Γ΄ Δημοτικό Μακεδονίτισσας «Στυλιανός Λένας» Λευκωσία

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αποδοχή της διαφορετικότητας
Advertisements

Ζ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΜΕΣΟΥ (ΚΒ)
Παπαπέτρου Στέλιος Βασιλείου Έλενα Γκλιάου Μαρία Κυριάκου Κυριακή
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.
Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΑΦΟΥ (ΝΕΟΦΥΤΕΙΟ)
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΚΥΠΡΟΥ
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
Έρευνα «Η θέση και ο ρόλος των ασκήσεων στη διδασκαλία των μαθηματικών στο σύγχρονο ελληνικό σχολείο» Σάλτας Βασίλειος Διδάκτωρ Μαθηματικών.
Δημοτικά Σχολεία: Εθνάρχη Μακαρίου Γ΄ και Αγίων Αναργύρων Λάρνακα
Διδακτικά οφέλη από τη χρήση του διαδραστικού πίνακα στην τάξη
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ RELEASE ‘‘Towards Achieving Self Regulated Learning as a Core in Teachers” In-Service Training in Cyprus Δημοτικό Σχολείο Άγιος Σπυρίδωνας.
Β΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΞΥΛΟΦΑΓΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΜΕ ΣΥΜΒΑΣΗ - ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ Στέλιος Στυλιανού – Πρόεδρος Γεώργιος Ματσικάρης - Μέλος 14 Νοεμβρίου 2012 ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΝΟΣ ΝΕΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΗΛΙΑΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ Παρουσίαση τελικών αποτελεσμάτων ερευνητικού προγράμματος συγχρηματοδοτούμενο από το Ίδρυμα.
ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Υπουργική Απόφαση: Φ.353.1/324/105657/Δ1) Εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης 1.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟΥ ΓΙΑ ΠΑΡΑΘΕΣΗ
ΘΕΜΑ: ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
Βασικές τεχνικές γνωριμίας
Ανδρέου Μπέττυ Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006.
17-19 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2012 Χώρος Αρχής Κρατικών Εκθέσεων Μακεδονίτισσα ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ Διεύθυνση Δημοτικής Εκπαίδευσης.
Χρήση του Kidspiration στα πλαίσια των Οικολογικών Δραστηριοτήτων Διαμάντω Γεωργίου Η΄ Δημοτικό Σχολείο Ομόνοιας (ΚΒ΄) Λεμεσού.
Στεγνη περιποιηση του χεριου
B΄ Δ ΗΜΟΤΙΚΟ ΑΓΙΟΥ ΔΟΜΕΤΙΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ : ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΟΡΓΑΝΩΘΗΚΑΝ ΜΕ ΘΕΜΑ « ΕΠΙΛΥΣΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ - ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ »
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΤΩΝ ΝΗΠΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ.
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω ό,τι να ’ναι ή ό,τι πρέπει;»
ΤΕΧΝΗ καινοτομώ και δημιουργώ. Σεμινάρια Μνημειακής Τέχνης Με στόχο την αισθητική διαμόρφωση του περιβάλλοντα σχολικού χώρου. Οι καθηγητές παρακολούθησαν.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ψηφιδωτό, ψηφιδωτό από τον κόσμο τον παλιό ως και τον σημερινό,ΨΑΧΝΩ,ΒΡΙΣΚΩ ΚΑΙ ΚΟΛΛΩ.» Σχ. έτος Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός:
Η χρήση του Kidspiration στη Διδασκαλία της Ιστορίας
Γ΄ΦΑΣΗ: ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ
ΔΑΣΚΑΛΑ : ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΑΠΟ ΠΑΙΔΙΑ (ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ/ΠΡΟΪΟΝ/0311/22) Έρευνα για αξιολόγηση λογισμικού Engino KidCAD για τη χρήση του.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός συναισθημάτων»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
Η χρήση του Kidspiration στα Ελληνικά Θέμα « Ανθρώπινα Δικαιώματα »
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 «Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για αμβλύωπες Μαθητές» Βουγιουκλίδης.
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
«Μες του κάστρου τη σιγή, ιστορία ν΄ακουστεί…» τάξη: Ε΄ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΥΠΡΟΥ (ΚΑΣΤΡΟ ΛΕΜΕΣΟΥ) ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ.
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΘΑΛΑΣΣΟΥΔΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΟΣ ΠΕ10.50 ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΜΟΣΧΟΒΑ Γ.ΠΕ18.12-ΠΑΠΑΔΗΣ Δ.ΠΕ17.06.
OIKOΓΕΝΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ 14 ο μαθητικό συνέδριο με θέμα περιβαλλοντικές, κοινωνικές και οικονομικές πτυχές της αειφορίας «Αυτός ο κόσμος.
«Π ΟΙΚΙΛΟΜΟΡΦΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ » 22-26/06/15 Ρίγα, Λετονία.
«Στο δρόμο για την αειφορία».  Βρίσκεται στην περιοχή της Νέας Κυψέλης, στην οδό Δοϊράνης 43.  Μετρά 90 χρόνια λειτουργίας.  Έχει πλούσια συμμετοχή.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
KAINOTOMA ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
Η αξιοποίηση των tablets στη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Ειρήνη Πετράκη Δασκάλα – Πυρήνας ΤΠΕ Μάρτιος, 2011
Βαζουμε χρωμα Στην αυλη μαΣ, δινουμε χρωμα Στη ζωη μαΣ!!!
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής 2o Δημοτικό Σχολείο Κρύας Βρύσης Πέλλας “Η Τάξη του Μέλλοντος” Ηλεκτρονική Εφημερίδα.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Όνομα δασκάλου – Επίπεδο Χ
Η χρήση του Kidspiration στη Διδασκαλία της Ιστορίας
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Αγα-Πάμε Αρχαιολογικό Μουσείο Μεγάρων;
Παραπρόγραμμα / Λανθάνον ή κρυφό ΑΠ
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Γ΄ Δημοτικό Μακεδονίτισσας «Στυλιανός Λένας» Λευκωσία Γ΄ Δημοτικό Μακεδονίτισσας «Στυλιανός Λένας» Λευκωσία Θέμα: Μεγάλο ψηφιδωτό με παραστάσεις από την ιστορία της Κύπρου Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Στέλιος Παπαμάρκου Διευθυντής: Χρήστος Δημοσθένους Σχολικές Χρονιές: 2009-2011

Σκεπτικό: Η ιδέα για δημιουργία μεγάλου ψηφιδωτού με θέμα από την ιστορία της Κύπρου γεννήθηκε μετά από προβληματισμό με το διευθυντή και το διδασκαλικό σύλλογο του νεόκτιστου σχολείου για το πώς θα μπορούσαν τα παιδιά να παρέμβουν εικαστικά στο κατά γενική ομολογία σύγχρονο αρχιτεκτονικό οικοδόμημα του σχολείου τους. Η έλλειψη είναι ένα σχήμα που κυριαρχεί στο χώρο της εσωτερικής αυλής. Ήταν επόμενο λοιπόν να επιλεγεί αυτό το σχήμα για να δημιουργηθούν οι συνθέσεις των ψηφιδωτών εικόνων.

Τρόπος και στάδια δημιουργίας ψηφιδωτού Η δημιουργία ψηφιδωτών με κεραμικά πλακάκια προσφέρει τη δυνατότητα να δουλέψουν σ’ αυτά μεγάλος αριθμός παιδιών, ενώ παράλληλα το αποτέλεσμα είναι αρκετά ανθεκτικό σε οποιεσδήποτε μελλοντικές κακόβουλες επεμβάσεις. Τα κεραμικά είναι ένα υλικό που το βρίσκει κανείς εύκολα και φθηνά, ενώ προσφέρει ψηλό αισθητικό αποτέλεσμα. Τρόπος και στάδια δημιουργίας ψηφιδωτού 1. Επιλογή του χώρου: Οι επιφάνειες που επιλέγηκαν για να τοποθετηθούν οι ελλείψεις με τα ψηφιδωτά ήταν οι τοίχοι των τριών τάξεων που βρίσκονται στον ισόγειο χώρο του σχολείου εκεί όπου στεγάζεται και η εσωτερική αυλή, καθώς τα παιδιά περνούν τον περισσότερο τους χρόνο τα διαλείμματα σε εκείνο τον χώρο.

Η επιλογή του χώρου έγινε κατόπιν εισηγήσεων των παιδιών στα πλαίσια του κεντρικού μαθητικού συμβουλίου. 2. Σχεδιασμός ελλείψεων: Οι ελλείψεις σχεδιάστηκαν πάνω σε επιφάνειες από ξύλο marin plywood για να υπάρχει αντοχή σε περίπτωση επαφής με το νερό. Ανάλογα με το μέγεθος της έλλειψης χρησιμοποιήθηκε και ανάλογος αριθμός επιφανειών. Ακολούθως αυτές κόπηκαν ακριβώς στο σχήμα της έλλειψης και τοποθετήθηκαν πάνω στον τοίχο για να γίνει το σχέδιο. Όταν έγινε το σχέδιο τα κομμάτια των ελλείψεων αφαιρέθηκαν και μεταφέρθηκαν στο εργαστήρι Τέχνης για γίνει η ψηφοθέτηση από τα παιδιά.

To πλεονέκτημα που προσφέρει η πιο πάνω μέθοδος για την κατασκευή ψηφιδωτών σε σύγκριση με την απ’ ευθείας τοποθέτηση των ψηφίδων στον τοίχο, είναι η πιο καθαρή και οργανωμένη δουλειά των παιδιών. Το μειονέκτημα είναι πως δεν προσφέρει στον εκπαιδευτικό μια συνολική εικόνα της σύνθεσης καθώς αυτή εξελίσσεται κατά τη διάρκεια κατασκευής του ψηφιδωτού για να γίνονται οι οποιεσδήποτε διορθώσεις. 3. Τρόπος εργασίας - Κατασκευή ψηφιδωτού : Τα παιδιά εργάζονταν σε ομάδες κατά τη διάρκεια του μαθήματος της Τέχνης. Μια υποομάδα ήταν υπεύθυνη για το σπάσιμο των κεραμικών σε μια παλιά πετσέτα, ενώ τα υπόλοιπα παιδιά έβαζαν τη γόμα πίσω από κάθε πλακάκι με τη βοήθεια ενός πλαστικού κουταλιού.

Όσον αφορά την τεχνική της τοποθέτησης των ψηφίδων, τα παιδιά δεν αντιμετώπισαν οποιαδήποτε δυσκολία καθώς προηγήθηκε ενασχόλησή τους με άλλα υλικά (π.χ. χοντρά χρωματιστά χαρτονάκια, βότσαλα, ψηφιδωτά σε Η/Υ) και έτσι είχαν λύσει διάφορα εικαστικά προβλήματα που αναφύονται κατά τη ψηφοθέτηση.

6. Εμπλοκή Συνδέσμου Γονέων: 5. Υλικά: Ξύλινες επιφάνειες marin plywood, κεραμικά πλακάκια, σφυρί, παλιά πετσέτα, έτοιμη γόμα ειδική για συγκόλληση πλακιδίων σε ξύλο, πλαστικά κουταλάκια, πλαστικά πιατάκια, γάντια μιας χρήσης, σπάτουλα, αρμόστοκος. Σημ: (1) Η χρήση γαντιών επιβάλλεται με τη χρήση της συγκεκριμένης γόμας καθώς όταν αυτή στεγνώσει στα χέρια των παιδιών δύσκολα αφαιρείται. (2) Ο αρμός τοποθετείται στο τέλος, κι αφού έχει τελειώσει η τοποθέτηση των ψηφίδων, με σπάτουλα και καθαρίζεται με ένα σφουγγάρι και νερό (η διαδικασία επαναλαμβάνεται 2-3 φορές μέχρι να καθαρίσουν οι ψηφίδες). 6. Εμπλοκή Συνδέσμου Γονέων: Η εμπλοκή του Συνδέσμου Γονέων ήταν πολύ υποβοηθητική ιδιαίτερα όσον αφορά στην εξεύρεση προμηθευτή κεραμικών. Αφιλοκερδής ήταν η προσφορά γονέα παιδιού του σχολείου ο οποίος είναι ιδιοκτήτης καταστημάτων ειδών υγιεινής προσφέροντας τα κεραμικά, χωρίς καμιά χρέωση στο σχολείο.

7. Στάση μαθητών και εξωσχολικών – Δημιουργία κουλτούρας: Οι μαθητές εργάστηκαν με μεγάλη όρεξη για την δημιουργία και ολοκλήρωση του ψηφιδωτού. Καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας απολάμβαναν την εργασία τους καθώς δημιουργήθηκε ένα περιβάλλον όπου αισθάνονταν ότι εκείνη την ώρα δεν έκαναν μάθημα. Το τελικό αποτέλεσμα τους έκανε να νιώθουν περήφανοι για το έργο που δημιούργησαν για το σχολείο τους. Η σειρά που έχει δημιουργηθεί μέχρι στιγμής στο σχολείο (σταυρόσχημο ειδώλιο, τάλαντο, παράσταση από αγγείο) αποτελεί και σημείο αναφοράς για άλλα μαθήματα διαφόρων τάξεων και τυγχάνουν μιας διαθεματικής προσέγγισης.

Παράλληλα οι πιο μικροί μαθητές του σχολείου ανυπομονούν να φτάσουν στην Στ΄ τάξη για να ασχοληθούν κι αυτοί με το ψηφιδωτό. Δημιουργείται έτσι σιγά σιγά μια κουλτούρα στο σχολείο.