ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Παιδιού
Advertisements

ΣΤΟΠ ΣΤΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΜΦΙΚΛΕΙΑΣ ΠΟΤΕ ΚΑΘΙΕΡΩΘΗΚΕ Η 21η ΜΑΡΤΙΟΥ ΩΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ: Η Παγκόσμια Ημέρα κατά της εξάλειψης των φυλετικών.
Μετανάστευση - Ένταξη των μεταναστών Βασίλειος Πανταζής Μετανάστευση, Διαδικασίες Ένταξης των Μεταναστών και των Παιδιών των Μεταναστών στην Ελληνική.
3o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ Σχ. Έτος :
ΝΕΛΣΟΝ ΜΑΝΤΕΛΑ.
Ρατσισμός.
ΝΕΛΣΟΝ ΜΑΝΤΕΛΑ.
Nέλσον Μαντέλα.
ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΙΣΜΟΣ Ορισμός: O αναλφαβητισμός ορίζεται ως η ανικανότητα γραφής και ανάγνωσης ενός απλού κειμένου σε μία έστω γλώσσα.
ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΗ Ορισμός: Σταθερές αντιλήψεις που υιοθετούμε άκριτα, ασυναίσθητα σχετικά με χαρακτηριστικά ορισμένων ομάδων.
21 Μαρτίου Παγκόσμια ημέρα κατά του ρατσισμού.
Απαρχάιντ Εργασία στο μάθημα της Ιστορίας του μαθητή Κεραμίδη Παναγιώτη.
Η Αποδοχή της διαφορετικότητας Άτομα με αναπηρία που προέκυψε
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΜΑΡΙΑ ΒΑΚΑΛΗ ΝΕΚΤΑΡΙΑ ΔΑΟΥΛΤΖΗ ΠΑΥΛΟΣ ΔΗΜΑΔΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
Ομαδική εργασία power point των:
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΡΑΤΣΙΣΜΟ
Μια εργασία του Φώτη Κανακάρη και του Γιάννη Κουτίδη
ΝΕΛΣΟΝ ΜΑΝΤΕΛΑ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Η ΔΙΩΞΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΕΡΓΟ.
ΜΟΡΦΕΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ –ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ-BULLYING
ΚΙΜΟΝΑΣ ΜΟΝΤΕΣΑΝΤΟΣ ΚΕΠΠΑΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΠΑΝΤΑΖΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΦΙΛΙΑΡΗΣ
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.
Σέβομαι τη διαφορετικότητα
ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Β’4 (φυλετικός)
ΘΕΜΑ: ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.
Νέλσον Μαντέλα.
Δημήτρης Καραγιάννης Γιάννης Πρέντζας Γιάννης Ρόδης
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ & ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΄Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
“Τι είναι τα Ανθρώπινα Δικαιώματα”
Νέλσον Μαντέλα. Ο Νέλσον Μαντέλα, γεννήθηκε στις 18 Ιουλίου του 1918 στην Τράνσκεϊ της Νότιας Αφρικής και απεβίωσε στις 5 Δεκεμβρίου Ήταν επαναστάτης.
Ρατσισμός.
Ο ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΣΕ ΓΕΝΙΚΗ ΜΟΡΦΗ (ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ) ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΚΟΥΡΜΕΝΤΖΑ ΕΦΗ (Β2) ΚΟΥΡΜΕΝΤΖΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ.
«ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ: ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ»
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Ξενοφοβια – Χρωμοφοβια Ρατςιςμος
21 ΜΑΡΤΙΟΥ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ
ΑΡΙΣΤΕΑ ΓΙΑΝΝΟΥ ΣΩΣΩ ΚΑΤΣΕΛΗ ΑΣΠΑ ΙΑΚΩΒΟΥ
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ. ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Πρόλογος Παρά την ανάπτυξη της επιστήμης, παρά τη διάδοση της γνώσης και τη ορθολογική οργάνωση των λαών. Παρά τις διακηρύξεις.
Η ζωή του o Γεννήθηκε στο Τρασκέι, στη Ν.Αφρική και είναι γιος ενός φυλάρχου. Αποφοίτησε από το πανεπιστήμιο, τη Νομική Σχολή. Το 1944, έγινε μέλος του.
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΘΕΜΑ : ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΣΧΟΛ
 ΠΩΣ βλέπετε τους ανθρώπους που έχουν διαφορετικό χρώμα δέρματος ή ανήκουν σε διαφορετική εθνικότητα από εσάς; Τους θεωρείτε ίσους με εσάς; Δυστυχώς,
ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ!!! ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ.
Ρατσισμός u Φυλετικός u Κοινωνικός u Αίτια u Συνέπειες u Λύσεις.
ΟμΑδα 1 - Ενδοοικογενειακη Βια
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.
Ρατσισμός Πολυπολιτισμικότητα και Ελληνικό Σχολείο:
Παλάνης Κωνσταντίνος Β΄3
ΟΜΑΔΑ1 - ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΜΑΡΙΑ ΣΟΥΡΤΖΙΝΟΥ ΤΖΕΝΗ ΣΤΑΜΟ ΕΛΕΝΗ ΦΩΤΙΑΔΗ
Γιώργος Κοντογιάννης Τάξη: Γ΄ Τμήμα: 1 Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ζάχου Μ.
της έννοιας ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ μια διαγραμματική παρουσίαση
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Ο όρος ρατσισμός στην κυριολεκτικά σημαίνει το μίσος ή τον φόβο για άτομα που ανήκουν σε φυλές διαφορετικές από τη δική μας, καθώς και την εχθρική.
Ε΄ – ΣΤ΄ τάξεις 2ο ΔΣ Χρυσούπολης
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.
Διδακτικοί στόχοι Το κεφάλαιο αυτό θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις ότι κάθε κοινωνία οργανώνεται με βάση συγκεκριμένους κοινωνικούς κανόνες, οι οποίοι προσδιορίζουν.
Ρατσισμός & Προκατάληψη
2ο ΓΕΛ ΑΛΙΜΟΥ ''ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗΣ'' ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: ΤΑΞΗ: Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ Υπεύθυνη καθηγήτρια: ΚΥΡΙΑΚΗ ΚΕΦΑΛΑ.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ-ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ Α.ΓΟΥΛΟΣΠΥΡΟΥ.
UNICEF Η UNICEF αναγνωρίζει πως οι έγκαιρες παρεμβάσεις είναι οι πιο αποτελεσματικές και συνεργάζεται στενά με τα Υπουργεία Παιδείας των αναπτυσσόμενων.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ ΡΑΤΣΙΣΜΟ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Γ.Καπετανάκης
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Πελτέκης Χρήστος Α’4.
Σύγχρονες Μορφές Ρατσισμού
21ΜΑΡΤΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ 4Ο Δημοτικό Σχολείο Κιλκίς ΣΤ2-Ε1 Η Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη των Φυλετικών Διακρίσεων καθιερώθηκε.
Εκπαίδευση και μειονότητες
Ρατσισμός.
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Ρατσισμός ; Ένα συνήθης φαινόμενο βίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ

Περιεχόμενα Ορισμός Ρατσισμού. Ιστορική Αναδρομή. Σπουδαίοι αγωνιστές κατά του ρατσισμού. Ο Ρατσισμός σήμερα. Ρατσισμός στα σχολεία. Ρατσιστική επίθεση σε ΑΜΕΑ και ομοφυλόφιλους. Είδη Ρατσισμού. Αιτίες Ρατσισμού. Συνέπειες Ρατσισμού Τρόποι Αντιμετώπισης.

ΟΡΙΣΜΟΣ Ως ρατσισμό θα ορίζαμε καταρχήν τη διάκριση καθώς και τη μεροληπτική και άδικη αντιμετώπιση που υφίστανται κάποιες φυλές, κοινωνικές ομάδες ή μεμονωμένα άτομα από άλλους που θεωρούν τους ίδιους «ανώτερους», τόσο σε βιολογικό (φυλετικός ρατσισμός) όσο και σε κοινωνικό, πολιτικό, πολιτιστικό (κοινωνικός ρατσισμός) επίπεδο. Ειδικότερα υφίστανται διακρίσεις σε βάρος ανθρώπων με κριτήρια το χρώμα, την εθνικότητα, την κοινωνική τους θέση, το φύλο ή κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που τους διαφοροποιούν απ’ την πλειοψηφία των πολιτών και ενδεχομένως τους εντάσσουν σε περιθωριακές ομάδες (μειονότητες, άτομα που μειονεκτούν σωματικά ή πνευματικά: γυναίκες, αλλοδαποί, ναρκομανείς, χούλιγκαν, αναρχικοί, ασθενείς με AIDS, ομοφυλόφιλοι κ.λπ.).

ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ Το φαινόμενο του ρατσισμού δεν είναι καινούργιο, αντίθετα είναι παρόν σε όλες τις φάσεις της ανθρώπινης ιστορίας. Οι άνθρωποι διαπίστωσαν από πολύ παλιά ότι «δεν είναι όλοι ίδιοι», εντόπισαν διαφορές στα χαρακτηριστικά -κυρίως στο χρώμα του δέρματος- και δημιούργησαν φυλές με σκοπό να διατηρήσουν την εσωτερική τους ενότητα. Αυτή η κατάταξη δε βοήθησε στην αποδοχή και τη συνεργασία των λαών αλλά καλλιέργησε την ξενοφοβία και τον ανταγωνισμό για την υπεροχή και την επικράτηση. Σχεδόν πάντα σύμμαχος αυτής της αίσθησης υπεροχής ήταν η υποτίμηση και ομαδοποίηση σε κατώτερες κατηγορίες των «άλλων λαών». Από τα χαρακτηριστικότερα παραδείγματα ρατσισμού αποτελούν οι πεποιθήσεις του Αδόλφου Χίτλερ, ο οποίος πίστευε ότι η ξανθή Άρεια φυλή έχει δικαίωμα να κυριαρχεί στον πλανήτη, εις βάρος όλων των άλλων.

ΣΠΟΥΔΑΙΟΙ ΑΓΩΝΙΣΤΕΣ Ο Μάρτιν Λούθερ Κίνγκ ήταν σπουδαίος άνθρωπος και γενναίος αγωνιστής που πρόσφερε τον εαυτό του πριν από πολλά χρόνια στον αγώνα για την ισότητα και τη δικαιοσύνη ανάμεσα στους ανθρώπους. Ο ίδιος ήταν μαύρος και ένιωθε βαθιά μέσα του την αδικία και τις διακρίσεις εναντίον όσων είχαν άλλο χρώμα, όπως αυτός.Ο αγώνας του ήταν τόσο σκληρός ώστε τελικά θυσιάστηκε για τις ιδέες του και δολοφονήθηκε στις 4 Απριλίου του 1968. Ωστόσο το κήρυγμά του έμεινε ζωντανό, και τελικά έγινε πραγματικότητα! Αυτό που κράτησε το κήρυγμά του ζωντανό ήταν η φλόγα της αγάπης για το συνάνθρωπο, όσο διαφορετικός και αν είναι.

Ο Νέλσον Μαντέλα ήταν ένας μεγάλος πολιτικός ηγέτης που πολέμησε κατά του ρατσισμού στη χώρα του τη Νότια Αφρική. Το 1944, έγινε μέλος του Αφρικανικού Εθνικού Κογκρέσου (ANC) και εργάστηκε ενεργά για την εξάλειψη των πολιτικών του απαρτχάιντ του κυβερνώντος Εθνικού Κόμματος. Ο Μαντέλα καταδικάστηκε σε ισόβια αλλά τελικά αποφυλακίστηκε το 1990. Το Μάιο του 1994, ο Μαντέλα ορκίστηκε ως ο πρώτος μαύρος πρόεδρος της Νοτίου Αφρικής, ένα αξίωμα που κράτησε μέχρι το 1999.Κατά την 90ή επέτειο των γενεθλίων του, το 2008, έγινε ένας παγκόσμιος εορτασμός προς τιμήν του και αναζωπυρώθηκαν οι στόχοι της ελευθερίας και της ισότητας.

Ρατσισμός στα σχολεία Επεισόδια βίας, ανάρμοστες πράξεις, ακόμη και εγκλήματα π.χ. συμπλοκή σε σχολικό χώρο μεταξύ δύο μαθητών. Πληθώρα εκδηλώσεων ρατσιστικού χαρακτήρα με θύματα παιδιά μεταναστών.

Το φάντασμα της χρυσής αυγής στοιχειώνει τα σχολεία Συνθήματα στους σχολικούς τοίχους <<Έξω οι ξένοι>> και <<Αίμα τιμή>>. Άγριος ξυλοδαρμός δασκάλου στη Ξάνθη λόγω του αντιφασιστικού του αγώνα. Τάγματα εφόδου προπηλακίζουν αριστερούς μαθητές και φοιτητές στους δρόμους της πόλης. Στοχοποίηση καθηγήτριας επειδή μίλησε στους μαθητές για τον ναζισμό.

Ρατσιστική επίθεση σε ομοφυλόφιλους Επίθεση σε ομοφυλόφιλο με μαχαίρι από μέλη της χρυσής αυγής. Ξυλοδαρμός ομοφυλόφιλων έπειτα από κυνηγητό με μοτοσικλέτες από δύο άγνωστους άνδρες. Επίθεση σε ζευγάρι ομοφυλόφιλων με κλωτσιές, μπουνιές και φτυσιές.

Ρατσισμός σε ΑΜΕΑ Πέφτουν θύματα προκαταλήψεων λόγω κάποιας σωματικής αναπηρίας για την οποία δεν φέρουν καμία ευθύνη, αφού είτε την έχουν κληρονομήσει είτε είχαν κάποιο ατύχημα. Πρόβλημα προσβασιμότητας σε δημόσια κτίρια, νοσοκομεία, σχολεία, συγκοινωνίες… Παραγκωνισμός-απομόνωση από τους υπόλοιπους <<φυσιολογικούς>> ανθρώπους. Μεροληπτικές συμπεριφορές στον επαγγελματικό τομέα. Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι να κλείνονται σε ιδρύματα και να στερούνται θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα.

4. ΕΙΔΗ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ

Είδη ρατσισμού φυλετικός ρατσισμός κοινωνικός ρατσισμός φυλετικός ρατσισμός κοινωνικός ρατσισμός εθνικός ρατσισμός

θρησκευτικός ρατσισμός ρατσισμός των αναπτυγμένων κρατών σε βάρος υπανάπτυκτων, όπως ο ρατσισμός σε βάρος των χωρών του τρίτου κόσμου. σεξισμός

5. ΑΙΤΙΑ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ ‘Έλλειψη παιδείας και πνευματική φτώχεια Η κρίση των αξιών όπως η ανηθικότητα και ο ανταγωνισμός Ο καταναλωτισμός και η εκτίμηση των ανθρώπων βάσει του «έχειν» και όχι του «είναι»

Τα συμπλέγματα ανωτερότητας ή κατωτερότητας και η χαμηλή αυτοεκτίμηση Τα οικονομικά συμφέροντα Οι πολιτικές σκοπιμότητες όπως η επεκτατική πολιτική

Φανατισμός θρησκευτικός ή εθνικός Οι τραυματικές εμπειρίες του παρελθόντος ανάμεσα σε λαούς

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ

Με την παιδεία έχοντας ως κέντρο τον άνθρωπο. Mε τη μελέτη της ιστορίας και της κοινωνιολογίας. Με τη μελέτη της Βιολογίας με σκοπό την αντιμετώπιση του φυλετικού ρατσισμού. Με την κατάλληλη επιχειρηματολογία ενάντια στις ρατσιστικές αντιλήψεις.

Με αντικειμενική ενημέρωση που παρέχει στο άτομο την ικανότητα να σχηματίσει προσωπική άποψη ώστε να μην επηρεάζεται από προπαγανδιστικές ιδέες. Με αλλαγή νοοτροπίας από το ατομικό συμφέρον στο συλλογικό. Οι άνθρωποι οφείλουν να παραμερίσουν τον εγωισμό και να κατανοήσουν πως κάθε άνθρωπος, κάθε φυλή, κάθε έθνος είναι κάτι ξεχωριστό και κανείς δεν έχει το δικαίωμα να παραβιάζει την ιδιαιτερότητα αυτή. Με την κινητοποίηση των φορέων κοινωνικοποίησης (οικογένεια, σχολείο, Μ.Μ.Ε.), τα οποία είναι απαραίτητο να αντιμετωπίζουν όλα τα άτομα ισότιμα.

«Φτάνει να μισήσει ένας άνθρωπος έναν άλλον άνθρωπο, για ν' απλωθεί, σιγά-σιγά, το μίσος σ' ολάκερη την ανθρωπότητα.» Ζαν Πωλ Σαρτρ. Εκεί που είναι ο πόνος κι ο ιδρώτας και τα δάκρυα, εκεί δεν είναι ο άνθρωπος; Γιατί λοιπόν σκάβετε ένα χαντάκι και χωρίζεστε; Στρατής Τσίρκας

ΟΜΑΔΕΣ Α’ Ομάδα Γ’ Ομάδα Β’ Ομάδα Δ’ Ομάδα Μίχου Σίλια Μπέλεχας Νίκος Μπάτσου Σωτηρία Ντάτσι Χριστίνα Ντούσκου Έρις Β’ Ομάδα Κλειτσάκης Ιάσωνας Μόσχος Νίκος Ντελία Τζένη Τσατσανιάς Γιώργος Χριστοπούλου Ελένη Επιβλέπουσα Καθηγήτρια : Παπά Κωνσταντία Γ’ Ομάδα Μπέλεχας Νίκος Μπουρογιάννης Αντρέας Ρούλια Παναγιώτα Τσιγγέλη Δήμητρα Χαλεπλή Βασιλική Δ’ Ομάδα Κοσμάς Γιώργος Μίγκος Ματθαίος Μιχαλόπουλος Βασίλης Μούτσελου Κωνσταντίνα Παπαθανασίου Έμη