Έρη Τσούνη www.etsouni.gr erisotiria@hotmail.com mail@etsouni.gr Μ Ο Ρ Φ Ε Σ Π Ε Ι Θ Ο Υ Σ Εκτός από τους τρόπους άσκησης πειθούς δεχόμαστε στην καθημερινότητά.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ.
Advertisements

ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΑΓΡΟΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΣΥΜΠΡΑΞΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ Α.Μ.Κ.
…γιατί η διαφήμιση είναι επένδυση
ΔΟΡΥΦΟΡΙΚΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ (δορυφορικό τηλέφωνο-τηλεόραση-ραδιόφωνο)
Στρατηγική Προώθησης.
Swansea University Καθηγητής Αντώνης Κ Σημηντήρας School of Business and Economics Swansea University « Η Καινοτομία στις Λειτουργίες και η Σύνδεσή της.
Δρ. Τζάμου Αικατερίνη Φιλόλογος Πειραματικού Λυκείου Βαρβακείου Σχολής
Τμήμα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας (ΤΕΤ) Ινστιτούτο Επεξεργασίας του Λόγου Φιλογλωσσία Διδασκαλία της Ελληνικής ως ξένης γλώσσας (2η Δράση του ΙΕΛ στην Γλωσσική.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ Ι Φαίδων Θεοφανίδης
Ποδόσφαιρο: Από το άθλημα στο πρωτάθλημα
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΤΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ
O έλεγχος της διαφήμισης
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ I Φαίδων Θεοφανίδης
Μέσα επικοινωνίας Αιμιλία Αριστείδου.
Επικοινωνία στο χώρο εργασίας
Δ Η Μ Η Τ Ρ Η Σ Ε Υ Σ Τ Α Θ Ι Α Δ Η Σ Τ Α Ξ Η : ΑΤ’1
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
Ανθρώπινα προβλήματα Καταστροφές - Κατακλυσμοί Από τον Διδάσκαλο Paramahansa Yogananda.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕΙΜΕΝΙΚΟΥ ΕΙΔΟΥΣ
Επιμόρφωση πολλαπλασιαστών στα διαδραστικά συστήματα
VoiceXML Presentation. Τί είναι η VXML -Υποσύνολο της XML. -Markup Language, ό,τι κάνει η html για οπτική περιγραφή, κάνει η vxml για φωνητική περιγραφή.
Έντυπη ειδησεογραφία.
Έλενα Λεβιδιώτη Η ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ.
Διαφημιστικό Κείμενο.
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΑΣΠΑΙΤΕ ΕΠΠΑΙΚ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ Μ ΟΝΑΔΕΣ & Ο Ρ ΟΛΟΣ Τ ΟΥΣ Η συμβουλή της ημέρας.
Διαμόρφωση Διαφημιστικών Στόχων
– Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο. Εισαγωγή Υ π οθέστε ότι ενώ, για κά π οιο λόγο, α π ουσιάζετε α π ό τον χώρο εργασίας σας, χρειάζεστε ένα έγγραφο π.
Β΄Γυμνασίου Κουτζαγιώτη Αγγέλα.  Το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, γνωστό και ως (electronic mail), είναι μια από τις σημαντικότερες υπηρεσίες του διαδικτύου.
ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΩ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ – ΣΤΗΡΙΖΟΜΑΙ ΣΤΑ ΠΟΔΙΑ ΜΟΥ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟ ( )
– Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο
Ομάδα 1 η Καραμέρος Γιατσάι Αναστοπούλου Ν. Διαμαντόπουλος Ομάδα 2 η Κανελλοπούλου Άλλκα Εσκέιφ Μαρία Διαμαντόπουλος Γ. Ομάδα 3 η Αναστόπουλος Θεοφιλοπούλου.
Leadership Development Bonus για Directors Λαμβάνετε bonus σε μετρητά για κάθε νέο Manager π ου ανα π τύσσετε στην Προσω π ική σας Ομάδα : 12% x 3 καταλόγους.
Ερευνητική εργασία Έγκλημα στο διαδίκτυο. Ανά π τυξη τεχνολογίας. Εύκολη και ανεξέλεγκτη χρήση διαδικτύου α π ο χρήστες όλων τον ηλικιών. Ανά π τυξη διαδικτυακού.
ΠΡΟΒΟΛΗ I Φαίδων Θεοφανίδης
ΠΡΟΤΥΠΟ –ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΝΑΒΡΥΤΩΝ Ταξη: Α 2
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ Κουκουρίκου Αρίστη Δασκάλα Βέροια, 2010.
Η ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΣΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ
1 Γ’ΛΥΚΕΙΟΥ Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και Υπηρεσιών Κεφάλαιο 1 ο : ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ Ενότητα 1.5 : Α π οτελεσματικότητα των.
Βήματα και αρχές για τη διαμόρφωση της ομάδας Μείζον Πρόγραμμα Ε π ιμόρφωσης.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΣΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ.
Κεφάλαιο 12 Ανάλυση ποιοτικών δεδομένων
Κεφάλαιο 8 Δειγματοληπτική έρευνα
Κεφάλαιο 7 Κοινωνικά πειράματα
Η γραφική ε π ικοινωνία στο Αναλυτικό π ρόγραμμα Μάντολε Ειρήνη Σύμβουλος Σχεδιασμού και Τεχνολογίας Δημοτικής Εκπαίδευσης.
ΕΚΦΡΑΣΗ ΕΚΘΕΣΗ, Τεύχος Α΄
Κεφάλαιο 1 Βασικές αρχές
Κεφάλαιο 13 Ανάλυση ποσοτικών δεδομένων
Κεφάλαιο 3 Δόμηση ενός ερευνητικού προγράμματος
Κεφάλαιο 4 Κοινωνική μέτρηση
Κεφάλαιο 5 Σύνθετα μέτρα
Project 2013 Α΄ Ομάδα : Η πειθώ στον διαφημιστικό λόγο
KOIN ΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ A’MEPOS PSY 101 Μάθημα 2.
ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Π ΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ : « Μελέτη και κατασκευή ενισχυτή RF στην μ π άντα συχνοτήτων UHF ( κανάλια 21-60) » ΣΠΟΥΔΑΣΤΗΣ.
ΦΡΥΚΤΩΡΙΕΣ. ΤΙ ΗΤΑΝ ΟΙ ΦΡΥΚΤΩΡΙΕΣ ;  Οι φρυκτωρίες ήταν ένα σύστημα συνεννόησης με σημάδια π ου μεταβιβάζονταν α π ό π εριοχή σε π εριοχή με τη χρήση.
+ Πνευματική ιδιοκτησία, δημόσιος τομέας και ορφανά έργα Διονυσία Καλλινίκου Εθνικό και Κα π οδιστριακό Πανε π ιστήμιο Αθηνών.
Συστήματα Υποστήριξης Αποφάσεων Λήψη ομαδικών αποφάσεων και ΣΥΟΑ.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΜΑΘΗΜΑ 1 – ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med, PhD ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ / ΤΡΟΦΙΜΩΝ Εισήγηση 6 η Δρ. Δημήτριος Π. Πετρόπουλος Οικονομολόγος.
Υπουργείο Οικονομίας & Ανάπτυξης
Στρατηγική Προώθησης.
Η πρακτική της Κοινωνικής Εργασίας
Ο σκοπός της και οι επιπτώσεις της στην καθημερινή μας ζωή
Το κείμενο Ορισμός Το κείμενο αποτελεί μια γλωσσική ενότητα που έχει καθορισμένα όρια, εσωτερική συνοχή και φέρνει τόσο στοιχεία από τις προθέσεις του/της.
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΡΑΠΕΖΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ.
ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΝΗ, ΠΕ 80 (π. ΠΕ 15), ΜΑ, MSc, MPhil 11.1 Α π ό τον αντι π ραγματισμό στην οικονομία του χρήματος ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΝΗ, ΠΕ 80 ( ΠΡ. ΠΕ 15),
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Έρη Τσούνη www.etsouni.gr erisotiria@hotmail.com mail@etsouni.gr Μ Ο Ρ Φ Ε Σ Π Ε Ι Θ Ο Υ Σ Εκτός από τους τρόπους άσκησης πειθούς δεχόμαστε στην καθημερινότητά μας μηνύματα από διάφορες μορφές πειθούς που διαδραματίζουν συγκεκριμένο ρόλο στο κοινωνικό γίγνεσθαι. Στην προσπάθεια τους να μας επηρεάσουν, χρησιμοποιούν τις ανάλογες τεχνικές, όπως και τα κατάλληλα μέσα. Οι κυριότερες, λοιπόν, μορφές πειθούς είναι: 1. Η διαφήμιση 2. Ο δικανικός λόγος 3. Ο πολιτικός λόγος 4. Ο επιστημονικός λόγος. Έρη Τσούνη www.etsouni.gr erisotiria@hotmail.com mail@etsouni.gr

Έρη Τσούνη www.etsouni.gr erisotiria@hotmail.com mail@etsouni.gr 1. Η ΠΕΙΘΩ ΣΤΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ Διαφήμιση αποτελεί η μεθοδευμένη προβολή προϊόντων ή υπηρεσιών για τα πλεονεκτήματα που διαθέτουν σε σύγκριση με άλλα παρόμοια. Γίνεται με κάθε μέσο μαζικής ενημέρωσης, με οπτικά και ακουστικά μέσα, με στόχο την προσέλκυση κοινού για μεγαλύτερη κατανάλωση. Ως πράξη επικοινωνίας η διαφήμιση περιλαμβάνει: α) τον πομπό ( παραγωγός/ διαφημιστής) β) το δέκτη (καταναλωτής) γ) το μήνυμα (περιεχόμενο διαφήμισης) δ) το επικοινωνιακό μέσο ( τηλεόραση, ραδιόφωνο, τύπος, αφίσες, διαδίκτυο) ε) τον επικοινωνιακό κώδικα/γλώσσα ( λόγος, ήχος, εικόνα) Σκοπός: η προβολή και κατανάλωση του προϊόντος Έρη Τσούνη www.etsouni.gr erisotiria@hotmail.com mail@etsouni.gr

Προϋποθέσεις επιτυχούς διαφήμισης Προϋποθέσεις επιτυχούς διαφήμισης α) άριστη γνώση προϊόντος ( πλεονεκτήματα, ιδιότητες) β)γνώση του κοινού στο οποίο απευθύνεται ( φύλο, ηλικία, πνευματικό επίπεδο…) γ) επιλογή του κατάλληλου κάθε φορά επικοινωνιακού μέσου Έρη Τσούνη www.etsouni.gr erisotiria@hotmail.com mail@etsouni.gr

Έρη Τσούνη www.etsouni.gr erisotiria@hotmail.com mail@etsouni.gr ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ α) Επικεφαλίδα: Ο λόγος είναι ελλειπτικός, συνήθως χωρίς ρήμα. Όταν υπάρχει ρήμα, προτάσσεται και βρίσκεται συνήθως σε β’ πρόσωπο, προστακτική έγκλιση και ενεργητική φωνή. β) κυρίως κείμενο ( αν υπάρχει) Κυριαρχούν τα επίθετα και ο υπερθετικός βαθμός. Ο λόγος είναι και εδώ ελλειπτικός. Κυριαρχεί το ασύνδετο σχήμα, η ενεργητική σύνταξη, η επανάληψη λέξεων και συντακτικών δομών. Το λεξιλόγιο συνήθως είναι καθημερινό. Όταν όμως στόχος είναι να τονιστεί η επιστημονική αξία ή αναγνώριση του προϊόντος, το λεξιλόγιο διανθίζεται με επιστημονικούς όρους. Για λόγους εντυπωσιασμού χρησιμοποιούνται και αγγλικές λέξεις/φράσεις ή σκόπιμα λαθεμένες συντάξεις. γ) σύνθημα (slogan) Βασικό κριτήριο για τη δημιουργία του είναι να απομνημονεύεται εύκολα από το κοινό, να ταυτίζεται με το προϊόν και να το διαφοροποιεί από τα άλλα. Έρη Τσούνη www.etsouni.gr erisotiria@hotmail.com mail@etsouni.gr

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ Η διαφήμιση, για να ελκύσει την προσοχή του δέκτη, να του δημιουργήσει την επιθυμία και τελικά να τον πείσει να το αγοράσει, μετέρχεται τις παρακάτω τεχνικές/τρόπους και μέσα: 1. επίκληση στη λογική ( με την παρουσίαση επιχειρημάτων και τεκμηρίων που επιβεβαιώνουν την αξία του προϊόντος) 2. επίκληση στο συναίσθημα ( με την πρόκληση συναισθημάτων που ικανοποιούνται με την αγορά του προϊόντος) 3. επίκληση στην αυθεντία ( ειδικούς, επιστήμονες, δημοφιλή πρόσωπα…) 4. αναλυτική περιγραφή και επίδειξη των ιδιοτήτων του προϊόντος π.χ. διαφημίσεις αυτοκινήτων στον τύπο 5. συνειρμός ιδεών ( στο υποσυνείδητο του ανθρώπου υπάρχουν πολλές αποθηκευμένες παραστάσεις που η μνήμη αυθόρμητα φέρνει στην επιφάνεια π.χ. ‘’Η καλύτερη ξανθιά’’, διαφήμιση μπύρας) 6. λανθάνων αξιολογικός χαρακτηρισμός ( μήνυμα ‘’κρυμμένο’’ δεν το αντιλαμβάνεται ο δέκτης με αποτέλεσμα την παγίδευσή του) Τα τρία πρώτα ανήκουν στις τεχνικές, στους τρόπους που χρησιμοποιεί ο πομπός/διαφημιστήs, ενώ τα τρία τελευταία στα μέσα. Το περισσότερο διαδεδομένο μέσο είναι ο λανθάνων αξιολογικός χαρακτηρισμός, ενώ η λιγότερη διαδεδομένη τεχνική η επίκληση στη λογική ( για ευνόητους λόγους κι για τη μια και για την άλλη περίπτωση) Έρη Τσούνη www.etsouni.gr erisotiria@hotmail.com mail@etsouni.gr

Έρη Τσούνη www.etsouni.gr erisotiria@hotmail.com mail@etsouni.gr ΜΟΡΦΕΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ 1. Μήνυμα με άμεσο τρόπο ( αναπτύσσεται χωρίς προλόγους και περιττές εξηγήσεις) 2. Μήνυμα αφηγηματικό ( αφήγηση μιας ιστορίας ή περιστατικού) 3.Μήνυμα μονολόγου ή διαλόγου ( αναφέρεται στη μαρτυρία κάποιου προσώπου που ενδέχεται να είναι καταναλωτής ή ειδικός) π.χ. διάλογος καταναλωτή-δημοσιογράφου 4. Μήνυμα που επεξηγεί την εικόνα του προϊόντος ( υπάρχει ένα μικρό κειμενάκι, λεζάντα που εξηγεί την εικόνα της διαφήμισης) 5. Μήνυμα πρωτότυπο ( στηρίζεται σε τεχνάσματα/ευρήματα για λόγους εντυπωσιασμού π.χ. λογοπαίγνια, μεταφορές, παρομοιώσεις, σπάνιες και εξεζητημένες λέξεις/φράσεις…) 6. Μήνυμα με επιχειρήματα ( είτε λογικά είτε παραπλανητικά) Έρη Τσούνη www.etsouni.gr erisotiria@hotmail.com mail@etsouni.gr

ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ α) Να ελκύει την προσοχή του δέκτη β) Να προκαλεί το ενδιαφέρον του γ) Να του δημιουργεί την επιθυμία να το αγοράσει δ) Να τον οδηγεί στην αγορά του προϊόντος Έρη Τσούνη www.etsouni.gr erisotiria@hotmail.com mail@etsouni.gr

ΘΕΜΙΤΗ ΚΑΙ ΑΘΕΜΙΤΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΘΕΜΙΤΗ ΚΑΙ ΑΘΕΜΙΤΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ Όταν μια διαφήμιση χρησιμοποιεί θεμιτά μέσα, ακολουθεί τους κανόνες και τους νόμους της διαφημιστικής δεοντολογία, χρησιμοποιεί αξιόπιστα επιχειρήματα και τεκμήρια, δεν προσπαθεί να επηρεάσει τα συναισθήματα τον δέκτη, αλλά τον ενημερώνει και τον πληροφορεί, τότε έχει λόγο ύπαρξης και τα αποτελέσματά της είναι θετικά. Όταν, όμως, στόχος της είναι να εξαπατήσει τους καταναλωτές με ψευδή ή παραπλανητικά στοιχεία, όταν επινοεί πλασματικές ανάγκες, κινδυνολογεί, και εκμεταλλεύεται το κύρος κάποιων κάνοντας κατάχρηση της επίκλησης στην αυθεντία, τότε η διαφήμιση θεωρείται και αθέμιτη και παραπλανητική.   Έρη Τσούνη www.etsouni.gr erisotiria@hotmail.com mail@etsouni.gr