MOOCs - Massive Open Online Courses.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Αξιολόγηση σεναρίου Νότα Σεφερλή
Coursera!.
9.7. Υπηρεσία Πολυμορφικής Ψηφιακής Βιβλιοθήκης με Προσβάσιμη Βιβλιογραφία για τους Φοιτητές με Αναπηρίες Πάντειο Πανεπιστήμιο Ειρήνη Δαφέρμου 20ο Πανελλήνιο.
ΤΕΙ ΠΑΤΡΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΥΡΓΟΥ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ Μ. Μ. Ε
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής Στοιχεία Φοιτητών: Μπούτας Αρσένιος 195/05 Στεφανόπουλος Στέφανος 22/05 Επιβλέπουσα Καθηγήτρια:
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΜΟΝΤΕΛΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Υπηρεσία Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Τάξης
Οικονομική Κρίση & Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Πληροφοριακές.
Wikipedia Η Βικιπαίδεια ή Wikipedia είναι ένα εγχείρημα: • Συλλογικό, • Εγκυκλοπαιδικό παγκόσμιο, • Πολύγλωσσο, Στόχος • Να παρέχει ελεύθερα επαναχρησιμοποιήσιμο.
EKT, Διεθνές Συνέδριο - Ανοικτή Πρόσβαση, Οκτωβρίου 2013
«ΗΜΕΡΙΔΑ» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΔΑΣΤΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΟΜΩΝ ΤΗΣ ΛΑΜΙΑ 2/11/2011
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2008 E - learning.
ACCELERATE ένα δοκιμαστικό έργο Παρήγαγε μια σειρά από πιλοτικά προϊόντα, εργαλεία, μεθόδους τα οποία μπορούν να προσαρμοστούν εύκολα και να χρησιμοποιηθούν.
«Καινοτομικά Διαδικτυακά Περιβάλλοντα στην Εκμάθηση της Λογιστικής»
ανοικτά ψηφιακά μαθήματα στα ελληνικά ΑΕΙ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογιές της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Ομάδα Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης
Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση
Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες στο ΕΚΕΦΕ “Δημόκριτος”
ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Εύη Μακρή - Μ π ότσαρη Πρόεδρος του τμήματος.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
1 1 Act local – Go Global 26/9/2013 Δρ Γιώργος Ξηρογιάννης Senior Advisor.
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Κρήτης Ημερίδα 23/6/2014 Επιστ. Υπευθ. Α.Γ. Μαλάμος.
Πλατφόρμα ΤΣΙΜΠΑΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΕΞΗΝΤΑΡΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
H ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΠΟΧΗ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές και Διαδίκτυο:Νέα δεδομένα για την λογοτεχνία και την διδασκαλία της.Μία εφαρμογή Επιμέλεια-Παρουσίαση Μαρία-Ειρήνη Καραχάλιου.
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
Κατάρτιση Στελεχών ΟΤΑ σε θέματα ΤΠΕ: Ηλεκτρονική Μάθηση Λάζαρος Μεράκος Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Πανεπιστήμιο Αθηνών.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
Η συνδυασμένη μορφή εκπαίδευσης (blended learning)
Παντελής Μπαλαούρας, Ανοικτά ακαδημαϊκά μαθήματα στο Παν/μιο Αθηνών και στα ελληνικά ΑΕΙ.  P.Balaouras, C. Tsibanis, S. Bolis, L. Merakos. On the provision.
ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΕΠΘ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΧΑΣΜΑΤΟΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΘΩΜΑΣ ΣΦΗΚΟΠΟΥΛΟΣ.
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης
Σχεδίαση μαθημάτων με τη χρήση του Διαδικτύου. Διδακτικοί Στόχοι  Κατανόηση των αρχών που διέπουν ένα μάθημα (επιμόρφωσης ή διδασκαλίας) με τη χρήση.
Ο Διαδραστικός Πίνακας ως διδακτικό εργαλείο Από τη βιβλιογραφία προκύπτουν μια σειρά από οφέλη από τη χρήση του ΔΠ τα οποία αφορούν τον εκπαιδευτικό,
3.4 ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ.
Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 2: eLearning Systems, eClass1/1318/2/2015 Χαράλαμπος Καραγιαννίδης Διάλεξη 2 Περιβάλλοντα.
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α» Σεμινάριο Ενημέρωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογιές της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΕΚΔΟΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΟΔΙΚΩΝ ΑΠΟ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΛΙΟΝΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Β
Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 10: MOOC1/18 20/5/2015 Χαράλαμπος Καραγιαννίδης Διάλεξη 10 MOOCs Εφαρμογές ΤΠΕ.
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass Γνωριμία με την Open eClass.
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Moocs - Καλές πρακτικές Ευγενία Τόκη Καθηγήτρια Εφαρμογών ΤΕΙ Ηπείρου, MSc, PhD Σπυρίδων Χρονόπουλος Επιστημονικός.
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Η πορεία του έργου, το μέλλον και η σύνδεσή του με το Ίδρυμα και την κοινωνία Ταγκούλης Αλέξανδρος Ερευνητής.
Εισαγωγή Το παραπάνω άρθρο αφορά την έρευνα των MOOCs, διακρίνοντας 6 σημαντικούς στόχους τους οποίους οι ερευνητές συγκρίνουν για να αξιολογήσουν τελικά.
Εκμετάλλευση υπηρεσιών Web 2.0 σε σχολικούς ιστοτόπους Παλάζης Βασίλης 3o Γυμνάσιο Μυτιλήνης.
Ψηφιακές τεχνολογίες στην εκπαίδευση Δρ. Νικολέτα Γιαννούτσου Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας.
1 Το έργο «Ανοικτά Ψηφιακά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών» : Σύντομη περιγραφή – Γενικά Στοιχεία Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΟΛΥΜΠΙΑΣ project Ο βασικός στόχος είναι η κοινωνική ενσωμάτωση των ανθρώπων με αναπηρίες, κάτι που είναι απόλυτα σύμφωνο τόσο με τις αρχές και την φιλοσοφία.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Βασικά στοιχεία για τα Μαζικά Ελεύθερα Διαδικτυακά μαθήματα MOOCs
Περιεχόμενο-Ανθρώπινη υποδομή και Διδακτικές προσεγγίσεις στο e-learning Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.Ed.
ΑΝΟΙΧΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
ΤΙ ΕIΝΑΙ ΤΟ WEB2 Το Web 2.0 αναφέρεται σε μια αναμενόμενη δεύτερη γενιά του Web που επιτρέπει στα άτομα να δημιουργούν, να δημοσιεύουν, να ανταλλάσσουν,
Παραδείγματα προσβάσιμων προτύπων
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
Τζένη Παγγέ Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
Τ.Ε.Ι. ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤμΗμα ΔιοΙκησηΣ &ΔιαχεΙρισηΣ Εργων
<<MOOCS AND WEBINARs>>
Η δραστηριότητα του ευρωπαϊκού προγράμματος Inspiring Science Education ( προτείνεται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

MOOCs - Massive Open Online Courses. Το μέλλον της διαδικτυακής εκπαίδευσης; Μιχάλης Καλογιαννάκης & Σταμάτης Παπαδάκης Πανεπιστήμιο Κρήτης Η Μ Ε Ρ Ι Δ Α Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα ΤΕΙ Κρήτης Αμφιθέατρο «Μάρκος Καραναστάσης» ΤΕΙ Κρήτης Ηράκλειο, 23 Ιουνίου 2014

Π ε ρ ί γ ρ α μ μ α Εισαγωγικά στοιχεία Προσδιορίζοντας τα MOOC Ιστορική προσέγγιση Π ε ρ ί γ ρ α μ μ α Τύποι - Πρωτοβουλίες Επιχειρηματικό μοντέλο Οφέλη - Προκλήσεις

Εξελίξεις στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση Εισαγωγικά στοιχεία Αυξανόμενη διείσδυση των ΤΠΕ στην καθημερινή ζωή μας. MOOC: μη δοκιμασμένη μέθοδος παροχής μαθησιακού περιεχομένου (Littlejohn, 2013). Δεν διαθέτουμε ικανοποιητικά στοιχεία για το πώς οι εκπαιδευόμενοι μαθαίνουν μέσω των MOOC. Προσδιορίζοντας τα MOOC Ιστορική προσέγγιση Τύποι - Πρωτοβουλίες Επιχειρηματικό μοντέλο Οφέλη - Προκλήσεις 3

Τι είναι; Εισαγωγικά στοιχεία Προσδιορίζοντας τα MOOC (1/3) Ιστορική προσέγγιση Τύποι - Πρωτοβουλίες Επιχειρηματικό μοντέλο Οφέλη - Προκλήσεις 4

Γενικά χαρακτηριστικά Εισαγωγικά στοιχεία Xρήση βιντεοδιαλέξεων μέσω των οποίων ο εκπαιδευτής δίνει διάλεξη στους εκπαιδευόμενους. Παρουσιάσεις τύπου Flash ή Keynote στο πρότυπο των «mini-courses» που πρώτη εισήγαγε η Khan Academy το 2006. H αλληλεπίδραση σε 103 MOOC περιοριζόταν κατά μέσο όρο στην ανάρτηση ενός σχολίου στον πίνακα ανακοινώσεων εβδομαδιαίως (Kolowich, 2013). Μέθοδοι αξιολόγησης εκπαιδευομένων: - δημιουργίας κουΐζ πολλαπλών επιλογών - αξιολόγηση των εργασιών των χρηστών από τους λοιπούς χρήστες. Προσδιορίζοντας τα MOOC (2/3) Προσδιορίζοντας τα MOOC Ιστορική προσέγγιση Τύποι - Πρωτοβουλίες Επιχειρηματικό μοντέλο Οφέλη - Προκλήσεις 5

Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά Εισαγωγικά στοιχεία Ανοικτή πρόσβαση ο καθένας μπορεί να συμμετέχει σ’ ένα ελεύθερο διαδικτυακό μάθημα. Επεκτασιμότητα τα μαθήματα είναι σχεδιασμένα για να υποστηρίξουν έναν απεριόριστο αριθμό συμμετεχόντων ενθαρρύνοντας την επικοινωνία μεταξύ των εκπαιδευομένων. Προσδιορίζοντας τα MOOC (3/3) Προσδιορίζοντας τα MOOC Ιστορική προσέγγιση Τύποι - Πρωτοβουλίες Επιχειρηματικό μοντέλο Οφέλη - Προκλήσεις 6

«Μια φορά και έναν καιρό ήταν … » Εισαγωγικά στοιχεία Ο όρος MOOC αναφέρθηκε για πρώτη φορά το 2008 από τον Dave Cormier προκειμένου να περιγράψει το μάθημα των Siemens και Downes με τίτλο: “Connectivism and Connective Knowledge”. Οκτώβριος 2013 Το 1ο επιστημονικό περιοδικό: “MOOC Forum” Προσδιορίζοντας τα MOOC Ιστορική προσέγγιση (1/2) Ιστορική προσέγγιση Τύποι - Πρωτοβουλίες Επιχειρηματικό μοντέλο Οφέλη - Προκλήσεις 7

Χρονολογική εξέλιξη Εισαγωγικά στοιχεία Προσδιορίζοντας τα MOOC Ιστορική προσέγγιση (2/2) Ιστορική προσέγγιση Τύποι - Πρωτοβουλίες Χρονολογική εξέλιξη του κινήματος της ανοικτής εκπαίδευσης και των MOOC Επιχειρηματικό μοντέλο Οφέλη - Προκλήσεις 8

cMOOC vs xMOOC Εισαγωγικά στοιχεία Προσδιορίζοντας τα MOOC Ιστορική προσέγγιση Τύποι – Πρωτοβουλίες (1/3) Επιχειρηματικό μοντέλο Οφέλη - Προκλήσεις 9

Κάθε μέρα και ένα νέο MOOC Εισαγωγικά στοιχεία Προσδιορίζοντας τα MOOC Ιστορική προσέγγιση Τύποι – Πρωτοβουλίες (2/3) Επιχειρηματικό μοντέλο Οφέλη - Προκλήσεις 10

Παροχή εκπαιδευτικών πιστωτικών μονάδων Ας επιχειρήσουμε μία σύγκριση Εισαγωγικά στοιχεία Πρωτοβουλίες Κερδοσκοπικές Ελεύθερη πρόσβαση Τέλος πιστοποίησης Παροχή εκπαιδευτικών πιστωτικών μονάδων edX X  Coursera X  Udacity Udemy P2PU Προσδιορίζοντας τα MOOC Ιστορική προσέγγιση Τύποι – Πρωτοβουλίες (3/3) Σύγκριση χαρακτηριστικών πλατφόρμων παροχής MOOC (Yuan & Powell, 2013) : Διαθέσιμο χαρακτηριστικό X: Δεν αποτελεί χαρακτηριστικό X, : Χαρακτηριστικό εν μέρει διαθέσιμο Επιχειρηματικό μοντέλο Οφέλη - Προκλήσεις 11

Ένα θολό τοπίο … Χρέωση για την παροχή πιστοποιητικών. Εισαγωγικά στοιχεία Χρέωση για την παροχή πιστοποιητικών. Παροχή προστιθεμένων υπηρεσιών επί πληρωμή. Πώληση προσωπικών στοιχείων των εκπαιδευομένων τους σε πιθανούς εργοδότες ή διαφημιστικές εταιρείες. Επί πληρωμή πρόσβαση σε ιδιωτικά φόρουμ συζητήσεων και κοινωνικά δίκτυα. Συνεργασία με εκδοτικούς οίκους για τη διάθεση ολόκληρου ή μέρους του ψηφιακού υλικού. Προσδιορίζοντας τα MOOC Ιστορική προσέγγιση Τύποι - Πρωτοβουλίες Επιχειρηματικό μοντέλο Οφέλη - Προκλήσεις Επιχειρηματικό μοντέλο 12

Ελκυστικά αλλά και απειλητικά Εισαγωγικά στοιχεία Ανάδυση αίσθησης δημοκρατικής και ελεύθερης πρόσβασης στην εκπαίδευση (Kop, 2011; Sonwalkar, 2013). Για τα εκπαιδευτικά ιδρύματα η παροχή MOOC μπορεί να επεκτείνει διεθνώς τη φήμη τους. Αντικατάσταση της παραδοσιακής πρόσωπο με πρόσωπο διδασκαλίας. Μήπως δεν είναι εντελώς δωρεάν; Προσδιορίζοντας τα MOOC Ιστορική προσέγγιση Τύποι - Πρωτοβουλίες Επιχειρηματικό μοντέλο Οφέλη – Προκλήσεις (1/3) 13

Από Massive Courses  Dropout lurkers! Εισαγωγικά στοιχεία Πλειονότητα των συμμετεχόντων (80% - 90%) δεν είναι ενεργοί χρήστες (Rodriguez, 2012). Έλλειψη αξιόλογου γραπτού περιεχόμενου (Sonwalkar, 2013). Υψηλά ποσοστά εγκατάλειψης. SPOC (Small, Private Online Courses (Littlefield, 2013). Προσδιορίζοντας τα MOOC Ιστορική προσέγγιση Τύποι - Πρωτοβουλίες Επιχειρηματικό μοντέλο Οφέλη – Προκλήσεις (2/3) 14

Ικανοποίηση και μόνο από την ύπαρξή τους Εισαγωγικά στοιχεία Δημιουργία κοινοτήτων μάθησης (Barber, 2013). Μεγαλύτερη πηγή ικανοποίησης από τη δυνατότητα απόκτησης πρόσβασης στο περιεχόμενο των μαθημάτων που προσφέρονται από έναν διάσημο πανεπιστήμιο (Karsenti, 2013). Ανησυχίες που σχετίζονται με προβλήματα λογοκλοπής και δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας. Περιορισμένη γεωγραφική κατανομή των χρηστών (Liyanagunawardena, Adams & Williams, 2013). Προσδιορίζοντας τα MOOC Ιστορική προσέγγιση Τύποι - Πρωτοβουλίες Επιχειρηματικό μοντέλο Οφέλη – Προκλήσεις (3/3) 15

MOOCs - Massive Open Online Courses. Το μέλλον της διαδικτυακής εκπαίδευσης; Μιχάλης Καλογιαννάκης & Σταμάτης Παπαδάκης mkalogian@edc.uoc.gr & stpapadakis@gmail.com Πανεπιστήμιο Κρήτης Η Μ Ε Ρ Ι Δ Α Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα ΤΕΙ Κρήτης Αμφιθέατρο «Μάρκος Καραναστάσης» ΤΕΙ Κρήτης Ηράκλειο, 23 Ιουνίου 2014 Σ υ ζ ή τ η σ η - Ε υ χ α ρ ι σ τ ο ύ μ ε !