1 Θέμα: Δημιουργικότητα και καινοτομία στη Φυσική.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Σ.Δ.Ε Φυλακών Δομοκού Σχολικό Έτος: Εισήγηση: Ηλιοπούλου Βασιλική.
Advertisements

Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
Ημερίδα: Η πορεία της αξιολόγησης στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Στόχοι και προοπτικές - 1 η Νοεμβρίου 2012 Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης Προβλήματα – Δράσεις/Προτάσεις.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης / Μαρία Κουτάτζη.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΟΥ ΣΤΟΧΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ.
ΚΡΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ Σεμινάρια Φεβρουαρίου 2009 Μ. Τορτούρης
CERN- Εκπαίδευση Τεχνολογία Συνεργασία Έρευνα και Ανακάλυψη Εμμανουήλ Τσεσμελής (CERN) 16 Νοεμβρίου 2011.
Εκπαίδευση στην Επιχειρηματικότητα: για έναν δημιουργικό τρόπο σκέψης 27/4/2012 “Σπουδές και Σταδιοδρομία” Ελληνογερμανική Αγωγή Αλέξης Κομσέλης ALBA Hub.
Γενική παρουσίαση του έργου IUSES Δημήτρης Σανόπουλος, Υπεύθυνος Γραφείου Διαμεσολάβησης ΕΚΕΤΑ 4/12/2009 Η αποκλειστική ευθύνη για το περιεχόμενο της παρουσίασης.
Ενημερωτική Συνάντηση με τους Υπεύθυνους ΣΕΦΕ
Teachers4Europe Χρύσα Παπαλαζάρου 1ο Δημοτικό Σχολείο Χαϊδαρίου.
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
6 ος Ετήσιος Διαγωνισμός Τεχνοπλεύση Σάββατο, 16 Απριλίου 2011 Ηλεκτροκύκλωση Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Πανεπιστήμιο Κύπρου.
Εμπειρίες και Προβληματισμοί σε Μαθητοκεντρικές Μεθόδους Διδασκαλίας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΓΝΩΣΕΩΝ, ΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ Σπύρος Κίντζιος.
Δ΄Δ/ΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
1 Η προαγωγή της δημιουργικότητας και της καινοτομίας μέσα από τα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Ιανουάριος 2009.
Μεταφορά ενός Ερευνητικού Εργαστηρίου στη Σχολική Αίθουσα για τη Διδασκαλία των Φ.Ε. Η περίπτωση του Εκπαιδευτικού Αστρονομικού Εργαστηρίου ΕΥΔΟΞΟΣ Ανδρικόπουλος.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Σεμινάρια Πληροφορικής Φεβρουάριος 2009 Μ. Μιλτιάδου.
Πρόγραμμα Ασφαλές σχολείο για το διαδίκτυο
Ερευνητικές Εργασίες Α’ Τάξη Γενικού Λυκείου Παντελής Μάναλης Υπεύθυνος Π.Ε. στη Δ/νση Δ/θμιας Εκ/σης Πειραιά.
Εργαστηριακό Κέντρο Φυσικών Επιστημών Χίου
ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛIΤΙΣΜΟΥ ΣΤΟΧOI ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ Η ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ 1.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Θέμα: Προαγωγή της δημιουργικότητας και της καινοτομίας.
2 ος ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ Η προαγωγή της δημιουργικότητας και της καινοτομίας.
1 2 ος Στόχος Σχολικής Χρονιάς ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΟΙΚΙΑΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ Εύα Νεοφύτου ΕΜΕ Οικιακής Οικονομίας.
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
Εκπαιδευτική Ρομποτική Παρελθόν - Παρόν - Μέλλον 2 ο ΕΚ Ρόδου.
26η Φεβρουαρίου 2009 Μέρα δημιουργικότητας και καινοτομίας ( στα πλαίσια του έτους δημιουργικότητας και καινοτομίας) Επιθεώρηση Φυσιογνωστικών / Βιολογίας.
Προαγωγή δημιουργικότητας και καινοτομίας στην Επιστήμη στο Δημοτικό Σχολείο Η Επιστήμη προσφέρεται ιδιαίτερα για προαγωγή του πιο πάνω στόχου γιατί τα.
ΤΕΧΝΗ καινοτομώ και δημιουργώ. Σεμινάρια Μνημειακής Τέχνης Με στόχο την αισθητική διαμόρφωση του περιβάλλοντα σχολικού χώρου. Οι καθηγητές παρακολούθησαν.
Καινοτομίες στη Μέση Εκπαίδευση Καινοτομίες στην Μουσική Εκπαίδευση ΑΧΛ2009.
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ-
Σύνδεση στόχου με Πληροφορική 1 Παραδείγματα κριτικής σκέψης –Δημιουργία ιστοσελίδας ή video clip με καθορισμένα κριτήρια για ένα θέμα της επικαιρότητας.
Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Axαΐας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καινοτόμο Σεμινάριο Περιβαλλοντικής.
Καλώς ορίσατε στην 4η εκδήλωση στην 4η εκδήλωση για τις Φυσικές Επιστήμες στην Καρδίτσα.
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΠΡΟΕΔΡΙΑ 1 η Ιουλίου - 31 Δεκεμβρίου 2012 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΗ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ 1 Σεμινάρια Φεβρουαρίου 2012.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ Η παρουσίαση ετοιμάστηκε από την Ενδοτμηματική Επιτροπή Γλωσσικού.
Χριστίνα Κουρκουμέλη ΕΚΠΑ Σύνοψη εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την υποστήριξη του προγράμματος Θαλής «Γενεσις» 1  CERN open days  Εκπαιδευτικά σενάρια.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ COMENIUS 01/08/2012 – 31/07/2014 A.S.L.A.V.A.S. (Art, Sports and Literature Against Violence At Schools)
«Π ΟΙΚΙΛΟΜΟΡΦΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ » 22-26/06/15 Ρίγα, Λετονία.
ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΓΙΑ 4 ο ΕΤΟΣ (Δ΄ΤΑΞΗ - S4)
Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής και Πολυμέσων Εργαστήριο Ρομποτικής
«Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ »
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛIΤΙΣΜΟΥ
«Μόνο ότι δέχεσαι με την ψυχή σου, αυτό μόνο μαθαίνεις και αυτό ενσωματώνεις στη ζωή σου και το χαρακτήρα σου» Dewey.
Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΣΤΟ ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ Υλικά καθημερινής χρήσης (ανακυκλώσιμα ) μεταμορφώνονται σε συσκευές για την Πειραματική μελέτη φυσικών φαινομένων ώστε να.
Σχεδιασμός και υλοποίηση προγραμμάτων ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ και ΥΓΕΙΑΣ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Πρακτικές δραστηριότητες
CRMba Examples-issue 321 Room 19 Window Rooms Zominthos Project
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΣΤΟ ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ Υλικά καθημερινής χρήσης (ανακυκλώσιμα ) μεταμορφώνονται σε συσκευές για την Πειραματική μελέτη φυσικών φαινομένων ώστε να.
Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Σχεδιασμοί 1η παρέμβαση.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΜΟΆΙ;.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Erasmus + An experience with and for refugees Fay Pliagou.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Θέμα: Δημιουργικότητα και καινοτομία στη Φυσική

13/1/ 2009 Θ. Χειμωνίδου22 Δημιουργικότητα και καινοτομία στη Φυσική Μέσα στα πλαίσια της επίτευξης του 2ου Στόχου της σχολικής χρονιάς η επιθεώρηση Φυσικής έχει προωθήσει τα ακόλουθα:

13/1/ 2009 Θ. Χειμωνίδου33 Θέμα: Δημιουργικότητα και καινοτομία στη Φυσική 1. Μέθοδοι διδασκαλίας 2. Βιωματικά Εργαστήρια 3. Σεμινάρια 4. Έρευνες 5. Κατασκευές 6. Διαγωνισμοί 7. Ημερίδες ή/και Βραδιές Φυσικής 8. Επισκέψεις σε χώρους επιστημονικού ενδιαφέροντος

13/1/ 2009 Θ. Χειμωνίδου44 2. Βιωματικά Εργαστήρια Έχει ήδη γίνει ένα βιωματικό εργαστήριο διερεύνησης και κατασκευής υποβρυχίου σε συνεργασία με το Cyprus Institute και MIT, προγραμματίζεται και 2 ο. (2 Σαββατοκύριακα 6-7 Σεπτεμβρίου και Σεπτεμβρίου 2008, 100 μαθητές και 20 καθηγητές)

13/1/ 2009 Θ. Χειμωνίδου55 3. Σεμινάρια 1 1. Έχει οργανωθεί και υλοποιηθεί το σεμινάριο με Θέμα: Δημιουργικότητα και καινοτομία στη Φυσική: Το πείραμα του αιώνα στο CERN. Εισηγητής : Πάνoς Ραζής Τόπος : Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Ημερομηνία: 14 Νοεμβρίου 2008 Ώρα : π.μ μ.μ.

13/1/ 2009 Θ. Χειμωνίδου66 3. Σεμινάρια 2 Έχει οργανωθεί και αναμένεται να υλοποιηθεί σύντομα 2 ο σεμινάριο με Θέμα: Δημιουργικότητα και καινοτομία στη Φυσική: Εναλλακτικές Πηγές Ενέργειας- Φωτοβολταϊκά. Εισηγητής : Κώστας Χριστοφίδης Τόπος : Λύκειο Αραδίππου Ημερομηνία: 6 Φεβρουαρίου 2009 Ώρα : π.μ μ.μ.

13/1/ 2009 Θ. Χειμωνίδου77 4. Κατασκευές 1 Προωθούνται και γίνονται τα ακόλουθα: α. Μικρά παιχνίδια/κατασκευές βασισμένα σε επιστημονικές αρχές όπως π.χ. παιχνίδια ανακύκλωσης τύπου Luna Park ο κολυμβητής του Καρτεσίου καλειδοσκόπια περισκόπια τηλεσκόπια μικροσκόπια

13/1/ 2009 Θ. Χειμωνίδου88 4. Κατασκευές 2 β. κατασκευές μοντέλων / μακετών για αφαλάτωση νερού με ηλιακή ενέργεια με τη χρήση κατόπτρων θέρμανση εργαστηρίου Φυσικής με ηλιακή ενέργεια μέτρηση ηλιοφάνειας εναλλακτικές πηγές ενέργειας εργαστηριακές συσκευές όπως π.χ., roller coaster, μοντέλο ηλεκτρικού κυκλώματος, μηχανικό μοντέλο του πειράματος του Rutherford κ.α. ηλιακό αυτοκίνητο

13/1/ 2009 Θ. Χειμωνίδου99 5. Έρευνες Διεξαγωγή έρευνας για διάφορα επιστημονικά θέματα όπως π.χ. για τις κλιματολογικές αλλαγές του πλανήτη σε συνεργασία με την Μετεωρολογική Υπηρεσία επίδραση Η.Μ. ακτινοβολίας στον άνθρωπο μέσα στα πλαίσια διαφόρων project κ.α.

13/1/ 2009 Θ. Χειμωνίδου10 6. Διαγωνισμοί 1 Διεξαγωγή ενδοσχολικών διαγωνισμών φωτογραφίας με επιστημονικό θέμα και αντίστοιχη ερμηνεία του φυσικού φαινομένου πίσω από τις φωτογραφίες Ανάρτηση φωτογραφιών στις πινακίδες Διεξαγωγή επιστημονικού περιεχομένου διαγωνισμών μεταξύ ομάδων μαθητών στο στυλ «ερωτώ –απαντάς κερδίζεις» ή «ποιος θέλει να γίνει εκατομμυριούχος» ( στα πλαίσια ομίλων ή/και βραδιών Φυσικής)

13/1/ 2009 Θ. Χειμωνίδου11 6. Διαγωνισμοί 2 Διαλογικές συζητήσεις πάνω σε σχολική βάση με θέματα επιστημονικού περιεχομένου (μέσα στα πλαίσια ομίλων, ημερίδων Φυσικής η/και επιστημονικών βραδιών) Δέκαθλο Φυσικής

13/1/ 2009 Θ. Χειμωνίδου12

13/1/ 2009 Θ. Χειμωνίδου13 Smashing Glasses John Hunter Noble and Greenough School, Dedham, ΜΑ. Teacher: Christine Pasterczyk In order to take this picture, it was necessary to build a circuit that triggered a flash activated by sound. Using this circuit, Ι was able to capture a very brief interval of time-approximately the duration of a camera flash-at a peculiar moment: immediately after an explosive event. In this photograph we see glass goblets shattering in all their splendour. Three projectiles have been fired simultaneously at wine glasses filled with coloured water. Shards of glass sparkle as light from the flash reflects off them in midair, in a dazzling array of destruction.

13/1/ 2009 Θ. Χειμωνίδου14

13/1/ 2009 Θ. Χειμωνίδου15 Sunset in Pαrαdise Rhian Vanderburg Walter Μ. Williams High School, Burlington, NC. Teacher: Shawn Α. Weatherford This photo was taken leaving the Bahamas last year ίn late November. The ocean acts as a diffuse reflector, which is why the reflected light makes a path from the boat to the sun. The colour of the sky comes from the sunlight moving through the thick, low altitude atmosphere scattering away most of visible light.

13/1/ 2009 Θ. Χειμωνίδου16 7. Ημερίδες/βραδιές Φυσικής Οργάνωση ημερίδων/βραδιών Φυσικής με εκθέματα κατασκευών Projects Διαλογικές συζητήσεις Ομαδικούς διαγωνισμούς επιστημονικής ενημέρωσης Δραματοποιημένες παρουσιάσεις επιστημονικών θεμάτων με καλλιτεχνικό τρόπο

13/1/ 2009 Θ. Χειμωνίδου17 8. Επισκέψεις μελέτης Ενθάρρυνση για οργάνωση επισκέψεων μελέτης σε χώρους επιστημονικού ενδιαφέροντος όπως π.χ. Δορυφορικός σταθμός Μακάριος Γ΄ στην Κακορατζιά ΑΗΚ Μετεωρολογική Υπηρεσία Κέντρο ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας

13/1/ 2009 Θ. Χειμωνίδου18 1. ΜΕΘΟΔΟΙ 1 Η ενίσχυση των καθηγητών Φυσικής έγινε και γίνεται με βάση την πεποίθηση ότι Ένας από τους πιο κατάλληλους χώρους για την καλλιέργεια και ανάπτυξη της Δημιουργικότητας και Καινοτομίας είναι το Εργαστήριο Φυσικής

13/1/ 2009 Θ. Χειμωνίδου19 1. ΜΕΘΟΔΟΙ 2 Ο ίδιος ο καθηγητής δρα ως μοντέλο Μέθοδοι διερεύνησης και ανακάλυψης εκ μέρους του μαθητή Ενεργός εμπλοκή στη πειραματική διερεύνηση Αξιοποίηση των παρανοήσεων ή εναλλακτικών ιδεών του μαθητή ως κλειδί για τη δόμηση της επιστημονικής αλήθειας

13/1/ 2009 Θ. Χειμωνίδου20 1. ΜΕΘΟΔΟΙ 3 Έμφαση στις ερωτήσεις τύπου «με πόσους τρόπους θα μπορούσαμε να μετρήσουμε το ύψος μιας πολυκατοικίας με το βαρόμετρο» Επιδίωξη μέσα από τα πειράματα να βρεθεί ο μαθητής σε νοητική σύγκρουση, να επιδιωχθεί ώστε να δουν κάτι που έρχεται σε σύγκρουση με προηγούμενες αντιλήψεις ή εμπειρίες με απώτερο σκοπό τη καινοτόμο σκέψη

13/1/ 2009 Θ. Χειμωνίδου21 1. ΜΕΘΟΔΟΙ 4 Παραδείγματα για ενεργοποίηση καινοτόμου και δημιουργικής σκέψης Το βαζάκι του πάθους Το ζωάκι Αιωρούμενη πέννα Μαγικά γυαλιά Η μουσική του σύμπαντος

13/1/ 2009 Θ. Χειμωνίδου22 Σας ευχαριστώ