Οπτικός Προγραμματισμός Οι ιδιότητες των αντικειμένων μπορεί να είναι δύο ειδών : 1.Published properties : είναι αυτές που εμφανίζονται στον Object Inspector.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εισαγωγή στο περιβάλλον εργασίας του
Advertisements

Οπτικός Προγραμματισμός  Προέρχονται από τα sets της Pascal.Ορίζονται ως : typedef Set όνομα τύπου συνόλου Π.χ. typedef set MikroiAkeraioi  Συνήθως συνδυάζονται.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Graphical User Interfaces (GUI) SWING.
Οπτικός Προγραμματισμός  Περιέχει έτοιμα components υλοποίησης κοινών διαλόγων  OpenDialog : διάλογος για την επιλογή αρχείου για άνοιγμα.  SaveDialog.
Οπτικός Προγραμματισμός  Frames : Μοιάζουν με τις φόρμες και μπορούν να ενσωματώσουν άλλα components, αλλά δεν αποτελούν παράθυρα. Είναι σετ από components.
Οπτικός Προγραμματισμός  Παράγεται από την κλάση TColorDialog. Επιτρέπει στον χρήστη την επιλογή χρώματος από τα βασικά χρώματα και τον καθορισμό ειδικών.
Support.ebsco.com Εκπαιδευτικό μάθημα για τη δημιουργία τοπικής συλλογής.
Κληρονομικότητα. Εισαγωγή  Κληρονομικότητα (Inheritance) καλείται ο μηχανισμός με τον οποίο μία νέα κλάση που ονομάζεται παράγωγη (derived class) δημιουργείται.
Οπτικός Προγραμματισμός  Παράγεται από την κλάση TStatusBar. Περιέχει έναν αριθμό από Panels που μπορούν να περιέχουν πληροφορίες για την κατάσταση του.
Οπτικός Προγραμματισμός  Παράγονται από την κλάση TForm. Αποτελούν components με μορφή “παραθύρου” που μπορούν να ενσωματώσουν άλλα components.  Ιδιότητες.
Οπτικός Προγραμματισμός  Ενσωμάτωση αντικειμένου τύπου TMainMenu από την μπάρα εργαλείων Standard. Δεν καθορίζουμε το μέγεθος και τη θέση.  Με διπλό.
Εργαστήριο 17 Εκπαιδευτικό Εργαστήριο Πληροφορικής Χειμερινό Εξάμηνο 2006 Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας.
EPL003: Επιστήμη της Πληροφορικής και Πληροφοριακά Συστήματα
Πίνακες.
Το πρόγραμμα Turbo Pascal TPW1.5
Οπτικός Προγραμματισμός ( C++ Builder 5.0 )
Οπτικός Προγραμματισμός  To Page Control ανήκει στην κλάση TPageControl. Xρησιμοποιείται σε περιπτώσεις που θέλουμε να έχουμε πολλές σελίδες με components.
Διαδίκτυο Κίκα Χρυσοστόμου. Home Page : Αρχική Σελίδα Για να την αλλάξουμε ακολουθούμε την εξής διαδικασία: 1.Tools 2.Internet Options 3.General (καρτέλα),
POINTERS, AGGREGATION, COMPOSITION. POINTERS TO OBJECTS.
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Λογισμικό: Δημιουργία εφαρμογών Επίπεδο.
ΕΠΛ002: Εισαγωγή στην Επιστήμη της Πληροφορικής
Οπτικός Προγραμματισμός Published Properties (Object inspector)  Alignment : (taRightJustify, taLeftJustify) καθορίζει άν το Caption θα εμφανίζεται στα.
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΝΘΡΩΠΟΥ – ΜΗΧΑΝΗΣ Εαρινό Εξάμηνο 2007 Παρουσίαση Εργαλείου Ανάπτυξης JBuilder Τσουρού Σταυρούλα, ΑΜ 708 Μαδεμλής Ιωάννης, ΑΜ 669.
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
Οπτικός Προγραμματισμός  Add to Project : Ενσωμάτωση σε ένα project ενός ήδη υπάρχοντος unit και της φόρμας του ή και άλλων αρχείων (.res,.pas, …). Το.
Microsoft Excel 4.2 Κελιά Κίκα Χρυσοστόμου.
ΔΟΜΕΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ Φροντιστήρια Εισηγητής: Σπύρος Αργυρόπουλος Μέλος ΕΤΕΠ Εργαστήριο Προγραμματισμού & Τεχνολογίας Ευφυών Συστημάτων.
4o Μάθημα.
Οπτικός Προγραμματισμός  Κληρονομείται από την κλάση TCanvas. Επιτρέπει την σχεδίαση γραφι- κών στο Image Component. Επίσης υπάρχει στις φόρμες, σε compo-
Databases & Qt Μανούσης Πέτρος ΑΜ: 862
Αγγίσταλης Κωνσταντίνος Α.Μ 739
Μήτρες (templates)  Μία μήτρα είναι ένα κομμάτι κώδικα που περιέχει παραμέτρους οι οποίες δέχονται ως τιμές τύπους δεδομένων.  Είναι ένας μηχανισμός.
A’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΛΥΚΕΙΟ ΚΟΚΚΙΝΟΧΩΡΙΩΝ Δημήτρης Μαυροβουνιώτης
C++ σε περιβάλλον .NET Χρόνη Αλεξάνδρα Α.Μ. 847
Power Point Κεφάλαιο 5.
ΕΝΟΤΗΤΑ Γ΄ Ελέγχω – Προγραμματίζω τον Υπολογιστή
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Λογισμικό: Προγράμματα περιήγησης στο.
Ο οδηγός περιγράφει πώς να: - Εγγραφείτε στο Blog του HiStory (σελίδες 2-3). - Αλλάξετε την επισκόπηση χρησιμοποιώντας το ζουμ (σελίδες 4- 5). - Δημιουργήσετε.
Η ΓΛΩΣΣΑ C ΜΑΘΗΜΑ 2.
Εργασία με παράθυρα.
Microsoft PowerPoint Powerpoint Κίκα Χρυσοστόμου.
Microsoft PowerPoint Powerpoint Κίκα Χρυσοστόμου.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΓΑΛΕΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ: VISUAL BASIC .NET
1 Εισαγωγή στη Java Χρήσιμες Διευθύνσεις Χαρακτηριστικά της Java Εργαλεία της Java Εργαλεία της Java Μεταγλώττιση στοιχειωδών εφαρμογών.
Επικοινωνία Ανθρώπου Μηχανής HTML CGI JAVASCRIPT Κουμπούλης Χρήστος Α.Μ. 921 Χαλαβαζής Βασίλης Α.Μ. 988.
XERTE TUTORIAL - ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΘΜΕΛ ΣΤ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ Xerte Interaction – Διάδραση Θεωρίες Μάθησης & Εκπαιδευτικό Λογισμικό Σημειώσεις Εργαστηρίου.
DreamWeaver Παρουσίαση Εργαλείου για Ανάπτυξη Web-based GUIs 1.
Templates Standard Template Library (STL) Exceptions Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής.
Microsoft PowerPoint Powerpoint Κίκα Χρυσοστόμου.
Έλεγχος Ονομάτων (Name Control) Για ένα πρόγραμμα που αποτελείται από πολλά τμήματα κάποια από τα οποία έχουν πιθανώς γραφτεί από άλλους προγραμματιστές.
1 Τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής Πανεπιστήμιο Πατρών ΟΝΤΟΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΙΙ (C++) Τάξεις και Αφαίρεση Δεδομένων.
#develop The open source IDE for.NET. Τι είναι το #develop? o Διαβάζεται SharpDevelop. o Είναι ένα opensource IDE για το.ΝΕΤ platform. o Είναι μία συλλογή.
ΛΟΓ102: Τεχνολογία Λογισμικού Ι Διδάσκων: Νίκος Παπασπύρου 1Νίκος ΠαπασπύρουΛΟΓ102:
1 Τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής Πανεπιστήμιο Πατρών ΟΝΤΟΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΙΙ (C++) Τάξεις και Αφαίρεση Δεδομένων.
Δημιουργία προγράμματος ερωτηματολογίου Πολλαπλής Επιλογής Α. Σχεδίαση Φόρμας.
1Κεφάλαιο 4 Κανόνες Σύνταξης HTML Όλες οι ετικέτες εσωκλείονται μεταξύ των χαρακτήρων “ “. Κάθε τι που βρίσκεται μεταξύ των χαρακτήρων “ ”, αποτελεί σχόλιο.
Βασικά στοιχεία της Java
Software Engineering for Web Applications
Κλάσεις και αντικείμενα
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Μετονομασία Φακέλων και Αρχείων
Power Point (Συνέχεια).
ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ POWERPOINT
Πίνακας Συμβόλων Διαλέξεις στο μάθημα: Μεταφραστές Γιώργος Μανής.
Web Services στη C# Εργαστήριο 3
Εισαγωγή στον Προγ/μό Υπολογιστών
Εισαγωγή στη Java Χαρακτηριστικά της Java Εργαλεία της Java
Τρόπος προσαρμογής του Microsoft SharePoint Τοποθεσία Web με σύνδεση
ΘΕΜΑ : ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ LOGICATOR ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 1 περίοδος.
Φόρμες Φόρμες χρησιμοποιούνται για να δημιουργήσουμε ένα φιλικό περιβάλλον για την διαχείριση των δεδομένων της βάσης. Επίσης δίνεται η δυνατότητα δημιουργίας.
Λειτουργικά Συστήματα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οπτικός Προγραμματισμός Οι ιδιότητες των αντικειμένων μπορεί να είναι δύο ειδών : 1.Published properties : είναι αυτές που εμφανίζονται στον Object Inspector και μπορούν να αλλαχθούν κατά την σχεδίαση 2.Run-time properties : αλλάζουν μόνο κατά την εκτέλεση του προγράμματος (run time). Οι ιδιότητες μπορεί να είναι :  Απλές μεταβλητές, π.χ. int, double, char, κ.λ.π.  Πίνακες μεταβλητών (Arrays)  Απαριθμητοί τύποι (enumerations) που αποτελούνται από συγκεκριμένες τιμές  Σύνολα (sets) δηλαδή μία ομάδα από επιλεγμένες τιμές απλού ή απαριθμητού τύπου (π.χ. Font->Style= fsBold, fsItalic)  Άλλα αντικείμενα της βιβλιοθήκης VCL όπως η ιδιότητα Font  Κατά την εκτέλεση οι ιδιότητες ενός αντικειμένου προσπελάζονται πάντα έμμεσα ως :Pointer Αντικειμένου -> Ιδιότητα Button1->Left=200; Edit1->Visible=true; Label1->Cursor=crHelp;

Οπτικός Προγραμματισμός Οι μέθοδοι των αντικειμένων είναι συναρτήσεις μέσω των οποίων χειριζόμαστε τα δεδομένα και τις ιδιότητες των αντικειμένων. Είναι δηλαδή συναρτήσεις-μέλη των κλάσεων των αντικειμένων και είναι τριών ειδών : 1. Δημόσιες (public) : είναι αυτές που είναι διαθέσιμες σε αυτόν που χρησιμοποιεί το αντικείμενο. 2. Private (ιδιωτικές) : είναι συναρτήσεις που χρησιμοποιεί το ίδιο το αντικείμενο για εσωτερικές του λειτουργίες και δεν είναι διαθέσιμες στο χρήστη, ούτε και σε αντικείμενα παραγόμενων κλάσεων 3. Protected (προστατευμένες) : είναι το ίδιο με τις ιδιωτικές αλλά είναι ορατές σε αντικείμενα παραγόμενων κλάσεων (κληρονομικότητα) Οι μέθοδοι μπορεί να παίρνουν ή να μην παίρνουν παραμέτρους που καθορίζουν την λειτουργία τους και μπορεί να επιστρέφουν ή να μην επιστρέφουν κάποιο αποτέλεσμα Παραδείγματα : AboutForm->ShowModal(), MyCanvas->LineTo(x,y) HasFocus = Edit1->Focused()

Οπτικός Προγραμματισμός Τα συμβάντα είναι ενέργειες που μπορεί να κάνει ο χρήστης με το συγκεκριμένο αντικείμενο (π.χ. διπλό κλικ, πάτημα κουμπιού, αλλαγή κειμένου, επιλογή από μενού, αλλαγή μεγέθους, drag&drop κ.λ.π.) Τα Windows ειδοποιούν την εφαρμογή για ένα event στέλνοντας σε αυτήν ένα μήνυμα (windows message). Υπάρχουν περίπου 175 διαφορετικά μηνύματα. Η ρουτίνα διαχείρισης του event δημιουργείται πατώντας διπλό κλικ στο event από τον Object Inspector και στη συνέχεια γράφουμε τον κώδικα. Παράδειγμα: void -- fastcall TForm1::Button1Click(TObject * Sender) { Form1->Close(); }

Οπτικός Προγραμματισμός Οι Event handlers έχουν τουλάχιστον μία παράμετρο (TObject * Sender) που είναι ένας δείκτης (pointer) στο αντικείμενο που παρήγαγε το μήνυμα. Μπορεί δύο αντικείμενα να μοιράζονται τον ίδιο Event Handler. Παράδειγμα : Αν έχουμε σε μία φόρμα δύο κουμπιά με ονόματα Show και Hide μπορεί να έχουν την ίδια ρουτίνα για το OnClick event τους με όνομα ButtonClick που να είναι ως εξής : void -- fastcall TForm1::ButtonClick(TObject * Sender) { if (Sender==Hide) Label1->Hide(); else Label1->Show(); } Τα ονόματα των event handlers μπορούν να αλλαχτούν από τον χρήστη.

Οπτικός Προγραμματισμός int -- fastcall MessageBox(void * hWnd, const char * Text, const char * Caption, int Flags); Είναι μέθοδος της κλάσης TApplication από την οποία παράγονται οι εφαρμογές, και είναι διαθέσιμη σε κάθε εφαρμογή. Εμφανίζει ένα μήνυμα στην οθόνη σε δικό του παράθυρο. Έχει τρεις παραμέτρους 1. hWnd : pointer σε παράθυρο που μπορεί να είναι NULL 2. Text : το κείμενο του μηνύματος 3. Caption : ο τίτλος του παραθύρου 4. Flags : καθορίζει πόσα και τί κουμπιά θα εμφανιστούν MB_ABORTRETRYIGNORE, MB_OK, MB_OKCANCEL, MB_RETRYCANCEL, MB_YESNO, MB_YESNOCANCEL MB_ICONEXCLAMATION, MB_ICONWARNING, MB_ICONINFORMATION, MB_ICONASTERISK, MB_ICONQUESTION, MB_ICONSTOP, MB_ICONERROR, MB_ICONHAND Επιστρέφει τις τιμές : 0 άν δεν μπορέσει να δημιουργηθεί λόγω μνήμης ή IDOK=1, IDCANCEL=2, IDABORT=3, IDRETRY=4, IDIGNORE=5, IDYES=6, IDNO=7

Οπτικός Προγραμματισμός BOOL IsNumber(AnsiString s) { int i; BOOL itis=true; for (i=1 ; i<=s.Length() ; i++) if (!isdigit(s[i]) && s[i]!=',' && s[i]!='-') itis=false; return itis; } void __fastcall TForm1::Button1Click(TObject *Sender) {if (IsNumber(Edit1->Text) && IsNumber(Edit2->Text)) Edit3->Text=Edit1->Text.ToDouble()+ Edit2->Text.ToDouble(); else MessageBox(NULL,"Not a number", "ΑΣΚΗΣΗ 1-3",MB_OK|MB_ICONSTOP);}

Οπτικός Προγραμματισμός  Undelete/Undo : Επαναφορά διεγραμμένου αντικειμένου ή ματαίωση προηγ. ενέργειας.  Redo : Επανεκτέλεση προηγούμενου Undo.  Cut/Copy/Paste : Αποκοπή/Αντιγρ./Επικόλληση.  Delete : Διαγραφή χωρίς clipboard.  Select All : Επιλογή όλων.  Align to Grid : Στοίχιση στο πλέγμα.  Bring to Front : Τοποθέτηση μπροστά.  Send to Back : Τοποθέτηση πίσω.  Align :

Οπτικός Προγραμματισμός  Size :  Scale : Αλλαγή κλίμακας (%)  Tab Order : Σειρά εναλλαγής με πάτημα Tab  Creation Order : Σειρά δημιουργίας μη-οπτικών αντικειμένων (Dialogs, Timers κ.λ.π.)  Flip Children : Καθρεφτισμός αντικειμένων στη φόρμα (οριζόντιος)  Lock Controls : Κλείδωμα/ξεκλείδωμα θέσης και μεγέθους αντικειμένων στη φόρμα (αλλάζουν μόνο από τον Object Inspector)

Οπτικός Προγραμματισμός  Find : Αναζήτηση κειμένου στο τρέχον αρχείο  Find in Files : Αναζήτηση κειμένου σε πολλά πηγαία αρχεία

Οπτικός Προγραμματισμός  Replace : Αντικατάσταση κειμένου  Search Again : Συνέχιση αναζήτησης  Incremental Search : Αναζήτηση καθώς πληκτρολογούμε  Go to Line Number : Μεταφορά σε αριθμό γραμμής.  Go To Address : Μεταφορά σε διεύθυνση ρουτίνας (Debugging)

Οπτικός Προγραμματισμός  Project Manager : Εμφανίζει πληροφορίες για την κατάσταση και το περιεχόμενο των αρχείων του Project.  Translation Manager : Επιτρέπει την δημιουργία εφαρμογών σε πολλαπλές γλώσσες.  Object Inspector : Εμφανίζει τον Επιθεωρητή Αντικειμένων.  To-Do List : Λίστα ενεργειών που πρέπει να γίνουν.

Οπτικός Προγραμματισμός  Alignment Palette : Εμφανίζει toolbar ευθυγ- ράμμισης αντικειμένων.  Class Explorer : Αριστερό παράθυρο του Editor με πληροφορίες για τις κλάσεις αντικειμένων.  Component List : Εμφανίζει λίστα με όλα τα διαθέσιμα visual components ανεξαρτήτως κατηγορίας.  Window List : Λίστα με τα ανοικτά παράθυρα.

Οπτικός Προγραμματισμός  Debug Windows : Εμφανίζει παράθυρα σχετικά με την εκσφαλμάτωση (Breakpoints, Call Stack, Watches, Local Variables, Threads κ.λ.π.)  Desktops : Επιλογές σχετικές με τις επιφάνειες εργασίας (Save, Delete, Set Debug Desktop).  Toggle Form/Unit : Εναλλαγή μεταξύ φόρμας και πηγαίου κώδικα.  Units : Εμφανίζει λίστα με όλα τα αρχεία πηγαίου κώδικα της εφαρμογής.  Forms : Εμφανίζει λίστα με όλες τις φόρμες της εφαρμογής.  Type Library : Βιβλιοθήκη τύπων για αντικείμενα ActiveX ή COM.  New Edit Window : Ανοίγει δεύτερο παράθυρο επεξεργασίας πηγαίου κώδικα.  Toolbars : Καθορίζει ποιές μπάρες εργαλείων θα είναι ορατές στην επιφάνεια εργασίας.

Οπτικός Προγραμματισμός.bprprojectΑρχεία πληροφοριών του project.cppunitΑρχεία πηγαίου κώδικα.hheaderΑρχεία επικεφαλίδων.dfmformΑρχεία περιγραφής φόρμας (σχεδίαση).dofoptionsΑρχεία με ρυθμίσεις του project.resresourceΑρχεία με τους πόρους του project.exeexecutableΤο εκτελέσιμο αρχείο της εφαρμογής.objobject codeΑρχεία γλώσσας μηχανής από μεταγλώττιση του πηγαίου κώδικα.tdssymbol tableΠίνακας συμβόλων του debugger Pr.cppunitΠηγαίο αρχείο project (WinMain).~bpbackupΑντίγραφα ασφαλείας των αρχείων

Οπτικός Προγραμματισμός  Πρότυπα κοινά χρησι- μοποιούμενων δομών στην C++.  Εμφάνιση λίστας επιλογής με Ctrl+J.  Διευκολύνει την ανάπτυξη του κώδικα.  Ο χρήστης μπορεί να ορίσει και δικά του source code templates με την επιλογή : Tools -> Editor Options -> Code Insight

Οπτικός Προγραμματισμός  #include : ενσωματώνει αρχείο επικεφαλίδων (με δηλώσεις κλάσεων, συναρτήσεων, μεταβλητών κ.λ.π., στο πηγαίο αρχείο κατά την μεταγλώττιση (#include ).  #define : καθορίζει τιμή σταθεράς που μακρο-αντικαθίσταται πριν την μεταγλώττιση (#define N 100)  #ifdef, #ifndef, #else, #endif : δομές για υπό συνθήκη μεταγλώττιση κώδικα. (#ifdef WINDOWS #include #else #include #endif)  #pragma hdrstop : τερματίζει την λίστα αρχείων επικεφαλίδας που θα προ-μεταγλωτιστούν (π.χ. #include #pragma hdrstop #include )  #pragma package (smart init) : Βεβαιώνει ότι τα πηγαία αρχεία αρχικοποιούνται με την σειρά εξάρτησής τους.  #pragma resource “*.dfm” : Μαρκάρει το πηγαίο αρχείο ως αρχείο φόρμας και αναζητά το αντίστοιχο αρχείο.dfm