Δραστηριότητες προσομοίωσης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διδακτικά Εργαλεία.
Advertisements

Προσωπικές δεξιότητες
Δεξιότητες Επιστημονικής Μεθόδου
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Το παιδικό παιχνίδι Εισαγωγικά σχόλια και ερμηνευτικές υποθέσεις
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
Οι επιρροές του κοινωνικού περιβάλλοντος
Αυτορυθμιζόμενη μάθηση
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Εφαρμογή της καθοδηγούμενης διερευνητικής μεθόδου: πλεονεκτήματα, δυσκολίες και τρόποι αντιμετώπισης Σαλούστρου Πόπη ΓΕΛ Γαζίου.
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Jigsaw: Τί είναι;.
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
Σενάριο.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Γνώση και κατανόηση της Παιδαγωγικής. Επεξεργασία της Εκπαιδευτικής Στρατηγικής. Επιλογή Εκπαιδευτικών μέσων και εργαλείων. Ψαθάκη.
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Ο Διαδραστικός Πίνακας ως διδακτικό εργαλείο Από τη βιβλιογραφία προκύπτουν μια σειρά από οφέλη από τη χρήση του ΔΠ τα οποία αφορούν τον εκπαιδευτικό,
ΣΧΕΔΙΑΣΗ & ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΣΤ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ – ΘΡ. ΤΣΙΑΤΣΟΣ Θέματα Σχεδίασης Μέρος 2ο Χρηστοκεντρική & Συμμετοχική Σχεδίαση.
Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Axαΐας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καινοτόμο Σεμινάριο Περιβαλλοντικής.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
3 η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής, Αλεξανδρούπολη Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Τ. Α. Μικρόπουλος.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Παραδοτέο έργο : Προσαρμογή υλικού για τη διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε άτομα με αναπηρίες Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Τι είναι/ περιλαμβάνει ένα περιβάλλον μάθησης;
Βιολογία Γυμνασίου.
Διαδικασία Μάθησης Γνωστικές Δεξιότητες
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών
Μέθοδοι και εργαλεία της Διδασκαλίας
Ταξινόμηση του SCHIRO Ακαδημαϊκή θεωρία ΑΠ
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ & ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΛΑΪΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Διδάσκοντας ομάδες ενηλίκων Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Παιχνίδι ρόλων Δρ. Δ. Δαποντας.
Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δραστηριότητες προσομοίωσης παιχνίδι ρόλων Νοέμβρης 2008 Νάνης Νίκος

2η λιγνιτική μονάδα ΑΗΣ στη Μελίτη ? «το εργοστάσιο πρέπει να κλείσει» λέει ένας μαθητής που ανήκει στην ομάδα (Φίλοι του περιβάλλοντος) «Για ρώτα κι εμένα!» απαντά ο μαθητής που ανήκει στην ομάδα των (ανέργων) «είμαι χωρίς δουλειά εδώ και 2 χρόνια» Ακολουθεί μια σειρά από επιχειρήματα που αναπτύσσουν οι συμμετέχοντες στο παιχνίδι ρόλων με θέμα: 2η λιγνιτική μονάδα ΑΗΣ στη Μελίτη ?

Για την προσέγγιση του προβλήματος αυτού θα μπορούσε βέβαια να επιλεγεί διάλεξη ή ομιλία. Όμως εδώ ο δάσκαλος δίνει στους μαθητές την ευκαιρία να βιώσουν τη χαρά της συμμετοχής σε μια διαδικασία, που τους προσφέρει τη δυνατότητα να αποκτήσουν και να χρησιμοποιήσουν γνώσεις σχετικά με το περιβάλλον τους. Με άλλα λόγια, ο δάσκαλος κάνει τους μαθητές συμμέτοχους στη διαδικασία μάθησης και όχι παθητικούς δέκτες προκατασκευασμένης γνώσης που δίνεται με τις παραδοσιακές μορφές διδασκαλίας.

Γενικά Οι δραστηριότητες προσομοίωσης και τα παιχνίδια είναι καινούριες παιδαγωγικές τεχνικές που βοηθούν στην αναπαράσταση ρεαλιστικών καταστάσεων ή μη που μπορεί να είναι κοινωνικές, οικονομικές, πολιτικές ή βιολογικές (Unesco No 9, No 10 1985). Γίνονται ολοένα και περισσότερο δημοφιλείς, ως εκπαιδευτικές καινοτομίες που συνεισφέρουν αποτελεσματικά στις μαθησιακές διαδικασίες. Τα δι΄φορα συνέδρια της ουνέσκο ειχε δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα στο περιεχόμενο και στις μεθόδους που διεγείρουν την ανάπτυξη διδακτικών –μαθησιακών προσεγγίσεων προς τη λύση συγκεκριμένων περιβαλλοντικών προβλημάτων.Ανάμεσα στις αρκετές και ποικίλες παιδαγωγικές προσεγγίσεις τα παιδαγωγικά παιχνίδια και η προσομοίωση φαίνεται να ταιριάζου πολύ καλά στην Π.Ε

Ειδικά το παιχνίδι αποτελεί φυσική ανθρώπινη δραστηριότητα και βασικό συστατικό της ζωής των παιδιών σε όλους τους πολιτισμούς. Προσφέρει διασκέδαση και βαθιά ικανοποίηση και συγχρόνως συμβάλλει στη γνωστική, συναισθηματική και ψυχοκινητική ανάπτυξη του παιδιού. Παίζοντας λοιπόν τα παιδιά γεύονται στην τάξη καταστάσεις που συμβαίνουν στον έξω κόσμο, τον «κόσμο των μεγάλων» (Γαρδέλη 1988)

Μολονότι οι τεχνικές αυτές αναπτύχθηκαν αρχικά για τις κοινωνικές επιστήμες χρησιμοποιήθηκαν αργότερα στο χώρο των φυσικών επιστημών όσο και στο χώρο της Π.Ε, διευκολύνοντας την εισαγωγή των μαθητών σε πολύπλοκα προβλήματα που θα ήταν δύσκολο να έχουν πραγματική εμπειρία. Συνοχή τψν μορίων

Η αξία των δραστηριοτήτων Η αξία των δραστηριοτήτων Ενεργοποιούν και κρατούν αμείωτο το ενδιαφέρον του παιδιού Ελευθερώνουν τον αυθορμητισμό, τη δημιουργικότητα, τη φαντασία, την πρωτοβουλία Αναπτύσσουν καλύτερες επικοινωνιακές σχέσεις Ενθαρρύνουν τους περισσότερο συνεσταλμένους να εκφράσουν τις απόψεις τους

Αναπτύσσουν τη λεκτική ικανότητα προσφέροντας ποικίλες περιστάσεις για χρήση της γλώσσας (Κατή 1992) Στηρίζονται στον ομαδικό τρόπο δουλειάς και ενθαρρύνουν την ανάπτυξη της συνεργασίας Βασίζονται σε κανόνες και πρέπει να ολοκληρωθούν σε συγκεκριμένο χρόνο Είναι διασκέδαση

Η χρήση των δραστηριοτήτων προσομοίωσης και των παιχνιδιών πρέπει να εντάσσεται σε μια συγκεκριμένη παιδαγωγική διαδικασία και όχι αποσπασματικά. Η επιλογή τους πρέπει να γίνεται σύμφωνα με την ηλικία, τις ανάγκες, τις επιθυμίες και το γνωστικό επίπεδο των παιδιών. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως:

1. Σημείο εκκίνησης δραστηριοτήτων στα πλαίσια ενός προγράμματος Π 1. Σημείο εκκίνησης δραστηριοτήτων στα πλαίσια ενός προγράμματος Π.Ε με στόχο το «ξύπνημα» του ενδιαφέροντος, την καταγραφή των προτέρων γνώσεων των παιδιών, τον εντοπισμό των ερωτημάτων και ζητημάτων προς διασαφήνιση.

2.Εργαλείο σύνθεσης και τελικής αξιολόγησης στο τέλος μιας σειράς δραστηριοτήτων διευκολύνοντας την επεξεργασία αντιθέτων απόψεων, στάσεων, αξιών και την εξαγωγή συμπερασμάτων.

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού Να δημιουργήσει την κατάλληλη ατμόσφαιρα. Να επιτρέπει την ελεύθερη έκφραση Να αποφεύγει να επιβάλλει τις δικές του απόψεις. Να ενθαρρύνει το σεβασμό στις απόψεις των άλλων. Να παρακινεί ιδιαιτέρως τα συγκρατημένα παιδιά να μιλήσουν και να δράσουν.

Οι μαθητές Αντιλαμβάνονται την πολυπλοκότητα των προβλημάτων. Διακρίνουν τις συγκρούσεις και τις αντιπαραθέσεις των διαφόρων κοινωνικών ομάδων. Διαπιστώνουν ότι δεν είναι εύκολη η εξεύρεση λύσεων. Μαθαίνουν να σέβονται την άποψη των άλλων και να συνδιαλέγονται προκειμένου να βρεθούν λύσεις κοινωνικά αποδεκτές και φιλικές προς το περιβάλλον .

προσομοίωση Απλοποιημένη αναπαράσταση πραγματικών καταστάσεων ή γεγονότων προκειμένου να βοηθήσουν την κατανόηση διαφόρων καταστάσεων και προβλημάτων.

Δραστηριότητα προσομοίωσης Λεκάνη απορροής και ανθρώπινες δραστηριότητες

¨Το παιχνίδι ρόλων στην περιβαλλοντική εκπαίδευση¨ Μέσα από τη δραματοποίηση μιας κατάστασης της πραγματικής ζωής (που αρέσει στα παιδιά) αναδεικνύονται συγκρούσεις, εκφράζονται απόψεις και συναισθήματα και αναζητείται λύση των αντιθέσεων. Όσο περισσότερο αμφισβητήσιμη και αντιφατική είναι η κατάσταση που επιλέγεται τόσο καλύτερη είναι η δυναμική του παιχνιδιού. (Γεωργόπουλος – Τσαλίκη 1993)

Βασικά στάδια της δραστηριότητας 1. επιλέγεται ένα θέμα , μία κατάσταση ρεαλιστική, σχετικά απλή (με ένα μόνο βασικό πρόβλημα) 2. Καταγράφονται οι θιγόμενες κοινωνικές ομάδες που εμπλέκονται στο θέμα που επιλέχτηκε και σκιαγραφούνται ορισμένες βασικές απόψεις της κάθε μιας.

3.Δημιουργείται ένα σενάριο στο οποίο περιγράφεται συνοπτικά το πρόβλημα. 4.Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες. Τα μέλη κάθε ομάδας συζητούν διεξοδικά το ρόλο τους ,καταγράφουν τα βασικά χαρακτηριστικά του και συγκροτούν επιχειρήματα της άποψης που εκπροσωπούν.

5.Κάθε ομάδα παρουσιάζει τις απόψεις της. 6.Μέσα από την ενεργητική συμμετοχή αλλά και την αλληλεπίδραση γίνεται προσπάθεια κατάληξης σε κοινά αποδεκτές λύσεις. 7.Ορίζεται ο χρόνος ολοκλήρωσης του παιχνιδιού και οι βασικοί κανόνες διεξαγωγής του.

2η λιγνιτική μονάδα ΑΗΣ στη Μελίτη ?