Κυριακή 30 Σεπτεμβρίου 2007 Βεύη Φλώρινας Βεύη Φλώρινας 2η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ2η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βασικές έννοιες αλγορίθμων
Advertisements

Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής
Η δομή του μαθήματος των μαθηματικών στο σύγχρονο ΤΕΙ Σάλτας Βασίλειος, Τσιάντος Βασίλειος Γενικό Τμήμα Θετικών Επιστημών ΤΕΙ Καβάλας.
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΑΤΖΗΦΩΤΕΙΝΟΥ M.Sc. Computation, Univ. of London
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Δ.Ε. http// Η Ελλάδα στη χρήση και αξιοποίηση της Ψηφιακής Τεχνολογίας σε Δευτεροβάθμια και Πρωτοβάθμια.
Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑ ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ ΒΑΣΙΚΟΙ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ ΠΙΝΑΚΩΝ
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
Εκτέλεση Αλγορίθμων σε ψευδογλώσσα
Εισαγωγή στην επιστήμη των υπολογιστών
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Tο project από τα μάτια των μαθητών ΕΓΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑ Το καλοκαίρι του 2011, όταν άκουγα στην τηλεόραση για ένα καινούριο μάθημα– την ερευνητική.
ΑΕΠΠ 2ο Κεφάλαιο: Βασικές Έννοιες Αλγορίθμων
Εισηγητής:Στέφανος Μέτης
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΥΤΕΡΗΣ ΕΝΝΟΙΑΣ ΤΟΥ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΠΤΥΧΗ ΤΟΥ Κάππας Κων/νος Επιμορφωτής ΤΠΕ -
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Παχατουρίδη Σάββα(676) Επιβλέπων: Σ
Ενσωμάτωση – χρήση του προγράμματος «ΓλωσσοΜάθεια» στην εκπαιδευτική διαδικασία Στοχεύοντας στο να αποκτήσει το μάθημα της Γ’ τάξης Τεχνολογικής κατεύθυνσης.
“Το Μάθημα ΑΕΠΠ (Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον) της Γ’ Τάξης Γενικού Λυκείου – Τεχνικές Διδασκαλίας” Κυριακή 30 Σεπτεμβρίου η.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ στην ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Αδάμ Κ. Αγγελής Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής
Διδακτική της Πληροφορικής ΗΥ302 Εργασία :Παρουσίαση σχολικού βιβλίου Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης «Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον»
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (PROJECT) ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2 ΓΕΛ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ.
Τίτλος Ενδιάμεση Εξέταση Πτυχιακής Εργασίας >. 2 Αντικείμενο της εργασίας Ο σκοπός της εργασίας είναι να κατασκευασθεί ένα σύστημα > Οδηγία: customize.
Η Α΄ τάξη Γενικού Λυκείου, η οποία είναι τάξη προσανατολισμού, περιέχει μαθήματα Γενικής Παιδείας συνολικής διάρκειας τριάντα τριών (33) ωρών εβδομαδιαίας.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Εργαστήριο Δασικής Διαχειριστικής & Τηλεπισκόπησης Δασική Διαχειριστική Ι Διδάσκων Δημήτριος Καραμανώλης, Επίκουρος Καθηγητής Μάθημα 3 ο.
ΑΕΠΠ 3ο Κεφάλαιο Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής 1 Ο Λύκειο Ρόδου.
 Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον:  Τεχνικές Διδασκαλίας.
Βασικές συνιστώσες/εντολές ενός αλγορίθμου
Χημεία 1 μάθημα τη βδομάδα
ΓΡΑΠΤΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
 Το project με το οποίο ασχοληθήκαμε ονομάζεται «παιχνίδι της γνώσης». Χωριστήκαμε σε ομάδες όπου η κάθε μία ασχολήθηκε με ένα ξεχωριστό διδασκόμενο μάθημα.
Διδακτική Πληροφορικής
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
Πρακτικη Ασκηση προοδος ΘΕΜΑ : κρισιμα συμβαντα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ στο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Γιώργος Σούλτης.
1 ο ΓΕΛ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ Παρουσίαση Γ Τάξης Νέου Γενικού Λυκείου ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟ 4327, ΦΕΚ 50/ΤΕΥΧΟΣ Α ́/ Σεπτέμβριος 2015.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Χρήση της χαρτογράφησης εννοιών για την μείωση των λαθών στο μάθημα της Τεχνολογίας ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ» ΑΘΗΝΑ, 1-2 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ,
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
θέμα : ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ
Διδακτική της Πληροφορικής
Τι μαθαίνει αυτός που μαθαίνει προγραμματισμό;
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Αυδίκος Αθανάσιος – Πήχας Στέφανος
ΓΡΑΠΤΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Περιγραφή Εκπαιδευτικός, ενόψει του Σαββατοκύριακου, έχει μεταβεί στο νησί όπου είναι η μόνιμη κατοικία του. Τη Δευτέρα, τηλεφωνεί στο Διευθυντή και του.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ.
Διδασκαλία με την μέθοδο project
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ Η/Υ
Ενότητα Γ7.3.8(Προβλήματα Ακολουθιακής Δομής )
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ΄ Γυμνασίου Α΄ Τρίμηνο
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης(Ε) 3ο Εξάμηνο
Ενότητα Γ6.14 (Δημιουργία Ερωτημάτων από δύο Συσχετιζόμενους Πίνακες )
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κυριακή 30 Σεπτεμβρίου 2007 Βεύη Φλώρινας Βεύη Φλώρινας 2η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ2η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Θέμα:Θέμα: «Το Μάθημα ΑΕΠΠ (Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον) της Γ' Τάξης Γενικού Λυκείου - Τεχνικές Διδασκαλίας»«Το Μάθημα ΑΕΠΠ (Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον) της Γ' Τάξης Γενικού Λυκείου - Τεχνικές Διδασκαλίας» Εισηγητής :Εισηγητής : Βρακόπουλος Λ. ΑθανάσιοςΒρακόπουλος Λ. Αθανάσιος ΠΕ19 2ο ΓΕΛ ΚατερίνηςΠΕ19 2ο ΓΕΛ Κατερίνης

Κύριοι συνάδελφοι καλημέρα σας Είμαι ο Βρακόπουλος Αθανάσιος από την Καστανιά Πιερίας καθηγητής στο 2 ο Γενικό Λύκειο Κατερίνης. Θέλω να σας συγχαρώ για την μεγάλη δραστηριότητα που αναπτύσσει το Κέντρο ΠΛΗΝΕΤ Φλώρινας. Είναι το μοναδικό Κέντρο ΠΛΗΝΕΤ στην Ελλάδα που αναπτύσσει αυτήν την δραστηριότητα.

Η εισήγησή μου έχει δυο μέρη Στο πρώτο μέρος θα παρουσιαστούν μερικές σκέψεις και απόψεις για το σχολικό βιβλίο Βιβλίο Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον. Στο δεύτερο μέρος θα γίνει παρουσίαση των προγραμμάτων: 1.«Δημιουργία και εκτέλεση Λογικού Διαγράμματος» 2.«Εκτέλεση αλγορίθμου σε Ψευδογλώσσα»

Σκέψεις και απόψεις για το σχολικό Βιβλίο Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον. Το βιβλίο έχει γραφεί πριν το 1999 δεν έχει υποστεί καμιά αλλαγή από τότε μέχρι σήμερα. Θεωρώ ότι είναι ένα βιβλίο που γράφτηκε βιαστικά και έχει λάθη. Τα λάθη που έχουν επισημανθεί αν και τα ανακοινώσαμε δεν έχουν διορθωθεί. Ενώ είναι ένα μάθημα που εξετάζεται γραπτά, τα θέματα και τα προβλήματα που προτείνονται από τους συγγραφείς προς λύση είναι ελαχιστότατα και εκτός πνεύματος εξετάσεων. Θεωρώ ότι αν παρόμοιο βιβλίο απευθυνόταν σε μαθηματικούς θα το είχαν αποσύρει από τον πρώτο χρόνο.

Το μάθημα είναι ένα πολύ χρήσιμο μάθημα και θεωρώ ότι παρόμοια μαθήματα θα έπρεπε να διδάσκονται από την πρώτη Λυκείου σε αντικατάσταση του μαθήματος «Εφαρμογές Η/Υ» ή του μαθήματος ‘Τεχνολογία Επικοινωνιών’ Είμαι υπέρ του πολλαπλού βιβλίου, οι παλαιότεροι θα θυμούνται ότι την πρώτη φορά που λειτούργησε το Ενιαίο Λύκειο, είχαν δοθεί για το μάθημα αυτό δυο βιβλία, το δεύτερο βιβλίο που έχει ήδη αποσυρθεί, έχω την εντύπωση ότι ήταν καλύτερο.

Θα παρουσιάσω δυο γνωστούς αλγόριθμους του βιβλίου και τις προτεινόμενους αντίστοιχους αλγόριθμους

Ο πρώτος αλγόριθμος: Αναζήτηση στοιχείου σε πίνακα. Με δεδομένο ότι ο υπολογιστής σε μια δεδομένη στιγμή: 1.μπορεί να συγκρίνει δυο ποσότητες. 2.μπορεί να δει μια μόνο θέση ενός πίνακα 3.να κρατήσει σε άλλη μεταβλητή την θέση του πίνακα που εξετάζει Μπορούμε να υποθέσουμε ότι: 1.ο πίνακας είναι μια σειρά από κλειστά κουτάκια που έχουν στο εσωτερικό τους έναν αριθμό 2.κάθε κουτάκι ανοίγει για να δούμε το περιεχόμενό του και κλείνει όταν μεταφερθούμε σε ένα διπλανό

Ζητείται να βρούμε σε ποιο κουτάκι είναι γραμμένος ο αριθμός Χ. ή καλύτερα τον αύξοντα αριθμό του κουτιού στο οποίο είναι γραμμένος ο αριθμός Χ. Ο αύξοντας αριθμός του κουτιού θα καταχωρηθεί σε μια μεταβλητή. Αν η μεταβλητή αυτή έχει τιμή μεγαλύτερη από το 0 (μηδέν) τότε το αναζητούμενο δεν βρίσκεται σε κανένα κουτάκι.

Για να επιλύσουμε το πρόβλημα πρέπει για κάθε κουτάκι αρχίζοντας από το πρώτο να: 1.Ανοίγουμε το κουτάκι 2.Συγκρίνουμε το περιεχόμενό του με τον αριθμό Χ που ζητάμε 3.Αν η τιμή του κουτιού είναι ίση με την Χ τότε βρήκαμε αυτό που ζητάμε, σταματάμε την διαδικασία αναζήτησης. 4.Αν η τιμή του κουτιού είναι διαφορετική τότε πηγαίνουμε στο επόμενο κουτάκι.

Έτσι τα παραπάνω περιγράφονται με το παρακάτω αλγόριθμο: Ι  1 Όσο Α[Ι]<>Χ και Ι<Ν Επανάλαβε Ι  Ι+1 Τέλος_Επανάληψης Αν Α[Ι]=Χ τότε position  Ι Αλλιώς position  0 Ο παραπάνω αλγόριθμος περιγράφει την διαδικασία αναζήτησης κάνοντας χρήση μιας μόνο μεταβλητής. Η τιμή της μεταβλητής position μας πληροφορεί για την ύπαρξη του αναζητούμενου στον πίνακα.

Ενώ στο σχολικό βιβλίο περιγράφεται η ίδια διαδικασία με τρεις μεταβλητές ως εξής: done  ψευδής position  0 I  1 Όσο (done=ψευδής) και (Ι<=Ν) επανάλαβε Αν Α[Ι]=Χ τότε done  αληθής position  Ι Αλλιώς Ι  Ι+1 Τέλος_Αν Τέλος_Επανάληψης

Η ύπαρξη πολλών μεταβλητών σε έναν αλγόριθμο αποστρέφει τον μαθητή από το να κατανοήσει την λειτουργία του, χρειάζεται ο μαθητής να καταβάλει μεγαλύτερη προσπάθεια για να κατανοήσει τον αλγόριθμο έτσι ο ίδιος αλγόριθμος αλλά παραπλήσιος του σχολικού βιβλίου θα μπορούσε να γραφεί με την χρήση δυο μεταβλητών position  0 I  1 Όσο (position =0) και (Ι<=Ν) επανάλαβε Αν Α[Ι]=Χ τότε position  Ι Ι  Ι+1 Τέλος_Επανάληψης

Δεύτερος αλγόριθμος: Άθροιση των γραμμών και των στηλών ενός πίνακα δυο διαστάσεων. Ο αλγόριθμος όπως παρουσιάζεται στο βιβλίο: Για Ι από 1 μέχρι Μ Row[I]  0 Τέλος_Επανάληψης Για J από 1 μέχρι N Col[J]  0 Τέλος_Επανάληψης Για Ι από 1 μέχρι Μ Για J από 1 μέχρι N sum  sum+t[I,J] Row[I]  Row[I]+t[I,j] Col[J]  Col[J] +t[I,j] Τέλος_Επανάληψης

Θα μπορούσε αυτός να γραφεί πιο απλά. Για Ι από 1 μέχρι Μ Row[I]  0 Για J από 1 μέχρι N Row[I]  Row[I]+t[I,j] Τέλος_Επανάληψης Για J από 1 μέχρι N Col[J]  0 Για Ι από 1 μέχρι Μ Col[J]  Col[J] +t[I,j] Τέλος_Επανάληψης

Ή καλύτερα: Για Ι από 1 μέχρι Μ Sum  0 Για J από 1 μέχρι N Sum  Sum +t[I,j] Τέλος_Επανάληψης Row[I]  Sum Τέλος_Επανάληψης Για J από 1 μέχρι N Sum  0 Για Ι από 1 μέχρι Μ Sum  Sum +t[I,j] Τέλος_Επανάληψης Col[J]  Sum Τέλος_Επανάληψης

Τροποποιώντας την εντολή Row[I]  Sum ή Col[J]  Sum μπορούμε να βρούμε τον μέσο όρο Τροποποιώντας την εντολή Sum  Sum +t[I,j] μπορούμε να βρούμε πόσα στοιχεία του πίνακα ικανοποιούν μια συνθήκη.

Σας ευχαριστώ.