Στέλλα Βιολάντη Γρηγόριος Ξενόπουλος.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
… ΚΑΙ… …και εσωτερική στάση.
Advertisements

ΓΡ. ΞΕΝΟΠΟΥΛΟΣ : ΣΤΕΛΛΑ ΒΙΟΛΑΝΤΗ
Στέλλα Βιολάντη Γρηγόριος Ξενόπουλος.
Toυ Νεκρού αδερφού Εισαγωγικά Παραλογές
Ο Μυστικός Κήπος F. H. Burnett Μάριος Σταύρου Α2.
Μιχαλόπουλος Γεράσιμος Τριανταφυλλίδης Δημήτρης
Συνεργασιακή δράση «Γλώσσα και Μαθηματικά μέσα από τη λογοτεχνία»
Γυναίκα στην Αρχαία Ελλάδα
Η τιμή και το χρήμα Κωνσταντίνος Θεοτόκης
Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ Ερευνητική εργασία στα πλαίσια του σχολικού μαθήματος ‘Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας’ Ερευνητική ομάδα: Μοσχοβάκου Δανάη , Νικολοπούλου.
1. Πιστεύετε ότι υπάρχουν διακρίσεις σε σχέση με:.
ΜΠΑΟΥΡΑΚΗ ΤΟΝΙΑ ΓΡΑΣΕΠ ΚΟΛΥΜΒΑΡΙΟΥ -Νοέμβριος 2009
Κωνσταντίνος Θεοτόκης <<Η τιμή και το χρήμα>>
Συνεντευξη απο τη γιαγια μου για την παιδικη της ηλικια
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
1ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΞΑΝΘΗΣ ΤΑΞΗ : Γ΄ Θεωρητική ΤΜΗΜΑ : 3o ΜΑΘΗΜΑ : Λογοτεχνία Κατεύθυνσης Υπεύθυνη Καθηγήτρια : ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ Βάια «Όνειρο στο Κύμα» του.
Βέρα Δακανάλη1 2 Σε κάθε ανάγνωση υπάρχουν τρεις συντελεστές/παράγοντες: ο συγγραφέας, που υπάρχει έξω από το κείμενο, αλλά μπορεί να προσθέτει στην.
Για το σχολιασμό της αφήγησης παρατηρώ:
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΑΦΗΓΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ
Προφορική (Απευθείας ) Επικοινωνία
Λογοτεχνία Α΄ Λυκείου Κριτήρια αξιολόγησης
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΦΗΓΗΣΗ Πράξη επικοινωνίας με την οποία παρουσιάζεται προφορικά ή γραπτά μια σειρά πραγματικών ή πλασματικών γεγονότων. Προϋποθέτει τουλάχιστον.
ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ Με τον όρο αυτοβιογραφία χαρακτηρίζουμε συνήθως ένα συνεχές αφηγηματικό κείμενο, στο οποίο ένας άνθρωπος γράφει ο ίδιος την ιστορία της ζωής.
Ο ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ… ΣΕ ΔΡΑΣΗ
Ελισάβετ Μουτζάν - Μαρτινέγκου
ΣΤΕΛΛΑ ΒΙΟΛΑΝΤΗ ΕΡΩΣ ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΣ Γρηγόριος Ξενόπουλος
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ : ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΤΗΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΛΙΑΔΑΣ ΣΤΗΝ ΡΑΨΩΔΙΑ Ζ
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ.
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ β’ λυκείου Μεγάλοι ποιητές της γενιάς του 1880, του Γ.Ροϊλού (στο μέσον ο Παλαμάς)
Γρηγόριος Ξενόπουλος. Κωνσταντινούπολη - Ζάκυνθος Αθήνα Επαγγελματίας συγγραφέας Κοινωνική τριλογία: Πλούσιοι και πτωχοί Τίμιοι και άτιμοι.
ΟΜΟΙΟΤΗΤΕΣ Μιλάνε και τα δυο έργα για μια απαγορευμένη αγάπη (Ερωτόκριτος – Αρετούσα, Ρωμαίος – Ιουλίετα)
ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΕ ΘΕΣΕΙΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
Στο νησί του Αιόλου Γλώσσα Γ΄ δημοτικού «Τα απίθανα μολύβια»
ΑΛΚΗΣ ΖΕΗ Το καπλάνι της βιτρίνας
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ
ΈΚΤΟΡΑΣ.
“ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ” 3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ
Η ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΛΕΝΗ. Η ΟΜΟΡΦΙΑ ΤΗΣ ΕΥΛΟΓΙΑ Η ΚΑΤΑΡΑ;
ΕΚΦΡΑΣΗ ΕΚΘΕΣΗ, Τεύχος Α΄
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΒΙΒΛΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2006 ΕΚΘΕΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ 1 ΟΥ ΓΕΛ ΕΠΑΝΟΜΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΛΣΑ ΒΑΡΔΑΚΑ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΧΡΟΝΟ ΤΟΥΣ Δήμητρα Σκιάνη Νίνα Καλύβα Μαργαρίτα Δουκάκη Άννα.
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Μια ματιά στη θεωρία…. ΜΕΡΟΣ Α: ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ Τάξη Στ1 Σχολική χρονιά Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
«DIFRIENDS» Κατερίνα Μαρία-Αγγελική Βασιλική Ανδριάνα Σενάριο για το μάθημα της Γλώσσας Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Κ. Κατερίνα Νικολοπούλου.
Ερωτοκριτοσ και Αρετουσα
Η κριτική του Ορθού Λόγου
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΠΟΙΗΣΗΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
ΤΑ ΦΥΛΑ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Ορέστης Παπαδόπουλος Βάσια Παππά
Στερεοτυπες αντιληψεις για τα δυο φυλα ΑΠΟΤΥΠΩΣΕΙΣ
1. «Αμφιβολίας Εγκώμιον», του Νίκου Δήμου
Στέλλα Βιολάντη.
ΕΙΡΗΝΗ ΠΑΥΛΑΚΟΥ E’2 16/19/15.
ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ Μια καλοκαιρινή βαρκάδα και μια ερωτική επιστολή ήταν αρκετά για να αποκαλυφτούν τα καλά κρυμμένα από καιρό συναισθήματα που έτρεφαν μεταξύ.
ΠΕΡΙΚΛΗΣ Χαλβατζή Μαρία Α’3.
ΖΩΡΖ ΣΑΡΗ «Και πάλι στο σχολείο…»
H Πολυάννα μεγαλώνει!!! Λίγα λόγια για το βιβλίο!
Εξάντας Ελλήνων Γονέων.
Στέλλα Βιολάντη Γρηγόριος Ξενόπουλος Εκπαιδευτήρια Δούκα
AΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ
Εργασία στο μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής 2 Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΑΞΗ Γ1 ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Κ.ΣΤΡΑΤΗΣ.
ΣΤΕΛΛΑ ΒΙΟΛΑΝΤΗ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ
Η ισότητα των δυο φύλων Η θέση της γυναίκας ιστορικά
Σχέση διγλωσσίας και γνωστικής / γλωσσικής ανάπτυξης
Οι τελευταίοι ήρωες της Λίτσας Ψαραύτη.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Στέλλα Βιολάντη Γρηγόριος Ξενόπουλος

Περίληψη Ο Χρηστάκης Ζαμανός δουλεύει ως υπάλληλος του αγγλικού τυπογραφείου της Ζακύνθου. Εκεί γνωρίζει και ερωτεύεται την κόρη ενός πλούσιου μεγαλέμπορου, την Στέλλα Βιολάντη. Έτσι, αποφασίζει να της στείλει ένα γράμμα για να της εκμυστηρευτεί τα συναισθήματά του. Αυτή απαντά θετικά με τον ίδιο τρόπο. Όταν όμως ο πατέρας της μαθαίνει τι έγινε, εξαγριώνεται κι οργίζεται, διότι του φαίνεται αδιανόητο η κόρη του να παντρευτεί κάποιον κατώτερης κοινωνικής και οικονομικής τάξης. Αποφασίζει να κλειδώσει την Στέλλα, αφού πρώτα την δείρει. Στην συνέχεια, ενώ ο Χρηστάκης παντρεύεται κάποια άλλη γυναίκα, η Στέλλα αρρωσταίνει. Τελικά, πεθαίνει χωρίς να μάθει για την υποκρισία και την ψεύτικη αγάπη του.

Φιλολογικά χαρακτηριστικά του κειμένου Είδος: Το διήγημα έχει το χαρακτήρα ηθογραφικού αστικού δράματος. Κυρίαρχη άξια είναι ο πλούτος , το κοινωνικό γόητρο, το συμφέρον υλικό και ηθικό. Εποχή, Χώρος, Χρόνος: Οι πρωταγωνιστές στη Στέλλα Βιολάντη ζουν στα τέλη του 19ου αιώνα με αρχές του 20ου αιώνα στο νησί της Ζακύνθου, σε μια κλειστή παραδοσιακή κοινωνία με παλιομοδίτικες αρχές. Γλώσσα: απλή , δημοτική, καθημερινή

Φιλολογικά χαρακτηριστικά του κειμένου Αφηγηματικές Τεχνικές: α)Διήγηση β)διάλογος γ)ελεύθερος πλάγιος λόγος δ) περιγραφή Αφήγηση: Ο αφηγητής είναι παντογνώστης. Η αφήγηση είναι τριτοπρόσωπη και η εστίαση μηδενική

Γρηγόριος Ξενόπουλος και η ιδεολογία του Ο Γρηγόριος Ξενόπουλος ήταν Ζακυνθινός μυθιστοριογράφος, δημοσιογράφος και συγγραφέας θεατρικών έργων. Στο βιβλίο Στέλλα Βιολάντη, μιλάει για τις σχέσεις και τους ρόλους των δύο φύλων , ο οποίος στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι ταυτόχρονα ο συγγραφέας και ο αφηγητής του κειμένου Είναι ετεροδιηγητικός συγγραφέας, ωστόσο δεν θα μπορούσαμε να τον χαρακτηρίσουμε ως έναν απλό παρατηρητή, γιατί μέσα από τα λόγια του και τις περιγραφές του παίρνει θέση και εκδηλώνει φανερά συμπάθειες και αντιπάθειες για τους ήρωες.

Κύρια και Δευτερεύοντα Πρόσωπα Στέλλα Βιολάντη  -δυναμική -θαρραλέα, τολμηρή επειδή ορθώνει το ανάστημα της στον πατέρα της -δεν υποτάσσεται στους κανόνες της εποχής της και της οικογένειας της -αποφασιστική -περήφανη Παναγής Βιολάντης -κλασσικό παράδειγμα ανδρός εκείνης της εποχής -σκληρός -υποκριτής -αγαπά την οικογένεια του, αλλά την προστατεύει με τον λάθος τρόπο -ενδιαφέρεται για το τι θα πει ο κόσμος -υποτιμούσε τις γυναίκες και τους οικονομικά και κοινωνικά κατώτερους του.

Κύρια και Δευτερεύοντα Πρόσωπα Χρηστάκης -εγωιστής -καυχησιάρης -φτωχός -σκοπός του: να παντρευτεί μία πλούσια γυναίκα για να ζήσει μια "καλή" ζωή. Βιολάνταινα  -αφοσιωμένη στην οικογένεια της -υπάκουη στον άντρα της -δεν παίρνει πρωτοβουλίες -αδύναμη -δειλή -άβουλη Θεία Νιόνια ΝΤΑΝΤΗΣ ΝΕΝΕ ΚΑΙ ΚΑΤΙΝΑ

Κοινωνικές συνθήκες που αναδεικνύονται στο έργο Διαφορά Κοινωνικής Τάξης ~ οι γυναίκες βρίσκονται σε κατώτερα κοινωνικά στρώματα από τους άνδρες. ~ η διαφορά της κοινωνικής τάξης επηρέαζε τη ζωή των ερωτευμένων. Η γυναίκα : ~ δεν μπορούσε να εκφράσει ελεύθερα την γνώμη της. ~ αντιμετωπιζόταν άνισα σε σχέση με τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας.

Κοινωνικές συνθήκες που αναδεικνύονται στο έργο “Τι θα πει ο κόσμος” ~ Η γυναίκα δεν έπρεπε να ντροπιάσει την οικογένεια της ~ Η άποψή που είχαν οι ξένοι για μία οικογένεια ή για μία γυναίκα έπαιζε μεγάλο ρόλο. Αδιαφορία στις ανάγκες της ερωτευμένης κόρης ~ Η οικογένεια της Στέλλας δεν ενδιαφερόταν για τα συναισθήματά της ίδιας. ~ Την απέκλεισαν από κάτι που αγαπούσε και που την ευχαριστούσε.

Μαρίνα Στεφανίδου Γεωργία Πανδριά Άλκηστη Σκιαδά Ευαγγελία Πουρνάρη Μαρίνα Στεφανίδου Γεωργία Πανδριά Άλκηστη Σκιαδά Ευαγγελία Πουρνάρη