ΓΕΛ ΖΩΣΙΜΑΙΑΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΧ.ΕΤΟΣ Περιβαλλοντικό πρόγραμμα:

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ά Λυκείου ΘΕΜΑ: «Η Συμβολή των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στην Εξέλιξη και Διάσωση του Πολιτισμού» Υπεύθυνος Καθηγητής: Χατζαρούλας Τιμόθεος.
Advertisements

ΚΥΑ «Μέτρα για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και την εξοικονόμηση ενέργειας στο δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα»
Λουκία Τζελέπη - Τμήμα Γ5
10 ΤΡΟΠΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΟΥΜΕ ΕΝΕΡΓΕΙΑ
ΠΡΑΣΙΝΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΠΑΛΑΙΑ ΚΑΒΑΛΑ.
Το Πράσινο Σπίτι.
Σχολικό έτος: 2 ο ΕΠΑ.Λ. ΣΕΡΡΩΝ ο ΕΠΑ.Λ. ΣΕΡΡΩΝ ΥΠΈΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ: Ζλατίνη Δήμητρα Βασιλειάδου Ιωάννα.
ΚΛΕΙΣΤΕ ΤΟ ΔΙΑΚΟΠΤΗ The ecologists Τσαλαμανδρή Αθανασία Δεύτου Ασπασία
10 τρόποι να εξοικονομήσουμε ενέργεια…
ΠΡΑΣΙΝΟ-ΕΞΥΠΝΟ ΣΠΙΤΙ.
IEE/09/ SHEEP - A Schools' panel for High Energy Efficiency Products Οδηγίες για Μείωση της Κατανάλωσης Ενέργειας.
ΔΙΑΚΟΠΤΕΣ ΚΑΙ ΚΡΟΥΝΟΙ ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΑΤΣΑΜΑΓΚΑΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ.
ΘΕΡΜΑΝΣΗ- ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ
«ΚΟΥΦΩΜΑΤΑ» Σχολή: Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Όνομα: Βασίλης Τμήμα: Δομικών Έργων
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΚΤΙΡΙΑΚΩΝ ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΩΝ
Χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών στη δευτεροβάθμια ελληνική εκπαίδευση Δρ. Σάλτας Βασίλειος, Ιωαννίδου Ευφροσύνη Τμήμα.
Ε ν έ ρ γ ε ι α.
Λύκειο Αγίου Νικολάου Τάκη Βασιλική Όθωνος Κατερίνα
ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΚΤΙΡΙΑ
Τρόποι Εξοικονόμησης Ενέργειας
Συστήματα Α.Π.Ε..
ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΟΜΑΔΑ “ FAΒ 5 ” ΜΑΘΙΟΥΜΑΝΩΛΑΚΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΤΟΙΚΙΩΝ ΜΕ ΜΗΔΕΝΙΚΕΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 ΣΤΗ ΚΡΗΤΗ
Τμήμα Φυσικών Πόρων και Περιβάλλοντος
Από τη Θερμότητα στη Θερμοκρασία Η Θερμική Ισορροπία
ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΕΛΕΓΧΟΥ ΚΑΙ ΡΥΘΜΙΣΗΣ
ΝΕΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Α’, Β’, & Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανδρέας Σ. Ανδρέου (Αναπλ. Καθηγητής ΤΕΠΑΚ - Συντονιστής) Μάριος Μιλτιάδου, Μιχάλης Τορτούρης.
Το πορτρέτο των σκουπιδιών μας…
1ο Γυμνάσιο Κρύας Βρύσης ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΘΕΜΑ : Η αυλή μας χώρος μόρφωσης, παιχνιδιού, δημιουργίας.
Βιωματικές Δράσεις 2 ο Γυμνάσιο Καλλίπολης
Η επιρροή του χώρου εργασίας των σχολικών τάξεων στη μάθηση
1/5/ ΧΡΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΗΛΙΑΚΗΣ ΑΝΤΙΝΟΒΟΛΙΑΣ 1/5/ (πηγή: HELIOAKMI).
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Λάμπες φθορισμού Σύγκριση λαμπτήρων πυρακτώσεως, φθορισμού και led.
ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Τι είναι η ανακύκλωση;
Στα πλαίσια της συμμετοχής σας στην εφαρμογή
ΒΙΟΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΒΙΟΚΛΙΜΑΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ
Project Αειφόρο Σχολείο
Πώς μπορείτε να την καταπολεμήσετε; EUROPEAN COMMISSION FEBRUARY 2009 Κλιματική αλλαγή.
ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΑ ΚΤΗΡΙΑ
Project Β’ Λυκείου Καταναλώνω Έξυπνα στο σπίτι.
ΓΕΩΘΕΡΜΙΚΕΣ ΑΝΤΛΙΕΣ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ
ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
1ο Πρότυπο Πειραματικό δημοτικό σχολείο Θεσσαλονίκης
ΘΕΜΑ: «ΒΙΟΚΛΙΜΑΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ"
Οι μαθητές του 18ου Γυμνασίου Περιστερίου1 Αλκυονίδες.
ΤΟ ΚΙΝΗΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ. ΕΧΘΡΟΣ ‘Η ΣΥΜΜΑΧΟΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ;
ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΪΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
 Στο σχολείο μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την βιομάζα ως καύσιμο για παραγωγή ηλεκτρισμού και θερμότητας,καύσης. Το μόνο που χρειάζεται είναι να αντικαταστήσουμε.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ
Αγγελική Γεωργιάδου- Αναστασία Πεκτέσογλου Δράμα 2006
Ορθολογική διαχείριση απορριμμάτων
Κ.Π.Ε. Κισσάβου - Ελασσόνας ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΑΤΟΙΚΙΑ Αναγνωστάκης Σπυρίδων Γκανάτσιος Ανδρέας Οικονόμου Κώστας Σπανός Κώστας ΚΠΕ Κισσάβου Ελασσόνας.
Ερευνητικη εργαςια Α’ τετραμηνου Β’ γενικου λυκειου Νιγριτας : «Εναλλακτικες πηγες ενεργειας και εξοικονομηςη ςτο ςχολειο μας» Θέμα ενασχόλησης:
Άσκηση 8/1/2013 για όλες τις υποομάδες. Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΑΕΙΦΟΡΙΑΣ ΣΕ ΚΤΙΡΙΑ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΕΙΣ Mια πόλη με λιγότερους δρόμους και περισσότερο πράσινο.
ΠΑΣΧΑΛΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΛΛΑ ΡΑΦΑΗΛ ΛΑΤΣΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ Tρόποι εξοικονόμησης ενέργειας.
Εξοικονόμηση Ηλεκτρικής Ενέργειας
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΡΥΣΟΥΠΟΛΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Οι μαθητές της Ε’ δημοτικού εργάστηκαν ….. για το καλό του πλανήτη μας! Ο πλανήτης κινδυνεύει… πρέπει να δράσουμε!!!
Νέα συστήματα αξιοποίησης της ηλιακής ενέργειας
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ Αρχάγγελος, Προβλήματα  Απουσία εκπαιδευτικών  Κτηριακό  Συστέγαση σχολικών μονάδων.
Το οικολογικό αποτύπωμα του σχολείου μας
«Η πράξη σου μετράει, ανεξάρτητα πόσο μικρή είναι. Σκέψου πριν ενεργήσεις»
ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Υπάρχει λύση;.
Quiz για την ενέργεια Προσαρμογή από “Jiffy’s eco-quiz” Ευρωπαϊκή Περιβαλλοντική Εργαλειοθήκη του Πολίτη Ευρωπαϊκή Επιτροπή Περιλαμβάνεται στο εκπαιδευτικό.
ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ
Περιβαλλοντική εκπαίδευση
Περιβαλλοντικό πρόγραμμα "Εξοικονομώ Ενέργεια στο Σπίτι" ΕΠΑ.Λ Λαγκαδά
ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΕΛΕΓΧΟΥ ΚΑΙ ΡΥΘΜΙΣΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΓΕΛ ΖΩΣΙΜΑΙΑΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΧ.ΕΤΟΣ 2013-2014 Περιβαλλοντικό πρόγραμμα: Οικολογικά Σχολεία. Πρόταση ενεργειακής αναβάθμισης του σχολείου μας και βελτίωση του ενεργειακού του αποτυπώματος. ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ: ΑΓΓΕΛΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΠΕ19 (ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ), ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΡΙΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΕ04-02 (ΧΗΜΙΚΟΣ) ΤΣΙΑΚΙΡΗ ΕΛΕΝΗ ΠΕ03 (ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ)

Σκοπός του προγράμματος ήταν : 1) Ο αντικειμενικός στόχος του Προγράμματος είναι η αλλαγή συμπεριφοράς όλων μέσα στη σχολική κοινότητα ώστε το σχολείο να γίνει ένα πραγματικό «Οικολογικό Σχολείο» και 2) Να ερευνήσουμε και να προτείνουμε τρόπους ενεργειακής αναβάθμισης του σχολείου μας.

Για να καταλήξουμε σε μια πρόταση ενεργειακής αναβάθμισης του σχολείου μας, έπρεπε πρώτα να γνωρίσουμε τις ενεργειακές ανάγκες του σχολείου Για το σκοπό αυτό οι μαθητές χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες και συμπληρώσανε κάποια φύλλα εργασίας. Η συμπλήρωση έγινε και με τη βοήθεια της διεύθυνσης του σχολείου η οποία έδωσε πληροφορίες για την ενεργειακή κάλυψη του σχολείου. Τα αποτελέσματα αυτής της προσπάθειας φαίνονται παρακάτω.

ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ Πόσες αίθουσες διδασκαλίας διαθέτει το σχολείο; 20 Πόσα παράθυρα υπάρχουν συνολικά; 38 Υπάρχουν φωτοβολταϊκά στοιχεία; Αν ναι, πόσα και ποιας ισχύος; ΟΧΙ Τι προσανατολισμό έχουν οι αίθουσες διδασκαλίας; Ανατολικό Προστατεύεται το κτήριο με αειθαλή δέντρα , ανεμοφράκτη ή άλλο τρόπο ; ΝΑΙ Η στέγη του σχολείου έχει μόνωση; Αν ναι τι είδους; Οι τοίχοι του σχολέιου έχουν μόνωση; Αν ναι τι είδους; ΝΑΙ(μεγάλο πάχος τοίχου) Οι αίθουσες διαθέτουν διπλά τζάμια;

ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ Τα κουφώματα θυρών και παραθύρων από τι υλικό είναι; Πόρτες:ξύλινες Παράθυρα:αλουμινίου Διαπιστώσατε απώλειες ενέργειας από χαραμάδες θυρών και παραθύρων; ΟΧΙ Υπάρχουν στα παράθυρα συστήματα ηλιοπροστασίας; (κουρτίνες, στόρια, περσίδες ,γρίλιες, σκίαστρα, πέργολες κλπ) ΝΑΙ(κουρτίνες) Ποιο είναι το βασικό υλικό κατασκευής του κτηρίου; πέτρα Τι χρώμα είναι εξωτερικά βαμμένο το κτήριο; Δεν είναι βαμμένο , γιατί είναι πέρτινο Υπάρχει κάποιο συστημα δροσισμού; Αν ναι ποιο; ΟΧΙ(παραδοσιακό κτήριο) Υπάρχει βλάστηση στην αυλή του σχολείου;Αν ναι , σε ποιο βαθμό; Υπάρχει περιμετρικά , μικρά παρτέρια και αυλή στο πίσω μέρος Τι υλικά κυριαρχούν στην αυλή του σχολείου; Τσιμέντο Έχει γίνει πρόσφατα κάποια ανακαίνιση; Αν ναι, τι βελτιώσεις έχουν γίνει; Έγινε το 2003

Πόση επιφάνεια καλύπτει το σχολικό κτήριο χωρίς την αυλή; 4.500m2 ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ Πόση επιφάνεια καλύπτει το σχολικό κτήριο χωρίς την αυλή; 4.500m2 Πόση επιφάνεια του σχολικού κτηρίου θερμαίνεται; όλη Τι σύστημα χρησιμοποιείται για την θέρμανση του κτηρίου; Κεντρική θέρμανση Πόσα λίτρα καυσίμου χρειάστηκαν τον τελευταίο χρόνο για την θέρμανση; 7.000 λίτρα Πόσα χρήματα δαπανήθηκαν για καύσιμα τον τελευταίο χρόνο; 10.000€ Πόσες ώρες λειτούργησε το σύστημα τον τελευταίο χειμώνα;   500ώρες Σε ποια θερμοκρασία είναι ο θερμοστάτης; 18οC

Κάθε πότε γίνεται συντήρηση του συστήματος θέρμανσης; 1 φορά το χρόνο ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ Ποιο ποσοστό των συνολικών εξόδων του τελευταίου χρόνου κάλυψαν τα έξοδα θέρμανσης; 50% Κάθε πότε γίνεται συντήρηση του συστήματος θέρμανσης; 1 φορά το χρόνο Ποιο το κόστος της συντήρησης και τυχόν βλαβών τον τελευταίο χρόνο;   300€ Πόση επιφάνεια του σχολικού κτηρίου φωτίζεται; Όλη εκτός της αυλής Τι είδους λάμπες χρησιμοποιούνται για τον φωτισμό των αιθουσών; Φθορίου και πυρακτώσεως Τι είδους λάμπες χρησιμοποιούνται για το φωτισμό της αυλής; Λάμπες αλογόνου και φθορίου Πόσες ώρες λειτουργούν τα φώτα κάθε μέρα μαθημάτων; 7:30-14:05

ΣΥΣΚΕΥΕΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΙΣΧΥΣ σε Watt ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΙΣΧΥΣ ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΙΣΧΥΣ : 27.187 λάμπες 477 35 16.695 Ηλεκτρονικοί υπολογιστές 30 250 7.500 Κλιματιστικό 9000 BTU 1 1.000 φωτοτυπικά 3 500 1.500 Τηλεόραση 41 123 βίντεο 33 99 ψυγείο 90 270 ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΙΣΧΥΣ : 27.187

Έχει υπολογιστεί ότι χρειάζονται 10 m² επιφάνειας φωτοβολταϊκών στοιχείων για να παραχθούν 1000 W ισχύος. Αφού τα 1000 W ισχύος χρειάζονται 10 m² επιφάνειας φωτοβολταϊκών στοιχέιων τα 16.695 W ισχύος χρειάζονται 167 m² επιφάνειας φωτοβολταϊκών στοιχείων για να καλύψουν τις ανάγκες αυτού του σχολείου σε φωτισμό.

Έχει υπολογιστεί ότι χρειάζονται 10 m² επιφάνειας φωτοβολταϊκών στοιχείων για να παραχθούν 1000 W ισχύος. Αφού τα 1000 W ισχύος χρειάζονται 10 m² επιφάνειας φωτοβολταϊκών στοιχείων τα 27.187 W ισχύος 272 m² επιφάνειας φωτοβολταϊκών στοιχείων για να καλύψουν όλες τις ενεργειακές ανάγκες αυτού του σχολείου.

Τι είναι το οικολογικό Σχολείο;

Στόχοι του οικολογικού Σχολείου είναι:

Εφαρμογές στο σχολείο μας

Κατάλληλα μονωτικά υλικά

Επισκέφτηκε το σχολείο μας ο ηλεκτρολόγος μηχανικός κ Επισκέφτηκε το σχολείο μας ο ηλεκτρολόγος μηχανικός κ. Τσαρούχης Χρήστος και μίλησε στους μαθητές του προγράμματος για τις ανανεώσιμες πηγές Ενέργειας καθώς και για τα φωτοβολταϊκά στοιχεία και τη γεωθερμία.

φωτοβολταϊκά

Τα φωτοβολταϊκά μετατρέπουν το φως σε ηλεκτρική ενέργεια. Tα φωτοβολταϊκά συστήματα έχουν τα εξής πλεονεκτήματα: ●  Τεχνολογία φιλική στο περιβάλλον   ●  Η ηλιακή ενέργεια είναι ανεξάντλητη ενεργειακή πηγή, διατίθεται παντού και δεν στοιχίζει απολύτως τίποτα ●  Η λειτουργία του συστήματος είναι ολοσχερώς αθόρυβη. ●  Έχουν σχεδόν μηδενικές απαιτήσεις συντήρησης. ●  Έχουν μεγάλη διάρκεια ζωής ●  Υπάρχει πάντα η δυνατότητα μελλοντικής επέκτασης, ώστε να ανταποκρίνονται στις αυξανόμενες ανάγκες των χρηστών.

γεωθερμία

θερμική ενέργεια που προέρχεται από το εσωτερικό της γης θερμική ενέργεια που προέρχεται από το εσωτερικό της γης. Η γεωθερμία έχει τα εξής πλεονεκτήματα: Ενέργεια σε ελάχιστο κόστος Ανεξαρτησία από το πετρέλαιο θέρμανσης Ασφάλεια Φιλικό προς το περιβάλλον Ζεστό νερό χειμώνα και καλοκαίρι Δροσιά χωρίς κόστος το καλοκαίρι

Κομποστοποίηση Η διαδικασία παραγωγής του κομπόστ (φυτικό λίπασμα) από την αποσύνθεση οργανικών υλικών

Εφαρμογή στο σχολείο μας Ο Δήμος Ιωαννιτών σε συνεργασία με τη διεύθυνση του σχολείο μας, τοποθέτησε στην αυλή του σχολείου έναν κομποστοποιητή.

Ανακύκλωση Ανακύκλωση απορριμμάτων είναι η διαδικασία με την οποία επαναχρησιμοποιείται εν μέρει ή ολικά οτιδήποτε αποτελεί έμμεσα ή άμεσα αποτέλεσμα της ανθρώπινης δραστηριότητας

Εφαρμογή στο σχολείο μας Συλλογή όλων των ανακυκλώσιμων υλικών και τοποθέτησή τους στους δημοτικούς κάδους ανακύκλωσης έξω από το σχολείο μας

Οι μαθητές: 1) Συνεργάστηκαν για την ολοκλήρωση της έρευνας που ανέλαβε η κάθε ομάδα. 2) Πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στην περιοχή της Καβάλας- Ξάνθης και συμμετείχαν στο μονοήμερο πρόγραμμα του ΚΠΕ Βιστωνίδας στα στενά του Νέστου.

Περπατώντας δίπλα στο Νέστο

Ένα video από την επίσκεψη στα στενά του Νέστου

Φωτογραφίες από ένα περιβαλλοντικό παιχνίδι

Το οικολογικό αποτύπωμα Δείξε μου το ίχνος σου να σου πω ποιος είσαι…

Το ενεργειακό αποτύπωμα είναι η ποσότητα διοξειδίου του άνθρακα (CO2) που εκλύεται στην ατμόσφαιρα από τις καθημερινές μας συνήθειες, οι οποίες συχνότερα σχετίζονται με την κατανάλωση ενέργειας.

Συμπέρασμα Τρόποι βελτίωσης του συμβατικού σχολείου › Αύξηση πράσινου χώρου › Τοποθέτηση σκιάστρων › Φωτοβολταϊκά συστήματα › Πράσινες ταράτσες › Συστήματα βρόχινων στερνών › Κομποστοποίηση

Τι μπορείτε να κάνουμε για να πάρουμε το κλίμα στα χέρια μας; Ορίστε μερικές απλές συμβουλές: Κλείνετε όλες τις ηλεκτρονικές συσκευές (υπολογιστές, τηλεοπτικός εξοπλισμός κλπ.) από τον κεντρικό διακόπτη on/off Χρησιμοποιήστε φορητό υπολογιστή αντί για σταθερό Βγάλτε από την πρίζα τους φορτιστές όταν δεν τους χρησιμοποιείτε Όταν αγοράζουμε νέες ηλεκτρικές συσκευές, επιλέγουμε υψηλή ενεργειακή κλάση (Α++, Α+, Α) Επιλέξτε λαμπτήρες χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης Φροντίστε για την τακτική συντήρηση και τον καθαρισμό των συστημάτων θέρμανση/ ψύξης Φροντίστε ώστε να μη περνάει αέρας από τα κουφώματα Φυτέψτε δέντρα για να σκιάσετε εξωτερικά το κτίριό σας, αλλά και για να δημιουργήσετε καλύτερο, ευνοϊκό «μικροκλίμα» Σκιάστε όλα σας τα παράθυρα

Η ομάδα μας ΕΠΩΝΥΜΟ ΟΝΟΜΑ ΕΠΩΝΥΜΟ ΟΝΟΜΑ 1 ΑΘΑΝΑΗΛΙΔΗΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΕΠΩΝΥΜΟ ΟΝΟΜΑ 14 ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ ΣΤΕΦΑΝΙΑ 15 ΓΚΕΣΟΥΛΗ ΜΑΡΙΑ 16 ΓΚΙΖΑΣ ΧΑΡΗΣ 17 ΚΟΝΙΤΣΙΩΤΗΣ ΘΡΑΣΥΒΟΥΛΟΣ 18 ΚΟΝΙΤΣΙΩΤΗΣ ΧΑΡΙΛΑΟΣ 19 ΚΟΥΑΛΙΑΡΕΛΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ 20 ΚΡΟΜΜΥΔΑΣ ΙΑΣΩΝ 21 ΚΙΤΣΟΥΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ 22 ΚΟΣΜΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ 23 ΚΟΥΤΡΑ ΧΑΡΙΤΙΝΗ 24 ΙΑΣΩΝΙΔΗ ΧΑΡΙΣ 25 ΔΑΣΟΥΛΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ 26 ΓΟΓΟΛΟΥ ΝΙΚΗ ΕΠΩΝΥΜΟ ΟΝΟΜΑ 1 ΑΘΑΝΑΗΛΙΔΗΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ 2 ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ ΕΙΡΗΝΗ 3 ΑΘΑΝΑΣΟΥΛΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ 4 ΑΛΕΞΙΟΥ ΠΑΝΩΡΑΙΑ 5 ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ 6 ΑΡΙΣΤΟΠΑΝΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ 7 ΒΑΡΔΑΚΗ ΕΥΘΑΛΙΑ 8 ΒΑΡΛΑΜΙΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 9 ΒΑΣΙΛΑΚΗ ΔΗΜΗΤΡΑ 10 ΒΕΡΓΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ 11 ΒΛΑΧΟΘΑΝΑΣΗ ΕΛΕΝΗ 12 ΓΑΛΛΙΟΣ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ 13 ΓΕΩΡΓΑΚΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ