“Θα πρέπει να διαλέξουμε ανάμεσα σε ένα σχολείο όπου είναι εύκολο στους δασκάλους να διδάξουν και σε ένα σχολείο εύκολο στα παιδιά να μάθουν…” Λέων Τολστόι
Τα προβλήματα του σύγχρονου ελληνικού σχολείου αφορούν: Τις υποδομές. Το πρόγραμμα σπουδών. Το εξεταστικό σύστημα. Το διδακτικό προσωπικό. Τις κοινωνικές ανισότητες. Σχολείο υπό κατάληψη.
Η διαμόρφωση ολοκληρωμένης ελεύθερης και ανεξάρτητης προσωπικότητας. Η γνωστική κατάρτιση. Η καλλιέργεια της λογικής, της κριτικής ικανότητας και του προβληματισμού. Η ευαισθητοποίηση του ατόμου. Η κοινωνικοποίηση του ατόμου, μέσα από την ένταξη στις πολιτικές, οικονομικές και πολιτιστικές διαδικασίες.
Το σχολείο που οραματιζόμαστε: Είναι δημοκρατικό. Έχει σωστές υποδομές. Είναι ανοιχτό στη ζωή. Είναι δημιουργικό και παιδαγωγικό. Έχει άρτια καταρτισμένο εκπαιδευτικό προσωπικό. Έχει σύγχρονα αναλυτικά προγράμματα.
Με την τεχνοκρατική εκπαίδευση: αξιοποιούνται οι δημιουργικές δραστηριότητες του ανθρώπου. ο νέος αποκτά ειδικές επαγγελματικές γνώσεις. αυξάνεται η παραγωγικότητα. είναι δυνατή η εκμετάλλευση των πλουτοπαραγωγικών πηγών. Ενώ η ανθρωπιστική παιδεία: εμπνέει το σεβασμό προς τον άνθρωπο και τα δημιουργήματά του. συντελεί στη διαμόρφωση ενάρετου ήθους. διδάσκει στον άνθρωπο τα δικαιώματα. οξύνει την κριτική ικανότητα του ανθρώπου. καλλιεργεί την ευαισθησία του ανθρώπου.
Η Φινλανδία, τα τελευταία 40 χρόνια, διαθέτει ένα από τα πιο πρωτοποριακά εκπαιδευτικά συστήματα και κατέχει τις πρώτες θέσεις στους παγκόσμιους διαγωνισμούς. Παρακάτω, αναφέρουμε μερικά από τα κύρια χαρακτηριστικά της φινλανδικής εκπαίδευσης. Τα παιδιά στην Φινλανδία δεν ξεκινούν το σχολείο αν δεν έχουν κλείσει τα 7 τους χρόνια. Δεν έχουν σχεδόν ποτέ εξετάσεις αλλά και διάβασμα για το σπίτι μέχρι την ηλικία των ετών. Δεν παίρνουν κανένα βαθμό τα 6 πρώτα χρόνια της εκπαίδευσής τους (δηλαδή σε όλο το δημοτικό). Το πρόγραμμα διδακτέας ύλης δεν είναι δεσμευτικό, είναι προτεινόμενοι άξονες. Όλοι οι δάσκαλοι, όλων των βαθμίδων έχουν υποχρεωτικά μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ!!! Β΄ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΕΛΑΣΓΙΑΣ