ΤΟ ΟΙΚΟΔΟΜΗΜΑ ΚΑΙ Ο ΓΛΥΠΤΟΣ ΤΟΥ ΔΙΑΚΟΣΜΟΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΚΡΟΠΟΛΗ.
Advertisements

Η παρουσίαση θα γίνει από την Άννα Στεργιανούδη της ΣΤ τάξης.
Η ΖΩΦΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ
ΑΡΧΑΪΚΗ ΤΕΧΝΗ.
Ζωφορος θησαυρου σιφνιων
ΛΥΚΕΙΟ ΘΡΑΚΟΜΑΚΕΔΟΝΩΝ
ΑξιοθΕατα τηΣ ΕυρΩπηΣ.
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό σχολείο
Τα Μαθηματικά της Τέχνης & η τέχνη των Μαθηματικών
Η Ακρόπολη των Αθηνών 5ος αιώνας π.Χ Ο Χρυσός Αιώνας του Περικλή
Αρχαιολογοι.
Περσικοί πόλεμοι.
Ο«ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» 5ος αι.π.Χ.
ΚΛΑΣΙΚΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Ο «χρυσός αιώνας» της τέχνης
Η ζωφόρος του Παρθενώνα
Λευτέρης Δάλπης Δ’2 1ο Πειραματικό σχολείο Θεσσαλονίκης
Η τεχνη των κλασικων χρονων
Η Ελλαδα ταξιδευει στο εξωτερικο
ΤΑ ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ
Η ανοικοδόμηση των τειχών άρχισε το 465π.Χ.
Παρθενώνας O Παρθενώνας είναι ναός χτισμένος προς τιμήν της Αθηνάς, προστάτιδας της πόλης της Αθήνας. Χτίσηκε το 448/ π.Χ. Η εποχή της κατασκευής.
Αρχαίοι ελληνικοί ναοί
εποχές στην ευρωπαϊκή αλλά και στην παγκόσμια ιστορία.
Αυτή η εργασία φτιάχτηκε από τους
Κλασική εποχή π.Χ., Περικλής
ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ.
Χάρης Λεμονιάς 2009 Η ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ.
Ο μεγαλύτερος αριθμός αρχιτεκτονικών κατασκευών είναι ναοί, οι οποίοι τα αρχαϊκά χρόνια ήταν στην αρχή με ξύλινο σκελετό.
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
Ο ναός χτίστηκε μεταξύ 425και406ΠΧ Οι Αθηναίοι θέλοντας να συμβιβάσουν δύο αντίπαλους θεούς,τον Ποσειδωνα και την Αθηνά,τούς αφιέρωσαν από ένα ιερό κάτω.
Ακρόπολη Τριαντόπουλος Θεμιστοκλής Τριτσαρώλης Γιώργος Ζάχος Γιάννης
Οι Ολύμπιοι Θεοί στην τέχνη….
4ο ΕΠΑ.Λ. ΑΘΗΝΩΝ 2013 Πάουλα Σαλομπεχάι Λουίζα Σαλομπεχάι
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ
Παρθενώνας. OΠαρθενώνας αποτελεί το λαμπρότερο μνημείο της Αθηναϊκής πολιτείας. Η κατασκευή του ξεκίνησε το 448 π.Χ. και τα εγκαίνια έγιναν το 438 π.Χ.
Ναός Επικούριου Απόλλωνα
ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΥΜΠΛΕΓΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΚΤΗΡΙΩΝ ΤΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ
Μαριέττα Μαρία.  Η λέξη Ακρόπολη προέρχεται από το συνδυασμό των λέξεων άκρος και πόλις και κυριολεκτικά σημαίνει πόλη στην άκρη (ή σε ακρότατο). Για.
Εισαγωγή στην Κλασική Αρχαιολογία ΙΙ (5ος - 4ος αι. π.Χ.)
Εισαγωγή στην Κλασική Αρχαιολογία ΙΙ (5ος - 4ος αι. π.Χ.)
Δ 10. Αρχαϊκή τέχνη π Χ (σελ.65-67). Κορυφαίες δημιουργίες Οι λίθινοι μνημειακοί ναοί Οι λίθινοι μνημειακοί ναοί Τα λίθινα αγάλματα σε φυσικό.
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
Αξιοθέατα και μνημεία των λαών της Ευρώπης 1 ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ. Σχολικό έτος Κατερίνα Γαλλιού ΣΤ’2.
Η ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΗΛΙΑΝΑ ΚΟΡΟΒΕΣΗ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΜΑΚΡΗΣ. ΕΠΙΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΤΟΝ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ Ο Παρθενώνας χτίστηκε το 302 π.Χ. Αρχιτέκτονες ήταν ο Ικτίνος και ο Καλλικράτης.
ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΓΕΩΡΓΙΑ Λ. ΑΛΚΗΣΤΙΣ Π. ΣΠΥΡΟΣ Π. Δ2. ΤΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΝΙΚΗΣ ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΝΙΚΗΣ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ ΕΡΕΧΘΕΙΟ.
Ο Ευρωπαϊκός Πολιτισμός Άννα Αργυροπούλου 1 ο Π.Δ.Σ. Θεσ/νίκης Τάξη: Στ2 Έτος:
Η Ακρόπολη και τα μνημεία της
ΕΡΕΧΘΙΟ-ΚΑΡΥΑΤΙΔΕΣ ► Το Ερεχθείο είναι από τους πιο ιδιόρρυθμους ναούς της ελληνικής αρχαιότητας. Η ονομασία του, που παραπέμπει στο μυθικό βασιλιά της.
Εισαγωγή στην Κλασική Αρχαιολογία ΙΙ (5ος - 4ος αι. π.Χ.) Ιφιγένεια Λεβέντη Τμήμα: Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Ελληνορωμαϊκά μνημεία στην Ελλάδα Μαλβίνα Αντωνίου Ε΄1.
O Παρθενώνας Δ1ΣΠΥΡΟΣΧΡΙΣΤΙΝΑ. Τι σημαίνει η λέξη Ακρόπολη Το ψηλότερο σημείο μιας πόλης που κατά την αρχαιότητα το οχύρωναν με τείχη.
Η Ακρόπολη και τα μνημεία της 1.Το Ερεχθείο2.Τα Προπύλαια 3.Ο Ναός της Αθηνάς Νίκης 5.Η Ακρόπολη στη διάρκεια των αιώνων 4. Άλλα κτίσματα Συγκέντρωση υλικού-
ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ.
Η Κληρονομιά μας Οι καταστροφές των αγαλμάτων σπουδαίων αρχαίων πολιτισμών στις εμπόλεμες περιοχές με λύπησαν πάρα πολύ. Συγκέντρωσα τις φωτογραφίες.
Η ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΑΡΙΑΔΝΗ ΒΑΛΕΝΤΙΝΟ Δ1.
Άσκηση υπερσυνδέσεων ΙΙ Ακρόπολη
Τα μαρμαρα του παρθενωνα
Ερέχθειον.
ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Η τέχνη στην κλασική εποχή ( π.Χ.)
Aκρόπολη.
Αρχιτεκτονική των ναών της Ακρόπολης
ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΕΡΕΧΘΕΙΟ-ΚΑΡΙΑΤΙΔΕΣ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ
ΚΩΣΤΑΣ ΣΤΑΣΙΝΟΣ ΕΛΕΝΗ ΛΙΟΣΗ
ΦΑΙΔΡΑ Δ’1 a.
ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ ΝΑΟΣ ΑΘΗΝΑΣ ΝΙΚΗΣ ΑΓΑΛΜΑ ΑΘΗΝΑΣ ΠΡΟΜΑΧΟΥ ΕΡΕΧΘΕΙΟ
Μυθολογια στην ακροπολη
ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ ΕΡΕΧΘΕΙΟ
ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΒΟΥΖΗΣ Α4 Γυμνασίου 12/11/2018.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΟ ΟΙΚΟΔΟΜΗΜΑ ΚΑΙ Ο ΓΛΥΠΤΟΣ ΤΟΥ ΔΙΑΚΟΣΜΟΣ Ο παρθενωνασ ΤΟ ΟΙΚΟΔΟΜΗΜΑ ΚΑΙ Ο ΓΛΥΠΤΟΣ ΤΟΥ ΔΙΑΚΟΣΜΟΣ Μυρίλλα Μαρία

Η ιστορια του κτισματοσ: Μετά την περσική καταστροφή, οι Αθηναίοι επιδιόρθωσαν πρόχειρα τον κατεστραμμένο ναό της Αθηνάς Πολιάδος και συνέχισαν εκεί τη λατρεία. Στην Ακρόπολη δεν χτίστηκε νέος ναός έως τα μέσα του 5ου αι. π.Χ., όταν ξεκίνησε ένα χωρίς προηγούμενο οικοδομικό πρόγραμμα που συνδέεται με το όνομα και την προσωπικότητα του Περικλή. Το πρόγραμμα ξεκίνησε το έτος 447 π.Χ. Τα σχέδια του ναού εκπόνησαν οι αρχιτέκτονες Ικτίνος και Καλλικράτης, ενώ για τον γλυπτό διάκοσμο εργάστηκε ο γλύπτης Φειδίας, με τους μαθητές του Αγοράκριτο, Αλκαμένη και άλλους σπουδαίους γλύπτες. Με τη συνεργασία μεγάλου αριθμού αρχιτεκτόνων, ζωγράφων, χαλκουργών, λιθοξόων και άλλων τεχνιτών, κατασκευάστηκε μέσα σε 15 χρόνια το πρώτο οικοδόμημα, ο Παρθενώνας, ο ναός της Παρθένου Αθηνάς. Ο ίδιος ο Φειδίας φιλοτέχνησε και το χρυσελεφάντινο άγαλμα της πάνοπλης Αθηνάς Παρθένου που τοποθετήθηκε στο εσωτερικό του Ναού. Τα αρχιτεκτονικά γλυπτά του Παρθενώνα, οι μετόπες, η ζωφόρος και τα αετώματα, ήταν λαξευμένα σε μάρμαρο Πεντέλης και εμπλουτισμένα με μεταλλικά εξαρτήματα και χρώματα. Μυρίλλα Μαρία

Ο περικλησ,ο ηγετησ τησ αθηνασ μαρμαρινη προτομη, ρωμαϊκο αντιγραφο (βρετανικο μουσειο) Μυρίλλα Μαρία

το αρχιτεκτονικο σχεδιο του παρθενωνα Μυρίλλα Μαρία

Ομοιωματα του χρυσελεφαντινου αγαλματοσ τησ αθηνασ στο εσωτερικο του παρθενωνα: Μυρίλλα Μαρία

Οι μετοπεσ: Κάθε μια από τις 92 μετόπες απέδιδε μια αυτοτελή σκηνή, συνήθως με δύο μορφές. Τα θέματα ήταν εμπνευσμένα από μυθικές μάχες και συμβόλιζαν τους νικηφόρους αγώνες των Αθηναίων εναντίον των Περσών. Στην ανατολική πλευρά παριστανόταν η μάχη των Ολυμπίων θεών με τους Γίγαντες που προσπαθούσαν να ανατρέψουν την τάξη του Ολύμπου (Γιγαντομαχία). Στη δυτική πλευρά εικονιζόταν ο αγώνας των νέων της Αθήνας ενάντια στις Αμαζόνες που απείλησαν την ίδια την Ακρόπολη (Αμαζονομαχία). Θέμα της νότιας πλευράς ήταν η πάλη των Θεσσαλών νέων (Λαπίθες) ενάντια στους Κενταύρους που προσπάθησαν να κλέψουν τις γυναίκες τους κατά τη διάρκεια γαμήλιας τελετής (Κενταυρομαχία). Στη βόρεια τέλος πλευρά παριστανόταν η Άλωση της Τροίας. Μυρίλλα Μαρία

μετοπεσ: νεο μουσειο τησ ακροπολησ και βρετανικο μουσειο Μυρίλλα Μαρία

νοτια μετοπη- αριθμ. 30- σκηνη απο την κενταυρομαχια (το πρωτοτυπο βρισκεται στο βρετανικο μουσειο του λονδινου) Μυρίλλα Μαρία

Ανατολικη μετοπη 1. Σκηνη απο την Γιγαντομαχία Ανατολικη μετοπη 1. Σκηνη απο την Γιγαντομαχία. Ο Ερμησ καταβαλλει γιγαντα. Μυρίλλα Μαρία

η ζωφοροσ του παρθενωνα Σε αντίθεση με τα μυθολογικά θέματα των μετοπών και των αετωμάτων, για τη ζωφόρο του Παρθενώνα, ο Φειδίας επέλεξε ως θέμα τη μεγαλύτερη γιορτή της πόλης, τα Μεγάλα Παναθήναια, τη γιορτή προς τιμήν της θεάς Αθηνάς. Η γιορτή διοργανωνόταν κάθε τέσσερα χρόνια, διαρκούσε 12 μέρες και περιελάμβανε τελετές, θυσίες, γυμνικούς και μουσικούς αγώνες. Η πιο επίσημη μέρα ήταν η τελευταία, η 28η του μηνός Εκατομβαιώνος (μέσα στην καρδιά του καλοκαιριού), ημέρα των γενεθλίων της θεάς. Την ημέρα αυτή σχηματιζόταν πομπή που έφτανε στο ναό της Αθηνάς Πολιάδος για να παραδώσει στους ιερείς τον καινούργιο πέπλο για το ξόανο της θεάς. Αυτή ακριβώς η πομπή ξετυλίγεται στα 160 μέτρα της ζωφόρου του Παρθενώνα.      H ζωφόρος αποτελείτο από 115 λίθους. Είχε συνολικό μήκος 160 μέτρα, ύψος 1,02 μέτρα και πάχος 0,6 μέτρα. Στην πομπή εικονίζονταν περίπου 378 ανθρώπινες και θεϊκές μορφές, καθώς και περισσότερα από 200 ζώα, κυρίως άλογα. Από το σύνολο της ζωφόρου, σήμερα σώζονται 50 μέτρα στο Μουσείο της Ακρόπολης, 80 μέτρα στο Βρετανικό Μουσείο, ένας λίθος στο Μουσείο του Λούβρου, ενώ άλλα τμήματα είναι διασκορπισμένα σε μουσεία στο Παλέρμο, στο Βατικανό, στο Würzburg, στη Βιέννη, στο Μόναχο και στην Κοπεγχάγη. Μυρίλλα Μαρία

Τμηματα τησ ζωφορου: 1)ενασ τελεταρχησ κατευθυνει την πομπη των ιππεων 2) Ιππεασ και ιππαρχοσ Μυρίλλα Μαρία

Η μαχη κενταυρου και λαπιθου (κενταυρομαχια)- βρετανικο μουσειο Μυρίλλα Μαρία

1)Ποσειδωνασ, Απολλωνασ, αρτεμη, Αφροδιτη. 442-438 π. Χ 1)Ποσειδωνασ, Απολλωνασ, αρτεμη, Αφροδιτη. 442-438 π.Χ. 2) Οι δυο πρωτοι ιππεισ καταφτανουν στη ΒΔ γωνια, οπου βρισκεται ο τελεταρχησ, τραβωντασ τα ηνια των αλογων για να ανακοψουν την ορμη τουσ. (Η πρωτοτυπη βρισκεται στο Βρετανικο Μουσειο) Μυρίλλα Μαρία

Τα αετωματα του παρθενωνα: Τα αετώματα, δηλαδή οι τριγωνικοί χώροι που σχηματίζονται από τα γείσα της στέγης στις στενές πλευρές του ναού, είναι τα τελευταία τμήματα που δέχθηκαν γλυπτική διακόσμηση με ολόγλυφα κολοσσικά αγάλματα (437-432 π.Χ.). Τα θέματα είναι παρμένα από την αττική μυθολογία. Μυρίλλα Μαρία

Ανατολικο αετωμα του παρθενωνα: Ο θεός Διόνυσος: από το ανατολικό αέτωμα του Παρθενώνα (Ελγίνεια Μάρμαρα, Βρετανικό Μουσείο) Μυρίλλα Μαρία

Μορφεσ ξαπλωμενων θεων (εστια, διωνη, αφροδιτη) απο το ανατολικο αετωμα του παρθενωνα (ελγινεια μαρμαρα, βρετανικο μουσειο) Μυρίλλα Μαρία

Ενασ ακομη κομψοσ ναοσ στην ακροπολη των αθηνων : το ερεχθειο: Αφιερωμενοσ στη λατρεια τησ αθηνασ- πολιαδοσ Μυρίλλα Μαρία

εξι κορεσ του ερεχθειου σε διαταξη σχηματοσ Π πατουν σε ενα ποδι υψουσ 1.77 μ. και στηριζουν την οροφη τησ προστασησ με το κεφαλι τουσ, μεσω ενοσ αρχιτεκτονικου μελουσ που μοιαζει με καλαθοσχημο κιονοκρανο στολισμενο με ωα (αυγα). Μυρίλλα Μαρία

η ξενιτεμενη καρυατιδα και ενασ ιωνικοσ κιονασ του ερεχθειου στο βρετανικο μουσειο Μυρίλλα Μαρία

Ο… παρθενωνασ σημερα (!) Ο Παρθενώνας του Nashville στις Η.Π.Α είναι ένα αρχιτεκτονικό αντίγραφο του αυθεντικού Παρθενώνα της Αθήνας, τόσο στο σχέδιο όσο και στο μέγεθος!!!! Τέλος… Μυρίλλα Μαρία