Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: ΠΑΠΑΡΓΥΡΙΟΥ ΑΛΕΞΑΝΡΟΣ MSc ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΕ11 ΠΕΛΛΑΣ - ΠΙΕΡΙΑΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ικανότητες Επικοινωνίας
Advertisements

Φυσική αγωγή A’-Β’-Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Βιβλίο του μαθητή
Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτικοί σκοποί  Στο σύνταγμα κάθε χώρας καθορίζονται οι γενικοί σκοποί της εκπαίδευσης  Με βάση τον γενικό σκοπό.
ΣΧ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 4ΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
«Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
Εργαστήριο Φυσικής Αγωγής στην Π/θμια Εκπαίδευση
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Ε – Στ Δημοτικού
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
Δασκάλες: Βούλα Τζιαούρη
ΜΠΑΟΥΡΑΚΗ ΤΟΝΙΑ ΓΡΑΣΕΠ ΚΟΛΥΜΒΑΡΙΟΥ -Νοέμβριος 2009
«Φυσική Αγωγή Α’ Γυμνασίου» Βιβλίο Καθηγητή
Φυσική Αγωγή Ε΄- ΣΤ΄ Δημοτικού Τα νέα βιβλία εκπαιδευτικού & μαθητή
Εισηγητής:Στέφανος Μέτης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Γινόμαστε, μικροί ερευνητές...
Εφαρμογή της καθοδηγούμενης διερευνητικής μεθόδου: πλεονεκτήματα, δυσκολίες και τρόποι αντιμετώπισης Σαλούστρου Πόπη ΓΕΛ Γαζίου.
5. Χαρακτηρισμός των μαθηματικών γνώσεων των μαθητών.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Κλασσικός αθλητισμός στο Γυμνάσιο
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Το Scratch και ο σχεδιασμός γεωμετρικών σχημάτων
2.2 Η έννοια της ταχύτητας.
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
Μέθοδοι και στυλ διδασκαλίας
Ένα Παιχνίδι Ρόλων στο Δημοτικό για τη Διδασκαλία των Διαδικασιών σε Logo Θωμάς Σκυλογιάννης Καθηγητής Πληροφορικής.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ «ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ : ΣΠΥΡΕΤΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΕΜ : 1022.
Ο Μικρός Γιάννης (10 ετών) θα πρέπει να παρουσιάσει στη γιορτή του σχολείου του ένα παραδοσιακό χορό από την ιδιαίτερη πατρίδα του, στη γιορτή του σχολείου,
ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ.  Το «στυλ των εντολών».  Το «στυλ πρακτική εξάσκηση των ασκουμένων».  Το «στυλ της αμοιβαίας διδασκαλίας».  Το «στυλ.
1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ  Τα τελευταία χρόνια οι Ελληνικοί Παραδοσιακοί Χοροί είναι θεματική ενότητα της Φυσικής Αγωγής σε όλες τις τάξεις του δημοτικού σχολείου.
1 Σχέδια Εργασίας & Φυσική Αγωγή. 2 Σκοπός της συνάντησης η παρουσίαση, ανάπτυξη & εφαρμογή της μεθόδου διδασκαλίας με σχέδια εργασίας στη Φυσική Αγωγή.
Σεμινάριο εκπαιδευτικών Φ.Α Ροδόπης επιτραπέζιας αντισφαίρισης Μαυρίδης Γεώργιος Χατζόπουλος Γεώργιος Κομοτηνή – Μάρτιος 2015.
Σχεδιασμός προγράμματος εξάσκησης
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ-ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ Κίνηση,επεξεργασία και μαθησιακές προσαρμογές ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Δ ΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑ: ΑΤΟΜΙΚΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΙΟΛΟΓΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ – 2 η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ «ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ» ΜΑΡΙΑ.
Η ένταξη των μαθητών με αναπηρία στη φυσική αγωγή Φυσική κατάσταση, κινητικές και κοινωνικές δεξιότητες για όλους τους μαθητές Αν Καθηγητής Εμμανουήλ Κ.
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Μουσικό Σχολείο Σερρών Μάθημα: Βιολογία Τάξη: Α΄ Λυκείου
Ο Σωκρατικός διάλογος και η μαιευτική μέθοδος.
Πορεία Διδασκαλίας-Στάδια Διδασκαλίας
Η Πρακτική σας Άσκηση στο πλαίσιο της Διδακτικής Μαθηματικών ΙΙ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Εισήγηση Δρ. Δ. Δαποντας.
Διδασκαλία με την μέθοδο project
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Εικόνα 2.1: Το περιβάλλον της MicroWorlds Pro.
Επιμορφωτική Ημερίδα για την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση
Επιμορφωτική Ημερίδα για την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Χρόνος χρήσης ψηφιακών συσκευών
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: ΠΑΠΑΡΓΥΡΙΟΥ ΑΛΕΞΑΝΡΟΣ MSc ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΕ11 ΠΕΛΛΑΣ - ΠΙΕΡΙΑΣ

ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΝΟΤΗΤΑ ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑ2.1 ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΗ : Ρίψη από πάνω, με το χέρι Έμφαση στην : κατανόηση των αθλοπαιδιών Μέθοδος διδασκαλίας: Καθοδηγουμένη ανακάλυψη Όργανα – Υλικά:  20 Σακουλάκια (10Χ15 cm) γεμισμένα με αφρολέξ (beanbags)  20 πλαστικά μπαλάκια Σ’ αυτό το μάθημα οι μαθητές:  Θα κατανοήσουν τα «σημεία – κλειδιά» για τη σωστή εκτέλεση  Θα γνωρίσουν τις κινητικές έννοιες

Έμφαση στη κατανόηση των αθλοπαιδιών Στην ΦΑ μας ενδιαφέρει η διδασκαλία κινητικών δεξιοτήτων άλλα και η συνολική κατανόηση του παιχνιδιού όμως: 1. 1.Οι μαθητές δυσκολεύονται να μεταφέρουν τις δεξιότητες σε συνθήκες αγώνα 2. 2.Δεν μπορούν να εστιάσουν την προσοχή τους στη σωστή εφαρμογή μιας δεξιότητας 3. 3.Ο μαθητής στη διάρκεια του παιχνιδιού χρησιμοποιεί πολλές δεξιότητες 4. 4.Ο ΚΦΑ δεν μπορεί να εστιάσει την ανατροφοδότησή του σε κάποια δεξιότητα

Έμφαση στη κατανόηση των αθλοπαιδιών Έμφαση στη κατανόηση των αθλοπαιδιών   Στόχος αυτής της προσέγγισης είναι οι μαθητές να κατανοήσουν τη δομή των αθλοπαιδιών, ώστε να μπορούν να χρησιμοποιούν τις δεξιότητες παίρνοντας σωστές αποφάσεις κατά το παιχνίδι   Πως επιτυγχάνεται αυτό; 1. 1.Εφαρμόζοντας τροποποιημένες μορφές παιχνιδιού 2. 2.Χρησιμοποιώντας τη μέθοδο της καθοδηγούμενης ανακάλυψης

ΜΕΘΟΔΟ ΤΗΣ ΚΑΘΟΔΗΓΟΥΜΕΝΗΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΗΣ Ι  Με τη μέθοδο αυτή οι μαθητές στην αρχή προβληματίζονται και στη συνέχεια με την βοήθεια του ΚΦΑ ανακαλύπτουν την λύση  Όταν χρησιμοποιείται η μέθοδος αυτή, οι μαθητές συμμετέχουν ενεργητικά στη διαμόρφωση της σωστής απάντησης μαθητές συμμετέχουν ενεργητικά στη διαμόρφωση της σωστής απάντησης

ΜΕΘΟΔΟ ΤΗΣ ΚΑΘΟΔΗΓΟΥΜΕΝΗΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΗΣ ΙΙ  Ο ρόλος του μαθητή 1.Ακούει τις ερωτήσεις του ΚΦΑ και τις υποδείξεις του 2.Ανακαλύπτει την απάντηση σε κάθε ερώτηση 3.Ανακαλύπτει την τελική απάντηση  Ο ρόλος του ΚΦΑ 1.Προετοιμάζει σειρά ερωτήσεων 2.Παρουσιάζει τις ερωτήσεις με μια λογική σειρά 3.Δίνει περιοδική ανατροφοδότηση 4.Διακατέχεται από υπομονή και αποδοχή

ΜΕΘΟΔΟ ΤΗΣ ΚΑΘΟΔΗΓΟΥΜΕΝΗΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΗΣ ΙΙΙ  Χρησιμοποιείται: 1.Όταν ο στόχος είναι η κατανόηση των αθλοπαιδιών 2.Όταν θέλουμε να κάνουμε εισαγωγή σε μια νέα δεξιότητα

Η δομή του κάθε μαθήματος  Κάθε μάθημα χωρίζεται σε 3 βασικά μέρη (εισαγωγικό, κύριο και τελικό μέρος)  Το εισαγωγικό μέρος καταλαμβάνει η προθέρμανση (για λόγους οικονομίας χώρου, συνήθως δεν περιγράφονται συγκεκριμένες ασκήσεις, απλά αναφέρεται η λέξη «Προθέρμανση»)  Στο κύριο μέρος γίνεται η ανάπτυξη του περιεχομένου που οδηγεί στην επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί στην αρχή του μαθήματος και συνάγονται από τους στόχους της διδακτικής ενότητας  Το τελικό μέρος καταλαμβάνει η «αποθεραπεία» ή «ανακεφαλαίωση» ή «το θέμα της ημέρας» (που δίνει την ευκαιρία για διαθεματική ή διεπιστημονική προσέγγιση), ανάλογα με το μάθημα

ΕΝΟΤΗΤΑ ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΜΕΡΟΣ  Συγκέντρωση των μαθητών και ενημέρωση για το τι θα διδαχθούν.  Στη συνέχεια, τρέξιμο ελεύθερα στο χώρο.  Με το σφύριγμα λέμε: φανταστείτε πως πρέπει να ρίξετε μια μπάλα πάνω από ένα πολύ ψηλό κτίριο.  «Αποφεύγετε τους συμμαθητές σας».

ΕΝΟΤΗΤΑ ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΚΥΡΙΩΣ ΜΕΡΟΣ Τα παιδιά είναι χωρισμένα σε ομάδες των 4-5 μαθητών 1 η άσκηση: Στάσου περίπου σε απόσταση 1,5-2μ. από τον τοίχο και ρίξε το σακουλάκι σ΄ αυτόν. Τώρα κάνε το ίδιο πράγμα από εδώ (4μ.-6μ.). Δοκίμασε πάλι από εδώ (8μ.–10,μ.). Ερώτηση: « Πρέπει να κάνεις κάτι διαφορετικό για να χτυπήσεις τον τοίχο κάθε φορά; Γιατί;» Απάντηση: Γίνεται σύσκεψη των ομάδων για να δοθεί η κατάλληλη απάντηση

ΕΝΟΤΗΤΑ ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΚΥΡΙΩΣ ΜΕΡΟΣ   2η άσκηση: Δοκίμασε να πετάξεις το σακουλάκι με τα πόδια ενωμένα.   Τώρα δοκίμασε κάνοντας βήμα με το πόδι που βρίσκεται στην ίδια πλευρά με το χέρι που ρίχνεις.   Τώρα δοκίμασε κάνοντας βήμα με το πόδι που βρίσκεται στην αντίθετη πλευρά απ’ ότι το χέρι που ρίχνεις   Ερώτηση: «Πρόσεξες καμιά διαφορά στο πόσο μακριά πήγε η μπάλα; Γιατί ;»   Απάντηση: Γίνεται σύσκεψη των ομάδων για να δοθεί η κατάλληλη απάντηση   Το παιχνίδι συνεχίζεται

 3 η άσκηση: Δοκίμασε να ρίξεις χωρίς να στρίψεις το σώμα σου.  Τώρα δοκίμασε στρίβοντας.  Τώρα δοκίμασε κάνοντας βήμα με το αριστερό πόδι και στρίβοντας το σώμα σου   Δοκίμασε να ρίξεις κάνοντας βήμα με το αντίθετο πόδι και στρίβοντας τον κορμό καθώς το χέρι κινείται προς τα εμπρός.  Εξασκηθείτε σε ζευγάρια.  Τώρα ας πούμε ότι θέλεις να πετάξεις τη μπάλα όσο πιο γρήγορα μπορείς  Ερώτηση: « Τι συμβαίνει όταν προσπαθείς να ξεφορτωθείς τη μπάλα γρήγορα;  Μερικοί από σας πήγαν πίσω στο αρχικό στάδιο ρίψης αντί για το ώριμο. Γιατί;»  Απάντηση: Γίνεται σύσκεψη των ομάδων για να δοθεί η κατάλληλη απάντηση ΕΝΟΤΗΤΑ ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΚΥΡΙΩΣ ΜΕΡΟΣ

ΕΝΟΤΗΤΑ ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΤΕΛΙΚΟ ΜΕΡΟΣ   Ερωτήσεις σχετικές με τα σημεία-κλειδιά που απαιτούνται για τη σωστή εκτέλεση της ρίψης Πώς ρίχνουμε τη μπάλα; 2. 2.Κάνουμε βήμα με το ίδιο ή με το αντίθετο πόδι; 3. 3.Στρίβουμε το σώμα μας όταν ρίχνουμε τη μπάλα ή όχι;