Τα προβλήματα της ελληνικής τηλεόρασης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Και τι είναι τελικά είναι τελικά αυτά τα Μ.Μ.Ε;
Advertisements

5 ΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ,ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ Σπυρίδων-Ηρακλής Ακτύπης Γ.Γ. ΕΛ.Ε.ΑΝ.Α. Seven affairs of charity Frans II Francken (Flanders,
ΓΛΩΣΣΑ Ορισμός Χαρακτηριστικά Παράγοντες γλωσσικής ποικιλίας
Ανθρώπινα δικαιώματα στο σχολείο και κάτι ξε-στραβώνει Διεθνής Αμνηστία Φιλικό Σχολείο Ένα διεθνές σχέδιο δράσης.
Η προσφορά και τα αδιέξοδά του σήμερα.  Σωματική υγεία  Ψυχική υγεία  Ισορροπία, ευεξία  Κοινωνικότητα/κοινωνικοιποίηση  Συνεργατικότητα  Ειρήνη,
Η οριοθέτηση των παιδιών προσχολικής ηλικίας
Κεφάλαιο 3: Το ενιαίο ρυθμιστικό και νομικό πλαίσιο. 3.1 Η έννοια και το περιεχόμενο του ενιαίου ρυθμιστικού πλαισίου. 3.2 Η αναγκαιότητα δόμησης του.
Ποδόσφαιρο: Από το άθλημα στο πρωτάθλημα
ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΙΣΧΥΟΝΤΩΝ Α.Π. ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ Α.Π.
10ο δημοτικό σχολείο Κατερίνης
ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ και η επίδρασή τους στη ζωή μας
ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΙΣΜΟΣ Ορισμός: O αναλφαβητισμός ορίζεται ως η ανικανότητα γραφής και ανάγνωσης ενός απλού κειμένου σε μία έστω γλώσσα.
ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΑΛΟΓΕΡΑΚΗΣ.
Κριτική παιδαγωγική & δημιουργία σχολικού κήπου
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Εξάσκηση στην αποδεικτική ΠΑΡΑΓΡΑΦΟ «Η τηλεόραση χειραγωγεί: πώς μπορούν να αντιδράσουν οι τηλεθεατές;»
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.
Οργάνωση προσώπων και μέσων ειδικού σκοπού. ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΙΔΡΥΣΗΣ ΔΙ.Κ.ΚΕ.Μ. Θεσσαλονίκη 9 Ιουλίου 2014 Δημιουργία του ΔΙΚΤΥΟΥ Κοιν.Σ.Επ. Κεν. Μακεδονίας,
Η επίδρασή της στην κοινωνία.  Τονώνει την οικονομική δραστηριότητα  Αυξάνει την κερδοφορία, επομένως δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας  Ενημερώνει το.
Δρ Ι.Π.Αμπελάς Ορισμός, αίτια, συνέπειες, τρόποι αντιμετώπισης
Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ. Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής.
ΦΟΡΕΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ
ΘΕΜΑ: ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.
ΔΗΣ 110 Δημόσιες Σχέσεις ΣΤΕΛΛΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ 02/02/2015 1
Δόμηση και αποδόμηση κειμένων εκπαιδευτικής πολιτικής
TEXNH Γιάννης Παπαδόπουλος – Ζωή Ζαφειροπούλου Φιλόλογοι.
Η εισφορά του δικαίου του ανταγωνισμού στην ανάπτυξη ΔΗΜΗΤΡΗΣ Ν. ΤΖΟΥΓΑΝΑΤΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ Γ’ Λυκείου
Δεκέμβριος 2014 Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη Αρσάκεια –Τοσίτσεια Δημοτικά Σχολεία της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη.
«Η τηλεόραση χειραγωγεί: πώς πρέπει να αντιδρούν οι τηλεθεατές;»
ΠΑΙΔΕΙΑ. Προϋποθέσεις σύγχρονης εκπαίδευσης  εκπαιδευτικοί με υψηλή επιστημονική και παιδαγωγική κατάρτιση  σύγχρονο περιεχόμενο σπουδών  κατάλληλη.
Το Φαινόμενο της Φοροδιαφυγής Σεμινάριο για μελλοντικούς οικονομολόγους (Μέρος Β’) στα πλαίσια του μαθήματος «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας» της Γ’ Τάξης.
Τα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
ΔΗΣ 110 Δημόσιες Σχέσεις ΣΤΕΛΛΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ 09/02/2015 2
ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΤΥΠΩΝ
Μεσσιανισμός Η πίστη στο μελλοντικό ερχομό ενός Μεσσία, γενικότερα ενός σωτήρα στο πολιτικό / εθνικό επίπεδο, δηλ. σ’ ένα πρόσωπο με εξαιρετικές ικανότητες,
ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ Διευθύνει τα γυρίσματα κινηματογραφικών ταινιών Διευθύνει τα γυρίσματα κινηματογραφικών ταινιών Συντονίζει αυτούς.
Ματίνα Αλεξίου Ανθή Χαλού Βασίλης Ζαχόπουλος Θοδωρής Μορέλλας
SAFE SEARCH Αμπαμπέι Κριστίνα, Αραπάι Ερίσα, Βίλα Ντενάντα, Γεροντίδη Φωτεινή Νεφέλη Α’
ΜΑΘΗΜΑ 4ο (Κοινωνικές ομάδες)
Ε. Η ΕΝΤΑΞΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ 1. Η ενσωμάτωση των προσφύγων
Τα προβλήματα της ελληνικής τηλεόρασης Προτάσεις για αντιμετώπισή τους (Λύσεις)
Θεματικές επικεφαλίδες
ΚΑΘΗΚΟΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ ΕΙΝΑΙ:  Να ασχολείται με την επικαιρότητα  Να ενημερώνει την κοινή γνώμη με ειδήσεις  Να ενημερώνει την κοινή γνώμη με πληροφορίες.
Διάλεξη 12η Μεταβολές στο περιεχόμενο της εκπαιδευτικής γνώσης Αναπληρωτής Καθηγητής Γιώργος Πλειός.
 Την ίδια εποχή με τις Ανακαλύψεις αλλά σε μεγαλύτερη χρονική έκταση, το 15 ο και 16 ο αι., εκδηλώνεται στον ευρωπαϊκό χώρο ένα καλλιτεχνικό και πνευματικό.
ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: ΧΑΛΙΚΙΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ.
Παράθυρο στα γεγονότα και τον κόσμο Ψυχαγωγία, ευκολία επαφής με την τέχνη Παιδαγωγικός χαρακτήρας Διευκόλυνση συναλλαγών, επικοινωνίας Έλεγχος τρόπου.
ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ & ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ. ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΙΑΣ ΕΙΔΗΣΗΣ Εγγύτητα Σπουδαιότητα Επικαιρότητα Ενδιαφέρον Ψυχαγωγία; 2.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ. Ερώτηση 1 η : Γιατί σύμφωνα με το συγγραφέα οι νέοι έχουν την τάση να αμφισβητούν ενώ οι μεγάλοι όχι; Σύμφωνα με τον συγγραφέα.
1 ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΛΟΓΟΥ (Critical Discourse Analysis) ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ.
Δούκα Ανθίππη Υπ. Δρ. Γλωσσολογίας Πανεπιστημίου Πατρών
Ερμηνευτική προσέγγιση
ΕΙΔΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ.
Κοινωνικό Ζήτημα
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
(απόσπασμα από δοκίμιο του Νίκου Δήμου)
2ο Γυμνάσιο Καλυβίων Ενημέρωση για το Γυμνάσιο
Αγωγή Ειρήνης και Διαπολιτισμική Αγωγή
Γιώργος Κοντογιάννης Τάξη: Γ΄ Τμήμα: 1 Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ζάχου Μ.
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
Μοντέλα διδασκαλίας της γλώσσας Σχετίζονται με εκάστοτε θεώρηση και αντίληψη για γλώσσα και παιδαγωγικές και διδακτικές τάσεις που επικρατούν. Η διδακτική.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ-ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ Α.ΓΟΥΛΟΣΠΥΡΟΥ.
Εισαγωγή στην μέθοδο του κοινωνικού σχεδιασμού
H τηλεόραση και το παιδί
ΕΚΦΡΑΣΗ-ΕΚΘΕΣΗ ΓΙΑ ΟΜΟΓΕΝΕΙΣ- ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ
Εφηβικές Συμπεριφορές υψηλού κινδυνου και ΜΜΕ
ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΙΣΧΥΟΝΤΩΝ Α.Π. ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ Α.Π.
Αλλαγεσ στο γυμνασιο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τα προβλήματα της ελληνικής τηλεόρασης (Ανάπτυξη με Διαίρεση και Αιτιολόγηση)

Εμπορευματοποίηση 1 Αιτιολόγηση: Οι ιδιοκτήτες των τηλ. σταθμών επιδιώκουν το οικονομικό κέρδος→προωθούν προγράμματα/εκπομπές που προσελκύουν την τηλεθέαση=μεγάλο αριθμό τηλεθεατών→πολλές διαφημίσεις. Επιβάλλουν συγκεκριμένα πρότυπα στους δημοσιογράφους και στους τηλεθεατές.

Εμπορευματοποίηση 2 Συνέπειες: η τηλεόραση -προβάλλει χαμηλού επιπέδου προγράμματα -υποβαθμίζει το πνευματικό και το αισθητικό επίπεδο των θεατών -καλλιεργεί ακατάλληλα πρότυπα ζωής, συμπεριφοράς και σκέψης (π.χ. αποθέωση καλλιτεχνών, πρωταθλητών κ.τ.ό.) -υποβαθμίζει τη γλωσσική καλλιέργεια, αδιαφορώντας για το γλωσσικό επίπεδο των προγραμμάτων -υποβαθμίζει την έννοια του διαλόγου, καταπατώντας τις βασικές πρϋποθέσεις επιτέλεσής του.

Ομοιομορφία 1 Αιτιολόγηση: (προαπαιτούμενο η εμπορευματοποίηση) οι ιδιοκτήτες και οι δημοσιογράφοι επιδιώκουν την πρωτοτυπία και την αποκλειστικότητα→αλληλοπαρακολουθούνται και αλληλοαντιγράφονται→ομοιομορφία και τυποποίηση προγραμμάτων

Ομοιομορφία 2 Συνέπειες: η τηλεόραση -προβάλλει τυποποιημένα προγράμματα, δηλαδή προγράμματα συγκεκριμένης αισθητικής και θεματικής αντίληψης, παραγνωρίζοντας άλλες επιλογές, ωφελιμότερες για το κοινό -οδηγείται στην παραπληροφόρηση αποσιωπώντας απαραίτητες πληροφορίες που δεν εντάσσονται στο τυποποιημένο πλαίσιο -καλλιεργεί τη συλλογική αμνησία, αφού θηρεύει την επικαιροποίηση (διαρκή ανανέωση των ειδήσεων) και αφού αποκλείει την εμβάθυνση στην ουσία.

Παραβίαση της ιδιωτικής ζωής των ανθρώπων 1 Αιτιολόγηση: (προϋποτίθεται η εμπορευματοποίηση) -οι άνθρωποι διέπονται από έμφυτη περιέργεια για στοιχεία της ζωής των συνανθρώπων τους -οι διασημότητες προκαλούν με τον τρόπο ζωής τους την περιέργεια του κοινού -οι διασημότητες αποτελούν πρόσωπα του δημοσίου βίου και είναι φυσικό η ειδησεογραφία να καλύπτει και τη δράση τους

Παραβίαση της ιδιωτικής ζωής των ανθρώπων 2 Συνέπειες: -αποπροσανατολισμός του κοινού από τα σημαντικά προβλήματα της ζωής -παθητικοποίηση, υπό την έννοιαν ότι οι άνθρωποι υποκαθιστούν τη δική τους δράση με τη δράση των ειδώλων τους, και αδρανούν -καλλιέργεια πνεύματος νοσηρής κοινωνικής κριτικής και ηδονοβλεπτισμού

Υποβάθμιση της γλώσσας-διαλόγου Αιτιολόγηση και Συνέπειες: (προϋποτίθεται η εμπορευματοποίηση) -εφ’ όσον στόχος είναι πρωτίστως το οικονομικό όφελος, δεν λαμβάνεται μέριμνα για τη γλωσσική κατάρτιση των παρουσιαστών (προφορικός λόγος) και τη γλωσσική συγκρότηση των κειμένων οπτικής ενημέρωσης (γραπτός λόγος) -οι διάλογοι διεξάγονται αγελαία, χωρίς κανόνες, με αποτέλεσμα να υποβαθμίζεται η σημασία του διαλόγου αλλά και η γλωσσική του έκφανση -οι μεταφράσεις των ξένων σειρών ή ταινιών γίνονται πρόχειρα, καταστρατηγώντας βασικούς κανόνες της ελληνικής γλώσσας, αλλά και το νόημα του προβαλλομένου έργου!

Προβολή επικίνδυνων προτύπων 1 Αιτιολόγηση και Συνέπειες: (προϋποτίθεται η εμπορευματοποίηση) -οι τηλεοπτικοί σταθμοί επιλέγουν να προβάλλουν συγκεκριμένα πρότυπα ζωής, συμπεριφοράς και σκέψης, διότι οι ιδιοκτήτες τους (οικονομική ελίτ) επιδιώκουν το κοινό να αποκτήσει ομογενοποιημένη και ελεγχόμενη από τους ίδιους συμπεριφορά ώστε να το χειραγωγεί για οικονομικούς, πολιτικούς κ. ά. λόγους. Έτσι, -αποθεώνονται πρωταθλητές, καλλιτέχνες κ. ά., άσημοι ή διάσημοι, με μόνο κριτήριο τον εντυπωσιασμό ή την ώθηση προς συγκεκριμένες συμπεριφορές

Προβολή επικίνδυνων προτύπων 2 -καλλιεργούνται στερεότυπα, όπως η υποδεέστερη και υποτιμητική θέση της γυναίκας στις εμπορικές διαφημίσεις -διαμορφώνεται κλίμα υπέρ συγκεκριμένων ιδεολογικών επιλογών που αποσκοπεί στη χειραγώγηση της κοινής γνώμης προς επικίνδυνες κατευθύνσεις (π.χ. στη Γερμανία του Χίτλερ προηγήθηκε του «Ολοκαυτώματος» η προπαγάνδιση από τα τότε Μ.Μ.Ε. του προτύπου του κακού, μοχθηρού Εβραίου/στη σύγχρονη εποχή προπαγανδίζεται η «ανάγκη οικονομικής ανταγωνιστικότητας» των κοινωνιών με οποιοδήποτε κόστος, ακόμη και με τίμημα την καταδίκη σε ανεργία εκατομμυρίων ανθρώπων)

Προπαγάνδα Εμπορική (διαφημιστική) Πολιτική (υπέρ πολιτικών κομμάτων) Ιδεολογική (υπέρ συγκεκριμένων επιλογών, βλ. προηγούμενη διαφάνεια) Πολιτική ορθότητα (political correctness): απαγορεύεται να αμφισβητούνται θέματα που αποφασίζει η άρχουσα τάξη ότι δεν πρέπει να αμφισβητούνται