1ο Γυμνάσιο Κρύας Βρύσης ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΘΕΜΑ : Η αυλή μας χώρος μόρφωσης, παιχνιδιού, δημιουργίας.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Φύση :Mια φίλη ζητά βοήθεια
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΑΦΟΥ (ΝΕΟΦΥΤΕΙΟ)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ «Ι.Μ.ΔΕΛΑΣΑΛ» - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ -
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Δ΄Δ/ΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
Burnout Εκπαιδευτικών
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΘΕΜΑ: ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
Η ένταξη των ψηφιακών βιβλιοθηκών στον χώρο της εκπαίδευσης Επιμέλεια-Παρουσίαση Μαρία-Ειρήνη Καραχάλιου Β Ανδρομάχη Νοτοπούλου Β
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΑΝΤΙΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ - ΕΠΙΘΕΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ 4ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Δημιουργική Απασχόληση
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΤΩΝ ΝΗΠΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ.
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΞΕΚΙΝΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΥΛΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ
26η Φεβρουαρίου 2009 Μέρα δημιουργικότητας και καινοτομίας ( στα πλαίσια του έτους δημιουργικότητας και καινοτομίας) Επιθεώρηση Φυσιογνωστικών / Βιολογίας.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΤΜΗΜΑ 2. ΘΕΜΑ:ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΚΤΙΡΙΟ ΤΟΥ ΕΥΚΛΕΙΔΗ -ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ-ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ.
Αρχικός τίτλος: «Το κλίμα αλλάζει. Κάνε κάτι και εσύ» H ομάδα ΑΛΚΥΟΝΙΔΕΣ ξεκινά ένα πρόγραμμα που εποπτεύεται από τη ΓΓΝΓ, και υλοποιείται από το Ινστιτούτο.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
ΘΗΣΑΥΡΟΙ ΑΠΟ ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΜΑΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ Αρχάγγελος, Προβλήματα  Απουσία εκπαιδευτικών  Κτηριακό  Συστέγαση σχολικών μονάδων.
Τίτλος Δραστηριότητας
Αισθητικές παρεμβάσεις στο χώρο του σχολείου 1 ο Γυμνάσιο Πετρούπολης Σχολικό έτος
Ο ΛΑΧΑΝΟΚΗΠΟΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Αρχές οργάνωσης εκπαιδευτικού προγράμματος.
OIKOΓΕΝΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ 14 ο μαθητικό συνέδριο με θέμα περιβαλλοντικές, κοινωνικές και οικονομικές πτυχές της αειφορίας «Αυτός ο κόσμος.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Η ταυτότητα και η δράση του Εκπαιδευτικού οργανισμού Φωτόγραμμα
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Βιολογία Γυμνασίου.
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
Σχολική Δραστηριότητα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Στα πλαίσια της ενότητας της Γλώσσας «Ατυχήματα» και της θεματικής ενότητας των Μαθηματικών «Συλλογή και επεξεργασία δεδομένων», αποφασίσαμε να εκπονήσουμε.
Υπεύθυνες καθηγήτριες: ΔΙΑΜΑΝΤΑΡΑ ΕΙΡΗΝΗ ΠΕ 03 ΜΥΛΩΝΑ ΛΕΒΑΝΤΑ ΠΕ 11
Χρήση της πλατφόρμας moodle για συντονισμό περιβαλλοντικών προγραμμάτων 43ο ΓΕΛ Αθηνών
«Μόνο ότι δέχεσαι με την ψυχή σου, αυτό μόνο μαθαίνεις και αυτό ενσωματώνεις στη ζωή σου και το χαρακτήρα σου» Dewey.
Πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας «Αξίες Ζωής στην Εκπαίδευση»
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
«Η χώρα με τους παράξενους ανθρώπους»
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΔΙΕΘΝΕΣ ΔΙΚΤΥΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
Διαδικασία/Βήματα υλοποίησης
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Νηπιαγωγείο Καλλιθέας
«Γνωρίζοντας το μελλοντικό μου σχολείο» 71o Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1ο Γυμνάσιο Κρύας Βρύσης ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΘΕΜΑ : Η αυλή μας χώρος μόρφωσης, παιχνιδιού, δημιουργίας

1ο Γυμνάσιο Κρύας Βρύσης ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ  Η σχολική αυλή μπορεί να αποτελέσει χώρο αγωγής, καθώς το παιδί μπορεί σ’ αυτές να εκφράσει τον εσωτερικό του κόσμο, να επικοινωνήσει με τους άλλους και να συμμετέχει σε διάφορες δραστηριότητες.  Ο τρόπος που είναι σχεδιασμένη η αυλή μας όχι μόνο δεν προβλέπει την ενσωμάτωση του παιδιού στο φυσικό περιβάλλον αλλά μάλλον το αποθαρρύνει.

1ο Γυμνάσιο Κρύας Βρύσης ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Η διαμόρφωση του σχολικού μας περιβάλλοντος και ιδιαίτερα της αυλής με τρόπο που να διευκολύνει την κοινωνική αλληλεπίδραση των μαθητών και τη βιωματική μάθηση  Ενίσχυση του σεβασμού του παιδιού προς τη φύση και το σχολικό χώρο καλλιεργώντας περιβαλλοντική συνείδηση.  Ειδικότερα αποσκοπεί στην αισθητική και λειτουργική βελτίωση της αυλής του σχολείου μας ώστε να ανταποκρίνεται καλύτερα στις σύγχρονες απόψεις για την αγωγή και εκπαίδευση.

1ο Γυμνάσιο Κρύας Βρύσης ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ o Να συλλέξουν στοιχεία, οι μαθητές, από διάφορες πηγές όπως η βιβλιοθήκη του σχολείου, η βιβλιοθήκη του Δήμου και το διαδίκτυο. o Να οργανώσουν τα παιδιά έρευνα δημοσκόπησης που απευθύνεται σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς συντάσσοντας σχετικό ερωτηματολόγιο.

1ο Γυμνάσιο Κρύας Βρύσης o Να συνεργαστούν, οι μαθητές, με φορείς και ιδιώτες της περιοχής που μπορούν να βοηθήσουν στην επίτευξη των στόχων τους όπως με το Δήμο, με το σύλλογο γονέων, με φυτώρια, με γεωπόνους, με μηχανικούς. o Να συμμετέχουν οι μαθητές στον επανασχεδιασμό της σχολικής αυλής ώστε να διευκολυνθεί η διαδικασία της μάθησης και να γίνει πιο ευχάριστη η παραμονή τους στο σχολείο. o Να κατασκευάσουν μακέτα του σχολικού κήπου με τη βοήθεια του μαθήματος της τεχνολογίας

1ο Γυμνάσιο Κρύας Βρύσης o Να γνωρίσουν τα παιδιά βασικές έννοιες που αφορούν τη φύση όπως η Βιοποικιλότητα… o Να γνωρίσουν τον επιστημονικό τρόπο σκέψης, μέσα από παρατήρηση, διερεύνηση και ερμηνεία διαφόρων βιολογικών φαινομένων που έχουν σχέση με το φυσικό περιβάλλον

1ο Γυμνάσιο Κρύας Βρύσης ΜΕΘΟΔΟΙ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ  Μέθοδος εφαρμογής σχεδίου ( μέθοδος project) Πραγματοποιήθηκε αυτοοργάνωση σε ομάδες, υλοποίηση των δράσεων του σχεδίου, ανταλλαγή πληροφοριών, συζητήσεις, αλληλοβοήθεια, αυτοαξιολόγηση.  Διάλεξη Χρησιμοποιήθηκε για την αποσαφήνιση διαφόρων εννοιών.  Έρευνα δράσης (Επισκόπηση) Διεξήχθηκε έρευνα δημοσκόπηση με σύνταξη ερωτηματολογίων που απευθύνονταν σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς.

1ο Γυμνάσιο Κρύας Βρύσης ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ Συμπεράσματα από τα ερωτηματολόγια που απευθύνονταν σε γονείς:  Τα παιδιά διατυπώνουν τις περισσότερες φορές παράπονα σχετικά με την αισθητική και τη λειτουργική ποιότητα της αυλής στους γονείς τους.

1ο Γυμνάσιο Κρύας Βρύσης  Πιστεύουν πως η ποιότητα του σχολικού χώρου επηρεάζει τη συμπεριφορά των παιδιών στο σχολείο και τη στάση τους απέναντι στο σχολείο.  Οι περισσότεροι γονείς θεωρούν επικίνδυνους χώρους το πίσω μέρος της αυλής και τους απομονωμένους χώρους.

1ο Γυμνάσιο Κρύας Βρύσης Προτεινόμενες Λύσεις από τους Γονείς :  Να φυτευτούν δέντρα περιμετρικά της αυλής και να καλυτερεύσει την κατάσταση των γηπέδων που υπάρχουν ήδη. Πέρα όμως από τις προτάσεις η προθυμία τους για ενεργή συμμετοχή στην βελτίωση της αυλής αγγίζει μόλις το 50%

1ο Γυμνάσιο Κρύας Βρύσης Συμπεράσματα από τα ερωτηματολόγια που απευθύνονταν σε μαθητές:  Στην υπάρχουσα κατάσταση αρέσουν περισσότερο στους μαθητές τα γήπεδα και λιγότερο το πράσινο, η περίφραξη και η αισθητική του χώρου.

1ο Γυμνάσιο Κρύας Βρύσης  Αυτό που δεν τους αρέσει είναι τα σκουπίδια, τα παγκάκια στην κατάσταση που βρίσκονται, οι βρύσες και οι χώροι που διαθέτει.

1ο Γυμνάσιο Κρύας Βρύσης Οι αλλαγές που προτείνουν να γίνουν στο χώρο της αυλής, αφορούν με σειρά προτεραιότητας :  Βελτίωση της κατάστασης και αύξηση του αριθμού σε κιόσκια και παγκάκια  Περισσότερη έκταση με γρασίδι και δέντρα.  Τοποθέτηση κάδων για συγκέντρωση ανακυκλώσιμων υλικών  Προσθήκη ενός γηπέδου 5x5

1ο Γυμνάσιο Κρύας Βρύσης

 Τα συναισθήματα που προκαλεί η κατάσταση του αύλιου χώρου στους μαθητές αφήνουν το 27,5% αδιάφορους, 55% με αρνητικά συναισθήματα, ενώ μόνο το 17,5% έχουν θετικά συναισθήματα (χαρά, ευτυχία, φιλία)  Η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών πιστεύει ότι οι ίδιοι και οι καθηγητές μπορούν να έχουν άποψη για το σχεδιασμό της αυλής και το 72% αυτών θεωρεί ότι μπορούν να παρέμβουν και να αλλάξουν το χώρο της αυλής σε αρκετό βαθμό.  Το 97% των παιδιών έχουν διάθεση να συμμετέχουν σε μια ομάδα με σκοπό τη βελτίωση της αυλής.

1ο Γυμνάσιο Κρύας Βρύσης Συμπεράσματα από τα ερωτηματολόγια που απευθύνονταν σε εκπαιδευτικούς:  Αν και θα επιθυμούσαν να χρησιμοποιήσουν την αυλή για το μάθημα, η χρησιμοποίησή της γίνεται ελάχιστα.  Οι περισσότεροι είναι πρόθυμοι να βοηθήσουν στη βελτίωση του αύλιου χώρου, μια και πιστεύουν ότι η εικόνα του επηρεάζει την συμπεριφορά των μαθητών.  Πιστεύουν ότι άμεσα θα βελτιώσει την εικόνα της, η χρησιμοποίηση περισσότερων κάδων απορριμάτων και το βάψιμο της εξωτερικής επιφάνειας των τοίχων.

1ο Γυμνάσιο Κρύας Βρύσης Για την επίτευξη ενός από τους επιμέρους στόχους του προγράμματος, η εξοικείωση με έννοιες όπως Βιοποικιλότητα, οικοσυστήματα, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Καστοριάς όπου παρακολουθήσαμε ενημερωτικό πρόγραμμα με θέμα την «Βιοποικιλότητα»

1ο Γυμνάσιο Κρύας Βρύσης ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ - ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ  Προσθήκη κάδων καθαριότητας  Τοποθέτηση κάδων ανακύκλωσης, σε συνεργασία με τον Δήμο  Κατασκευή πάγκων και καθισμάτων και τοποθέτησή τους σε ημικυκλική θέση προκειμένου να διενεργούνται μαθήματα στο ύπαιθρο αλλά και για εξυπηρέτηση των μαθητών στα διαλείμματα

1ο Γυμνάσιο Κρύας Βρύσης  Διαμόρφωση της εισόδου του σχολείου, προσθήκη περισσότερου πρασίνου και κατασκευή διαδρόμων πρόσβασης  Κάλυψη της περίφραξης με αναρριχώμενα φυτά (τριανταφυλλιές κ.α.)  Φύτευση λουλουδιών για προσθήκη χρώματος στην αυλή.

1ο Γυμνάσιο Κρύας Βρύσης