1ο ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΝΟΜΟΥ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΓΟΡΑΣΤΙΚΕΣ / ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ Αγοραστικές Συνήθειες Θα σας διαβάσω τώρα μια σειρά από απόψεις που έχουν εκφραστεί για τις συνήθειες κατανάλωσης.
Advertisements

Κοινωνικός Αποκλεισμός στην Εκπαίδευση! Το φροντιστήριο απαραίτητο εργαλείο προόδου των νέων.
Έρευνα Κοινής Γνώμης Για το Περιβάλλον IΣΤΑΜΕ – Ανδρέας Παπανδρέου.
1 Έρευνα 16-19/5/05 Πανελλαδική πολιτική έρευνα κοινής γνώμης ΠΕΙΡΑΙΑΣ Μάιος 2005.
1 CMR Cypronetwork Marketing Research & Consulting Ιούλιος 2009 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΠΑΓΚΥΠΡΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΜΕΤΑΞΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ για την Παγκύπρια Ένωση Καταναλωτών.
NEXT GENERATION SERVICES  SMART TECHNOLOGY  SPECIALIST SERVICE PERSONNEL.
ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΓΗΠΕΔΟ ΤΗΣ ΑΕΛ ΛΕΜΕΣΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΡΗ ΛΕΜΕΣΟΥ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΒΑΣΕΙ ΠΡΟΪΟΝΤΙΚΩΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ/ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΙ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ.
Μάρτιος 2011 Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές. “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Ιανουάριος–Φεβρουάριος 2010 ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΑΓΡΟΤΩΝ ΣΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥ Ν. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.
Αγροτουριστική μονάδα στη Νικήσιανη Καβάλας.
ΜΕΓΑΛΑ ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ – ΤΟΠΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ στη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ IMIC 2 Φεβρουάριος 2006 Dr. Άρης Ίκκος, ISHC
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ 1. Σταθερή η αύξηση των ταξιδιών των Ελλήνων στο εξωτερικό. 1 στους 4 Αθηναίους ταξίδεψαν στο εξωτερικό τους τελευταίους 12 μήνες.
15ο ΕΠΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β' ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ (PROJECT) ΘΕΜΑ: “ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΦΗΒΩΝ - ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ” ΜΑΪΟΣ 2012 ΜΑΘΗΤΕΣ Α' ΤΑΞΗΣ: ΚΥΡΙΑΚΟΥΔΗΣ ΒΥΡΩΝ,
ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ενημερωτική Εκδήλωση στο πλαίσιο υλοποίησης του Έργου: «Τοπικό Σχέδιο Δήμου Ηλιούπολης για την Κοινωνική Ένταξη Ευάλωτων Ομάδων» Ενημερωτική Ημερίδα Ωφελουμένων.
Εισήγηση: Νάντια Χατζημητράγκα
ΧΕΙΜΕΡΙΝΗ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
50 χρόνια ΕΕ 26 χρόνια ένταξης για την Ελλάδα Παρουσίαση Αποτελεσμάτων Πανελλαδικής ΤηλεφωνικήςΈρευνας Μάρτιος 2007.
ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΕΤΑΙΡΟΥΣ
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ LEADER ΣΤΗΝ ΠΟΛΥΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΥΠΑΙΘΡΟΥ. Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΗΜΑΘΙΑΣ Μπρανιώτη Παναγιώτα Γεωπόνος MSc – Στέλεχος.
Dr. Άρης Ίκκος, ISHC Έρευνα Ικανοποίησης Πελατών Ξενοδοχείων Αττικής & η Aπόδοση των Ξενοδοχείων Γενική Συνέλευση ΕΞΑ-Α 27 Νοεμβρίου 2009.
1 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΟΙΝΗΣ ΓΝΩΜΗΣ Ιούνιος 2009 CMR Cypronetwork Marketing Research & Consulting.
ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ Τμήμα Τεχνολογίας Τροφίμων Δεκέμβριος 2012.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ ΕΒΕΘ – ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 AD – HOC ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ.
Αναπτυξιακό Συνέδριο Περιφέρειας Κρήτης 2005
Εξάσκηση στην προπαίδεια
Έρευνα “Global Cities” Η Εικόνα της Αθήνας στην Τουριστική Αγορά της Αγγλίας.
Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού ΑΝΤ1 Οκτώβριος 2011 © ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ.
ΚΙΛΚΙΣ - ΝΟΜΕΒΡΙΟΣ 2004 «Διατοπική- Διακρατική συνεργασία στο πλαίσιο της LEADER+» 4η Σύνοδος Ελληνικού Δικτύου LEADER+ ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΒΑΣΙΛΙΕΙΟΣ Γενικός.
Μελέτη Περιπτώσεων: UNIC-Services Ltd. UNIC-Services Ltd  Ιδρύθηκε το 1993 από την IT Saara Remes-Ulkunniemi  Η εταιρεία προσφέρει εκπαιδευτικές υπηρεσίες.
Τουριστική ανάπτυξη Κατευθύνσεις και μεθοδολογία του σχεδιασμού Αλέξης Χατζηδάκης
ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ - ΣΤΗΡΙΞΗ ΑΝΕΡΓΩΝ στο Ν. ΑΧΑΪΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Παρουσίαση της Πράξης Ενημέρωση των δυνητικών ωφελούμενων και της τοπικής κοινωνίας.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
2006 GfK Praha CORRUPTION CLIMATE IN EUROPE % % % %0 - 10% % % % % % ΚΛΙΜΑ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ Η.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
ΤΟ MARKETING ΤΩΝ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
ΕΡΕΥΝΑ ΚΟΙΝΗΣ ΓΝΩΜΗΣ για την ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΝΕΟΛΑΙΑΣ 2014 Απρίλιος 2014.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
ΕΡΕΥΝΑ ΕΚΘΕΤΩΝ-ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ KAVALAEXPO 2014
Λίγα λόγια για την ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΣΥΜΠΡΑΞΗ «Αλφιτόπωλις» Τίτλος έργου: «Παραγωγή και Εμπορία Τοπικών προϊόντων και προώθησής τους μέσω του Θεματικού Εναλλακτικού.
«Ψηφιακό χάσμα: η περίπτωση των νησιωτικών και παραμεθόριων περιοχών» Νατάσα Κωνσταντέλου – Πανεπιστήμιο Αιγαίου & Πέτρος Στεφανέας - ΕΜΠ.
17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Αξιολόγηση Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Έρευνες Ικανοποίησης Χρηστών Σκρέτα Χριστίνα Γεωργακοπούλου Ιφιγένεια.
17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Η ΑΠΟΨΗ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ.
Έργο SECSTACON της Δράσης ΑΡΙΣΤΕΙΑ
“Νέες Εναλλακτικές Καλλιέργειες: Προοπτικές - Νέες Προτάσεις για την Αγροτική Οικονομία” 16 Μαΐου 2013 Κιλκίς.
ΑΝΕΡΓΙΑ.
9Η ΔΙΑΛΕΞΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΜΟΥ 1.Κανονισμός 1257/99 2.Περιφερειακά Επιχειρησιακά Προγράμματα (ΠΕΠ) 3.Πρόγραμμα LEADER (I,
8η ΔΙΑΛΕΞΗ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΙ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΙ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΙ Δεκαετία ογδόντα: ενδογενής ανάπτυξη Κινητοποίηση του ντόπιου δυναμικού μιας περιοχής (τοπικοί πόροι,
Ο οινοτουρισμός και οι προοπτικές ανάπτυξης της Θεσσαλίας
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
ΤΟ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
Επιχειρησιακό ΠρόγραμμαΕπιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Α΄ ΦΑΣΗ: Στρατηγικός Σχεδιασμός.
Μάθημα: Διοίκηση Επιχειρήσεων Εναλλακτικού Τουρισμού Πάρις Τσάρτας Καθηγητής Τουριστικής Ανάπτυξης Σαραντάκου Έφη Διδάκτορας Χωροταξίας – Τουριστικής Ανάπτυξης.
Ο αγροτουρισμός και η ανάπτυξή του σε ευρωπαϊκό και ελλαδικό επίπεδο. Μελέτη περίπτωσης: η περιοχή του Νομού Δράμας Πτυχιακή εργασία Της ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΖΩΗΣ.
Εισαγωγή Στόχος: Συμβολή στην ανάπτυξη του ποιοτικού τουρισμού και στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου Ιούνιο- Σεπτέμβριο 2012 Σε συνεργασία με ξενοδοχεία.
ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Εργαστήριο Αγροτικής Πολιτικής & Συνεταιρισμών ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ (ΕΣΠΑ) Υπεύθυνος Πρακτικής.
Η Δικτύωση αποτελεί ένα σύστημα αρχών και ενεργειών που βασίζεται σε νέες μορφές συλλογικής δράσης και παρέμβασης. Διαμορφώνει μια ευρύτερη δυναμική για.
Μάρκετινγκ Τουριστικών Επιχειρήσεων Διάλεξη 7 η Δημιουργία Νέων Τουριστικών Προϊόντων.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 9
ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ 2012.
ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΜΟΣ.
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Μεταπτυχιακό στη Διοίκηση Επιχειρήσεων Μάθημα: Διοίκηση Επιχειρήσεων Εναλλακτικού Τουρισμού Τσαρτας Πάρις Καθηγητής.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ (Ι) Α. Κουτσούρης.
ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΕΛΞΗΣ & ΩΘΗΣΗΣ - ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΠΡΟΟΡΙΣΜΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1ο ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΝΟΜΟΥ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ «Η ανάπτυξη του αγροτικού τουρισμού στη λίμνη Πλαστήρα: παράγοντες έλξης των τουριστών». Κόκκαλη Παναγιώτα, Κουτσούρης Αλέξανδρος Καρδίτσα, 8-10 Φεβρουαρίου 2008

Αγροτικός τουρισμός Οι εναλλακτικές μορφές τουρισμού αναδείχτηκαν αφενός ως απάντηση στα προβλήματα του μαζικού τουρισμού και αφετέρου ως ανταπόκριση στην αλλαγή των στάσεων και την αναζήτηση νέων εμπειριών από την πλευρά των τουριστών. Ο εναλλακτικός τουρισμός σχετίζεται με θέματα που αφορούν: α) την προστασία του περιβάλλοντος, β) τη μικρή κλίμακα της ανάπτυξης, γ) το “ποιος ωφελείται” και δ) την πολιτισμική βιωσιμότητα (De Kadt 1990). Ο αγροτικός τουρισμός ή/ και ο αγροτουρισμός είναι από τις πιο διαδεδομένες και συζητημένες στρατηγικές της Ε.Ε. για τη βιώσιμη αγροτική και τοπική ανάπτυξη.

Αγροτικός τουρισμός – Η περίπτωση της Ελλάδας Στην Ελλάδα μέχρι τα τέλη του 1970, δεν υπήρξε καμία οργανωμένη μορφή αγροτικού τουρισμού. Από το 1980 εμφανίζεται η οργανωμένη εφαρμογή προγραμμάτων προσφέροντας συμπληρωματικά εισοδήματα στις αγροτικές οικογένειες (Τσάρτας, 1996). Από τότε, ο αριθμός τόσο των αγροτουριστικών προορισμών όσο και των σχετικών επιχειρήσεων έχει αυξηθεί. Παράλληλα, έχουν αυξηθεί οι προσδοκίες και οι απαιτήσεις των τουριστών. Η έλλειψη ενός εθνικού σχεδίου όσον αφορά σε κριτήρια ποιότητας, και την πιστοποίησή τους έχει οδηγήσει τους ιδιοκτήτες των καταλυμάτων να λειτουργούν με τα δικά τους πρότυπα (Koutsouris et al, 2003).

Παράγοντες έλξης και ώθησης (Pull Factors vs. Push Factors). Στη βιβλιογραφία γίνεται διάκριση μεταξύ παραγόντων που ενθαρρύνουν τους ανθρώπους να ταξιδεύουν (παράγοντες ώθησης) και παραγόντων που προσελκύουν τους ανθρώπους σε έναν ιδιαίτερο προορισμό (παράγοντες έλξης). Οι παράγοντες ώθησης περιλαμβάνουν τις γνωστικές διαδικασίες και τα κοινωνικό-ψυχολογικά κίνητρα που προδιαθέτουν τους ανθρώπους στην πραγματοποίηση ενός ταξιδιού. Οι παράγοντες έλξης αφορούν στην ελκυστικότητα του τουριστικού προορισμού, δηλαδή τα απτά χαρακτηριστικά. Οι παράγοντες έλξης μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την «τμηματοποίηση των ωφελειών» και, κατά συνέπεια, για τον προγραμματισμό του τουρισμού.

Σκοπός & Μεθοδολογία Η συγκεκριμένη μελέτη αποσκοπεί στον προσδιορισμό των ελκτικών παραγόντων που παρακινούν τους τουρίστες να επισκεφτούν τη λίμνη Ν. Πλαστήρα όπως αυτοί γίνονται αντιληπτοί τόσο από τους ίδιους τους τουρίστες όσο και από τους ιδιοκτήτες των καταλυμάτων. Πραγματοποιήθηκαν δύο έρευνες στη λίμνη Ν. Πλαστήρα κατά τη χρονική διάρκεια Νοέμβριο 2006 – Ιανουάριο 2007. Έρευνα I: Τουρίστες. Δείγμα: 220 τουρίστες με τυχαία δειγματοληψία. Ανάλυση: περιγραφική στατιστική για τα κοινωνικό-οικονομικά χαρακτηριστικά και παραγοντική ανάλυση με ορθογώνια περιστροφή (principal component factor analyses with varimax rotation). Έρευνα II: Ξενοδόχοι. Δείγμα: 70 ιδιοκτήτες καταλυμάτων με την απογραφική μέθοδο.

Έρευνα I: Τουρίστες Το προφίλ των τουριστών (I). Η κατανομή μεταξύ των ανδρών και γυναικών είναι ισομερής (52,7% άνδρες και 47,3% γυναίκες). Οι περισσότεροι από τους επισκέπτες είναι ηλικίας μεταξύ 25-44 χρονών (54,6%). Με ανώτερη ή ανώτατη εκπαίδευση (57%). Προέρχονται από όλες τις εισοδηματικές κατηγορίες (34,5% δεν απάντησαν) Είναι έγγαμοι (57,5%).

Έρευνα I: Τουρίστες (II) Η πλειοψηφία επισκέπτονται την περιοχή για πρώτη φορά (52%) ενώ το 10% πάνω από 5 φορές. Πραγματοποιούν δύο διανυκτερεύσεις με φίλους (49%), την οικογένεια (32%), το/ τη σύντροφό τους (30,5%). Είναι Έλληνες και στην πλειοψηφία τους (59%) κατοικούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Βασικοί παράγοντες επίσκεψης της λίμνης Ν. Πλαστήρα Η φήμη της λίμνης Oι συστάσεις γνωστών και φίλων για την περιοχή H προηγούμενη εμπειρία

Οι τουρίστες: Θεωρούν: Μένουν: Πολύ ελκυστική την περιοχή της λίμνης (81,4%). Δύσκολη την πρόσβαση (60,4%). Υψηλό (ακριβό) το γενικό κόστος διακοπών (60,4%). Υψηλό το κόστος του καταλύματος σε σχέση με τις παρεχόμενες υπηρεσίες (44,1%). Μένουν: Ικανοποιημένοι από το κατάλυμα που διέμειναν (85,9%).

Έρευνα I: Τουρίστες – Factor analysis results – λόγοι επίσκεψης της λίμνης Ν. Πλαστήρα

Έρευνα I: Τουρίστες - Factor analysis results – λόγοι επιλογής καταλύματος στη λίμνη Ν. Πλαστήρα

Έρευνα II: Ξενοδόχοι Το προφίλ των ξενοδόχων (I). Η κατανομή μεταξύ των ανδρών και γυναικών είναι ισομερής (51,4% άνδρες και 48,6% γυναίκες). Οι περισσότεροι από τους ιδιοκτήτες των καταλυμάτων είναι μέσης και μεγάλης ηλικίας (>45 ετών: 55,7%). Με χαμηλή ή μέση εκπαίδευση (77%). Έγγαμοι (88,6%). Τόπος γέννησης και τόπος μόνιμης κατοικίας είναι για την πλειοψηφία η περιοχή της λίμνης και δευτερευόντως ο Ν. Καρδίτσας.

Έρευνα II: Ξενοδόχοι Το προφίλ των ξενοδόχων (ΙI). Δεν έχουν κατάρτιση σχετικά με τον τουρισμό (68,6%). Το 20% των ιδιοκτητών έχει προηγούμενη εμπειρία στον τουρισμό. Μόλις το 18,2% των ξενοδόχων αποκομίζει το συνολικό του οικογενειακό εισόδημα από το κατάλυμα. Το 21,4% των ερωτηθέντων έχουν γεωργική ή κτηνοτροφική εκμετάλλευση. Το 82,4% είναι (συν)ιδιοκτήτες των καταλυμάτων. Το 57,1% απασχολείται πλήρως στο κατάλυμα.

Έρευνα II: Ξενοδόχοι – Στοιχεία Επιχείρησης Α) Γενικά Στοιχεία: Το σύνολο των καταλυμάτων στη λίμνη Ν. Πλαστήρα είναι 70. Το 82,9% των καταλυμάτων ιδρύθηκαν μετά το 1997. Η πλειοψηφία των καταλυμάτων είναι μικρού μεγέθους (50,7% έως 10 κλίνες). Η νομική μορφή των επιχειρήσεων είναι Προσωπική Επιχείρηση (84,3%). Το 28,5% εντάχθηκαν σε κάποιο Εθνικό ή Κοινοτικό Πρόγραμμα για να ιδρύσουν ή να εκσυγχρονίσουν το κατάλυμα.

Έρευνα II: Ξενοδόχοι – Στοιχεία Επιχείρησης Β) Μέσα Διαφήμισης:

Έρευνα II: Ξενοδόχοι – Στοιχεία Επιχείρησης Γ) Λοιπά Στοιχεία: Το 17,1% έχει ενταχθεί σε δίκτυο συνεργασίας και προώθησης των τοπικών προϊόντων και υπηρεσιών (Τοπικό Σύμφωνο Ποιότητας). Διαθέτουν έντυπα για την περιοχή και τις δραστηριότητες. Παρέχουν αυτοβούλως πληροφορίες στους τουρίστες.

Ξενοδόχοι II Σύμφωνα με την άποψη των ξενοδόχων οι τουρίστες: Βρίσκουν: Ελκυστικότατη τη λίμνη (97,2%). Δύσκολη την πρόσβαση (50,0%). Υψηλό (ακριβό) το συνολικό κόστος διακοπών (58,6%). Υψηλό το κόστος του καταλύματος σε σχέση με τις παρεχόμενες υπηρεσίες (27,2%). Μένουν: Ικανοποιημένοι από το κατάλυμα που διέμειναν (92,9%).

Έρευνα II: Ξενοδόχοι – Factor analysis results – λόγοι επίσκεψης της λίμνης Ν. Πλαστήρα

Έρευνα II: Ξενοδόχοι – Factor analysis results - λόγοι επιλογής του καταλύματος

Συμπεράσματα – Συζήτηση Οι ιδιοκτήτες των καταλυμάτων έχουν μια καλή άποψη αναφορικά με τους παράγοντες που έλκουν τους τουρίστες στην περιοχή τους. Οι ιδιοκτήτες των καταλυμάτων έχουν πολύ καλή άποψη αναφορικά με τους παράγοντες για τους οποίους επιλέγουν οι τουρίστες το κατάλυμά τους. Οι ιδιοκτήτες των καταλυμάτων γνωρίζουν πάρα πολύ καλά τις απαιτήσεις των τουριστών και τις ικανοποιούν σε ικανοποιητικό βαθμό (με εξαίρεση το κόστος διαμονής και διακοπών).

Συμπεράσματα – Συζήτηση - Πολιτικές Η λίμνη Ν. Πλαστήρα έχει περιθώρια ανάπτυξης σε μοναδικό εναλλακτικό προορισμό. Η ανάπτυξη του αγροτουρισμού, η καθιέρωση άλλων εναλλακτικών τουριστικών δραστηριοτήτων και η αντιμετώπιση του ανταγωνισμού εξαρτάται από: την ένταξη του αγροτικού τουρισμού σε μια συλλογική αναπτυξιακή στρατηγική δημιουργία των δικτύων συνεργασίας και προώθησης των τοπικών προϊόντων και υπηρεσιών (Keane, 1992; Koutsouris and Korobilias, 2001).

Συμπεράσματα – Συζήτηση - Πολιτικές Η βιώσιμη ανάπτυξη του τουρισμού στην περιοχή θα επιτευχθεί μέσω της καθιέρωσης ενός μηχανισμού, στον οποίο θα συμμετέχουν όλοι οι ενδιαφερόμενοι, που θα αναλάβει ενέργειες όπως: έρευνα τουρισμού και στρατηγικό προγραμματισμό, κατάρτιση και καθιέρωση προτύπων ποιότητας και πιστοποίηση.