Ενιαίο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Χοιροκοιτίας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
39ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Advertisements

Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος,
B΄ Δημοτικο αγιου δομετιου ευρωπαϊκο δικτυο προαγωγης υγειας: δραςτηριοτητες που οργανωθηκαν με θεμα «επιλυςη ςυγκρουςεων-διαπροςωπικες ςχεςεις» Τα τελευταία.
Γ΄ Δημοτικό Σχολείο Σωτήρας
Γ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΛΟΥΡΙΩΤΙΣΣΑΣ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Επιστημονική.
Παρουσίαση από τους μαθητές της 5Α Τάξης Anna Thomas Οι απόψεις των παιδιών και των δασκάλων για τη σχολική στολή.
Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΑΦΟΥ (ΝΕΟΦΥΤΕΙΟ)
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι!
ΕΝΙΑΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΠΕΔΩΝ
ΕΝΙΑΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ «ΙΑΜΑΤΙΚΗ»
Ατομικό έργο Προβληματισμοί και προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών.
Ενιαίο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Ερήμης
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΘΑΡΗΣ – ΔΗΜΗΤΡΗ ΛΙΠΕΡΤΗ
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ-Λ.Τ. ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
ΘΕΜΑΤΑ: ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΣΤΟ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΑΝΤΙΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ - ΕΠΙΘΕΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
B΄ Δ ΗΜΟΤΙΚΟ ΑΓΙΟΥ ΔΟΜΕΤΙΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ : ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΟΡΓΑΝΩΘΗΚΑΝ ΜΕ ΘΕΜΑ « ΕΠΙΛΥΣΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ - ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ »
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω ό,τι να ’ναι ή ό,τι πρέπει;»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ο Φαγανούλης στη χώρα της κρίσης»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μεσογειακή διατροφή, για μια καλύτερη ζωή»
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Σεμιναριο 9 σεπτεμβριου 2014
Εκπαιδευτική Ημερίδα ΑΚΙΔΑ « Σχολική Ηγεσία » 14/3/2013, CIIM Λευκωσία Δρ Μάριος Στυλιανίδης.
Grundtvig Learning Partnership Parents-School-Children: Learning by doing together Γονείς – Σχολείο – Παιδιά: Μαθαίνουμε μέσα από κοινές δραστηριότητες.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Βιολογία Γυμνασίου.
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Θεματικη εβδομαδα «Σώμα και Ταυτότητα»
ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Πρότυπο Πειραματικό 2/Θ ΔΣ Πανεπιστημίου Πατρών
Σχεδιασμός και υλοποίηση προγραμμάτων ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ και ΥΓΕΙΑΣ
Ομαλη μεταβαΣη απο το νηπιαγωγειο Στο δημοτικο
ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: …………………….. ΑΥΤΟ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
10ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής
Οι απόψεις των μαθητών του σχολείου μας για τα βιντεοπαιχνίδια
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ενιαίο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Χοιροκοιτίας Σχολική Χρονιά 2009-2010 2006-2010

ΜAΘΗΤΙΚΟΣ πληθυςμΟς Κατά τη φετινή χρονιά στο σχολείο φοιτούν 62 παιδιά, 29 αγόρια και 33 κορίτσια.

Τα παιδιά του σχολείου μας προέρχονται από τις εξής κοινότητες: Χοιροκοιτία 46 Λεύκαρα 1 Άγιοι Βαβατσινιάς 9 Ψεματισμένος 1 Τόχνη 5

ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ Στο σχολείο εργάζονται: έξι δάσκαλοι και η Διευθύντρια στην πρωινή ζώνη, ενώ τέσσερις δάσκαλοι και η Β. Διευθύντρια εργάζονται στην απογευματινή ζώνη. Τρεις φορές την εβδομάδα επισκέπτεται το σχολείο μας δασκάλα της Ειδικής Εκπαίδευσης και τέσσερις περιόδους Λογοθεραπεύτρια. Στα πλαίσια του Ενιαίου Ολοήμερου Σχολείου υλοποιείται η διδασκαλία ενδιαφερόντων. Κατά τη φετινή σχολική χρονιά τα ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν: Γαλλικά, Θέατρο, Αθλοπαιδιές, Τάε Κβο Ντο και Ζωγραφική. Το Θέατρο διδάσκει δασκάλα του σχολείου μας, ενώ για τα άλλα μαθήματα αγοράζονται υπηρεσίες.

Σιτιση μαθητων Το σχολείο διαθέτει δικό του χώρο για την ετοιμασία και το σερβίρισμα του φαγητού.

Προγραμματα στα οποια συμμετεχει το σχολειο 1. Ευρωπαϊκό Δίκτυο Σχολείων Προαγωγής Υγείας Το σχολείο μας για 4η συνεχή χρονιά συμμετέχει στο πρόγραμμα Ευρωπαϊκό Δίκτυο Σχολείων Προαγωγής Υγείας. Φέτος το σχολείο επέλεξε να δραστηριοποιηθεί σε δύο θεματικούς άξονες: Α. Βελτίωση των καθημερινών συνηθειών των παιδιών σε σχέση με τη διατροφή τους, τον ελεύθερό τους χρόνο και το φυσικό περιβάλλον για την περίοδο Σεπτέμβρη- Γενάρη. Ενδεικτικές δραστηριότητες οι οποίες διεκπεραιώθηκαν στην πρώτη αυτή φάση ήταν ο διαγωνισμός φρουτοφαγίας και χορτοφαγίας, καθώς και η διοργάνωση υγιεινού προγεύματος.

Β. Καλλιέργεια και ενδυνάμωση του σεβασμού των παιδιών προς τον εαυτό τους και προς τους άλλους για την περίοδο Φλεβάρη- Ιούνη. Ενδεικτικές δραστηριότητες οι οποίες διεκπεραιώθηκαν ήταν η εκδήλωση με θέμα «Μέρα Διαφορετικότητας» που περιλάμβανε εργαστήρια για τα ανθρώπινα δικαιώματα και υποχρεώσεις των παιδιών και η ελεύθερη θεατρική παρουσίαση του παραμυθιού «Το εφταπόδι» της Άντρης Αντωνίου.

2. Η παραγωγικότητα στην εκπαίδευση Το σχολείο μας λαμβάνει μέρος, για πρώτη φορά, στο διαγωνισμό «Η παραγωγικότητα στην εκπαίδευση», ο οποίος γίνεται στα πλαίσια του Εθνικού Προγράμματος Παραγωγικότητας 2007-2013. Το θέμα με το οποίο παίρνουμε μέρος στο διαγωνισμό και το έχομε υποβάλει για βράβευση είναι το παρεμβατικό πρόγραμμα το οποίο αρχίσαμε να εφαρμόζουμε στο σχολείο από το Δεκέμβρη 2009 ως μέρος του Προγράμματος Επιμόρφωσης του προσωπικού των Ενιαίων Ολοήμερων Σχολείων.

Παρεμβατικο προγραμμα Το θέμα μας είναι: «Επικοινωνία, διαχείριση θυμού και διαπραγμάτευση ως εργαλεία για την αποφυγή και επίλυση συγκρούσεων». ΣΤΟΧΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Ανάπτυξη συνεργασίας και επικοινωνίας. Καλλιέργεια του σεβασμού προς τη διαφορετικότητα και την αντίθετη άποψη. Ανάπτυξη ατομικών δεξιοτήτων διαχείρισης θυμού και επίλυσης ή αποφυγής συγκρούσεων. Ανάπτυξη δημιουργικότητας, κριτικής σκέψης και καινοτομίας.

ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Ο σχεδιασμός των δραστηριοτήτων του προγράμματος έλαβε υπόψη τις ανάγκες της σχολικής μονάδας. Συγκεκριμένα, επισημάνθηκαν τα πιο κάτω: Παρατηρήθηκαν περιπτώσεις απομόνωσης κάποιων παιδιών λόγω της διαφορετικότητάς τους. Η απόρριψη κάποιων παιδιών λόγω της εμφάνισής τους και ο αποκλεισμός τους από τα παιχνίδια του διαλείμματος καθώς και η δυσκολία ένταξης των νέων μαθητών από γειτονικό χωριό επηρέαζαν σε μεγάλο βαθμό το κλίμα του σχολείου, καθώς και την επίδοση των παιδιών αυτών στην τάξη. Σημειώθηκε έλλειψη αποτελεσματικής επικοινωνίας μεταξύ των παιδιών, με αποτέλεσμα οι παρεξηγήσεις να οδηγούν σε λεκτική ή ακόμη και σε σωματική βία.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Δόθηκε στους μαθητές ερωτηματολόγιο με θέμα την επικοινωνία, τη διαχείριση του θυμού και την επίλυση συγκρούσεων με τους συμμαθητές τους. Στη συνέχεια οι μαθητές δημιούργησαν δικό τους ερωτηματολόγιο για το πότε θυμώνουν οι συμμαθητές τους και τι κάνουν όταν θυμώνουν. Στο τέλος του προγράμματος δόθηκε τρίτο ερωτηματολόγιο στους μαθητές για σκοπούς αξιολόγησης.

ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΑΝΤΙΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΩΝ Έγινε καταγραφή όλων των βίαιων και αντικοινωνικών συμπεριφορών των παιδιών από τους δασκάλους και τη διευθύντρια. Σκοπός ήταν να διαπιστωθεί κατά πόσο παρουσιάστηκε οποιαδήποτε βελτίωση κατά τη διάρκεια και με το τέλος του προγράμματος.

ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ Δόθηκε η ευκαιρία στους μαθητές να εξερευνήσουν διάφορους τρόπους επίλυσης καθημερινών προβλημάτων υποδυόμενοι διάφορους ρόλους μέσα από τη δραματοποίηση παραμυθιών ή σεναρίων. Αξιοποιήθηκε η μέθοδος του «θεάτρου των καταπιεσμένων» όπου οι μαθητές δημιούργησαν σενάρια με βάση την προσωπική τους εμπειρία και μετά αντάλλαξαν ρόλους μεταξύ τους.

ΚΩΔΙΚΑΣ ΚΑΛΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ Οι μαθητές δημιούργησαν γραπτό κώδικα καλής συνεργασίας. Μιλώ πάντα με ευγένεια στους άλλους. Σέβομαι τον εαυτό μου, τους συμμαθητές και τους δασκάλους μου. Μοιράζομαι τις σκέψεις, τις ιδέες και τις γνώσεις μου με τους άλλους. Δέχομαι τη διαφορετική άποψη του συμμαθητή μου. Κρατώ την άποψή μου και τη συζητώ με ηρεμία. Πειθαρχώ στην απόφαση της πλειοψηφίας.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΜΕΡΑ Κάθε μαθητής είχε την ευκαιρία να είναι πρόεδρος της τάξης του για μια μέρα. Ο εκάστοτε πρόεδρος έπρεπε να εφαρμόσει ένα κανόνα που θεωρούσε ότι θα βοηθούσε στη δημιουργία καλύτερου κλίματος στην τάξη. Για παράδειγμα ένας μαθητής της Δ’ τάξης την ημέρα που ήταν πρόεδρος εισηγήθηκε να παίξουν ένα ομαδικό παιχνίδι όλα τα παιδιά της τάξης.

debate Πραγματοποιήθηκε διάλογος με αντιπαράθεση θέσεων (debate) για καθημερινά προβλήματα, π.χ. όταν σε κλωτσήσει κάποιος συμμαθητής σου πρέπει να του ανταποδώσεις και συ ή όχι;

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ Οι μαθητές πήραν συνεντεύξεις από γονείς, δασκάλους και χωριανούς για να μάθουν τι κάνουν όταν είναι θυμωμένοι ή όταν διαφωνούν με κάποιον στη δουλειά ή στο σπίτι.

ΑΦΙΣΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΘΥΜΟΥ Οι μαθητές της Στ’ τάξης ετοίμασαν αφίσα με συμβουλές και καλές πρακτικές για τη διαχείριση του θυμού. Οι αφίσες εκτυπώθηκαν σε τυπογραφείο και αναρτήθηκαν σ’ όλες τις τάξεις του σχολείου και άλλα μέρη της κοινότητας. Ακολούθησε συζήτηση της αφίσας στις τάξεις για τη διαχείριση του θυμού και την αποτελεσματική επικοινωνία ανάμεσα στους μαθητές.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ Οι μαθητές δημιούργησαν ημερολόγιο με θέμα τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στην αντίθετη άποψη. Στη συνέχεια το ημερολόγιο μοιράστηκε σε όλους τους μαθητές του σχολείου και του νηπιαγωγείου, το προσωπικό καθώς και σε φορείς της κοινότητας.

ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΟ Οι μαθητές δημιούργησαν θεατρικό έργο με θέμα την επικοινωνία και την αποφυγή και επίλυση συγκρούσεων στο σχολικό χώρο. Το θεατρικό αυτό θα παρουσιαστεί στους γονείς στην τελική γιορτή.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ 1. Θετική ήταν η επίδραση του προγράμματος, κυρίως στην Ε’ και Στ’ τάξη, οι οποίες ήταν οι τάξεις που εμπλάκηκαν σε μεγαλύτερο βαθμό στο πρόγραμμα. Όσον αφορά τις υπόλοιπες τάξεις θεωρούμε ότι τα παιδιά αποκόμισαν αρκετά θετικά στοιχεία με βάση την ανατροφοδότηση που μας δόθηκε από τους δασκάλους της τάξης. 2. Μέσα από τα παραδείγματα και σενάρια που δόθηκαν στους μαθητές βρέθηκαν λύσεις σε αρκετά από τα προβλήματα και συγκρούσεις που συναντούν στην καθημερινότητά τους. Οι αφίσες και ο κώδικας καλής συνεργασίας που ετοίμασαν τα παιδιά βοήθησαν στη δημιουργία καλύτερου κλίματος συνεργασίας και παραγωγικότητας.

3. Οι περιπτώσεις παιδιών που απασχόλησαν επανειλημμένα τους εκπαιδευτικούς σε σχέση με τη συμπεριφορά τους, τόσο στην τάξη όσο και στο διάλειμμα συζητήθηκαν στις συνεδρίες του διδασκαλικού συλλόγου και αντιμετωπίστηκαν με σχετική διερεύνηση και συνεργασία με τους γονείς. 4. Με την εφαρμογή του προγράμματος και κυρίως μέσα από τη συζήτηση τρόπων ελέγχου του θυμού, αρκετές ήταν οι περιπτώσεις παιδιών που κατέφεραν να ελέγξουν το θυμό τους και να περιορίσουν τις αρνητικές συνέπειες.