ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΙΣΜΟΣ Ορισμός: O αναλφαβητισμός ορίζεται ως η ανικανότητα γραφής και ανάγνωσης ενός απλού κειμένου σε μία έστω γλώσσα.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Παιδιού
Advertisements

Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Λαφαζάνη Τέτα Μακρή Παναγιώτα ΘΕΜΑ: ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ.
ΓΛΩΣΣΑ Ορισμός Χαρακτηριστικά Παράγοντες γλωσσικής ποικιλίας
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΙΟΓΟΝΩΝ ΟΥΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ AIDS ΔΗ.ΜΟ.Π. «ΝΙΚΟΣ ΜΩΡΟΣ» «Η Πρόληψη Τόπος Συνάντησης και Συναπάντησης για τη Συνερασία,
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Ανοικτή εξ απόστασεως μάθηση και Διαδίκτυο
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΗ Ορισμός: Σταθερές αντιλήψεις που υιοθετούμε άκριτα, ασυναίσθητα σχετικά με χαρακτηριστικά ορισμένων ομάδων.
Τα κοινωνικά αίτια του φαινόμενου της ενδοσχολικής βίας Γυμνάσιο Νεάπολης Κινηματογράφος Δρήρος Παρασκευή, 22 Ιουνίου 2012.
ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΑΛΟΓΕΡΑΚΗΣ.
Ο Ρόλος των ΣΔΕ στην Εκπαίδευση Ενηλίκων
European Commission. 1975: πρώτη δράση της κοινότητας: κινητικότητα φοιτητών Σεπτέμβριος 1980: Δίκτυο Ευρυδίκη Κεντρική Μονάδα & 9 Εθνικές Μονάδες Ανταλλαγή.
Κριτική παιδαγωγική & δημιουργία σχολικού κήπου
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ «ΦΥΛΟ ΚΑΙ ΝΕΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
Δρ Ι.Π.Αμπελάς Ορισμός, αίτια, συνέπειες, τρόποι αντιμετώπισης
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΒ΄. Στόχος Η πρόοδος της κοινωνίας Η ανάπτυξη της προσωπικότητας του κάθε πολίτη.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΡΑΦΑΕΛΛΑ Β’
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
TEXNH Γιάννης Παπαδόπουλος – Ζωή Ζαφειροπούλου Φιλόλογοι.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ & ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΄Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
“Τι είναι τα Ανθρώπινα Δικαιώματα”
Ορισμός Μορφές Σημασία Αίτια κρίσης Προγονοπληξία Προοδοπληξία Στάση απέναντι στην παράδοση.
«ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ: ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ»
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Μεσσιανισμός Η πίστη στο μελλοντικό ερχομό ενός Μεσσία, γενικότερα ενός σωτήρα στο πολιτικό / εθνικό επίπεδο, δηλ. σ’ ένα πρόσωπο με εξαιρετικές ικανότητες,
ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΕΠΘ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΧΑΣΜΑΤΟΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΘΩΜΑΣ ΣΦΗΚΟΠΟΥΛΟΣ.
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ Η κοινωνία προσπαθεί να καλλιεργήσει τη φιλαναγνωσία παιδιών και ενηλίκων με διάφορους τρόπους.
O/Η «ΘΕΤΟΣ/Η ΓΟΝΕΑΣ». Πρόκειται για γονέα ελληνικής καταγωγής που «υιοθετεί» έναν/μια μετανάστη/ιδα γονέα και συνεργάζεται μαζί του/της, με στόχο την.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ. ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Πρόλογος Παρά την ανάπτυξη της επιστήμης, παρά τη διάδοση της γνώσης και τη ορθολογική οργάνωση των λαών. Παρά τις διακηρύξεις.
Άτομα με ειδικές ανάγκες, άτομα με ψυχικές διαταραχές. Άτομα εξαρτημένα από ουσίες, αλκοολικοί. Άτομα που βιώνουν την φτώχεια, άστεγοι. Μετανάστες,
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
Δίγλωσση εκπαίδευση και σχολική αποτυχία.. Σχολική Αποτυχία Συχνά η ευθύνη της σχολικής αποτυχίας, επιρρίπτεται στη διγλωσσία. Δεν ισχύει παρά μόνο για.
Οι σκοποί της Αγωγής. Αγωγή α) Σύνολο από σκόπιμες, προγραμματισμένες και μεθοδευμένες ενέργειες και επιδράσεις (β) Διαδικασίες και επιδράσεις του ευρύτερου.
Τα παιδιά που αντιμετωπίζουν δυσκολίες κατά τη μάθηση έχουν-πέραν των κοινών-και ορισμένες ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΝ ΟΙ ΣΗΜΕΡΙΝΟΙ ΝΕΟΙ
Ρατσισμός u Φυλετικός u Κοινωνικός u Αίτια u Συνέπειες u Λύσεις.
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
Σχολική επίδοση και μειονότητες
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΙΣΜΟΣ.
ΑΤΟΜΑ ΕΥΡΙΣΚΟΜΕΝΑ ΣΕ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΦΤΩΧΕΙΑΣ
Ρατσισμός Πολυπολιτισμικότητα και Ελληνικό Σχολείο:
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Στερεότυπα.
Δρ. Νικόλαος Τσιγγίλης Σχολικός Σύμβουλος Δ/θμιας Εκπ/σης Πέλλας
ΟΜΑΔΑ1 - ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΜΑΡΙΑ ΣΟΥΡΤΖΙΝΟΥ ΤΖΕΝΗ ΣΤΑΜΟ ΕΛΕΝΗ ΦΩΤΙΑΔΗ
της έννοιας ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ μια διαγραμματική παρουσίαση
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Ο όρος ρατσισμός στην κυριολεκτικά σημαίνει το μίσος ή τον φόβο για άτομα που ανήκουν σε φυλές διαφορετικές από τη δική μας, καθώς και την εχθρική.
ΔΑΣΚΑΛΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΑΝΕΤΑ ΦΙΛΙΠΠΙΔΟΥ
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ-ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ Α.ΓΟΥΛΟΣΠΥΡΟΥ.
UNICEF Η UNICEF αναγνωρίζει πως οι έγκαιρες παρεμβάσεις είναι οι πιο αποτελεσματικές και συνεργάζεται στενά με τα Υπουργεία Παιδείας των αναπτυσσόμενων.
Η «ΔΙΑ ΒΙΟΥ» ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ Η «ΔΙΑ ΒΙΟΥ» ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η ιστορία του γλωσσικού γραμματισμού.
Υπόθεμα: Λεκτική επικοινωνία
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
Εκπαίδευση και μειονότητες
Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση
Προσβασιμότητα για ΑμεΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΙΣΜΟΣ Ορισμός: O αναλφαβητισμός ορίζεται ως η ανικανότητα γραφής και ανάγνωσης ενός απλού κειμένου σε μία έστω γλώσσα.

Είδη αναλφαβητισμού Οργανικός αναλφαβητισμός Λειτουργικός αναλφαβητισμός Τεχνολογικός αναλφαβητισμός

ΟΡΓΑΝΙΚΟΣ ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΙΣΜΟΣ: Η πλήρης στέρηση στοιχειωδών γνώσεων γραφής, ανάγνωσης, βασικών αριθμητικών πράξεων και κατανόησης απλών μορφών προφορικού λόγου σε θέματα της καθημερινής ζωής.

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΣ ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΙΣΜΟΣ: Η απώλεια ικανότητας ενός ατόμου, που έχει παρακολουθήσει την υποχρεωτική εκπαίδευση, να κατανοεί με επάρκεια τον προφορικό και γραπτό λόγο, να διατυπώνει με σαφήνεια τη σκέψη του, να κάνει αφαιρετικούς συνειρμούς, να αναπτύσσει κριτική σκέψη, να εκμεταλλεύεται ευκαιρίες για βελτίωση των γνωστικών του δεξιοτήτων.

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΣ ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΙΣΜΟΣ: H ανικανότητα των ανθρώπων, ιδίως των ενηλίκων, να χειριστούν ή να διαθέσουν πόρους για να προμηθευτούν ηλεκτρονικές, ψηφιακές ή ηλεκτρικές συσκευές βελτιώνοντας έτσι τις προσωπικές και επαγγελματικές τους δεξιότητες.

ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΙΣΜΟΣ ΑΤΟΜΩΝ ΕΥΑΛΩΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΟΜΑΔΩΝ : συνδέεται με τις δυσκολίες επικοινωνίας που δεν οφείλονται στις οριακές γνωστικές τους δεξιότητες, αλλά σε αδυναμία του εκπαιδευτικού και αξιακού μας συστήματος να διακρίνει, να αποδεχτεί και να διαχειριστεί την ετερότητα. Σε αυτή την κατηγορία εντάσσονται τα άτομα με ειδικές ανάγκες (ΑΜΕΑ), παιδιά των τσιγγάνων ή μειονοτικών ομάδων που δεν έχουν εύκολη πρόσβαση στη γνώση, οικονομικοί μετανάστες που αδυνατούν να χειριστούν την Ελληνική γλώσσα.

ΑΙΤΙΕΣ ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΙΣΜΟΥ Βιοποριστικές ανάγκες Πόλεμοι (κυρίως οι μεγάλης διάρκειας), Κοινωνικές ανισότητες/αναστατώσεις( κοινωνικές ομάδες που βρίσκονται σε μειονεκτική θέση π.χ. παιδιά μεταναστών) Προβλήματα : πείνα, φτώχεια.. Ανισότητες ανάμεσα στα δύο φύλα

Δυσλειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος (αναχρονιστικός χαρακτήρας εκπαίδευσης , αποσπασματικές γνώσεις, χρησιμοθηρική αντίληψη για τη γνώση, ελλιπής κρατική μέριμνα για την εκπαίδευση) Έλλειψη ενημέρωσης (ως προς συνέπειες αναλφαβητισμού) Επικράτηση αυταρχικών και ολοκληρωτικών καθεστώτων που επιδιώκουν να παραμένει χαμηλό το μορφωτικό επίπεδο των ανθρώπων , ώστε να χειραγωγούνται εύκολα.

Κακή νοοτροπία, προκαταλήψεις: γράμματα=αλλοτρίωση, ιδίως για τις γυναίκες...( εσφαλμένη αντίληψη ορισμένων γονέων για την αξία της παιδείας) Αδιαφορία πολιτείας( σχολεία δεν πληρούν προϋποθέσεις, δεν υπάρχουν σχολεία για παιδιά με ειδικές ανάγκες, κλείνουν σχολεία της επαρχίας)

ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΙΣΜΟΥ Δυσκολία εύρεσης εργασίας Πνευματική και υλική δουλεία Περιορισμένη αντίληψη Στενότητα σκέψης-Ανικανότητα αναλυτικής σκέψης Αδυναμία κοινωνικοποίησης-Πολιτικοποίησης Συνεχής ενίσχυση προκαταλήψεων-προλήψεων- φόβων και δεισιδαιμονιών Περιθωριοποίηση Μαζικοποίηση-Φανατισμός-Μισαλλοδοξία

ΕΥΡΥΤΕΡΕΣ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΙΣΜΟΥ Αναπαραγωγή-Υπόθαλψη κοινωνικών ανισοτήτων Τροφοδότηση κοινωνικών εκδηλώσεων ρατσισμού Καταπάτηση κοινωνικών δικαιωμάτων Υπονόμευση δημοκρατικών διαδικασιών Καταπάτηση ανθρωπίνων δικαιωμάτων Δημιουργία ομάδων άβουλων (χειροκροτητών) Διεθνής απομόνωση Υπονόμευση του μέλλοντος της χώρας Ύφεση στην παραγωγικότητα Εμπόδιο στην οικονομική, πολιτισμική ανάπτυξη των λαών

ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΤΟΥ ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΙΣΜΟΥ Το φαινόμενο του αναλφαβητισμού εξαπλώνεται ραγδαία στις κοινωνίες του ανατολικού αλλά και του δυτικού κόσμου και η αντιμετώπιση του κρίνεται απαραίτητη. Αρχικά η συνειδητοποίηση της σοβαρότητας του προβλήματος και η ευρεία κινητοποίηση αποτελούν τις βάσεις για την εξάλειψη του φαινομένου.

η άμβλυνση της κοινωνικής προκατάληψης και η απόρριψη ρατσιστικών αντιλήψεων Η κατοχύρωση της δωρεάν υποχρεωτικής εκπαίδευσης για όλους τους πολίτες ανεξάρτητα φυλής , θρησκεύματος, κοινωνικής ή οικονομικής κατάστασης. ο εκσυγχρονισμός των διδακτικών μεθόδων η εφαρμογή ειδικών προγραμμάτων για ενήλικες αναλφάβητους είτε για άτομα με μαθησιακές δυσκολίες( σχολεία δεύτερης ευκαιρίας) ο συνδυασμός ενίσχυσης των ακριτικών περιοχών η γενικότερη υποστήριξη των μαθητών που προέρχονται από ασθενή κοινωνικά στρώματα

Η οικογένεια οφείλει να παρέχει κίνητρα στο παιδί, ώστε να αγαπήσει τη γνώση Τα Μ.Μ.Ε. οφείλουν να προβάλλουν την αξία της γνώσης μέσα από πρότυπα πνευματικών ανθρώπων.

Τέλος, η ευαισθητοποίηση κρατικών φορέων και η ουσιαστική δράση διεθνών οργανισμών είναι απαραίτητες για την καταπολέμηση του αναλφαβητισμού.

Βάλε στόχους και μην αφήσεις κανένα να στους σημαδέψει... Η γνώση της άγνοιας είναι η αρχή της σοφίας!!!