2 ο Γυμνάσιο Καλαμάτας Υπεύθυνη προγράμματος Κοτσονούρη Πέρσα 2 ο Γυμνάσιο Καλαμάτας Υπεύθυνη προγράμματος Κοτσονούρη Πέρσα
Η μεσολάβηση είναι μια διαδικασία μέσα από την οποία οι συγκρούσεις, οι καυγάδες, οι εντάσεις μεταξύ μαθητών επιδιώκεται να επιλύονται με ειρηνικό τρόπο, με την συνδρομή επιμορφωμένων μαθητών- μεσολαβητών που βοηθούν ώστε οι εμπλεκόμενοι να ακούσουν με προσοχή ο ένας τον άλλον.
Οι Μεσολαβητές έχουν την ευκαιρία να στηρίζουν και να βοηθούν συνομήλικούς τους. Ακόμα να τους υποστηρίζουν για να ξεπεράσουν τα προβλήματα-ζητήματα που τους απασχολούν. Αναλαμβάνουν έτσι ενεργό συμμετοχή και υποστηρίζουν την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Οι Μεσολαβητές έχουν την ευκαιρία να στηρίζουν και να βοηθούν συνομήλικούς τους. Ακόμα να τους υποστηρίζουν για να ξεπεράσουν τα προβλήματα-ζητήματα που τους απασχολούν. Αναλαμβάνουν έτσι ενεργό συμμετοχή και υποστηρίζουν την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.
Oι Μεσολαβητές υλοποιούν: Αντιρατσιστικές ημερίδες. Ενέργειες κατά του σχολικού εκφοβισμού. Oι Μεσολαβητές υλοποιούν: Αντιρατσιστικές ημερίδες. Ενέργειες κατά του σχολικού εκφοβισμού.
Όσοι μαθητές θελήσουν να γίνουν μεσολαβητές λαμβάνουν την κατάλληλη εκπαίδευση. Στόχος είναι οι ‘’μελλοντικοί μεσολαβητές ’’ να αποκτήσουν τις: Απαραίτητες επικοινωνιακές δεξιότητες Αποτελεσματική παροχή υποστηρικτικών υπηρεσιών. Όσοι μαθητές θελήσουν να γίνουν μεσολαβητές λαμβάνουν την κατάλληλη εκπαίδευση. Στόχος είναι οι ‘’μελλοντικοί μεσολαβητές ’’ να αποκτήσουν τις: Απαραίτητες επικοινωνιακές δεξιότητες Αποτελεσματική παροχή υποστηρικτικών υπηρεσιών.
Η Μεσολάβηση, οι Συμβουλευτικές επιτροπές, τα Φιλαράκια ή άλλες στρατηγικές συμβάλλουν στο να δημιουργείται ένα ασφαλές και αρμονικό Σχολικό Περιβάλλον.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει την επιλογή, την εποπτεία και την εκπαίδευση των συνομηλίκων μεσολαβητών.
Οι πιο πολύτιμοι πόροι του σχολείου είναι οι μαθητές του. Οι μαθητές μπορούν να αποτελέσουν μέρος της λύσης σε ενδοσχολικά προβλήματα συμπεριφοράς. Οι πιο πολύτιμοι πόροι του σχολείου είναι οι μαθητές του. Οι μαθητές μπορούν να αποτελέσουν μέρος της λύσης σε ενδοσχολικά προβλήματα συμπεριφοράς.
Είναι ουσιώδες να παραχωρεί κανείς στους μαθητές αρμοδιότητες για την ανάληψη υπεύθυνου ρόλου στο σχολείο τους. Ενίοτε μπορούν οι μαθητές να διαχειριστούν καλύτερα από τους ενήλικες θέματα που αφορούν στην ενδοσχολική ζωή. Είναι ουσιώδες να παραχωρεί κανείς στους μαθητές αρμοδιότητες για την ανάληψη υπεύθυνου ρόλου στο σχολείο τους. Ενίοτε μπορούν οι μαθητές να διαχειριστούν καλύτερα από τους ενήλικες θέματα που αφορούν στην ενδοσχολική ζωή.
Οι εκπαιδευτικές συνεδρίες διαρκούν 6 ώρες (3 δίωρα) και εποπτεύονται από καταρτισμένους εκπαιδευτές. Είναι πολύ σημαντικό οι εκπαιδευόμενοι να παρακολουθήσουν όλες τις συνεδρίες, διαφορετικά μπορεί να μην είναι σε θέση να αναλάβουν ρόλο Συνομήλικου Μεσολαβητή. Οι εκπαιδευτικές συνεδρίες διαρκούν 6 ώρες (3 δίωρα) και εποπτεύονται από καταρτισμένους εκπαιδευτές. Είναι πολύ σημαντικό οι εκπαιδευόμενοι να παρακολουθήσουν όλες τις συνεδρίες, διαφορετικά μπορεί να μην είναι σε θέση να αναλάβουν ρόλο Συνομήλικου Μεσολαβητή.
Καταρχήν οι μελλοντικοί Μεσολαβητές εξασκούνται στην καλή, ενεργητική ακρόαση. Οφείλουν να είναι εγκάρδιοι και φιλικοί. Όλοι οι Συνομήλικοι Μεσολαβητές δίνουν μια υπόσχεση στους μαθητές τους οποίους αναλαμβάνουν να βοηθήσουν, η οποία στηρίζεται στην αρχή της εχεμύθειας. Είναι όμως αναγκασμένοι να παραβιάσουν την υπόσχεσή τους και να ενημερώσουν κάποιον ενήλικα για ένα σοβαρό ζήτημα που τους ανέφερε κάποιος μαθητής εμπιστευτικά. Σοβαρά ζητήματα, μεταξύ άλλων, μπορεί να είναι : σοβαρές απειλές/εκβιασμοί, κακοποίηση στο οικογενειακό περιβάλλον, οπλοχρησία κλπ. Καταρχήν οι μελλοντικοί Μεσολαβητές εξασκούνται στην καλή, ενεργητική ακρόαση. Οφείλουν να είναι εγκάρδιοι και φιλικοί. Όλοι οι Συνομήλικοι Μεσολαβητές δίνουν μια υπόσχεση στους μαθητές τους οποίους αναλαμβάνουν να βοηθήσουν, η οποία στηρίζεται στην αρχή της εχεμύθειας. Είναι όμως αναγκασμένοι να παραβιάσουν την υπόσχεσή τους και να ενημερώσουν κάποιον ενήλικα για ένα σοβαρό ζήτημα που τους ανέφερε κάποιος μαθητής εμπιστευτικά. Σοβαρά ζητήματα, μεταξύ άλλων, μπορεί να είναι : σοβαρές απειλές/εκβιασμοί, κακοποίηση στο οικογενειακό περιβάλλον, οπλοχρησία κλπ.
Οι εκπαιδευόμενοι συνειδητοποιούν με ποιο τρόπο μπορούν να αποσπάσουν περισσότερες πληροφορίες από τον συνομιλητή τους για να έχουν μια όσο το δυνατόν ξεκάθαρη και πλήρη εικόνα του περιστατικού που θα χρειαστεί να αντιμετωπίσουν.
Με την ολοκλήρωση των εκπαιδευτικών συνεδριών ο Μεσολαβητής έχει την ευκαιρία μέσα από παιχνίδια ρόλων να κάνει πρακτική εξάσκηση. Με αυτό τον τρόπο ελέγχονται οι γνώσεις που απέκτησαν οι μαθητές κατά την διάρκεια της εκπαίδευσης.
Έχει πλάκα Μαθαίνεις πώς να επικοινωνείς με τους άλλους. Μαθαίνεις την σημασία της εχεμύθειας. Τονώνεται η αυτοπεποίθησή σου. Αισθάνεσαι πιο υπεύθυνος. Μαθαίνεις νέες τεχνικές κατανόησης των συνομηλίκων σου. Έχει πλάκα Μαθαίνεις πώς να επικοινωνείς με τους άλλους. Μαθαίνεις την σημασία της εχεμύθειας. Τονώνεται η αυτοπεποίθησή σου. Αισθάνεσαι πιο υπεύθυνος. Μαθαίνεις νέες τεχνικές κατανόησης των συνομηλίκων σου.
Να είναι σε θέση να συνεργαστούν με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας Να παρακολουθούν τις εβδομαδιαίες συναντήσεις Να είναι αξιόπιστοι και συνεπείς Να επιδεικνύουν ωριμότητα και επαγγελματισμό Να είναι σε θέση να συνεργαστούν με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας Να παρακολουθούν τις εβδομαδιαίες συναντήσεις Να είναι αξιόπιστοι και συνεπείς Να επιδεικνύουν ωριμότητα και επαγγελματισμό
Απόρριψη από μία ομάδα. Απομόνωση. Κοροϊδευτικά σχόλια. Σπρωξίματα – Χτυπήματα. Απειλητικές συμπεριφορές
Το 2 ο Γυμνάσιο Καλαμάτας εδώ και 3 Μήνες εφαρμόζει το συγκεκριμένο πρόγραμμα. Προσκαλώντας όλα τα σχολεία να ακολουθήσουν αν όχι αυτό άλλα όμοια προγράμματα. Σκοπός μας είναι η μείωση του φαινομένου του ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ και της ΒΙΑΣ.
Αλειφέρη Έφη Γεωργόπουλος Σταύρος Δημητρακάκος Γιάννης Κοντοπούλου Αλεξάνδρα Λάγιου Φαίη Μούζου Κατερίνα Μπεσσής Παναγιώτης Παπαδάκου Θεοφανία Σέφα Ελένη Χασανέα Μαρία Χορευτάκη Μαρία