ΟΙ ΧΑΡΙΣΜΑΤΙΚΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Στη διδακτική διαδικασία ο διδάσκων θέτει στόχους, στη συνέχεια μεριμνά για την επίτευξή τους και τέλος αξιολογεί το έργο του, το υλικό.
Advertisements

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
‘‘Towards Achieving Self Regulated Learning
34ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
1 Η σύνδεση των γλωσσών με χώρες και πολιτισμούς και οι συνέπειές της στις στάσεις και τα κίνητρα για εκμάθηση: συμπεράσματα μιας έρευνας σε μαθητές 5.
ΚΡΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ Σεμινάρια Φεβρουαρίου 2009 Μ. Τορτούρης
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
«ΠΙΡΠΙΡΟΥΝΑ» Πειραματισμός για τη διδασκαλία της παραδοσιακής μουσικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Δέσποινα Μπογδάνη – Σουγιούλ Ιούνιος 2002.
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Καλλιβρετάκη Αργυρώ Καθηγήτρια Πληροφορικής Π.Ε. 19
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΓΝΩΣΕΩΝ, ΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ Σπύρος Κίντζιος.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
Εφαρμογή της καθοδηγούμενης διερευνητικής μεθόδου: πλεονεκτήματα, δυσκολίες και τρόποι αντιμετώπισης Σαλούστρου Πόπη ΓΕΛ Γαζίου.
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Dr. ΜΗΤΣΙΟΥ ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ- ΝΕΥΡΟΨΥΧΟΛΟΓΟΣ.
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:RECENT DEVELOPMENTS IN FORMAL SETTINGS.(ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΑ ΕΠΙΣΗΜΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ. ) ΌΝΟΜΑ ΦΟΙΤΗΤΡ.:ΔΟΜΑΛΗ ΕΙΡΗΝΗ.
Όψεις της Πραγματικότητας Ερευνητική Εργασία Α΄ τάξης Γενικό Λύκειο Σπήλιου Μελέτη Περίπτωσης με αποτελεσματικές πρακτικές.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Ιστοεξερευνήσεις (Webquests) Ζαρταλούδη Σμαρώ Μαζαράκου Μάντυ.
Δημιουργικότητα & Μαθηματικά
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Συναισθηματική Νοημοσύνη: Ορισμός, δομή, μοντέλα, μέσα αξιολόγησης
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Tα χαρισματικά και ταλαντούχα παιδιά
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
«Η ανάπτυξη της τριαρχικής νοημοσύνης»
Τι σημαίνει χαρισματικό παιδί
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
Ενότητα 2_2 Η αρχή των επιδόσεων στην κοινωνία και στο σχολείο
Παναγιώτης Σαραντόπουλος Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΛΟΥΡΙΩΤΙΣΣΑΣ
ΧΑΡΙΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Επιμέλεια: Γρηγοριάδου Σοφία Ζέκιος Γεώργιος
Εκπαιδευτική Διαδικασία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο
Επιμόρφωση Πληροφορικών Βαγγέλης Κανίδης
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Διεθνείς έρευνες (PISA) και κυπριακό εκπαιδευτικό σύστηµα: δεδοµένα και προβληµατισµοί Δρ Αθ. Μιχαηλίδου Διευθύντρια Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Ατομικός Φάκελος Υλικού / Φάκελος Εργασιών Εκπαιδευτικού και Μαθητή
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΟΙ ΧΑΡΙΣΜΑΤΙΚΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΣΙΑΡΔΗΣ

ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ Ορισμοί Χαρακτηριστικά γνωρίσματα των χαρισματικών μαθητών Τρόποι διαπίστωσης των χαρισματικών μαθητών Επιλογές για το χειρισμό τους Οι χαρισματικοί στην τάξη μεικτής ικανότητας Προτάσεις για αξιοποίηση

Ορισμός Gardner (1993): Χαρισματικό είναι το άτομο που μπορεί να αναπτύξει υψηλή ικανότητα σε όποιον τομέα απαιτείται ευφυία. Renzulli (Ford, 1996): Το χάρισμα είναι ο συνδυασμός της υψηλής ευφυίας, της δημιουργικότητας και της διάθεσης για εργασία.

Milgram (1991): Το χάρισμα είναι συνισταμένη του τύπου σκέψης (Γενική διανοητική ικανότητα – Ειδική διανοητική ικανότητα – Γενική δημιουργική σκέψη – Ειδική δημιουργική σκέψη) του βαθμού στον οποίο συναντώνται τα παραπάνω και του περιβάλλοντος. Maker (Parke, 1992): Οι χαρισματικοί διαφέρουν ως προς το ρυθμό με τον οποίο μαθαίνουν, το βάθος της κατανόησης και τα ενδιαφέροντά τους.

Άρα: Γενικότερα, χαρισματικός μπορεί να ονομαστεί ο μαθητής που παρουσιάζει Υψηλό βαθμό μαθησιακής ετοιμότητας – Ιδιαίτερες ικανότητες στην απόκτηση της γνώσης Βαθιά εσωτερικά κίνητρα Υψηλές προσδοκίες Αυτονομία στην κατάκτηση της γνώσης Κι αυτά σε συγκεκριμένο περιβάλλον.

Χαρακτηριστικά των χαρισματικών μαθητών Ικανότητα για ευκολότερη κατάκτηση νοημάτων Χρησιμοποίηση ανώτερων δεξιοτήτων σκέψης: Ανάλυση – Σύνθεση - Αξιολόγηση Ικανότητα για σύνδεση με τις προηγούμενες γνώσεις Ευκολία στη διατύπωση συμπερασμάτων Αναζητήσεις που ταιριάζουν σε παιδιά μεγαλύτερης ηλικίας

Καλή μνήμη Μπορούν να εργάζονται μόνοι τους με μεγαλύτερη ευκολία από ότι οι συνομήλικοί τους Υψηλό επίπεδο μεταγνωστικών δεξιοτήτων: έλεγχος της σκέψης και των γνώσεων κριτική ικανότητα Ικανότητα αναπαράστασης και κατηγοριοποίησης προβλημάτων Ευελιξία στην εύρεση εναλλακτικών λύσεων Προτίμηση σε πολύπλοκες μεθόδους επίλυσης προβλημάτων Αποκλίνων τρόπος σκέψης - Φαντασία

Αλλά και... Εύκολη διαταραχή της προσοχής Ανία και ανησυχία Αποστροφή προς τις τακτικές που στοχεύουν στην επανάληψη και την απομνημόνευση Άρνηση για εργασία όταν αυτή δεν εμπίπτει στα ενδιαφέροντά του Τελειομανία Αρχηγικές τάσεις στη συνεργασία του στην ομάδα

Τρόποι διαπίστωσης των χαρισματικών μαθητών Το IQ test δεν είναι επαρκής τρόπος μέτρησης του χαρίσματος. Αναφέρεται κυρίως στη λογικο-μαθηματική ευφυία. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί και το τεστ δημιουργικότητας Torrance, το οποίο επίσης δεν επιβεβαιώνει την ύπαρξη του χαρίσματος. Οι μετρήσεις γίνονται με βάση την ευχέρεια, την ευελιξία, την πρωτοτυπία και την πολύπλοκη επεξεργασία

Μπορούν να χρησιμοποιηθούν τεστ γνώσεων ανώτερου επιπέδου Ο φάκελος επιτευγμάτων που θα παρέχει ένα ιστορικό που αφορά ενδιαφέροντα και επιδόσεις σε όλους τους τομείς Εθνικοί ή διεθνείς διαγωνισμοί

Επιλογές στο χειρισμό των χαρισματικών παιδιών. Εμπλουτισμός του προγράμματος σπουδών – “Pull out” programs/”resource rooms” programs: Γίνεται προσπάθεια για κατάκτηση μεταγνωστικών δεξιοτήτων μέσα από τη διαθεματικότητα, η αναζήτηση νέων γνώσεων σε βάθος και πλάτος, η αναζήτηση πολύπλοκων τρόπων σκέψης και λύσης προβλημάτων, η μαθησιακή διαδικασία υποκινείται από τα ενδιαφέροντα των μαθητών.

Θετικά: Η διάδραση των μαθητών με άλλους των ίδιων ικανοτήτων Αποφεύγεται το ψυχολογικό φορτίο που τους προσδίδει η ιδιαιτερότητά τους Η διδασκαλία των αντικειμένων είναι βαθύτερη Το περιβάλλον είναι προκλητικό Οι ίδιοι μαθητές επιστρέφοντας στις κανονικές τους τάξεις μπορούν να προσφέρουν στην αναβάθμιση του επιπέδου της

Αρνητικά: Αυξημένο άγχος και ψυχολογική πίεση Μείωση της ακαδημαϊκής τους αυτο-εικόνας (The-big-fish-little-pond effect) Τάσεις για διάκριση ανάμεσα στους μαθητές Αρνητική επιρροή στους μη χαρισματικούς Δυσκολία στην εφαρμογή, λόγω κατανομής του μαθητικού πληθυσμού και εύρεσης πόρων.

Επιτάχυνση του κύκλου σπουδών: Οι μαθητές μπορούν να εισαχθούν πρόωρα στο σχολείο, να υπερπηδήσουν μια τάξη ή να εισαχθούν στην ανώτερη εκπαίδευση. Η επιτάχυνση μπορεί να είναι και επιλεκτική, όταν αναφέρεται σε συγκεκριμένα μαθήματα, ή προσαρμοσμένη, όταν ένα παιδί μπορεί στην κανονική του τάξη να κάνει δουλειά ανωτέρου επιπέδου.

Θετικά: Ανταποκρίνεται στην ανάγκη για αναζήτηση ενδιαφερόντων που αρμόζουν σε παιδιά μεγαλύτερης ηλικίας Αυξάνει το ενδιαφέρον και την παρώθησή των μαθητών, αποφεύγεται η ανία που μπορεί να προκληθεί στην κανονική τάξη

Αρνητικά: Μπορεί να υπάρξει πρόβλημα γνωστικών κενών Μείωση της ακαδημαϊκής τους αυτο-εικόνας (big-fish-little-pond effect) Τονίζει τις διαφορές ανάμεσα στους μαθητές

Οι χαρισματικοί μαθητές στην τάξη μεικτής ικανότητας Η διδασκαλία πρέπει να στοχεύει στην αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων των χαρισματικών μαθητών, κάνοντάς τους παράλληλα να νιώθουν μέλος της ομάδας.

Η διαφοροποίηση σε τάξεις μεικτής ικανότητας προς όφελος των χαρισματικών μαθητών: Δημιουργώντας κέντρα μάθησης με εργασία προχωρημένου επιπέδου Διαβαθμίζοντας τις δραστηριότητες Ενθαρρύνοντας τους μαθητές να καθορίσουν τα κριτήρια ποιότητας Διαφοροποιώντας ως προς το προϊόν Ενθαρρύνοντας την αυτονομία στη μελέτη Προ-αξιολογώντας τους μαθητές και απαλλάσσοντάς τους από στοιχεία που ήδη γνωρίζουν

Διαφοροποιώντας το επίπεδο της εργασίας για το σπίτι Ενθαρρύνοντας την επιλογή στα θέματα για διερεύνηση Δημιουργώντας ποικιλία και ευελιξία στις ομάδες, δίνοντας την ευκαιρία για εργασία μαζί με άλλους (προχωρημένους ή μη) και για ατομική εργασία

Κάνοντας ανοιχτές ερωτήσεις που στοχεύουν στη νέα αναζήτηση Θέτοντας τα θέματα ως προβλήματα προς λύση, ενισχύοντας την πολυπλοκότητα στην εξεύρεση της λύσης και την αποκλίνουσα σκέψη

Προτάσεις για αξιοποίηση των χαρισματικών μαθητών Αξιοποίηση από ανώτερες βαθμίδες εκπαίδευσης ή εξειδικευμένους τομείς (εντός ή εκτός σχολείου). Άνοιγμα των παιδιών στην κοινωνία –αγορά εργασίας. Συμμετοχή σε δια-σχολικές ομάδες κοινών ενδιαφερόντων. Χρήση της τεχνολογίας με τη μορφή του distance learning