ΨΥΧΟKOIΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ Μάθημα 2

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΥΠΑΡΞΗ.
Advertisements

ΑΡΜΟΝΙΑ ΣΩΜΑΤΟΣ - ΝΟΥ –ΨΥΧΗΣ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΓΙΟΓΚΑ
Μάθημα 7ο.
Προσωπικές δεξιότητες
Ψυχοκοινωνικά ζητήματα στην αγωγή στα μέσα επικοινωνίας Νικόλας Χρηστάκης Τμ. Ψυχολογίας, Πάντειο Παν/μιο.
Θεωρία Μάθησης Ο ατομικός Εποικοδομητισμός του Piaget
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΑΡΜΟΝΙΑ.
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΗΛΙΚΙΑΣ
KOIΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 9-10
KOIΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 8
Προσωποκεντρική Θεωρία (Client-centered theory)
Το παιδικό παιχνίδι Εισαγωγικά σχόλια και ερμηνευτικές υποθέσεις
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
NUR211-Ψυχολογία Τμήμα Νοσηλευτικής
Εικονική πραγματικότητα ένας τρισδιάστατος κόσμος!!!
Οι επιρροές του κοινωνικού περιβάλλοντος
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ - ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΑΣΘΕΝΕΙΑ & ΥΓΕΙΑ – θεολογική θεώρηση: Ορθόδοξη ανθρωπολογία
Ανάπτυξη και Λειτουργία
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ κεφάλαιο 2 κατανοώντας τα πράγματα
Κοινωνιολογία (Εισαγωγικές έννοιες)
KOIΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 3
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
KOIΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 2 Γκέκα Μαρία Πανεπιστήμιο Kρήτης
ΗΘΙΚΗ ΓΙΑ ΤΑ ΖΩΑ Η φυσική συγγένεια ανθρώπων και ζώων για περιγραφικούς λόγους. Ανάπτυξη σχέσης αλληλεγγύης μεταξύ ανθρώπων και ζώων Η στενή σχέση τους.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Ο ΕΦΗΒΟΣ ΚΑΙ Ο «ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ ΑΛΛΟΣ»
KOIΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 6-7
Αρχαία Ελληνικά ΙΙ Επιλογικές παρατηρήσεις. Κομβικό σημείο: σύγκριση αρχαίων ελληνικών απόψεων και χριστιανικών για τα ίδια θέματα.
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
KOIΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 1 Γκέκα Μαρία Πανεπιστήμιο Κρήτης
ΜΑΘΗΜΑ 4ο (Κοινωνικές ομάδες)
ΤΟ ΣΤΙΓΜΑ - ΤΥΠΟΙ ΣΤΙΓΜΑΤΟΣ Το σωματικό (φυσικά ελαττώματα και αναπηρίες) Το στίγμα της συμπεριφοράς Το στίγμα του φρονήματος Αδυναμία του ατόμου να αναλάβει.
Αυτογνωσία - Αυτοβελτίωση
Β΄ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού Ερευνητική εργασία Β΄Λυκείου «Συμμετέχουμε, άρα υπάρχουμε»: Η κοινωνική οπτική της WEB 2.0 μάθησης ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012.
“ΑΡΧΑΙΑ ΓΝΩΜΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΜΟΡΦΗ ΚΟΜΙΚΣ (COMICS)”
ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (3-5 χρ.).
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
«Παιχνίδια» εξουσίας στο νηπιαγωγείο
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ Η ιστορία μιας ιδέας. «Πρώτη ουσία»: Μυθικές Κοσμογονίες ΗΣΙΟΔΟΣ (θεογονία) Εν αρχή ην … το Χάος, η Γη και ο Έρως … το Χάος γεννά τη Νύχτα.
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
H ευτυχία των παιδιών, οδηγός για την επιτυχία Ελιζάνα Πολλάτου, αναπ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
Ερμηνευτική προσέγγιση
Η χρήση της ενσώματης μάθησης στην εκπαίδευση.
Βιολογία Γυμνασίου.
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Κοινωνιολογία (Εισαγωγικές έννοιες)
Ενότητα 6: Κοινωνικο-Πολιτισμικές Θεωρίες Μάθησης
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΣ:Α' ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ( ) ΔΙΔΑΣΚΩΝ:ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
Σχέδιο εργασίας & φάκελος αξιολόγησης
ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΜΑΙ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΜΟΥ
Ευρωπαϊκός Χώρος Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας – Εισαγωγή στη Μεθοδολογία Έρευνας Μάθημα 3.
Η ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΗΜΕΡΑ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ : ΗΘΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ ΑΡΧ. ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ
Πιέρ Μπουρντιέ Ο Πιέρ Μπουρντιέ ( 1 Αυγούστου  Ιανουαρίου 2002) ήταν Γάλλος φιλόσοφος, κοινωνιολόγος και κοινωνικός επιστήμονας.
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΗΘΙΚΗ Ζ΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΨΥΧΟKOIΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ Μάθημα 2 Γκέκα Μαρία Πανεπιστήμιο Κρήτης mgeka1@yahoo.com

Ιστορικά στοχεία για την εξέλιξη του εαυτού

Οι ιδέες των φιλοσόφων Αρχαίους έλληνες φιλοσόφους Εαυτός Ψυχή, Νους ή πνεύμα, Διαρκές, αιώνιο

Σωκράτης Στόχος του φιλοσόφου η ηθική βελτίωση του ανθρώπου Δελφικό ρητό «γνώθι σαυτόν» Συνείδηση της άγνοιας Ενδοσκόπηση και διαλεκτική Εαυτός ανακαλύπτεται κατά την επικοινωνία και τη συζήτηση με τους άλλους Άγνωστη περιοχή

Πλάτωνας Ψυχή: αφενός, αυτό που κινείται μόνο του και κινεί τα άλλα, αφετέρου, αυτό που αντιλαμβάνεται, συναισθάνεται και θέλει Διαχωρισμός της ψυχής σε δύο μέρη: 1ο Λογιστικό ή νους: έδρα γνώσης και αρετής 2ο Μη λογικό: αισθήσεις Ευγενικότερο (Θυμός) Κατώτερο (Επιθυμία)

Αριστοτέλης Ψυχή: ασώματη, δύναμη που κινεί και κατευθύνει το σώμα Ενότητα (ψυχή και σώμα) Φυτική Ψυχή (θρεπτικόν) Ζωϊκή Ψυχή (αισθητικόν) Λόγος (Νους)

Μεσαίωνα: η σπουδαιότητα του ατόμου μειώνεται Αναγέννηση: αναζωπύρωση το ενδιαφέρον για άτομο και εαυτό Από 17ο αιώνα έμφαση στην ατομικότητα

Μοντέρνοι φιλόσοφοι Descartes : Διάκριση ψυχή και σώματος Σκέφτομαι άρα υπάρχω (Cogito ergo sum) Ικανοί για σκέψη, υπάρχουμε μόνο μέσω της σκέψης, Εαυτός κενός από συναισθήματα, σχέσεις, ανάπτυξη, μοναχικός στοχαστής, καθαρό υποκείμενο

Locke: η γνώση προέρχται από τις εμπειρίες Γνώση πυρήνας του εαυτού Διάκριση βιολογικού όντος και σκεπτόμενου όντος Hume: o εαυτός είναι μία ψευδαίσθηση Ο εαυτός δεν είναι μια οντότητα «Γραμματικό αποκύημα της φαντασίας» (εγώ) Μείωση ενδιαφέροντος για το άτομο, όφελος της κοινωνικής ομάδας Koestler : Το μηδέν και το άπειρο (1974) Kant: διάκριση υποκειμενικού-αντικειμενικού εαυτού

1890: James Εαυτός-αντικείμενο : γνώση και αξιολόγηση του εαυτού όπως γνωρίζουμε και αξιολογούμε τον άλλο. Εαυτός-δράστης: εκτέλεση των νοητικών εντολών που ελέγχουν και διευθύνουν τις εμπειρίες, τις σκέψεις, τις πράξεις.

- Υλικός Εαυτός (ό,τι μου ανήκει πχ. το σώμα μου) - Κοινωνικό Εαυτός (αναγνώριση από τους άλλους) - Γνώστης/Πνευματικός Εαυτός (ο έχοντας συνείδηση)

1897 : Baldwin Θεωρία για την ανάπτυξη του κοινωνικού ευατού «Socius» αναφέρεται στον Κοινωνικό εαυτό Εαυτός: κοινωνικό και πολιτιστικό προϊόν

Ego--------------------------- Alter Εαυτός   Ego--------------------------- Alter Πώς βλέπουμε τον εαυτό μας Πώς βλέπουμε τον άλλο

1902 : Cooley Εαυτός καθρέφτης (καθρεφτιζόμενος εαυτός, looking glass self) Α) πώς φανταζόμαστε ότι μας βλέπουν οι άλλοι Β) πώς φανταζόμαστε ότι μας κρίνουν οι άλλοι Γ) ένα είδος αυτοσυναισθήματος, πχ. περηφάνεις, ντροπή

1934 : Mead Ο εαυτός αναπτύσσεται βάση των κρίσεων του άλλου μέσα σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο όπου ο ευατός και ο άλλος αλληλεπιδρούν. Δύο χαρακτηριστικά ο ευατός I (εγώ) και me (εμένα) I (εγώ): εσωτερικευμένες στάσεις του άλλου me (εμένα): κρίσεις του άλλου για μένα Ομάδες που ανήκουμε αποτελούν το πλαίσιο αναφοράς για τη δημιουργία του εαυτού

ΣΥΜΒΟΛΙΚΗ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ Ανθρώπινη συμβίωση : αλληλεπιδράσεις Επικοινωνία: σύμβολα όπως γλώσσα, σωματικές ενέργειες Δυναμικό κοινωνικό πεδίο δράσης

Το άτομο αποκτά την ταυτότητά του διαμέσου των διαδικασιών της επικοινωνίας (απόκτηση ρόλων)   Το άτομο δυναμική συμμετοχή σε κάθε κοινωνική κατάσταση Αντίληψη του εαυτού : γνωστκή δομή που γεννιέται από την αλληλεπίδραση του ανθρώπινου οργανισμού και του κοινωνικού περιβάλλοντος