Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων Σχολικό Έτος

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
39ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Advertisements

Καλαθέρη Μαγδαληνή Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας Π.Ε. Ν. Εύβοιας.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΑΣ
Τα δευτεράκια του 7ου Δημοτικού Σχολείου Ιλίου
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Πρόγραμμα αγωγής υγείας: «Γερά δόντια…. Καλύτερη υγεία»
«Προσέχω-κοιτώ-ασφαλώς κυκλοφορώ»
Στοματική υγιεινή Τάξεις στις οποίες υλοποιήθηκε το πρόγραμμα: Α’ – Β’
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Άσπρα λαμπερά δοντάκια»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΣΑΚΗ ΣΕΡΕΦΑ «ΜΙΑ ΤΡΥΠΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ» ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ : ΡΩΣΣΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ (Δ1), ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ (δ2)
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώμε ότ,ι πρέπει , όχι ό,τι να΄ναι »
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «NAI στη Ζωή ΌΧΙ στο τσιγάρο!»
5ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛ. ΑΙΓΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ σχ. έτος: Φωτεινά χαμόγελα.
Δημοτικό Σχολείο Δρεπάνου
Πρόγραμμα Αγωγής υγείας «περπατάω δεν τρέχω και ασφάλεια έχω»
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Tα δόντια μας» Σχολικό έτος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
΄΄Γερά δόντια…Καλύτερη υγεία΄΄
Η ΥΓΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΖΩΗ ΚΑΙ ΧΑΡΑ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τα δόντια μου προσέχω, γερά για να τα έχω»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Στοματική υγιεινή»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ένα δοντάκι πονεμένο πάει στη Δευτέρα…»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω ό,τι να ’ναι ή ό,τι πρέπει;»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ο Φαγανούλης στη χώρα της κρίσης»
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΡΙΟΛΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «ΓΕΡΑ ΔΟΝΤΙΑ»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια. Καλύτερη Υγεία. Χαρούμενα παιδιά
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η ελιά στον τόπο μας»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Οι Ποδηλάτρες…»
Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Είμαστε ό,τι τρώμε»
Πολιτιστικό Πρόγραμμα
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Λαμπερά Χαμόγελα »
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μεσογειακή διατροφή, για μια καλύτερη ζωή»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Λάδι, ο πράσινος χρυσός»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρέφομαι σωστά.Χτίζω γερό κορμί»
42 Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «…Ελιά και Λάδι ……»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός συναισθημάτων»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «ΓΕΡΑ ΔΟΝΤΙΑ – ΧΑΡΟΥΜΕΝΑ ΠΑΙΔΙΑ»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Καούρες μας, ξινίλες μας και σκορδοκαΐλες μας…» Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο Πατρών.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Είμαστε όλοι διαφορετικοί, είμαστε όλοι ίσοι.» Σχολικό έτος ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου.
«Προστατεύω το χαμόγελό μου»
ᅠ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ''ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ''.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τα όπλα μας είναι η οδοντόβουρτσα και η οδοντόκρεμα» Σχολικό έτος /θέσιο Νηπιαγωγείο Φαρρών.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τα όπλα μας είναι η οδοντόβουρτσα και η οδοντόκρεμα» Σχολικό έτος /ΘΕΣΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΦΑΡΡΩΝ.
Μελέτη και βελτίωση του πάρκου απέναντι από το σχολείο μας από τα παιδιά της Γ τάξης ( ) Οι εργασίες, οι σχετικές με το project, ξεκίνησαν με αφορμή.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ
Στα πλαίσια της ενότητας της Γλώσσας «Ατυχήματα» και της θεματικής ενότητας των Μαθηματικών «Συλλογή και επεξεργασία δεδομένων», αποφασίσαμε να εκπονήσουμε.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΛΥΚΟΥ ΣΤΕΛΛΑ ΒΙΔΟΥΡΑ ΙΡΦΑΝ ΚΟΥΡΟΥ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Μετά το σχεδιασμό και την υλoποίηση των προγραμμάτων ΠΕ…
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΩΝΙΔΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
3/θ 45ο Νηπιαγωγείο Πατρών
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
1/θέσιο Νηπιαγωγείο Βασιλικού
44ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων Σχολικό Έτος 2012 - 2013 Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων Σχολικό Έτος 2012 - 2013 Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας << Γερά Δόντια ………… Καλύτερη Υγεία >>

Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός : Ζάρλα Βασιλική Συνεργαζόμενοι: Μουρτά Παρασκευή Τάξη : Β Τμήμα : 2ο

Πώς έγινε η επιλογή του θέματος Επιλέξαμε το θέμα αυτό έπειτα από την ημερίδα της Ελληνικής Οδοντιατρικής Ομοσπονδίας την οποία παρακολουθήσαμε . Στην τάξη το εντάξαμε με αφορμή το μάθημα στο βιβλίο της Γλώσσας <<Ο Αρμπέν χάνει το δόντι του >>, όπου αναφέραμε τι λέμε και τι κάνουμε κάθε φορά που κάποιο παιδί χάνει το δόντι του στην Ελλάδα αλλά και σε άλλες χώρες. Επιπλέον , είναι πολύ συνηθισμένο να χάσει δοντάκι κάποιο παιδί την ώρα του σχολείου . Το θέμα το εντάξαμε στα περισσότερα μαθήματα . Πρώτα βέβαια διερευνήσαμε τις γνώσεις των παιδιών και προσπαθήσαμε να τα ευαισθητοποιήσουμε για τη σημασία της στοματικής υγείας αλλά και να τα κινητοποιήσουμε σε δράση . Οι μαθητές , μέσω από μια διαγνωστική αξιολόγηση που κάναμε στην τάξη , φάνηκε ότι δεν είχαν συνειδητοποιήσει τη σημαντικότητα της υγείας των δοντιών.

Πώς ξεκινήσαμε Ξεκινήσαμε με συζήτηση( καταιγισμό ιδεών και βιωματική προσέγγιση ) για το αν πλένουν τα δόντια τους και κάθε πότε, αν έχουν επισκεφτεί οδοντίατρο, πως νιώθουμε στον οδοντίατρο , ποιες τροφές κάνουν κακό στα δόντια , αν έχουν χάσει κάποιο δόντι τους , τι τρώνε για πρωινό ή δεκατιανό , γιατί μυρίζει το στόμα μας, τι είναι η τερηδόνα , τα ζώα αλλάζουν δόντια . Οι απαντήσεις τους μας οδήγησαν στο να εντοπίσουμε τις υποενότητες της εργασίας μας 1 . Η σημασία και η λειτουργία των δοντιών για τον άνθρωπο ( τροφή , ομιλία, αναπνοή, η ονομασία και η δομή των δοντιών) 2.Οι κίνδυνοι που απειλούν τα δόντια ( τερηδόνα , πως δημιουργείται) 3. πως τα φροντίζουμε ( σωστός τρόπος βουρτσίσματος ,τροφές που κάνουν καλό , επίσκεψη οδοντιάτρου )4. αναφορά στα δόντια των ζώων .

Κολάζ με χαμόγελα Τα παιδιά συγκέντρωσαν εικόνες με χαμόγελα ( με δόντια διαφορετικής εμφάνισης π.χ. ίσια , λευκά , στραβά ,χαλασμένα , από διάφορες φυλές κ.α. ) και έφτιαξαν κολάζ ( το οποίο είχε σχήμα χαμόγελου ) με σκοπό να εντοπίσουν τη διαφορετικότητα αλλά και να εκτιμήσουν την αισθητική των δοντιών .

Μιλήσαμε για τα είδη των δοντιών , τις ονομασίες τους και το ρόλο που παίζουν . Εντοπίσαμε και ζωγραφίσαμε τα είδη δοντιών και στη συνέχεια φτιάξαμε δόντια από πλαστελίνες .

Παιχνίδια με τα δόντια Παίξαμε λεκτικά παιχνίδια με τα δόντια όπως κρυπτόλεξα , σταυρόλεξα και ακροστοιχίδες Φτιάξαμε την οικογένεια του δοντιού και χρησιμοποιήσαμε μέσα σε προτάσεις που συνέθεταν ένα μικρό κείμενο . Ακόμα φτιάξαμε ένα μικρό παραμύθι για ένα χαρούμενο-υγιές και ένα λυπημένο- με τερηδόνα δοντάκι( όπου το χαρούμενο δοντάκι πρότεινε στο λυπημένο δοντάκι τρόπους για να γίνει καλά ) Λύσαμε προβλήματα μαθηματικών .

Κολάζ Φτιάξαμε κολάζ με εικόνες από ωφέλιμες και βλαβερές τροφές για τα δόντια . Τα παιδιά τα ονόμασαν <<Το χαρούμενο >> και << Το λυπημένο >> δοντάκι. Καταγράψαμε ακόμα τι λέμε και τι κάνουμε όταν πέφτει ένα νεογιλό δόντι στην Ελλάδα αλλά και σε άλλες χώρες (Αλβανία , άλλες χώρες )

Τα παιδιά δημιουργούν : Διαφήμιση μιας οδοντόκρεμας Κόμικς με ήρωες δοντάκια

Τι διαβάσαμε : Διαβάσαμε και συζητήσαμε τα βιβλία: Ο Ιππόλυτος ο Ιπποπόταμος , Ο Λουκάς , η Ελενίτσα και τα τερατάκια , αλλά και τα εικονιζόμενα βιβλία .

Ο οδοντίατρος επισκέφτηκε το σχολείο μας Συζητά και ενημερώνει τους μαθητές , τους δείχνει το ορθό τρόπο βουρτσίσματος. Ο οδοντίατρος εξετάζει τους μαθητές

Τα παιδιά φτιάχνουν ένα μικρό ποίημα Οι μαθητές αφού έγραψαν σχετικές φράσεις με τα δόντια και παροιμίες , συμπλήρωσαν με όποιες λέξεις ταίριαζαν το διπλανό ποίημα και στη συνέχεια προσπάθησαν να φτιάξουν ένα δικό τους τετράστιχο.

Επίλογος Οι μαθητές κατά τη διάρκεια του προγράμματος άντλησαν γνώσεις και πληροφορίες . Σε αυτό βοήθησε πολύ το ηλεκτρονικό υλικό που τους μοιράστηκε από την Ελληνική Οδοντιατρική Ομοσπονδία . Επιμείναμε σε 2 σημεία : στην πρόληψη αλλά και στο να μην φοβούνται τον οδοντίατρο. Αν κρίνουμε τη στάση των παιδιών πριν και μετά την επίσκεψη του οδοντιάτρου , μπορούμε να πούμε ότι στο μεγαλύτερο ποσοστό των παιδιών , τα καταφέραμε . Με την εμπλοκή του θέματος σε όλα τα μαθήματα ,με τη μορφή project , η διαδικασία ήταν ευχάριστή και δημιουργική για τα παιδιά .