Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Πλένω τα Χέρια μου»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
39ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Advertisements

«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
Τα δευτεράκια του 7ου Δημοτικού Σχολείου Ιλίου
Γ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΛΟΥΡΙΩΤΙΣΣΑΣ
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑ:ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ
Πρόγραμμα αγωγής υγείας: «Γερά δόντια…. Καλύτερη υγεία»
Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων Σχολικό Έτος
Υπ. Αγωγής Υγείας ΠΕ Δ΄ Αθήνας
«O κήπος με τις 11 γάτες» Πρόγραμμα Συναισθηματικής Αγωγής Δημοτικό σχολείο Πτελεού Σχολικό έτος Υπεύθυνη εκπαιδευτικός :Δέσποινα Φούντα.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ «ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕΓΑΛΑ ΒΗΜΑΤΑ»
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧ. ΕΤΟΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Άσπρα λαμπερά δοντάκια»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΠΟΛΛΑΠΛΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ Howard Gardner Θέμα: Ανακύκλωση.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
Βιωματικές Δράσεις 2 ο Γυμνάσιο Καλλίπολης
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώμε ότ,ι πρέπει , όχι ό,τι να΄ναι »
Η προσομοίωση 11/12/2014 Υοu 4 Teachers Πώς οι εκπαιδευτικοί αντιλαμβάνονται την προσομοίωση  Συζήτηση και καταγραφή εκπαιδευτικών εμπειριών 11/12/2014.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «NAI στη Ζωή ΌΧΙ στο τσιγάρο!»
5ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛ. ΑΙΓΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ σχ. έτος: Φωτεινά χαμόγελα.
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής υγείας «περπατάω δεν τρέχω και ασφάλεια έχω»
“Μια μέρα στη ζωή του μικρού Ιάσονα” Ο Μυκηναϊκός κόσμος μέσα από τα μάτια ενός παιδιού. Συνδέσεις στο σήμερα. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ Επιμέλεια:
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
4ο μαθημα στο τραπεζι την ωρα του φαγητου
΄΄Γερά δόντια…Καλύτερη υγεία΄΄
Η ΥΓΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΖΩΗ ΚΑΙ ΧΑΡΑ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τα δόντια μου προσέχω, γερά για να τα έχω»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Το βιβλίο είναι ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου» Σχ. έτος Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Λυμπέρη Παναγιώτα Τάξη: Β Κλασικό 13ο.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω ό,τι να ’ναι ή ό,τι πρέπει;»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ο Φαγανούλης στη χώρα της κρίσης»
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΡΙΟΛΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια. Καλύτερη Υγεία. Χαρούμενα παιδιά
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Οι Ποδηλάτρες…»
Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μεσογειακή διατροφή, για μια καλύτερη ζωή»
42 Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «…Ελιά και Λάδι ……»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
Το νερό 36ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών Σχ. Έτος: Τάξεις: Δ1–Δ2
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός συναισθημάτων»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
<< Το σποράκι πηγή ζωής >>
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Είμαστε όλοι διαφορετικοί, είμαστε όλοι ίσοι.» Σχολικό έτος ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου.
Σεμιναριο 9 σεπτεμβριου 2014
«Στο δρόμο για την αειφορία».  Βρίσκεται στην περιοχή της Νέας Κυψέλης, στην οδό Δοϊράνης 43.  Μετρά 90 χρόνια λειτουργίας.  Έχει πλούσια συμμετοχή.
ΕΕΕΕΚ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Φύλο εργασίας :στο σώμα του ανθρώπου, έκοψαν και κόλλησαν εικόνες ,όπου το σώμα λέει ΝΑΙ (ευχάριστα αγγίσματα)
Ο ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΚΙΩΝ
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
Πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας «Αξίες Ζωής στην Εκπαίδευση»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «……Τίτλος…»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου»
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
3/θ 45ο Νηπιαγωγείο Πατρών
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
44ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Πλένω τα Χέρια μου» Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Πλένω τα Χέρια μου» Σχολικό έτος 2012-2013 Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων

Ξεκινώντας… Υπεύθυνος εκπαιδευτικός:Σοφία Πασχαλίδου Συνεργαζόμενοι: Νικόλαος Μάνεσης (σχ. Σύμβουλος) Δέσποινα Κριμπά (μουσικός) Τάξη: Υποδοχής

Γι’ αυτό το πρόγραμμα συνεργάστηκαν οι μαθητές της Τάξης Υποδοχής με τους μαθητές της ΣΤ’ τάξης. Τάξη υποδοχής: οι ζωγράφοι μας «πλένω τα χέρια» ΣΤ’1: οι στιχουργοί και τραγουδιστές μας βλέπουν τη ζωγραφιά και αυτοσχεδιάζουν το τραγούδι «το νερό» ΣΤ’2: οι λογοτέχνες μας δημιουργούν με τη φαντασία τους ακούγοντας το τραγούδι του νερού θεατρικό δρώμενο.

ΕΠΙΛΕΞΑΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ… Αφορμή στάθηκε ένα χαρτόνι που ήταν αναρτημένο στον τοίχο της τάξης με κανόνες υγιεινής του σώματος «πλένουμε τα χέρια μας πριν και μετά το φαγητό πριν και μετά τη χρήση τουαλέτας» και η συζήτηση που ακολούθησε.

1 δραστηριοτητα Συζητάμε για τις πολύπλευρες ωφέλειες του πλυσίματος των χεριών στη ζωή των ανθρώπων. Ενδεικτικές ερωτήσεις -πρέπει να πλένουμε τα χέρια μας και αν ναι, γιατί και πότε; -ποιος είναι ο σωστός τρόπος να πλένουμε τα χέρια μας; -αν δεν πλένουμε τα χέρια μας τακτικά, τι μπορεί να συμβεί; Συζητάμε και καταγράφουμε τις γνώσεις και εμπειρίες μας

2η δραστηριότητα Λειτουργούμε ως πολίτες του κόσμου για τα παιδιά που δεν έχουν πρόσβαση στο καθαρό νερό. Βλέπουμε το video για το πρόβλημα του νερού «γράμμα γραμμένο το 2070» και την παρουσίαση «πιστεύεις πως έχεις πολλά προβλήματα;» Συζητάμε τις συνέπειες στη ζωή των ανθρώπων από την έλλειψη του νερού. Ερχόμαστε σε επαφή με την οργάνωση Unicef και ενημερωνόμαστε για τη δράση της. Συμμετέχουμε σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα της οργάνωσης με θέμα: «τα παιδιά γράφουν και ζωγραφίζουν τα δικαιώματά τους το 2014» και φτιάχνουμε αφίσα.

3η δραστηριότητα Παίζουμε γλωσσικά παιχνίδια Α. σχηματίζουμε προτάσεις με τις λέξεις βρώμικος- καθαρός-μικρόβια- νερό- πλένω- γιατρός- νοσοκόμος- σαπούνι- λεκάνη- βρύση- πετσέτα. Β. βρίσκουμε παροιμίες σχετικές με το θέμα. Συζητάμε για την κυριολεξία και τη μεταφορά. Η καθαριότητα είναι μισή αρχοντιά (καθαριότητα) Το ’να χέρι νίβει τ’ άλλο και τα δυο το πρόσωπο (αλληλεγγύη) Το έμαθα νεράκι (αποστήθιση) Καθαρός ουρανός αστραπές δε φοβάται (ειλικρίνεια)

4η δραστηριότητα Όλοι έχουμε ευθύνες Στις ημέρες του Πάσχα επειδή πολλές φορές τα παιδιά Roma λένε “νίφτηκαν”, κάνουμε σύντομη αναφορά στο ιστορικό γεγονός της συνάντησης του Πόντιου Πιλάτου με το Χριστό και την έκφραση «νίπτω τας χείρας μου» και συζητάμε για τις συνέπειες των πράξεών μας.

5η δραστηριότητα Βρίσκουμε πληροφορίες από βιβλία και το διαδίκτυο για το πλύσιμο των χεριών. Προτεινόμενο βίντεο «children’s pack animation wash your hands». Grawford the cat ο οποίος πλένει τα χέρια του. Με αφορμή την προβολή των βίντεο επισημαίνουμε τη σημασία της οικονομίας του νερού, της κατασπατάλησης και της ορθής χρήσης του.

6η δραστηριότητα Διαβάζουμε την ιστορία « Ο Μωβί και τα βρώμικα χεράκια». Οι μαθητές καταθέτουν τις απόψεις και τα συναισθήματά τους. Τέλος ζωγραφίζουν ότι τους έκανε εντύπωση.

7η δραστηριότητα Διαβάζουμε τα βιβλία: 7η δραστηριότητα Διαβάζουμε τα βιβλία: Ελίζαμπεθ Βέρντικ: Τα μικρόβια δεν είναι για να τα μοιραζόμαστε. Angela Roystom: Το σώμα μου: Γιατί πλένω τα χέρια μου.

8η δραστηριότητα Κάνουμε πειράματα: Πώς μεταφέρονται τα μικρόβια. Ρίχνουμε λίγη χρυσόσκονη επάνω σε διάφορα αντικείμενα που βρίσκονται στο χώρο. Οι μαθητές ακουμπούν τα αντικείμενα και χαιρετούν τους συμμαθητές τους. Οι μαθητές παρατηρούν πώς μεταφέρονται η χρυσόσκονη από τον έναν στον άλλο

9η δραστηριότητα Φτιάχνουμε μια ομαδική αφίσα και την αναρτούμε στην τάξη. Καταγράφουμε τους κανόνες σχετικά με το πλύσιμο των χεριών και τους αναρτούμε δίπλα στις βρύσες, στην τουαλέτα, στο κυλικείο, στην κουζίνα του Ολοήμερου.

10η δραστηριότητα Παρουσίαση πόστερ στους μαθητές του ΣΤ΄ και γράφουν ένα τραγούδι/ποίημα για το πλύσιμο των χεριών και γενικότερα για την αξία του νερού στη ζωή του ανθρώπου.

11η δραστηριότητα Οι μαθητές του άλλου τμήματος της ΣΤ΄τάξης ακούγοντας το τραγούδι του νερού αφήνουν την φαντασία τους ελεύθερη και συνθέτουν εικόνες τις οποίες διηγούνται και καταγράφουν. Συνεχίζουν αποδίδοντας την αυτοσχέδια ιστορία με θεατρικό δρώμενο με τίτλο «Το Νερό» το οποίο παρουσιάζεται στην αυλή του σχολείου παρουσία γονέων.

Μας επισκέφθηκαν… Επίσκεψη σχολικού Συμβούλου και ανάγνωση του παραμυθιού «Μικρόβια μια επική ιστορία μικροσκοπικών διαστάσεων». Οι μαθητές παρατηρούν τις εικόνες και καταθέτουν τις απόψεις και τα συναισθήματά τους.

Επίσκεψη ειδικού στο χώρο του σχολείου: Νοσηλεύτρια του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού μας πληροφορεί για το σωστό τρόπο πλυσίματος των χεριών.

Η παρουσίασή μας στην αυλή του σχολείου. Τραγούδι με θέμα το νερό από τους μαθητές του ΣΤ’1. Τους στίχους έγραψαν τα παιδιά και τη μουσική επιμέλεια έχει η κ. Δέσποινα Κριμπά.

Η δική μας ιστορία… Θεατρική παράσταση από τους μαθητές του ΣΤ’2 με θέμα το νερό την οποία έγραψαν σε συνεργασία με το τμήμα υποδοχής. Στην παράσταση αυτή η οικογένεια Σπαταλίδογλου δεν εκτιμάει το νερό και εκείνο θυμωμένο φεύγει από την πόλη, παίρνει το τρένο και πάει στο Διψοχώρι. Η οικογένεια παίρνει το τρένο για να βρει το νερό. Στο δρόμο συναντούν παράξενους ανθρώπους και μαθαίνουν πολλά. Όταν φτάνουν στο Διψοχώρι μαθαίνουν πώς να περιορίζουν την ποσότητα του νερού που καταναλώνουν. Όλα είναι καλά και το νερό επιστρέφει.

Ας αξιολογηθούμε… Παρότι ακούγεται παράξενο, δεν είναι συνήθεια για όλους να πλένουν τα χέρια τους πριν φάνε ή μετά τη χρήση της τουαλέτας.  Η αλήθεια είναι πως οι μαθητές Roma ντρέπονται και απομονώνονται εύκολα. Οι δραστηριότητες πλησίασαν τα ενδιαφέροντά τους, το κλίμα ήταν ευχάριστο και φιλικό, ώστε να νιώσουν ελεύθεροι να εκφραστούν. Τους δόθηκε ευκαιρία να δείξουν το έργο τους στους συμμαθητές τους, να συνεργαστούν και αυτοί με τη σειρά τους έγραψαν το δικό τους τραγούδι και τη δική τους ιστορία.  Το παρόν σχέδιο εργασίας μπορεί να υλοποιηθεί και σε παιδιά προσχολικής ηλικίας, ώστε να υιοθετήσουν άλλη συμπεριφορά. Το αυτοσχέδιο τραγούδι «το νερό» μπορεί να γίνει σύνθημα για όλους τους μαθητές του σχολείου μας, να το τραγουδούν καθώς πλένουν τα χέρια τους. Μην ξεχνάμε πως για να συνεργαστείς με τα παιδιά μιας ιδιαίτερης κοινωνικής ομάδας πρέπει να νιώσουν ότι τους αγαπάς και τους έχεις αποδεχτεί.

Και για να κλεισουμε μελωδικα…