ΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΜΙΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δ) Αυτοαξιολόγηση - Αξιολόγηση
Advertisements

Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (ΕΕ) Κύκλος σεμιναρίων για τις ΕΕ
«Ερευνητικές Εργασίες στο Λύκειο: Θεωρία και Πράξη» Κ.Π.Ε. ΑΝΩΓΕΙΩΝ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΜΙΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΣΧΙΖΑ, ΠΑΥΛΟΣ.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης.
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΟΜΑΔΑ (Γ) ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ
Βήματα στο σχολείο 1ο ΒΗΜΑ: ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
Εργαστήριο : «Αξιοποίηση ή Ολοκληρωμένη Διαχείριση του Χώρου του Παλαιού Εργοστασίου Λιπασμάτων (μέθοδος Ιστοριογραμμής)» Σεμινάριο του Δικτύου : «Τα Λιμάνια.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης / Μαρία Κουτάτζη.
ΓΙΑ ΤΗ ΔΟΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Ε π ιμορφωτικό Σεμινάριο Α Ε π ι π έδου ( ΑΡΧΑΡΙΩΝ ) του ΚΠΕ Ανωγείων στις Δεκεμβρίου 2011 με τίτλο : « Εισαγωγή στην Περιβαλλοντική Εκ π αίδευση.
Προετοιμασία της κατασκευής
ΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
Η μαθητική μετακίνηση του 1ου ΕΠΑΛ Ν.Ιωνίας
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
Χριστίνα Φ. Βαμβούρη Σχ. Σύμβουλος ΠΕ02 Δράμας Δράμα 5/11/2013
Περιεχόμενο Γραπτής Εργασίας
ΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Επιστημονικά υπεύθυνος: Καθηγητής Μ. Μεϊμάρης, Διευθυντής Εργαστηρίου Ομάδα διαχείρισης έργου: Δρ. Α. Γιαννακουλόπουλος, Σ. Κοδέλλας, Ν. Παπασταύρου Έκθεση.
Ενότητα 1.2 Μοντέλα εισαγωγής ΤΠΕ στην εκπαίδευση ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β΄ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΣΤΙΣ Τ.Π.Ε. – ΠΕ03 Γιώργος Γεωργιόπουλος Μαθηματικός M.Sc., M.Ed.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟΥ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟΥ
Διαδικτυακή εφαρμογή ανάλυσης και επεξεργασίας δεδομένων κυβερνητικών διαβουλεύσεωνgov.insight Η. Ζαβιτσάνος, Γ. Γιαννακόπουλος, Γ. Παλιούρας Ινστιτούτο.
ΜΑΘΗΜΑ:. Ψυχολογία ΤΑΞΗ:. Α’ Λυκείου ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
ΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Ε. Ε. ανά τρίωρο
Ερευνητικές Εργασίες Α’ Τάξη Γενικού Λυκείου Παντελής Μάναλης Υπεύθυνος Π.Ε. στη Δ/νση Δ/θμιας Εκ/σης Πειραιά.
ΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ Πηγές : « Η Καινοτομία των Ερευνητικών Εργασιών στο Νέο Λύκειο ». Μέρος Πρώτο.
ΕΞΕΡΕΥΝΩΝΤΑΣ ΤΙΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΞΑΝΘΟΥΛΗ ΜΑΡΙΑ Α.Μ :
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
Κριτική ανάγνωση κειμένων
Inquiry Learning Projects
ΔΕΥΤΕΡΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ ΑΘΗΝΑ, ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2011 Ο.ΕΠ.ΕΚ.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
ΟΙ ΠΕΝΤΕ ΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ.
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
Ερευνητικές εργασίες: οργάνωση, μεθοδολογία, σύνθεση, αξιολόγηση
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (PROJECT) ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2 ΓΕΛ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Ποιο φόβο αγάπησες πάλι;
Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Axαΐας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καινοτόμο Σεμινάριο Περιβαλλοντικής.
“ Διαφορετική συμπεριφορική στάση των γονιών απέναντι στο έφηβο κορίτσι και στο έφηβο αγόρι ”.
Ερευνητικές Εργασίες Α΄Λυκείου Μιχάλης Φωτιάδης ΠΕ17 Μηχανολόγος Ημερίδα στο Πρότυπο Πειραματικό Γενικό Λύκεια Ευαγγελικής Σχολής
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Γιάννης Τζωρτζάκης Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ12 Αξιολόγηση με Πίνακες Διαβαθμισμένων Κριτηρίων (rubrics) στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Σεμινάριο Τελειοφοίτων Διατύπωση ερευνητικών υποθέσεων.
ΔΟΜΗ ΤΕΛ ΕΡΓΑΣΙΑΣ - ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑ. Στ Στ. Θέματα προς Συζήτηση Ζ. Ζ. Δυσκολίες, Προοπτικές, Δράσεις Α. Α. Εισαγωγή στο Πρόβλημα, «Μακροσκοπική» Επισκόπηση.
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 4 η (2015 – 16) Βιβλιογραφική Έρευνα Δρ. Αλέξανδρος Αποστολακης
Δρ Ζωή Καραμπατζάκη Σχολική Σύμβουλος Π.Α.
Πηγή: Ματσαγγούρας, Η. (2000) Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση
Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Διαδικασία Μάθησης Γνωστικές Δεξιότητες
Συντονισμός, Υποστήριξη, Εποπτεία
Σεμινάριο Τελειοφοίτων
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Παιχνίδι και Παιδική Ηλικία
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η Σύνταξη Πτυχιακής Εργασίας
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΔΟΜΗ ΤΕΛ ΕΡΓΑΣΙΑΣ -ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
ΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΔΟΜΗ ΤΕΛ ΕΡΓΑΣΙΑΣ -ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑ
Εικονογράφηση: Πριάμη Ευγενία
Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΜΙΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ «Ερευνητικές Εργασίες στο Λύκειο: Θεωρία και Πράξη» «Ερευνητικές Εργασίες στο Λύκειο: Θεωρία και Πράξη» «Ερευνητικές Εργασίες στο Λύκειο: Θεωρία και Πράξη» «Ερευνητικές Εργασίες στο Λύκειο: Θεωρία και Πράξη» ΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΜΙΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΠΑΖΙΓΟΥ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΣΧΙΖΑ 20 ΙΟΥΝΙΟΥ 2012

Στόχοι των εργαστηρίων να αποσαφηνιστούν οι φάσεις μιας Ερευνητικής Εργασίας και να προσεγγιστούν βιωματικά, με βάση το τρίτο οργανωτικό σχήμα να υιοθετηθούν στην πράξη κάποιες από τις αρχές της συνδιδασκαλίας

ΟΙ ΦΑΣΕΙΣ ΜΙΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗ «ΓΙΑΤΙ;» «ΜΕΤΑΚΙΝΟΥΜΑΙ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ» ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗ «ΓΙΑΤΙ;» Το ερευνούμενο εγείρει αντιπαραθέσεις, αβεβαιότητες, αμφισβητήσεις, διλήμματα. Ο ερευνητής έχει μια διαμορφωμένη θέση απέναντι στο ερευνούμενο και ενδιαφέρεται να εμπλακεί στη διαδικασία της έρευνας για να την υποστηρίξει με επιχειρήματα και να προτείνει αλλαγές. ΦΑΣΕΙΣ 1η, 2η : Από το θέμα στην «προβληματική», τα υποθέματα, τον προγραμματισμό των ομάδων και τα ερευνητικά ερωτήματα

1η ΟΜΑΔΑ 2η ΟΜΑΔΑ 1η ΟΜΑΔΑ 2η ΟΜΑΔΑ Πρώτο Υπο-θέμα: Αφετηρία, η φυσική διάσταση 1η ΟΜΑΔΑ 2η ΟΜΑΔΑ Δεύτερο Υπο-θέμα: Αφετηρία, η κοινωνική διάσταση

ΈΡΕΥΝΑ: ΚΡΙΤΙΚΑ ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ περιγράφουμε, επεξηγούμε, ερμηνεύουμε, 1η , 2η ΟΜΑΔΑ (1) Ερευνητικό Ερώτημα που αφορά σε ρύπους (πραγματολογικό): (2) Ερευνητικό Ερώτημα που αφορά στις αιτίες (πραγματολογικό): (3) Ερευνητικό Ερώτημα που αφορά στις συνέπειες (επεξηγηματικό): (4) Ερευνητικό Ερώτημα που αφορά στις συνέπειες (ερμηνευτικό): (5) Ερευνητικό Ερώτημα που αφορά σε λύσεις (κριτικό): (6) Ερευνητικό Ερώτημα που αφορά στο μέλλον (κριτικό): (7) Ερευνητικό Ερώτημα που αφορά στην αυτοαξιολόγηση και τον αυτοστοχασμό ΈΡΕΥΝΑ: ΚΡΙΤΙΚΑ ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ περιγράφουμε, επεξηγούμε, ερμηνεύουμε, τοποθετούμαστε κριτικά-αυτοκριτικά αμφισβητούμε και προτείνουμε αλλαγές με μέτρο τον «άλλο». ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ περιγραφικά ερμηνευτικά, επεξηγηματικά κριτικά-αυτοκριτικά δράσης και αυτοστοχασμού (1) Ερευνητικό Ερώτημα που αφορά στους τρόπους μετακίνησης (πραγματολογικό):  (2) Ερευνητικό Ερώτημα που αφορά στις αιτίες (πραγματολογικό): (3) Ερευνητικό Ερώτημα που αφορά στις συνέπειες (επεξηγηματικό): (4) Ερευνητικό Ερώτημα που αφορά στις συνέπειες (ερμηνευτικό): (5) Ερευνητικό Ερώτημα που αφορά σε λύσεις (κριτικό):               (6) Ερευνητικό Ερώτημα που αφορά στο μέλλον (κριτικό): (7) Ερευνητικό Ερώτημα που αφορά στην αυτοαξιολόγηση και τον αυτοστοχασμό

«ΜΕΤΑΚΙΝΟΥΜΑΙ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ» ΦΑΣΗ 3η: Από τα Ερευνητικά Ερωτήματα στις πηγές, τα εργαλεία, τις τεχνικές και τις μεθόδους Κινηματογράφος, Τηλεόραση, Ραδιοφωνικές Εκπομπές Βιβλία Άρθρα σε περιοδικά Άρθρα σε εφημερίδες Άτλαντες Ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων, Ιστοσελίδες Η Πόλη και οι πολίτες, Οι φορείς, Οι χώροι όπου χτυπά η καρδιά της πόλης ΕΡΓΑΛΕΙΑ-ΤΕΧΙΚΕΣ: ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΠΕΔΙΟΥ: Αναγνωριστικές Διαγνωστικές Πειραματικές ΜΕΘΟΔΟΙ : ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ «Ποιος» μιλάει; Για να πει «τι»; Σε «ποιον»; «Πώς»; Με «ποιο» στόχο; ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΝΟΗΜΑΤΟΣ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΣΤΑΣΕΩΝ

«ΜΕΤΑΚΙΝΟΥΜΑΙ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ» ΦΑΣΗ 3η: Από τα Ερευνητικά Ερωτήματα στις πηγές, τα εργαλεία, τις τεχνικές και τις μεθόδους Κινηματογράφος, Τηλεόραση, Ραδιοφωνικές Εκπομπές Βιβλία Άρθρα σε περιοδικά Άρθρα σε εφημερίδες Άτλαντες Ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων, Ιστοσελίδες Η Πόλη και οι πολίτες, Οι φορείς, Οι χώροι όπου χτυπά η καρδιά της πόλης ΕΡΓΑΛΕΙΑ-ΤΕΧΙΚΕΣ: ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΠΕΔΙΟΥ: Αναγνωριστικές Διαγνωστικές Πειραματικές ΜΕΘΟΔΟΙ : ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ «Ποιος» μιλάει; Για να πει «τι»; Σε «ποιον»; «Πώς»; Με «ποιο» στόχο; ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΝΟΗΜΑΤΟΣ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΣΤΑΣΕΩΝ

«ΜΕΤΑΚΙΝΟΥΜΑΙ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ» ΦΑΣΕΙΣ 4η, 5η : Επεξεργασία Δεδομένων, συγκρότηση Έκθεσης I. Πρώτο Υπο-θέμα, Εισαγωγή: ___________________________________________________ A. Πρώτο Σημείο (πραγματολογικό): _____________________ (Υποστηρικτικά Δεδομένα) B. Δεύτερο Σημείο (ερμηνευτικό):______________________ (Υποστηρικτικές Μαρτυρίες)   Γ. Τρίτο Σημείο (κριτικό, αυτοκριτικό): _________________ (Υποστηρικτικές Μαρτυρίες) Δ. Συμπεράσματα: ___________________________________________________________ Εισαγωγή: προβληματική, δήλωση (statement) των προθέσεων και της στάσης Α. Πραγματολογικά: θα προσφέρουν στον αναγνώστη το βασικό υπόβαθρο Β. Ερμηνευτικά: θα αποκαλύπτουν με επιχειρήματα τα «γιατί» των γεγονότων, τις αλληλοτεμνόμενες σχέσεις εξάρτησης, χειραγώγησης, εκμετάλλευσης και θα «ταυτοποιούν» τις αθέατες δομές, ομάδες Γ. Κριτικά-αυτοκριτικά: θα αμφισβητούν ή θα τοποθετούνται κριτικά απέναντι σε κατεστημένα πρότυπα, αξίες, δομές, πρόσωπα ή ομάδες Δ. Δράσης – Αυτοστοχασμού: ……….. II. Δεύτερο Υπο-θέμα, Εισαγωγή: _________________________________________________ A. Πρώτο Σημείο (πραγματολογικό): _____________________ (Υποστηρικτικά Δεδομένα) B. Δεύτερο Σημείο (ερμηνευτικό):______________________ (Υποστηρικτικές Μαρτυρίες)   Γ. Τρίτο Σημείο (κριτικό, αυτοκριτικό): _________________ (Υποστηρικτικές Μαρτυρίες) Δ. Συμπεράσματα: ________________________________________________________

ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΛΙΞΗΣ (ΔΕΚΑ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ) 1η 2η 3η 4η 5η 6η 7η 8η 9η 10η 11η 12η 13η 14η Από το θέμα στην «προβληματική», τα υποθέματα, τον προγραμματισμό των ομάδων και τα ερευνητικά ερωτήματα Από τα Ερευνητικά Ερωτήματα στις πηγές, τα εργαλεία και τις μεθόδους και στις Ερευνητικές Δραστηριότητες Δημιουργία του περιγράμματος της έκθεσης και ταυτόχρονα επεξεργασία των δεδομένων και σύνθεση αρχικών κειμένων Διόρθωση κειμένων, προετοιμασία προφορικής ανακοίνωσης Κριτικός αναστοχασμός του εγχειρήματος, τελική διόρθωση των κειμένων και της προφορικής ανακοίνωσης

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ