία ουσιαστικά αναφερόμαστε στην «μη αποδοχή του καινούργιου» σε σχέση με ότι θεωρούμε ως "κοινωνικό σωστό" αλλά με παθητική δραστηριότητα. Πιο αναλυτικά, θα μπορούσαμε να πούμε ότι ξενοφοβικό είναι αυτός που δεν αποδέχεται τις αλλαγές (κοινωνικές, πολιτισμικές, οικονομικές κλπ) που συντελούνται στο κοινωνικό πλαίσιο στο οποίο βρίσκεται αλλά παράλληλα δεν εναντιώνεται σ' αυτές με ενεργητική δράση αλλά όλα παραμένουν στο επίπεδο της σκέψης.

ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ Η άσκηση φυσικής ή ψυχολογικής βίας εναντίων των μελών μιας ομάδας και ο εκφοβισμός τους. Η καταστροφή περιουσιακών στοιχείων. Ο αποκλεισμός των ανθρώπων από τομείς της κοινωνικής ζωής. Η ύπαρξη ανισοτήτων και διακρίσεων στην εκπαίδευση, στη κοινωνία στη δικαιοσύνη, στην υγεία

ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ Παραβιάζονται τα ανθρώπινα δικαιώματα οι ατομικές ελευθερίες Περιθωριοποιούνται άτομα και ομάδες Απώλεια κοινωνικής συνοχής και ομαλότητας Εκδηλώνονται ταραχές, κυριαρχεί η υβριστική συμπεριφορά, η ψυχολογική και η σωματική βία. Διευρύνεται το χάσμα μεταξύ των πλούσιων και των φτωχών. Οδηγεί στην εκμετάλλευση και υποδούλωση των ανθρώπων και των λαών. ΑΠΑΡΤΧΑΙΝΤ

Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι Αυτό που δεν πρέπει να ξεχνούμε είναι ότι ο κάθε άνθρωπος, ανεξάρτητα από την παιδεία που έλαβε και από τον πολιτισμό στον οποίο ανατράφηκε, έχει μέσα του την ίδια φλόγα της ανθρώπινης φύσης που έχουμε κι εμείς: Έχει δηλαδή την ικανότητα να αγαπά, να δημιουργεί, να ζει σε κοινωνία, να σκέπτεται, να χαίρεται. Ο πραγματικά μεγάλος άνθρωπος, ο πραγματικά μεγάλος λαός, είναι αυτός που ξέρει να μαθαίνει από τα προτερήματα των άλλων ενώ ταυτόχρονα διατηρεί αλώβητη τη δική του ταυτότητα.

Ο ρατσισμός και η νεολαία Η νεολαία σήμερα μπορεί να δραστηριοποιείται και να δείχνει ευαισθησία συγκυριακά και σε ορισμένα θέματα χωρίς όμως να αναθεωρεί το γενικό πλαίσιο στο οποίο κινείται. Το ιδεολογικό αυτό πλαίσιο οδηγεί τους νέους και τις νέες στην υιοθέτηση του ρατσισμού.

ΑΙΤΙΑ ΤΟΥ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ Τα  αίτια  του ρατσισμού είναι ποικίλα  και  λίγο  πολύ γνωστά  από  το παρελθόν  καθώς η ανθρωπότητα   δεν παραδειγματίστηκε  από εμπειρίες του παρελθόντος και  ο  ρατσισμός  αναβιώνει. Ας δούμε τα πιο αξιοσημείωτα αίτια αυτού του φαινόμενου:       

ΑΙΤΙΑ ΤΟΥ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ Η έλλειψη ανθρωπιστικής παιδείας και η πνευματική φτώχεια είναι ένα από τα σημαντικότερα αίτια του φαινόμενου αυτού. Από τη στιγμή που τα άτομα δεν διδάσκονται την αξία  της  ισότητας ,της  δικαιοσύνης , της  ειρήνης του  σεβασμού , είναι εύκολο  να  παρασυρθούν από  ρατσιστικές  αντιλήψεις. Η κρίση των αξιών, όπως η ανηθικότητα, ο ανταγωνισμός, Η γενικότερη αμφισβήτηση των ιδανικών καλλιεργούν το μίσος στις ψυχές των ανθρώπων  που πυροδοτεί τις μεταξύ τους σχέσεις.

ΑΙΤΙΑ ΤΟΥ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ Ρατσισμός: πολιτισμός των ηλιθίων

ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΟΥ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ Οι Συνέπειες του ρατσισμού δυστυχώς είναι αρκετές .Οι σημαντικότερες είναι οι ανισότητες στην εκπαίδευση η εύκολη χειραγώγηση των θυμάτων του ρατσισμού. Αλλά και η εκμετάλλευση, παραβιάσεις, σκανδαλώδεις ενέργειες, υποκρισία. Η Βία, η εγκληματικότητα, η απουσία υγιούς δημοκρατίας λόγω έλλειψης ίσων ευκαιριών για διάλογο, η συμμετοχή στα κοινά και πολυφωνία. Αλλά και η ανασφάλεια και το άγχος (για τα θύματα του ρατσισμού).

ΠΕΙΤΕ ΌΧΙ ΣΤΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ!

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ Με την παιδεία, με την μελέτη της ιστορίας της κοινωνιολογίας αλλά και της βιολογίας οι άνθρωποι δε θα πέφτουν θύματα του ρατσισμού και θα είναι σε θέση επιχειρηματολογώντας να αποδεικνύουν πως οι ρατσιστικές αντιλήψεις είναι αβάσιμες και πως η ισότητα ανάμεσα στους ανθρώπους είναι αδιαμφισβήτητη .

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ Με αυτόν τον τρόπο οι άνθρωποι θα μπορέσουν πλέον να κατανοήσουν πως κάθε λαός έχει τη δική του συνεισφορά στην ανάπτυξη του πολιτισμού. Επιτέλους θα αποκτήσουν ευαισθησία σε θέματα ελευθερίας, δημοκρατίας αλλά και δικαιοσύνης. Έτσι πιστεύοντας σε αυτές τις αξίες οι άνθρωποι δεν πρόκειται να γίνουν ποτέ ρατσιστές.

ΤΕΛΟΣ!!!