ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΘΕΜΑ: «ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΚΤΥΩΣΗ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΙ»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Θέμα :Ηλεκτρονικός Εκφοβισμός
Advertisements

Σχολείο: λύκειο Α γ ιά σ ου Τάξη: β Θέμα: ηλεκτρονικός εκφοβισμός Ονοματεπώνυμα : Κ αρέτος Τ αξι ά ρχης Σχ. Έτος:
Πάμε για surfing με ασφάλεια;. Το διαδίκτυο είναι ένα σύνολο από εκατομμύρια υπολογιστές που βρίσκονται διασκορπισμένοι σε όλο τον πλανήτη και επικοινωνούν.
Θέμα: Υπολογιστής και Διαδίκτυο: Ευκαιρίες και Απειλές Υπότιτλος: Επικοινωνία μέσω Η/Υ Μάθημα: Ερευνητική Εργασία (Project) Ομάδα: “Clickers” Αποτελείται.
Το ΔιαδΙκτυο στη ζωΗ μαΣ
Διαταραχη εθισμου στο διαδικτυο και εφηβεια
FACEBOOK ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΕ ΤΑ
Διαγωνισμός Saferinternet ο Πανευρωπαϊκό βραβείο 1ο Πανελλήνιο Βραβείο ηλικιακή ομάδα Διαγωνισμός Saferinternet ο Πανευρωπαϊκό βραβείο.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α’ ΕΠΑ.Λ.
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ-Λ.Τ. ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
Ασφάλεια στο διαδίκτυο
Φόβοι, ανασφάλειες και ψυχολογικά προβλήματα εφηβικής ηλικίας
ΘΕΜΑ: ΕΦΗΒΟΙ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ
Μην παίρνεις τίποτα ως δεδομένο… …Σκέψου πιο…προσωπικά!!!
Σχολικός Εκφοβισμός Τι ακριβώς είναι ; Πώς αντιμετωπίζεται από το θύμα ; Πώς αντιμετωπίζεται από τον παρατηρητή ;
Cyberbullying και ασφαλής χρήση
Προσοχή! ασφάλεια στο διαδίκτυο, υπάρχουν πολλοί κίνδυνοι.
«ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ»
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία Το προφίλ και τα χαρακτηριστικά του, τα αίτια που τον ωθούν και οι συνέπειες των πράξεών του.
Ημέρα ασφαλούς διαδικτύου
Chat rooms και παρενόχληση ανηλίκων στο διαδίκτυο από αγνώστους
Διαδίκτυο … Ένας υπέροχος κόσμος;
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
Ηλεκτρονικός εκφοβισμός
safety.sch.gr Ασφάλεια στο Διαδίκτυο ΠΣΔ Κατανοώντας τις συνέπειες μίας θετικής ψηφιακής ταυτότητας “Παιδιά και ψηφιακή φήμη”
H ηλεκτρονική παρενόχληση (cyberbullying) είναι η επιθετική συμπεριφορά από πρόθεση με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων. Τέτοιου είδους συμπεριφορές μπορεί.
Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
Θέμα :Ηλεκτρονικός Εκφοβισμός Συμβουλές πρόληψης και αντιμετώπισης Παρουσίαση στα πλαίσια του μαθήματος «ερευνητική εργασία» Α τετραμήνου Τάξη : Β Ονοματεπώνυμο.
Τα Ενδιαφέροντα των Νέων Σχέση των νέων με το internet Ονοματεπώνυμο: Χριστοδούλου Δημήτριος Τάξη: Β΄4 Μάθημα: project Υπεύθυνος μαθήματος: Μάμαλης Σπύρος.
Η Γραμμή Βοηθείας ΥποΣΤΗΡΙΖΩ
Περιεχόμενα  Σκοπός  Ερωτήματα που μας αφορούν  Αιτιολόγηση  Quiz 1  Quiz 2  Ο εθισμός του Facebook  Βήματα που ακολουθήσαμε  Αποτελέσματα  Πηγές.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK
Ασφαλή χρήση διαδικτίου ΓεωργίακαιΈλενα. Δεν αποκαλύπτω ποτέ προσωπικές λεπτομέρειες στο διαδίκτυο Δεν αποκαλύπτω σε κανέναν, ούτε και στους καλύτερους.
Ημερίδες Ασφαλούς Πλοήγησης 04/11/2011 Ημερίδες Ασφαλούς Πλοήγησης 04/11/2011 Ημερίδες Ασφαλούς Πλοήγησης CYBER CRIME UNIT.
ΑΣΦΑΛΗΣ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
menu 1 Διαδικτυακή Βία Περιεχόμενα ΚΟΛΙΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΛΙΑΤΟΥ ΜΥΡΤΩ
Project Β' Λυκείου. Πολλοί έφηβοι στρέφονται στο διαδίκτυο, προκειμένου να αντιμετωπίσουν συναισθήματα άγχους, μοναξιάς, κατάθλιψης. Είναι ένας τρόπος.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων Πολιτισμού και Αθλητισμού Σταθείτε στο ύψος σας παρά … αδιάφορα στον κυβερνοεκφοβισμό Το φαινόμενο Cyberbullying.
Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων Πολιτισμού και Αθλητισμού Κατανοώντας τις συνέπειες μίας θετικής ψηφιακής ταυτότητας Έφηβοι και online φήμη.
Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων Κατανοώντας τις συνέπειες μίας θετικής ψηφιακής ταυτότητας Έφηβοι και διαδικτυακή φήμη #2.
ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ «Ασφάλεια στο διαδίκτυο». 6/Θ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΛΟΠΙΟΥ Ε ΚΑΙ ΣΤ ΤΑΞΕΙΣ « Ο εαυτός μου στο διαδίκτυο / Σερφάρω σε «ασφαλή νερά»-Πληροφορούμαι,
Ασφάλεια στο διαδίκτυο
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ-ΙΔΙΩΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ-ΙΔΙΩΤΙΚΟΤΗΤΑ
«Αυτοαντίληψη, επικοινωνία και συνεργατικότητα στο σχολικό περιβάλλον»
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
Μαθαίνω να χρησιμοποιώ με ασφάλεια το διαδίκτυο
Ασφαλής χρήση του διαδικτύου
ΑΣΦΑΛΗΣ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΘΕΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΦΗΜΗ
ΑΣΦΑΛΕΙΑ&ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ.
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Μέσα κοινωνικής δικτύωσης και εθισμός σε αυτά
Ασφάλεια στο διαδίκτυο
Κανόνες Ασφαλούς Χρήσης του Διαδικτύου
Γνωριμία με το Διαδίκτυο
29ο Δημοτικο Σχολειο Θεσσαλονικησ
Ασφάλεια στο διαδίκτυο!!!
Ασφάλεια στο ΔΙΑΔΥΚΤΙΟ
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Διαδίκτυο : κίνδυνοι και τρόποι αντιμετώπισης
Κανόνες Ασφαλούς Χρήσης του Διαδικτύου
Η ομάδα Αγωγής Υγείας του 39ου Γυμνασίου Αθηνών υλοποίησε ένα πρόγραμμα με θέμα “Διαδικτυακή Βία”. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε από 30 μαθητές σε δύο βασικά.
3ο Γυμνάσιο Νέας Φιλαδέλφειας
Η ασφάλεια του διαδικτύου
του διαδικτύου Η ασφάλεια ΛΕΟΝΤΕΙΟΣ ΣΧΟΛΗ ΑΘΗΝΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ:
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟΝ ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΟΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΘΕΜΑ: «ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΚΤΥΩΣΗ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΙ» ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΘΕΜΑ: «ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΚΤΥΩΣΗ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΙ» ΓΕΝΙΚΟ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ – ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΜΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: 2012-13 Τάξη: Γ΄ Λυκείου Υπεύθυνοι καθηγητές: Παπακώστα Παναγιώτα, κλ. ΠΕ02 Σόρκου Ευτυχία, κλ. ΠΕ19 Οικονόμου Αγγελική, κλ. ΠΕ02

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΘΕΜΑ: «ΑΣΦΑΛΗΣ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ» ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΘΕΜΑ: «ΑΣΦΑΛΗΣ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ» ΓΕΝΙΚΟ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ - ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΜΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: 2012-13 Τάξεις: Α΄, Β΄& Γ΄ γυμνασίου Υπεύθυνοι καθηγητές: Ζαχαράκης Ιωάννης, κλ. ΠΕ01 Καλαντζής Χρήστος, κλ. ΠΕ02 Σκαμαγκούλης Κων/νος, κλ. ΠΕ04.02

Τι είναι εφηβεία; Η εφηβεία είναι το πέρασμα από την παιδική στην ενήλικη ζωή. Το πέρασμα αυτό γίνεται μέσω κάποιων αλλαγών. Συνήθως οι αλλαγές αυτές δημιουργούν μια μεγάλη αναταραχή την οποία άλλοι έφηβοι εκφράζουν έντονα, ενώ άλλοι την αντιμετωπίζουν σιωπηλά.

Χαρακτηριστικά της εφηβείας Εκτίμηση της προσωπικότητάς μας μέσω των άλλων. Περισσότερη εμπιστοσύνη στους φίλους και στις παρέες παρά στην οικογένεια. Θυμός και έντονες συγκρούσεις με την οικογένεια. Αίσθημα μοναξιάς και ανασφάλειας Ανυπομονησία για ανεξαρτησία και αυτονομία

Αξίες Ο άνθρωπος είναι από τη φύση του κοινωνικό πλάσμα και έχει ανάγκη να συναναστρέφεται με άλλα άτομα. Έτσι, λοιπόν, η συνύπαρξη είναι το φυσικό μέσο για να μάθουμε και να θέσουμε σε εφαρμογή τις βασικές αξίες οι οποίες πρέπει να ορίζουν κοινωνική ζωή των ανθρώπων.

Κάποιες αξίες… Σεβασμός Υπομονή Υπευθυνότητα Σταθερότητα Διαλογική ικανότητα Εντιμότητα Αποδοχή Συλλογικότητα Αγάπη

Διαδίκτυο και εφηβεία Το διαδίκτυο ήρθε σαν ο «από μηχανής θεός» για πολλούς εφήβους, που δεν έχουν το θάρρος να εκφραστούν και να λειτουργήσουν μέσα από την ομάδα. Έτσι προτιμούν να προωθούν την ταυτότητά τους στο διαδίκτυο, είτε προβάλλοντας τον ιδανικό τους εαυτό είτε παριστάνοντας διάφορες προσωπικότητες. Με το να ‘μεταμφιέσει’ το άτομο και ο έφηβος τον εαυτό του μπορεί να προβάλλει ό,τι θέλει και να έχει ταυτόχρονα την ψευδαίσθηση της ασφάλειας.

Κοινωνικά Δίκτυα - Χαρακτηριστικά Ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης είναι μια ομάδα από καινούριους τύπους online μέσων, που μοιράζονται τα περισσότερα ή όλα τα παρακάτω χαρακτηριστικά: Συμμετοχή: ενθαρρύνουν την συμβολή Ειλικρίνεια: προστατευόμενα περιεχόμενα δοκιμάζονται Συνομιλία: αμφίδρομη επικοινωνία Κοινότητα: εύκολος και γρήγορος σχηματισμός Συνεκτικότητα: αξιοποιούν συνδέσεις με άλλες τοποθεσίες, πηγές και ανθρώπους

Θετικές και Αρνητικές συνέπειες Η επαφή με παλιούς φίλους και συμμαθητές Η αμεσότητα της επικοινωνίας Η γνωριμία με άτομα Η κοινωνικοποίηση εσωστρεφών εφήβων Η διασκέδαση Εύκολη πρόσβαση στη γνώση Η κατάργηση της ιδιωτικής ζωής Η επίδραση στην υγεία Οι τάσεις ναρκισσισμού, τα σημάδια ψυχολογικών διαταραχών, μανίας και οι επιθετικές τάσεις. Η απόσπαση της προσοχής Ο εθισμός Έκθεση σε ακατάλληλο και προσβλητικό περιεχόμενο Επαφή με επικίνδυνους αγνώστους Αντικοινωνικότητα Παρενόχληση – Εκφοβισμός (Bullying)

Κανόνες συμπεριφοράς στο Διαδίκτυο Δεν αποκαλύπτω ποτέ προσωπικά δεδομένα Ενημερώνω άμεσα τους γονείς ή τους δασκάλους μου αν δω ή αν λάβω κάτι από το Διαδίκτυο που με ενοχλεί ή με απειλεί. Δεν συναντώ κανέναν που γνώρισα στο Διαδίκτυο χωρίς την άδεια των γονιών μου Ποτέ δεν στέλνω φωτογραφίες του εαυτού μου ή άλλων μελών της οικογένειας σε άλλους μέσω Διαδικτύου ή με την τακτική αλληλογραφία, χωρίς την άδεια των γονιών μου. Δεν αποκαλύπτω τους κωδικούς μου πρόσβασης στο Διαδίκτυο, παρά μόνο στους γονείς μου. Δεν κάνω τίποτα που μπορεί να προσβάλει ή να εξοργίσει άλλους ή είναι παράνομο Δεν κάνω λήψη, δεν αντιγράφω και δεν κάνω εγκατάσταση από κάποιο δίσκο ή από το Διαδίκτυο χωρίς να πάρω άδεια. Προσέχω τους ιούς Προσέχω πολύ τα «δώρα» που θέλει κάποιος να μου κάνει στο Διαδίκτυο, γιατί μπορεί να είναι κάποιο κόλπο.

Που μπορούμε να ζητήσουμε βοήθεια; Το δίκτυο γραμμών βοήθειας INHOPE, επικεντρώνεται στον εντοπισμό παράνομου περιεχομένου στο Διαδίκτυο. Σε πολλές χώρες το ρατσιστικό και ξενοφοβικό υλικό θεωρείται παράνομο και κατά συνέπεια καταγγέλλεται σε αυτές τις γραμμές. Στην Ελλάδα η ανοιχτή γράμμή επικοινωνίας για καταγγελίες είναι η Safeline. Μερικές ηλεκτρονικές διευθύνσεις υπάρχουν παρακάτω. report@safeline.gr help@saferinternet.gr ccu@cybercrimeunit.gov.gr

Συμπεράσματα Καταλήγουμε λοιπόν ότι το Διαδίκτυο και η Κοινωνική Δικτύωση προσφέρουν σημαντικές ευκολίες στην καθημερινή ζωή των εφήβων. Σημαντικό όμως είναι να χρησιμοποιούνται ακολουθώντας κάποιους κανόνες και υιοθετώντας ο καθένας μας αξίες και χαρακτηριστικά τέτοια, ώστε να αποφεύγονται οι πολύ δυσάρεστες συνέπειες τόσο στη ζωή μας όσο και στις ζωές των άλλων.

Βιβλιογραφία Από το site του Ασφαλούς Διαδικτύου (www.saferinternet.gr) Υλικό από την Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων Δ/θμιας Εκπ/σης Ν. Φθ/δας κα Παπαγιαννοπούλου Πολυξένη Υλικό από το site http://didefth.gr/gray Υλικό από τη Γραμμή «Υποστηρίζω» και το τηλ. 800 11 800 15 της Μονάδας Εφηβικής Υγείας της Β΄ Παιδιατρικής Κλινικής του Νοσοκομείου Παίδων Π. & Α. Κυριακού του ΕΚΠΑ.

Βιβλιογραφία

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ Βιβλιογραφία ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ http://www.ec-patr.gr/ http://www.ecclesia.gr/ http://www.imfth.gr/ http://www.pigizois.gr/ http://www.agiooros.net/links/mountathos.html http://www.amen.gr/ http://www.romfea.gr/ http://www.imchalkidos.gr/default.asp http://www.panagia-amarousiou.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=154&Itemid=90 http://www.imtl.gr/ http://www.tv4e.gr/ http://www.ecclesia.gr/greek/ecclesiaradio/index.asp http://www.pe912fm.com/