Σχέδια μαθημάτων μουσικής

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διδακτικά Εργαλεία.
Advertisements

Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Το γλωσσικό μάθημα στο Δημοτικό Σχολείο Δ’ τάξη
Πολιτιστικό πρόγραμμα
Παίκτες: 10+ Τα παιδιά κάθονται σε κύκλο. Κληρώνεται ποιος θα παίξει πρώτος. Players: 10+ The children sit in a circle.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
FUTURE SIMPLE Μέλλοντας Απλός
«ΠΙΡΠΙΡΟΥΝΑ» Πειραματισμός για τη διδασκαλία της παραδοσιακής μουσικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Δέσποινα Μπογδάνη – Σουγιούλ Ιούνιος 2002.
Xαρτογράφηση Εννοιών Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών.
. Εννοιολογικοί χάρτες.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΠΟΛΛΑΠΛΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ Howard Gardner Θέμα: Ανακύκλωση.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΓΝΩΣΕΩΝ, ΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ Σπύρος Κίντζιος.
Global Campaign for Education 4-10 May Education ahd Disability.
Θεωρητικό πλαίσιο 1ου και 2ου κύκλου
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕΙΜΕΝΙΚΟΥ ΕΙΔΟΥΣ
Πώς περνούν τον ελεύθερό τους χρόνο οι μαθητές του σχολείου μας.
Center for Collaboration and Exchange (cce): Ένα εργαλείο για την υποστήριξη κοινοτήτων δράσης Χ. Κυνηγός, Ε. Τρούκη, Ν. Γιαννούτσου, Μ. Φουντάνα, Τ. Αθανασίου.
Πρόγραμμα Kidspiration
Ορισμός της Αναπτυξιακής Δυσαριθμησίας
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΟΚΙΜΙΩΝ ΣΤΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Σχέδιο μαθήματος “Γιάννη μου το μαντήλι σου» (Παραδοσιακό Ηπείρου) Τσερπέ Γεωργία Μαρία Δρ. ιστ. Μουσικολόγος Σχ. Σύμβουλος μουσικών ΠΕ16 Κεντρικής.
project: οψεις της ψυχολογιας
Διαθεματική Ανάλυση και Παρουσίαση Ποιήματος
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΠΟ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν.Πέλλας.
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Μελοποίηση-Παρουσίαση Κοντακίου Αγίου Ρωμανού του μελωδού π. Θεόδωρος Τσαμπατζίδης-Κωνσταντίνος Κεντρωτής, ΠΕ16.01 ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.
ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Ι
Tα πρωτα βήματα Μετά τον Β΄ παγκόσμιο πόλεμο, κατά τα τέλη της δεκαετίας του 1940 το μπουζούκι έχει καθιερωθεί στη συνείδηση των κατώτερων οικονομικά.
ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Ι
Οι Μουσικές Δραστηριότητες
Οι Μουσικές Δραστηριότητες
Lesson 1a: Let’s Get Started JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Lesson 1a: Let’s Get Started JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
1η Επιστημονική - Επιμορφωτική Συνάντηση Εκπ/κων Μουσικής Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης 2015 θέμα: ''Διαχείριση εκπαιδευτικού υλικού- παρτιτούρας και εξαγωγή.
Γνωριμία με το βιβλίο της… Γ’ ΤΑΞΗΣ. Αυτή τη σχολική χρονιά θα γνωρίσετε σύγχρονα ρεύματα μουσικής δημιουργίας από τον ελληνικό και τον παγκόσμιο μουσικό.
Σεμινάριο με τη μορφή δειγματικής διδασκαλίας: '' Το μονοφωνικό τραγούδι στο σχολείο'' Για τους εκπ/κους μουσικής των νομών Έβρου και Ροδόπης στο Πρότυπο.
1η Επιστημονική- Παιδαγωγική Συνάντηση Εκπ/κων Α/θμιας & Β/θμιας εκπ/σης Θέμα: “Νέο σχολείο & Νέο Πρόγραμμα Σπουδών Μουσικής – Τρόποι υλοποίησής.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Δείκτες Επιτυχίας και Δείκτες Επάρκειας στο Γλωσσικό Μάθημα (Ελληνικά): Εισηγήσεις για Χρήση και Αξιοποίηση Σταυρούλα Κοντοβούρκη Λέκτορας, Διδακτική Γλωσσικού.
Day 45: I want a new computer JSIS E 111: Intensive Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΕ ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΠΑΞΩΝ. Ο σκοπός του θέματος είναι η συγγραφή στίχων και σύνθεση μελωδίας όπως και η κατασκευή μουσικών οργάνων μέσα από δημιουργική.
Τα μουσικά φθογγόσημα (τέταρτα-όγδοα-μισό) Τάξη: Γ’ Δημοτικού Ανδρέας Σκιαδάς.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
΄ Δ Δημοτικού «Eπεράσαμ’ Όμορφα» ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΝΕΟΦΥΤΟΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ-ΠΡΩΤΟΓΕΡΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΘΗΝΑ,ΜΑΡΤΙΟΣ 2012 ΚΛΑΣΙΚΗ ΚΙΘΑΡΑ.
Χρήση της χαρτογράφησης εννοιών για την μείωση των λαθών στο μάθημα της Τεχνολογίας ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ» ΑΘΗΝΑ, 1-2 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ,
I watch Do I watch? I don’t watch You watch Do you watch?
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
ΠερIληψη Α. Προετοιμασία
1 2 3 PRESENT CONTINUOUS 4.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Εγω,εσυ,αυτοσ, εμεις,εσεισ, αυτοι… ειμαστε ολοι και ολες διαφορετικοι
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ζάχος Δημήτριος, Ταφραλή Ελένη Ε΄ ΤΑΞΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 5: «Η εκκλησία του Χριστού μπαίνει στην ιστορία». Βασικό θέμα: «Η γενέθλια.
Μουσική αγωγή - Δυνατότητα για προσωπική έκφραση, και έκφραση συναισθηματικού κόσμου - Επαφή με μουσικές έννοιες και οικοδόμηση μουσικών γνώσεων (παλμός,
Άσκηση 1.
Ταξινομίες διδακτικών στόχων
Ειρήνη Πετράκη Δασκάλα – Πυρήνας ΤΠΕ Μάρτιος, 2011
Γραμματισμός και σχεδιασμός γλωσσικού μαθήματος: 1. Βασικές έννοιες
ΤΟ ΠΙΟ ΩΡΑΙΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ
Δημιουργία σεναρίου.
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
Το μέγεθος και η κλίμακα της νανοκλίμακας
We are the world Τραγούδι με μήνυμα για την ισότητα των παιδιών και όλων των ανθρώπων 13/12/2016 Παναγιώτης Γαλατσίδας.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Μουσική Δημιουργικότητα και Κινηματογράφος στο Δημοτικό Σχολείο Μαρίνα Λίτου 6ο Δημοτικό Σχολείο Αλεξάνδρειας Ημαθίας Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
Γυμνάσιο Αγίου Νεοφύτου Σχολική Χρονιά
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σχέδια μαθημάτων μουσικής Τσερπέ Γεωργία Μαρία Δρ. ιστ. μουσικολόγος

Διδασκαλία του τραγουδιού «As tears go by» (M. Jagger, K. Richards, A Διδασκαλία του τραγουδιού «As tears go by» (M. Jagger, K. Richards, A. L. Oldham) Σκοπός του μαθήματος Γνωριμία με τη σύγχρονη μουσική Στοιχεία υφής, μηνύματα (γνωστικοί, ψυχοκινητικοί, παιδαγωγικοί στόχοι) Διάκριση ποιοτικής και εμπορευματικής μουσικής (κριτική σκέψη)

1) Ακρόαση του τραγουδιού «As tears go by» (M. Jagger, K. Richards, A 1) Ακρόαση του τραγουδιού «As tears go by» (M. Jagger, K. Richards, A. L. Oldham) Εκτέλεση 1 Εκτέλεση 2

Διδασκαλία μουσικών στοιχείων του τραγουδιού (γνωστικοί στόχοι) Ρυθμός, οπλισμός, κλίμακα, χρονικές αξίες Εύρεση των φράσεων του τραγουδιού από τους μαθητές (διδασκαλία έννοιας «φράσης» {(4+4)+(2+2)+4} Σύγκριση με τα «μοτίβα» του Imagine) Κατανόηση του νοήματος του κειμένου και επισήμανση λέξεων και στίχων ιδιαίτερης σημασίας Συσχέτιση της μορφής των φράσεων με το νόημα του τραγουδιού

Ακρόαση για δεύτερη ή τρίτη φορά και εφαρμογή της μεθοδολογίας της ακρόασης από το δάσκαλο Παρατηρήσεις για τη συνοδεία του πιάνου και για σημεία με αλλαγές στο χρώμα της φωνής Συσχέτιση των σημείων με το νόημα του κειμένου

2) Εκτέλεση 3) Δημιουργία Ρυθμική συνοδεία από τους μαθητές με ταυτόχρονη απόδοση από το C.D. 3) Δημιουργία Εκτέλεση όσο είναι δυνατόν της παράλληλης μελωδίας σε συγκεκριμένα σημεία

Διδασκαλία επιπρόσθετων μουσικών στοιχείων Εύρεση της μορφής του τραγουδιού (έννοια της στροφικής μορφής) Σύγκριση της μορφής με τα όργανα που συνοδεύουν. Με ποια μέσα ο συνθέτης δημιουργεί κορύφωση της μορφής; Συσχέτιση μορφής και συνοδείας

Στροφική μορφή Συνοδεία It is the evening of the day; Α κιθάρα I sit and watch the children play. Smiling faces I can see, But not for me I sit and watch as tears go by. My riches can’t buy everything; Α +έγχ., //.μελ. I want to hear children sing. All I hear is the sound of rain falling on the ground. ----------------------- (μόνο ορχ., μελ.παραλλαγή) It is the evening of the day; Α +ισοκράτης Doin’ things used to do They think are new. I sit and watch as tears go by. μπους-φερμέ

Αξιολόγηση- Ερμηνεία (Κριτική σκέψη) Ανάθεση εργασιών για: 1) Νοηματική σχέση κειμένου και μουσικής 2) Ποια είναι η ψυχοσύνθεση του συνθέτη στιχουργού και πώς διαφαίνεται μέσα από την αντιπαράθεση που κάνει με τα παιδιά 3) Με ποιες λέξεις σκιαγραφείται η εικόνα του ποιήματος (rain, evening) και κατά πόσο συνδέεται αυτή με τη διάθεση του στιχουργού; Ποια μουσικά στοιχεία συνδέονται με τα παραπάνω;

4) Για ποιο λόγο αισθάνεται έτσι ο συνθέτης 5) Ποιες ιδέες και συναισθήματα δημιουργούνται από την ακρόαση του τραγουδιού 6) Σύνδεση νοημάτων του τραγουδιού με κοινωνικο-πολιτικό πλαίσιο της εποχής του 7) Στοιχεία για το συγκρότημα των “Rolling Stones”

Συζήτηση διαλεκτικής μορφής με τους μαθητές για το τι μουσική ακούν Συζήτηση διαλεκτικής μορφής με τους μαθητές για το τι μουσική ακούν Οι μαθητές περιγράφουν τη μουσική αυτή ως τα στοιχεία της, μελωδία, συνοδεία, μουσικά όργανα, ρυθμός, στίχοι-περιεχόμενο. Ποιο στοιχείο υπερισχύει Συσχέτιση με μηνύματα της εποχής και αντιλήψεις