ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Εισαγωγή στην έννοια του Αλγόριθμου και τον Προγραμματισμό 1.1 Τι είναι ‘πρόβλημα’ 1.2 Τι είναι ‘Αλγόριθμος’

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βασικές έννοιες αλγορίθμων
Advertisements

Τι είναι ο προγραμματισμός
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
Πληροφορικη Γ’ Γυμνασιου
Επιμέλεια: Τίκβα Χριστίνα
3ο Γυμνάσιο Καστοριάς Πληροφορική Γ’ Γυμνασίου Ντινολάζος Χρήστος
ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα
• ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ • ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ • ΣΤΟΧΟΙ • ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ • ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ - ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ.
Εισαγωγή στους Αλγορίθμους
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ.
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Επιμέλεια: Τίκβα Χριστίνα
Ασκήσεις Συνδυαστικής
Πάντα ακούμε τους «κανόνες» των γυναικών
Ενότητα 1: Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑ ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ ΒΑΣΙΚΟΙ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ ΠΙΝΑΚΩΝ
Η πιο έξυπνη χελώνα στον κόσμο
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΜΑΡΤΙΟΣ 2012 Π. Σοφράς.
Μερικά ακόμη παραδείγματα
Υλικά.
Κεφάλαιο 2. Τι είναι αλγόριθμος  Η λέξη αλγόριθμος προέρχεται από μελέτη του Πέρση μαθηματικού Abu Ja’far Mohammed ibn al Khowarizmi  Στα λατινικά ξεκινούσε.
Δεδομένα, Πληροφορίες και Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές
Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ» Β΄ τάξης Γενικού Λυκείου
Κεφ.1 Εισαγωγη στην εννοια του Αλγοριθμου και στον Προγραμματισμο
Το πρώτο κεφάλαιο αναφέρεται στον Ρόμπι, το πρώτο ρομπότ το οποίο πουλήθηκε σε μια οικογένεια σαν κουβερνάτα της κόρης τους. Το κορίτσι αγαπά πολύ το ρομπότ.
Κάνε τη ζωή σου comic «Μια μέρα στο σχολείο»
Αλγόριθμοι 2.1.1,
1.5 Γλώσσες Προγραμματισμού
1. 2 Τι είναι αλγόριθμος; 1. 3 Ιδιότητες ενός αλγορίθμου 1
ΦΙΛΙΑ Σε μια αληθινή φιλία, βρίσκομαι μαζί με τον άλλο άνθρωπο για να μοιραστούμε την ίδια τη ζωή, τις χαρές και τις λύπες της. Ο αληθινός φίλος είναι.
Προγραμματισμός Εισαγωγή στην έννοια του αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό.
Βασικες Εννοιες Φυσικης _2
Δομές Δεδομένων 1 Θέματα Απόδοσης. Δομές Δεδομένων 2 Οργανώνοντας τα Δεδομένα  Η επιλογή της δομής δεδομένων και του αλγορίθμου επηρεάζουν το χρόνο εκτέλεσης.
Κεφάλαιο 1ο Ανάλυση προβλήματος.
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
Ένα Παιχνίδι Ρόλων στο Δημοτικό για τη Διδασκαλία των Διαδικασιών σε Logo Θωμάς Σκυλογιάννης Καθηγητής Πληροφορικής.
3 η διδασκαλία. Παραγοντοποίση- Χρήση ταυτοτήτων- Επίλυση εξισώσεων Τάξη: Γ’ Γυμνασίου Αριθμός Μαθητών: 28.
ΚΡΙΣΙΜΟ ΣΥΜΒΑΝ ΖΑΝΝΕΙΟΣ ΣΧΟΛΗ Γ ΄ΛΥΚΕΙΟΥ ( ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ) ΠΛΥΤΑ ΕΛΕΝΗ 08/03/2013.
ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΗΝ Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΤΑΞΗ κ. ΝΑΚΗ ΧΡΗΣΤΟΥ.
Πανεπιστήμια Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική ηλικία Μάθημα: Δραστηριότητες από τον κόσμο.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1. ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1.1 ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ 1.
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
1.1 Η έννοια του προβλήματος
1.3 Ιδιότητες ενός Αλγορίθμου
Β’ γυμνασίου(Γεωμετρία)
Κεφάλαιο 1ο: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Επιλέγοντας… Αν θέλουμε να γράψουμε έναν αλγόριθμο που να τον εκτελεί ένα μικρό παιδί, ώστε να διασχίσει με ασφάλεια το δρόμο, πρέπει να συμπεριλάβουμε.
Κεφάλαιο 1 Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και τον Προγραμματισμό.
Θέματα Θεωρητικής επιστήμης των Υπολογιστών
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Ανάλυση προβλήματος.
Η έννοια του προβλήματος
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ.
Στοιχεία Δομημένου Προγραμματισμού
Επιμέλεια: Τίκβα Χριστίνα
Ο απέραντος κόσμος !!!.
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ.
ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΡΙΣΙΜΟΥ ΣΥΜΒΑΝΤΟΣ
Βασικές έννοιες αλγορίθμων
Β.ΕΠΑΛ-Γενικής Παιδείας  ΜΑΘΗΜΑ: Εισαγωγή στης αρχές Επιστήμης των Η/Υ  ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Γλώσσες Αναπαράστασης Αλγορίθμων  ΕΝΟΤΗΤΑ 4.2: Δομή Ακολουθίας 
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Εικόνα 2.1: Το περιβάλλον της MicroWorlds Pro.
Λύση προβλήματος με την βοήθεια εξίσωσης. Λεκτικές προτάσεις Σκέφτομαι ένα αριθμό Το διπλάσιο ενός αριθμού Το μισό ενός αριθμού Τρία περισσότερα από κάποιο.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ΄ Γυμνασίου Α΄ Τρίμηνο
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Κεφάλαιο 2ο: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
Πώς διηγούμαστε ιστορίες από την Αγία Γραφή για να προκαλέσουν εντύπωση στα παιδιά; Πρώτα απ’ όλα πρέπει να τις διηγηθούμε σε μια γλώσσα τόσο απλή και.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Εισαγωγή στην έννοια του Αλγόριθμου και τον Προγραμματισμό 1.1 Τι είναι ‘πρόβλημα’ 1.2 Τι είναι ‘Αλγόριθμος’

Σήμερα θα συζητήσουμε τα εξής: ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Εισαγωγή στην έννοια του Αλγόριθμου και τον Προγραμματισμό 1.1 Τι είναι ‘πρόβλημα’ 1.2 Τι είναι ‘Αλγόριθμος’ Σήμερα θα συζητήσουμε τα εξής: Τι σημαίνει η λέξη ‘πρόβλημα’ γενικά Τι σημαίνει η λέξη ‘πρόβλημα’ για το μάθημά μας Τι πρέπει να έχω κατανοήσει πριν ξεκινήσω να λύσω κάποιο πρόβλημα Πως λέγονται όλα μαζί τα βήματα που κάνω με το μυαλό μου για να λύσω ένα πρόβλημα

Ποια από τα παρακάτω θεωρείτε ότι είναι προβλήματα ; ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Εισαγωγή στην έννοια του Αλγόριθμου και τον Προγραμματισμό 1.1 Τι είναι ‘πρόβλημα’ 1.2 Τι είναι ‘Αλγόριθμος’ Ποια από τα παρακάτω θεωρείτε ότι είναι προβλήματα ; Ποια είναι η λύση της εξίσωσης 48x + 12 = 60 ; Για τη Παρασκευή υπάρχει πρόβλεψη για άστατο καιρό με καταιγίδες. Υπάρχει πράγματι θεός; Θα μπορέσω άραγε το Σάββατο να συναντήσω την Ελένη; Σας παρακαλώ, μπορείτε να μου πείτε πως θα πάω στο σταθμό του ΚΤΕΛ; Ας υπολογίσουμε τη τροχιά που πρέπει να ακολουθήσει ο δορυφόρος για να προσεγγίσει τον πλανήτη Άρη. Αυτή η μάνα μου!! Ώρες ώρες δεν την αντέχω με τίποτε ! Ας σχεδιάσουμε μια σκακιέρα διαστάσεων 24x24. Πρέπει να οργανώσουμε μια σχολική εκδρομή.

Φαίνεται λοιπόν ότι η έννοια ‘πρόβλημα’ δέχεται διάφορες ερμηνείες : ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Εισαγωγή στην έννοια του Αλγόριθμου και τον Προγραμματισμό 1.1 Τι είναι ‘πρόβλημα’ 1.2 Τι είναι ‘Αλγόριθμος’ Φαίνεται λοιπόν ότι η έννοια ‘πρόβλημα’ δέχεται διάφορες ερμηνείες : Υπάρχουν προβλήματα μαθηματικά, φιλοσοφικά, θεολογικά, άλλα που αφορούν την καθημερινή ζωή μας κλπ. Η λέξη χρησιμοποιείται και με μεταφορική έννοια… Εμείς ας σκεφτούμε το ‘πρόβλημα’ σαν κάθε θέμα που μας απασχολεί, αλλά που μπορεί να αντιμετωπιστεί. Ή σαν κάθε τι που μας δίνεται και για το οποίο μας ζητούν μια λύση, αλλά που να έχει πράγματι μια λύση.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Εισαγωγή στην έννοια του Αλγόριθμου και τον Προγραμματισμό 1.1 Τι είναι ‘πρόβλημα’ 1.2 Τι είναι ‘Αλγόριθμος’ Όπως πολύ σωστά είπατε, πραγματικά προβλήματα που επιδέχονται λύση είναι τα παρακάτω έξι: Ποιά είναι η λύση της εξίσωσης 48x + 12 = 60; Θα μπορέσω το Σάββατο να συναντήσω την Ελένη; Σας παρακαλώ, μπορείτε να μου πείτε πως θα πάω στο σταθμό του ΚΤΕΛ; Ας υπολογίσουμε την τροχιά που πρέπει να ακολουθήσει ο δορυφόρος μας για να προσεγγίσει τον πλανήτη Άρη. Ας σχεδιάσουμε μια σκακιέρα διαστάσεων 24x24. Πρέπει να οργανώσουμε μια σχολική εκδρομή. Ας τα κατατάξουμε σε σειρά πολυπλοκότητας και να δούμε πως θα μπορούσαμε να λύσουμε τα απλούστερα; Σας ακούω ...

Πρέπει να οργανώσουμε μια σχολική εκδρομή. ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Εισαγωγή στην έννοια του Αλγόριθμου και τον Προγραμματισμό 1.1 Τι είναι ‘πρόβλημα’ 1.2 Τι είναι ‘Αλγόριθμος’ Είπατε επίσης ότι η κατάταξη από το πιο πολύπλοκα προς τα ποιο εύκολα φαίνεται να είναι: Ας υπολογίσουμε την τροχιά που πρέπει να ακολουθήσει ο δορυφόρος μας για να προσεγγίσει τον πλανήτη Άρη. Πρέπει να οργανώσουμε μια σχολική εκδρομή. Ας σχεδιάσουμε μια σκακιέρα διαστάσεων 24x24. Ποιά είναι η λύση της εξίσωσης 48x + 12 = 60 ; Θα μπορέσω το Σάββατο να συναντήσω την Ελένη; Σας παρακαλώ, μπορείτε να μου πείτε πως θα πάω στο σταθμό του ΚΤΕΛ; και ότι εμείς θα μπορούσαμε να επιλύσουμε τα πέντε τελευταία.

Πρέπει να οργανώσουμε μια σχολική εκδρομή. ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Εισαγωγή στην έννοια του Αλγόριθμου και τον Προγραμματισμό 1.1 Τι είναι ‘πρόβλημα’ 1.2 Τι είναι ‘Αλγόριθμος’ Βέβαια κάποια λύνονται, ας πούμε, θεωρητικά και κάποια άλλα μαθηματικά: Πρέπει να οργανώσουμε μια σχολική εκδρομή. Θα μπορέσω το Σάββατο να συναντήσω την Ελένη; Σας παρακαλώ, μπορείτε να μου πείτε πως θα πάω στο σταθμό του ΚΤΕΛ; Ας σχεδιάσουμε μια σκακιέρα διαστάσεων 24x24. Ποια είναι η λύση της εξίσωσης 48x + 12 = 60 ;

Ας σκεφτούμε τα πιο απλά: ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Εισαγωγή στην έννοια του Αλγόριθμου και τον Προγραμματισμό 1.1 Τι είναι ‘πρόβλημα’ 1.2 Τι είναι ‘Αλγόριθμος’ Ας σκεφτούμε τα πιο απλά: (με την προϋπόθεση ότι ξέρουμε και λίγα μαθηματικά…) Ποια είναι η λύση της εξίσωσης 48x + 12 = 60 ; Σας παρακαλώ, μπορείτε να μου πείτε πως θα πάω στο σταθμό του ΚΤΕΛ; ή... να και κάτι διαφορετικό: Πως θα μαγειρέψω ένα τηγανιτό αυγό;

Όποιο όμως και να είναι το πρόβλημα, για να επιλυθεί πρέπει ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Εισαγωγή στην έννοια του Αλγόριθμου και τον Προγραμματισμό 1.1 Τι είναι ‘πρόβλημα’ 1.2 Τι είναι ‘Αλγόριθμος’ Όποιο όμως και να είναι το πρόβλημα, για να επιλυθεί πρέπει πρώτα απ΄όλα να το κατανοήσουμε για να ξεκαθαρίσουμε το ζητούμενο για να δούμε ποια είναι τα δεδομένα του για να καταλάβουμε το πλαίσιο ή περιβάλλον μέσα στο οποίο πρέπει να γίνει η επίλυση (…και σκεφτείτε: σχεδόν πάντα κάθε πρόβλημα αναλύεται σε απλούστερα τμήματα)

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Εισαγωγή στην έννοια του Αλγόριθμου και τον Προγραμματισμό 1.1 Τι είναι ‘πρόβλημα’ 1.2 Τι είναι ‘Αλγόριθμος’ Πολλές φορές τα βήματα - οι ενέργειες - που πρέπει να γίνουν για να επιλύσουμε ένα πρόβλημα, πρέπει να περιγραφούν με λόγια ή να γραφούν σε κείμενο για να δοθούν σε κάποιον τρίτο ή να χρησιμοποιηθούν για τη δική μας καλύτερη μελέτη. Αυτό που προκύπτει λέγεται επιστημονικά Αλγόριθμος. Ο αλγόριθμος καλύπτει οποιουδήποτε είδους πραγματικά προβλήματα και δεν αναφέρεται μόνο στη Πληροφορική. Έτσι λοιπόν, Αλγόριθμος είναι η περιγραφή μιας σειράς ξεχωριστών οδηγιών-βημάτων που δίνονται με σκοπό την επίλυση ενός προβλήματος.

Ιδιότητες ενός Αλγόριθμου ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Εισαγωγή στην έννοια του Αλγόριθμου και τον Προγραμματισμό 1.1 Τι είναι ‘πρόβλημα’ 1.2 Τι είναι ‘Αλγόριθμος’ Ιδιότητες ενός Αλγόριθμου Τα βήματα που αποτελούν τον αλγόριθμο λέγονται οδηγίες ή εντολές και για να προκύψει το επιθυμητό αποτέλεσμα όταν τον εκτελέσουμε, πρέπει αυτές οι οδηγίες να είναι απόλυτα κατανοητές, άρα πρέπει να έχουν σαφήνεια να έχουν ακρίβεια να είναι διατυπωμένες σε λογική σειρά και κάπου να τερματίζονται

Να επιχειρήσουμε τώρα… εκείνο το τηγανιτό αυγό; ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Εισαγωγή στην έννοια του Αλγόριθμου και τον Προγραμματισμό 1.1 Τι είναι ‘πρόβλημα’ 1.2 Τι είναι ‘Αλγόριθμος’ Να επιχειρήσουμε τώρα… εκείνο το τηγανιτό αυγό; Ο μικρός αδερφός μας πρέπει να μαγειρέψει. Ποια είναι τα βήματα ή ποιες είναι οι οδηγίες, δηλαδή ποιος είναι ο αλγόριθμος που, αν τον ακολουθήσει το μικρό αδερφάκι μας, θα τηγανίσει με επιτυχία το αυγό χωρίς να βάλει φωτιά στο σπίτι; Βάλε το τηγάνι με λίγο λάδι στο μάτι της κουζίνας Άναψε το μάτι στο 6 Όταν το λάδι ζεσταθεί σπάσε το αυγό και ρίξ’το στο τηγάνι Σκέπασε το τηγάνι, περίμενε 3 λεπτά και κλείσε το μάτι Περίμενε άλλα 2 λεπτά και ξεσκέπασε Αφαίρεσε με μια σπάτουλα το τηγανισμένο αυγό και σερβίρισέ το Καλοφάγωτο ! !

Ας σκεφτούμε και λίγο την Πληροφορική μας τώρα. ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Εισαγωγή στην έννοια του Αλγόριθμου και τον Προγραμματισμό 1.1 Τι είναι ‘πρόβλημα’ 1.2 Τι είναι ‘Αλγόριθμος’ Ας σκεφτούμε και λίγο την Πληροφορική μας τώρα. Θέλω να σχεδιάσω το παρακάτω ‘λουλούδι’. Ποιος νομίζετε θα ήταν ο πιο εύκολος τρόπος; Σας ακούω ……

Χμ…. να…, χμ… αλλά…, χμ…

Θα δοκιμάσω να αναλύσω το πρόβλημα σε απλούστερα κομμάτια. ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Εισαγωγή στην έννοια του Αλγόριθμου και τον Προγραμματισμό 1.1 Τι είναι ‘πρόβλημα’ 1.2 Τι είναι ‘Αλγόριθμος’ Θα δοκιμάσω να αναλύσω το πρόβλημα σε απλούστερα κομμάτια. Παρατηρώ ότι το λουλούδι αποτελείται από 6 ίδια πέταλα, άρα αν φτιάξω ένα πέταλο και το επαναλάβω στο χώρο στη σωστή θέση έξι φορές;… Τώρα βέβαια πως θα το φτιάξω το ένα και ποια είναι η σωστή θέση;; …Μάλλον πρέπει να το σκεφτώ. …Μάλλον πρέπει να βρω τον αλγόριθμο…

Τέλος, τέλος, τέλος για σήμερα ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Εισαγωγή στην έννοια του Αλγόριθμου και τον Προγραμματισμό 1.1 Τι είναι ‘πρόβλημα’ 1.2 Τι είναι ‘Αλγόριθμος’ Τέλος, τέλος, τέλος για σήμερα