Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Ενιαίου Λυκείου Εμπεσού Οι μεταλλάξεις στα τρόφιμα και τις ιατρικές εφαρμογές Προβληματισμοί και προοπτικές Εμπεσός 2004-2005.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΓΕΝΕΤΙΚΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΜΕΝΑ ΤΡΟΦΙΜΑ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ & ΣΤΑΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Advertisements

ΜΕΤΑΛΛΑΓΜΕΝΑ ΤΡΟΦΙΜΑ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΦΑΝΤΑΣΙΑ…
ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ
8 κανόνες της έξυπνης κατανάλω-σης Κλείσε τον κύκλο
Τα μικρόβια μπορούν να είναι ευεργετικά για εμάς;;; !!! ;;;
ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΓΕΝΕΤΙΚΗ ΜΗΧΑΝΙΚΗ
1 Μεταλλαγμένα και Ποιότητα Τροφίμων Ποιοτική Γεωργία Δευτέρα Θεσσαλονίκη Οργάνωση : Υ.Α.Α.Τ και ο Α΄ Σοροπτιμιστικός Όμιλος Θεσ/νικης. Η χρήση.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4ο ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΑΝΑΣΥΝΔΥΑΣΜΕΝΟΥ DNA
Ομάδα : Πέγκυ Παπαδοπούλου Αλεξάνδρα Μαγγίτα Αθανάσιος Μάνος
Τμήμα Βιολογικών Επιστημών ΒΙΟΛΟΓΙΑ: Η επιστήμη της ζωής
ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ •Είναι εξαιρετικά ασφαλή •Είναι εξαιρετικά ασφαλή, καθώς ελέγχονται στο σύνολό τους πριν φτάσουν στον καταναλωτή •Δεν.
3.2 ΕΝΖΥΜΑ – ΒΙΟΛΟΓΙΚΟΙ ΚΑΤΑΛΥΤΕΣ
Ομάδα εργασίας ( ΚΙΤΡΙΝΗ ) : Δημήτρης Γ. Βασίλης Κ. Μαρία Γ. Νεκταρία Λ. Συντονιστές καθηγητές : Καραΐσκου Ελισάβετ, Πιτσιλαδής Βασίλης.
Τι είναι η βιολογική γεωργία;
ΓΕΝΕΤΙΚΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΜΕΝΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ
 Είναι οι οργανισμοί που έχουν υποστεί γενετική τροποποίηση με την εισαγωγή στο γενετικό τους υλικό(DNA), από άλλον οργανισμό.
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΖΙΤΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΤΑΞΗ Α΄ ΣΧ. ΕΤ
Γενετική Μηχανική Τι είναι τελικά;.
Γενετικά τροποιημένα προϊόντα
4ο ΛΥΚΕΙΟ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗΣ Σχολικό έτος
ΓΕΝΕΤΙΚΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΜΕΝΑ ΦΥΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ-ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ
ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
ΓΕΩΡΓΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ.
Σκοπός της εργασίας Κατά πόσο οι καταναλωτές της Θεσσαλονίκης γνωρίζουν τα βιολογικά προϊόντα Αν αγοράζουν βιολογικά προϊόντα, και ποια είναι αυτά. Η.
Ποιότητα Τροφής και Είδη Καλλιεργειών
Οικονομικές Συνέπειες των Γενετικά Τροποποιημένων Τροφίμων
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΗΣ ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑ
ΜΕΤΑΛΛΑΓΜΕΝΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ
Έτσι είπε ο Θεός... «Ας βλαστήσει η γη χλωρό χόρτο, χόρτο που κάνει σπόρο κατά το είδος του, και δέντρο που κάνει καρπό, του οποίου ο σπόρος να βρίσκεται.
ΓΕΝΕΤΙΚΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΜΕΝΑ Η ΜΕΤΑΛΛΑΓΜΕΝΑ ΤΡΟΦΙΜΑ
Project:”Διατροφή και υγεία”
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Εφαρμογές της βιοτεχνολογίας στη γεωργία
Εφαρμογές της βιοτεχνολογίας στην γεωργία- κτηνοτροφία.
ΜΕΤΑΛΛΑΓΜΕΝΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ !!! Ιωάννα Τσώνη Γ5 Σχολικό Έτος [ ]
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΑΝΑΣΥΝΔΥΑΣΜΕΝΟΥ DNA.
Γενετική Μηχανική-Βιοτεχνολογία
Τεχνολογία του ανασυνδυασμένου DNA (σκοποί)
ΓΕΝΕΤΙΚΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΜΕΝΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ
Προάγοντας την υγεία στο σχολείο. Παρουσίαση Προγραμμάτων
Γενετική Τροποποίηση Οργανισμών
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΡΥΣΟΥΠΟΛΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Σόνια Αρχοντάκη, Νάντια Βασιλικού, Θεοδώρα Τσουτσουλιανούδη
ΓΕΝΕΤΙΚΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΜΕΝΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ
1o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΧΑΛΚΙΔΑΣ «Βιοτεχνολογικές εφαρμογές και περιβάλλον- Γενετικά τροποποιημένοι οργανισμοί» Καθηγήτρια: Βόρρη Δήμητρα Τμήμα : Γ6.
OIKOΓΕΝΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ 14 ο μαθητικό συνέδριο με θέμα περιβαλλοντικές, κοινωνικές και οικονομικές πτυχές της αειφορίας «Αυτός ο κόσμος.
1 Λοιμώδη Νοσήματα – Υγιεινή Αγροτικών Ζώων – Εισαγωγή, Σχολή Τεχνολογίας Γεωπονίας, Τμήμα Ζωικής Παραγωγής, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ Η μελέτη της μοριακής βάσης της ζωής.
1 Η ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ 2 ΒΙΟΛΟΓΙΑ είναι η θετική επιστήμη που ασχολείται με τη μελέτη των έμβιων όντων και γενικά των φαινομένων της ζωής Μελετά τα.
ΦΥΤΟΦΑΡΜΑΚΑ Μια εργασία των : Βασιλείου ΔημήτρηΔημητρούλη ΖήνωναΤσάνη ΒασίληΜιχαήλ Παναγιώτη.
ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ
Εφαρμογές της Βιοτεχνολογίας στη γεωργία και την κτηνοτροφία
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΣΠΟΡΟΙ TA ΕΙΔΗ ΤΩΝ ΣΠΟΡΩΝ ΜΕΤΑΛΛΑΓΜΕΝΑ ΥΒΡΙΔΙΑ.
Ρύπανση του εδάφους.
2o Γενικό Λύκειο Αργοστολίου
‘Περί ορέξεως…’ Project 2ου τετραμήνου
ΓΕΝΕΤΙΚΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΜΕΝΑ ΤΡΟΦΙΜΑ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2016 – 2017
Μέλι: παραγωγή – προϊόντα - χρήσεις
Τζένη Ρούτσι. Τζένη Ντίνε. Θεοδώρα Βλαχάκη..
Η εταιρεία Monsanto.
Π.Γ.Ε.Σ.Σ. ΜΑΘΗΜΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ ΒΙΟΛΟΓΙΚΗ ΓΕΩΡΓΙΑ
1ο Γενικό Λύκειο Θεσσαλονίκης «ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ. ΓΙΑ ΜΙΑ ΒΙΩΣΙΜΗ ΠΟΛΗ»
Ευρωπαϊκή Νομοθεσία Περί Διάθεσης Φυτοπροστατευτικών Προϊόντων στην Αγορά Κανονισμός 1107/2009 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2ο.
ΓΕΝΕΤΙΚΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΜΕΝΑ ΤΡΟΦΙΜΑ
ΓΕΝΕΑΛΟΓΙΚΟ ΔΕΝΤΡΟ ΣΚΙΑΘΙΤΑΙΩΝ
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ Όταν χρησιμοποιούμε τον όρο "κατανάλωση", αναφερόμαστε στη χρησιμοποίηση, το ξόδεμα ενός οικονομικού αγαθού για την ικανοποίηση κάποιας συγκεκριμένης.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας 2ο Γυμνάσιο Μεγάρων Υπεύθυνη Εκπ/κος:Κουλιέρη Βασιλική ΠΕ11 Οι μαθητές/τριες που συμμετείχαν στο πρόγραμμα ειναι : Δρομπόνης Δημήτρης.
Oι αφανείς πρωταγωνιστές μιας παράστασης
Προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων σχολικού έτους
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Ενιαίου Λυκείου Εμπεσού Οι μεταλλάξεις στα τρόφιμα και τις ιατρικές εφαρμογές Προβληματισμοί και προοπτικές Εμπεσός

Στόχοι του προγράμματος  Γνωριμία με τις τεχνικές που έχουν αναπτύξει οι βιολόγοι προκειμένου να τροποποιούν το γενετικό υλικό φυτικών και ζωικών οργανισμών.  Ανάδειξη των ιατρικών εφαρμογών των μεταλλαγμένων.  Συνειδητοποίηση της επικινδυνότητας των μεταλλαγμένων τροφίμων για τον άνθρωπό και τα οικοσυστήματα.

Γενετικό υλικό, ο βασικός εκφραστής των ιδιοτήτων της ζωής  Το DNA περιέχει την πληροφορία για το χτίσιμο των πρωτεϊνών  Οι πρωτεΐνες καθορίζουν την δομή & λειτουργία των ζωντανών οργανισμών

Η αρχή των τεχνιτών μεταλλάξεων  Ο άνθρωπος παρεμβαίνει στο DNA τον διαφόρων οργανισμών.  Κόβει τμήματα από το DNA ενός οργανισμού (δότη) και τα προσκολλά στο DNA ενός άλλου (μεταλλαγμένος οργανισμός).  Το τμήμα του DNA που μεταφέρθηκε είναι υπεύθυνο για την κατασκευή μίας νέας πρωτεΐνης.  Ο μεταλλαγμένος οργανισμός απέκτησε νέες λειτουργικές ή δομικές ιδιότητες.

Οι μεταλλαγμένοι οργανισμοί στην υπηρεσία του ανθρώπου.  Μεταλλαγμένοι οργανισμοί, από βακτήρια έως ανώτερα θηλαστικά χρησιμεύουν ως ζωντανά εργαστήρια για την παραγωγή φαρμακευτικών ουσιών.  Μεταλλαγμένοι οργανισμοί χρησιμοποιούνται ως πειραματόζωα για τη μελέτη ασθενειών.

Οι μεταλλαγμένοι οργανισμοί στην γεωργία και την κτηνοτροφία Στην γεωργία το ενδιαφέρον επικεντρώνεται:  Να προφυλαχθούν αποτελεσματικά οι καλλιέργειες από τα ζιζάνια, τα έντομα, τους παθογόνους μικροοργανισμούς και τις κλιματικές αλλαγές.  Να παράγονται προϊόντα με μεγάλη διάρκεια ζωής.  Να επιτυγχάνονται καλύτερες αποδόσεις τόσο ως προς το μέγεθος, όσο και ως προς την συνολικά παραγόμενη ποσότητα. Στην κτηνοτροφία  Τα μεταλλαγμένα ζώα παρουσιάζουν αντοχή σε παθογόνους μικροοργανισμούς και έντονες θερμοκρασιακές αλλαγές.  Η ανάπτυξή τους είναι ταχύτερη και η ποσότητα ζωοτροφών που απαιτείται μικρότερη.

Κίνδυνοι από τα γενετικά τροποποιημένα τρόφιμα Βιολογικοί:  Κατάργηση φυσικών γενετικών φραγμών  Ενσωμάτωση του γενετικού υλικού σε τυχαίες θέσεις στο γονιδίομα  Επιφυλάξεις ως προς την ασφάλεια των φορέων που μεταφέρουν το γονίδιο από τον ένα οργανισμό στον άλλο Περιβαλλοντικοί :  αλλοίωση της βιοποικιλότητας  αύξηση της χρήσης ζιζανιοκτόνων  αύξηση αντοχής ζιζανίων και εντόμων σε ζιζανιοκτόνα και εντομοκτόνα  απελευθέρωση στο περιβάλλον οργανισμών που είναι δυνατό να παραγκωνίσουν φυσικά συγγενικά είδη. Στην υγεία του ανθρώπου:  αύξηση ανθεκτικότητας σε αντιβιοτικά  εμφάνιση αλλεργιών  τοξική δράση

Τι μπορούμε να κάνουμε  Να μη γίνουμε άκριτοι καταναλωτές αλλά πολίτες με ενεργό συμμετοχή στα θέματα που αφορούν τη διατροφή, την υγεία και το περιβάλλον  Να φροντίσουμε για την ενημέρωση μας και να διεκδικήσουμε το δικαίωμα μας σε αυτή.  Να επιλέγουμε προσεκτικά τα προϊόντα διατροφής που αγοράζουμε. Ιδιαίτερα χρήσιμος σ' αυτό είναι ο κατάλογος εταιριών που έχει καταρτίσει η Greenpeace.  Να επιλέγουμε, όταν αυτό είναι δυνατό, βιολογικά προϊόντα, τα οποία όχι μόνο είναι απαλλαγμένα από ΄τροποποιημένους οργανισμούς αλλά και παράγονται χωρίς χημικά φυτοφάρμακα και ζιζανιοκτόνα, με τεχνικές που σέβονται τη φύση και προστατεύουν το περιβάλλον.

Στο πρόγραμμα αγωγής υγείας του Ενιαίου Λυκείου Εμπεσού συμμετείχαν οι μαθητές: Μιμηγιάννη Αφροδίτη Μπακασίνη Ελένη Μπαλαμπάνη Μαρία Μπαρμπάκης ΝAικόλαος Ντάικου Βασιλική Παπαθωμά Παναγιώτα Πίπας Αθανάσιος Πλάτανου Καλλιόπη Πλεξίδα Βασιλική Πλεξίδας Γεώργιος Τουρλίδα Λαμπρινή Τουρλίδα Χριστίνα Τριφέρης Κωνσταντίνος Τσεκούρα Ελένη Τσιόλκας Δημήτρης Τσιούνης Ανδρέας Χατζάρας Γεώργιος Χατζάρας Θωμάς Αλεξοπούλου Παρασκευή Αϋφαντή Ειρήνη Γελαδάρη Ναταλία Γυρνάς Βασίλειος Δημοβασίλη Ευτυχία Δρογούτη Βασιλική Ζαραλή Πηνελόπη Ζούμπου Δήμητρα Καρατζούνη Σαββούλα Κατσίκης Χρήστος Κοσυφάκη Χρυσάνθη Κουσιορή Μαρίνα Κουσιορής Αθανάσιος Κουτσοδήμος Δημήτριος Κουφογιάννη Κωνσταντίνα Λαγού Ιωάννα Μακρή Αλεξάνδρα Μέρκος Δημήτριος Μέρκου Ρωξάνη Υπεύθυνοι Καθηγητές: Καρανάσος Ευάγγελος - Σέλλη Χριστίνα