Συντονιστής: ΕΚΤΟΡΑΣ ΜΠΑΛΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΕΠ Συντονιστής: ΕΚΤΟΡΑΣ ΜΠΑΛΗΣ Η ΟΜΑΔΑ: Αλεξάκη Μαρίνα Κορωνιώτη Άννα Μεγαρίτη Αθανασία
Το αντικείμενο της εργασίας μας ήταν να μελετήσουμε τις βάσεις για: Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Επιστήμες Θετικές Επιστήμες Επιστήμες Υγείας Τεχνολογικές Επιστήμες Επιστήμες Οικονομίας και Διοίκησης για τα έτη 2005-06
Όπως επίσης να μελετήσουμε συγκεκριμένα επαγγέλματα που ενδιαφέρουν συμμαθητές μας, έτσι ώστε να τους βοηθήσουμε στη δύσκολη απόφαση ως προς ποια επαγγελματική καριέρα θα ακολουθήσουν μετά το Λύκειο...
1ο Επιστημονικό Πεδίο ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ, ΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Σε αυτό το επιστημονικό πεδίο οι σχολές είναι 117. Το αντικείμενό τους αφορά στις σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων (πχ Κοινωνιολόγος), τη σχέση του ανθρώπου με την ιστορία (πχ Ιστορικός) και τις Τέχνες (πχ Θέατρο και Μουσική). Στο διπλανό διάγραμμα φαίνονται τα ποσοστά ανόδων και καθόδων των βάσεων:
ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ Ένα επάγγελμα Ανθρωπιστικών επιστημών είναι αυτό του Φιλολόγου. Η βάση για το έτος 2005 βρισκόταν στα 15.210 (Αθήνα), ενώ το 2006 ανέβηκε στα 16.214, δηλαδή αυξήθηκε περίπου 1000 μονάδες.
ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ Το θέατρο στην Ελλάδα, από την Αρχαία Εποχή αποτελούσε βάση του Πολιτισμού. Η Ελλάδα άλλωστε είναι αυτή που το δημιούργησε. Για το έτος 2005 η βάση κυμάνθηκε στα 12.469, και το 2006 στα 12.820.
2ο Επιστημονικό Πεδίο ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ 2ο Επιστημονικό Πεδίο ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Οι σχολές εδώ είναι 121. Έχουν να κάνουν κυρίως με επαγγέλματα που αφορούν Χημεία, Βιολογία, Φυσική, Μαθηματικά και γενικά Περιβάλλον. Και να το διάγραμμα ανόδου και καθόδου των βάσεων:
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Το επάγγελμα του μέλλοντος και η επιλογή πολλών υποψηφίων. Η βάση στο Τμήμα Πληροφορικής Πειραιά για παράδειγμα, το 2005 βρισκόταν στις 16.779 μονάδες, και το 2006 κατέβηκε στις 16.484.
ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΟΣ Το επάγγελμα για όσους αγαπούν τα παιδιά. Έχουν όρεξη και κέφι να ασχολούνται και να παίζουν μαζί τους και μπορούν να τους μεταδίδουν με ευχάριστο τρόπο τις γνώσεις. Οι βάση για το έτος 2005 ήταν 12.021, ενώ για το έτος 2006 αυξήθηκε και έφτασε τα 12.937 μόρια.
3ο Επιστημονικό Πεδίο ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ Είναι το πεδίο που ασχολείται με τα επαγγέλματα υγείας. ΟΙ σχολές του πεδίου αυτού περιορίζονται στις 56. Αριστερά παρουσιάζεται το διάγραμμα ανόδων και καθόδων των βάσεων:
ΓΙΑΤΡΟΣ Ο γιατρός ασχολείται με την υγεία και την καλή φυσική κατάσταση των ανθρώπων. Η Ιατρική χωρίζεται σε περαιτέρω κλάδους, όπως πχ κτηνιατρική ή ψυχολογία. 19.233 ήταν τα μόρια για το 2005, ενώ το 2006 19.171.
ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΟΣ Το επάγγελμα του γιατρού με αυτό του φαρμακοποιού είναι αλληλένδετα. Έτσι, ο φαρμακοποιός χορηγεί στους ασθενείς φάρμακα ανάλογα με την πάθησή τους. Το 2005 η βάση κυμαινόταν στα 18.603 ενώ το 2006 κατέβηκε στα 18.503 μείωση 100 μόρια!
4ο Επιστημονικό Πεδίο Τεχνολογικές Επιστήμες Εδώ, όπως μπορούμε να καταλάβουμε και από τον τίτλο του πεδίου, ανήκουν τα Τεχνολογικά Επαγγέλματα. ΟΙ σχολές καταμετρούνται στις 201.
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΑΣ Το επάγγελμα του αρχιτέκτονα είναι ένα από τα επαγγέλματα στα οποία απαιτούνται γνώσεις σε παραπάνω από ένα αντικείμενα, όπως πχ το σχέδιο και η γεωμετρία. Για αυτό το επάγγελμα η βάση το 2005 ήταν 21.335 και το 2006 σημείωσε άνοδο με 21.662 μόρια.
ΓΡΑΦΙΣΤΑΣ Ένα επάγγελμα για όσους αγαπάνε το σχέδιο. Χρειάζεται σίγουρα αστείρευτη φαντασία και πολλή όρεξη. Μπορεί να θεωρείται εύκολο επάγγελμα αλλά δεν είναι και τόσο εύκολα να μπει κανείς στην σχολή μια και ενώ τα μόρια ήταν15.983, το 2006 έκαναν θεαματική άνοδο στα 16.595.
5ο Επιστημονικό Πεδίο Επιστήμες Οικονομίας και Διοίκησης Το συγκεκριμένο πεδίο ασχολείται κυρίως με τις επιχειρήσεις και τη διοίκησή τους, καθώς και την ανάπτυξή τους. Οι σχολές εδώ είναι 84 και αυτό είναι το διάγραμμα ανόδων-καθόδων:
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ Ο τουρισμός αποτελεί ένα από τα κυριότερα εισοδήματα της χώρας, γι’ αυτό και η δημιουργία τουριστικών επιχειρήσεων κάθε χρόνο κοστίζει σίγουρα πολλά ευρώ. Είναι μία από τις σχολές με τη μεγαλύτερη άνοδο μιας και ενώ το 2005 τα μόρια βρίσκονταν στα 3.010, το 2006 απογειώθηκαν στα 11.165!
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ Οι παρατηρήσεις μας τελικά είναι οι εξής: Ότι στα πανεπιστήμια και στις σχολές που παρουσίασαν κάθοδο στα μόριά τους, δεν είχαν σχεδόν ποτέ μεγάλο άνοιγμα στη μεταβολή των μορίων. Το αντίθετο συνέβη με τις σχολές που παρουσίασαν άνοδο, εδώ δηλ. οι μεταβολές είναι πολύ μεγάλες.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΤΗΝ Κ. ΣΜΥΡΝΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΥΤΙΜΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ.