Τα δικαιώματα των παιδιών στην εκπαίδευση. 3 ο Γενικό Λύκειο Υμηττού Ομάδα εργασίας: Τα σαΐνια της εκπαίδευσης  Γεωργία Γ.  Παναγιώτα Μ.  Αλέξης Φ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Advertisements

Το νέο Λύκειο και το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΡΑΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ.
Κέντρα Ξένων Γλωσσών ΠΑΠΑΗΛΙΟΥ
Διεπαγγελματική μάθηση στόχοι?
ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Θεσμοθετείται η Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση ως ισότιμη με την Γενική Εκπαίδευση και συγκροτείται από τα Τεχνικά.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (Σύμφωνα με το νόμο 4186/ ) ΚΕ.ΣΥ.Π. Ηρακλείου Δρ. Αντωνίου Θεόδωρος.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ EΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΤΑ Ι.Ε.Κ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΕΣΥΠ ΔΡΑΜΑΣ 2013 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.
ΟΛΟΙ ΕΧΟΥΜΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΟ ΣΕΒΑΣΜΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΥΓΕΝΕΙΑ
“Θα πρέπει να διαλέξουμε ανάμεσα σε ένα σχολείο όπου είναι εύκολο στους δασκάλους να διδάξουν και σε ένα σχολείο εύκολο στα παιδιά να μάθουν…” Λέων Τολστόι.
ΘΕΜΑ : « Διαπροσωπικές σχέσεις των νέων»
Ο Ρόλος των ΣΔΕ στην Εκπαίδευση Ενηλίκων
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ  Αποτελεί ένα από τα τέσσερα τμήματα της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής.  Υπήρξε το πολυπληθέστερο.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ EΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΤΑ Ι.Ε.Κ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΕΣΥΠ ΔΡΑΜΑΣ 2014 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ μμμμμμμμμμμμμμμ.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΕΣΥΠ ΚΕΡΚΥΡΑΣ
Η Τράπεζα Θεμάτων στο Νέο Λύκειο Δρ. Δημήτριος Σισιαρίδης Διευθυντής στο 1 ο ΕΠΑ. Λ Ελευθερούπολης.
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Νόμος 4186/2013 Φ.Ε.Κ. 193 τ.Α'
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Η UNESCO έχει ευαισθητοποιηθεί στο θέμα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης και των διαφυλικών σχέσεων.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
U.N.I.C.E.F. Οι συμμαθητές.
ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗMΑ
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων. Περιγραφή επαγγέλματος Ο ειδικός Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων είναι εκπαιδευμένος να : Παρακολουθεί υπεύθυνα τα παιδιά σε όλες τους.
Εργασία της ομάδας Εφήβων Συμβούλων Συνήγορου του Παιδιού Πρώτη περίοδος: Ιανουάριος – Μάρτιος 2009 ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ Το δικαίωμα έκφρασης.
 ΠΩΣ βλέπετε τους ανθρώπους που έχουν διαφορετικό χρώμα δέρματος ή ανήκουν σε διαφορετική εθνικότητα από εσάς; Τους θεωρείτε ίσους με εσάς; Δυστυχώς,
ΣΧΟΛΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ (Σ.Ε.Κ.).
Το παιδαγωγικό ζεύγος Ο μαθητής - Ο δάσκαλος. Το παιδί Πλήρης απασχόληση στο σχολείο, καθήκοντα, υποχρεώσεις… Το σχολείο: Καθοριστικός παράγοντας για.
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΒΟΗΘΩΝ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΩΝ. Για να αποκτήσεις γνώσεις, να εξασκηθείς και να πάρεις πτυχίο Βοηθού Βρεφονηπιοκόμου πρέπει να επιλέξεις σπουδές στο.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ.
Εκπαιδευτικά Συστήματα Στην Ευρώπη ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΛΥΚΕΙΟ ΠΑΛΑΙΡΟΥ ΣΧ. ΕΤΟΣ Τάξη Β’
Εμείς τα παιδιά του Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου Ρεθύμνου μπορούμε να κολυμπήσουμε και στα βαθιά νερά.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Bonjour Athenes, Καλημέρα Παρίσι
Βιολογία Γυμνασίου.
ΗΘΙΚΗ & ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΕΓΩ - ΕΝΑΣ ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό
Μάθημα: Πολιτική Παιδεία
Το Νέο Επαγγελματικό Λύκειο
Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός (Σ.Ε.Π.)
Γενικό Λύκειο και ΕΠΑΛ.
Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός (Σ.Ε.Π.)
Εμείς τα παιδιά του Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου Ρεθύμνου μπορούμε να κολυμπήσουμε και στα βαθιά νερά.
Θεματικη εβδομαδα «Σώμα και Ταυτότητα»
Παναγιώτης Σαραντόπουλος Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών
2ο Γυμνάσιο Ξυλοκάστρου
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΒΟΗΘΩΝ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΩΝ
Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η   Για τη διαδικασία εισαγωγής των μαθητών στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Μουσικών Σχολείων για το σχολικό έτος Σας γνωρίζουμε.
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ.
UNICEF Η UNICEF αναγνωρίζει πως οι έγκαιρες παρεμβάσεις είναι οι πιο αποτελεσματικές και συνεργάζεται στενά με τα Υπουργεία Παιδείας των αναπτυσσόμενων.
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τα δικαιώματα των παιδιών στην εκπαίδευση

3 ο Γενικό Λύκειο Υμηττού Ομάδα εργασίας: Τα σαΐνια της εκπαίδευσης  Γεωργία Γ.  Παναγιώτα Μ.  Αλέξης Φ.  Αλεξάνδρα Τ. Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Ροζαλία Σπυροπούλου

 Στην παρούσα εργασία θα μας απασχολήσει η λειτουργία του θεσμού της εκπαίδευσης ως βασικό φορέα γνώσης των δικαιωμάτων κάθε ανθρώπου. των δικαιωμάτων κάθε ανθρώπου.  Η εκπαίδευση μέσα από τη λειτουργία της οφείλει:  να διδάσκει  να εφαρμόζει  να προασπίζει τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του παιδιού  Το κυρίαρχο ερώτημα που θα μας απασχολήσει εδώ είναι κατά πόσο το πετυχαίνει αυτό στην πράξη.

Υποερωτήματα που θέσαμε είναι:  Ποια είναι η θέση και ο ρόλος των δικαιωμάτων των παιδιών στο εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδος;  Γιατί είναι σημαντική η εκπαίδευση στα δικαιώματα του παιδιού; Τι είδους αντιλήψεις και στάσεις διαμορφώνουν τα παιδιά μέσω αυτής; Τι είδους αντιλήψεις και στάσεις διαμορφώνουν τα παιδιά μέσω αυτής;  Πως συμπεριφέρονται τα παιδιά όταν έχουν εκπαιδευτεί στα δικαιώματα τους και πως χρησιμοποιούν τα δικαιώματα τους στις διαπροσωπικές τους σχέσεις;  Τελικά η παρεχόμενη εκπαίδευση ανταποκρίνεται ή όχι στις προσδοκίες και στις ανάγκες των παιδιών; Πως νιώθει ένα παιδί σήμερα στο σχολείο; Είναι ευχάριστο το σχολικό περιβάλλον για ένα παιδί ή νιώθει «εγκλωβισμένο στο σχολικό θεσμό»;  Ποια είναι τα δικαιώματα των μαθητών;

 Το εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδος  Η εκπαίδευση στην Ελλάδα είναι υποχρεωτική για όλα τα παιδιά μεταξύ των ηλικιών 6 έως 15.  Παρέχεται από ιδρύματα υποχρεωτικά και δημόσια.  Η επίσημη τυπική εκπαίδευση χαρακτηρίζεται από καθορισμένη διάρκεια σπουδών και απονομή επισήμου τίτλου σπουδών στο τέλος τους, ο οποίος αποτελεί και την κρατική νομιμοποίησή της.

Διακρίνεται σε:  Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό)  Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Γυμνάσιο, Γενικό Λύκειο (ΓΕ.Λ) και Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑ.Λ) Σχολεία Ειδικής Αγωγής (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια και Λυκειακές Τάξεις) Σχολεία Ειδικής Αγωγής (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια και Λυκειακές Τάξεις) Μουσικά, Εκκλησιαστικά και Αθλητικά Γυμνάσια και Λύκεια Μουσικά, Εκκλησιαστικά και Αθλητικά Γυμνάσια και Λύκεια  Μετά-υποχρεωτική Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση {Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ)} – επίσημη, αλλά αδιαβάθμητη εκπαίδευση. (Τα Ιδρύματα αυτά χαρακτηρίζονται αδιαβάθμητα γιατί δέχονται τόσο αποφοίτους Γυμνασίου όσο και αποφοίτους Λυκείου, ανάλογα με τις επιμέρους ειδικότητες που προσφέρουν)  Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι.). Η εισαγωγή σε αυτήν πραγματοποιείται με εξετάσεις σε εθνικό επίπεδο. Εθνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (Ε.Α.Π). Φοίτηση από 22 ετών, μετά από κλήρωση.

 Γιατί είναι σημαντική η εκπαίδευση στα δικαιώματα του παιδιού; Τι είδους αντιλήψεις και στάσεις διαμορφώνουν τα παιδιά μέσω αυτής;  Η εκπαίδευση είναι σημαντική γιατί:  μαθαίνει στο κάθε παιδί τα δικαιώματα του.  μαθαίνει πώς να τα προστατεύει  μαθαίνει τις υποχρεώσεις του.  μαθαίνει να διεκδικεί, να σέβεται και να μην καταπατά τα δικαιώματα των άλλων.

Δικαίωμα στην εκπαίδευση

 Η εκπαίδευση έχει τη δύναμη να μεταμορφώνει τη ζωή των παιδιών, τώρα αλλά και για τις επόμενες γενιές.  Η εκπαίδευση είναι για πολλά παιδιά η μόνη έξοδος από τη φτώχεια.  Δίνει στα παιδιά την ευκαιρία να αποκτήσουν πολύτιμες γνώσεις και δεξιότητες και να βελτιώσουν τη ζωή τους.  Τα παιδιά μέσω της εκπαίδευσης διαμορφώνουν τη δική τους αντίληψη για τη ζωή και τα θέματα και ζητήματα της κοινωνίας και του κόσμου τους.  Επίσης, μαθαίνουν να ξεχωρίζουν το σωστό από το λάθος, το δίκαιο από το άδικο.

 Ωστόσο, η εκπαίδευση δεν προσελκύει τους νέους στο να ενημερωθούν για τα δικαιώματά τους.  Εκατομμύρια παιδιά σήμερα δεν έχουν δει ποτέ στη ζωή τους αίθουσα διδασκαλίας.  Πολλά παιδιά εγκαταλείπουν συχνά το σχολείο.

 Πως συμπεριφέρονται τα παιδιά όταν έχουν εκπαιδευτεί στα δικαιώματα τους και πως χρησιμοποιούν τα δικαιώματά τους στις διαπροσωπικές τους σχέσεις;  Τα παιδιά μαθαίνοντας και κατανοώντας τα δικαιώματά τους αρχίζουν και αλλάζουν συμπεριφορά μέρα με τη μέρα.  Καταλαβαίνουν πως τους παρουσιάζονται δικαιώματα και πρέπει να διεκδικήσουν και υποχρεώσεις που καλούνται να σεβαστούν.  Έτσι, αφού έχουν μάθει τα δικαιώματά τους αρχίζουν να είναι πιο δυναμικά, ακόμα και ανεξάρτητα, διότι μπορούν να υπερασπιστούν μόνοι τους, τους εαυτούς τους και να κυνηγήσουν τις επιθυμίες τους.

 Στις διαπροσωπικές τους σχέσεις τα παιδιά που γνωρίζουν τα δικαιώματά τους:  Αποκτούν αυτοπεποίθηση.  Γίνονται κοινωνικοί και φιλικοί προς τους άλλους.  Σέβονται τους άλλους.  Δεν κάνουν διακρίσεις.  Βοηθούν τους άλλους να μάθουν και να διεκδικούν τα δικαιώματά τους.  Δεν επιτρέπουν την παραβίαση των δικαιωμάτων για τους ίδιους και για τους άλλους.  Διεκδικούν και τολμούν

 Τελικά η παρεχόμενη εκπαίδευση ανταποκρίνεται ή όχι στις προσδοκίες και στις ανάγκες των παιδιών; Πως νιώθει ένα παιδί σήμερα στο σχολείο; Είναι ευχάριστο το σχολικό περιβάλλον για ένα παιδί ή νιώθει «εγκλωβισμένο στο σχολικό θεσμό»;  Οι δάσκαλοι έχουν μια εξαιρετικά δύσκολη αποστολή: πρέπει να επηρεάσουν τους μαθητές στην ανάπτυξη τους αλλά και να αλλάξουν τη μορφή της κοινωνίας μέσω των μαθητών.  Η διοίκηση, οι δάσκαλοι, οι σύμβουλοι και το προσωπικό πρέπει να συναντιούνται με τους μαθητές και να συζητούν από κοινού τα διάφορα προβλήματα που τους απασχολούν.  Πρέπει και τα παιδιά να συμμετέχουν στη διαδικασία της εκπαίδευσης. Για να γίνει πραγματικότητα αυτό, χρειάζεται μια νέα σχέση ανάμεσα στους μεγάλους και στα παιδιά που να αντανακλά την αμοιβαία εμπιστοσύνη, το σεβασμό και τη συναίσθηση της ευθύνης.

 Το σημερινό σχολείο αδυνατεί να καλύψει βασικούς γνωστικούς και μαθησιακούς στόχους.  Η παρεχόμενη εκπαίδευση δεν ανταποκρίνεται πλήρως στις προσδοκίες των παιδιών.  Τα παιδιά νιώθουν εγκλωβισμένα στο θεσμό.  Το σημερινό σχολείο δεν κεντρίζει το μαθητικό ενδιαφέρον για τα διδασκόμενα μαθήματα, όπως αρμόζει και όπως θα έπρεπε.

Τα παιδιά οραματίζονται:  Ένα νέο σχολείο διαφορετικό από το σημερινό.  Ένα σχολείο ίσο για όλους χωρίς το άγχος και την ανασφάλεια των μαθητών για το αύριο να επιτείνονται και να επεκτείνονται.

 Ποια είναι τα δικαιώματα των μαθητών;  Τα παιδιά μέσα στο εκπαιδευτικό σύστημα έχουν ειδικότερα δικαιώματα σχετικά με τη μαθητική τους ιδιότητα, ορισμένα από τα οποία είναι τα εξής:

• Το δικαίωμα εγγραφής και φοίτησης για κάθε παιδί • Μέχρι την ηλικία των 16 χρόνων και έως τη Γ’ τάξη του Γυμνασίου (9χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση) • Δικαίωμα διευκόλυνσης στην πρόσβαση • Δικαίωμα μη διάκρισης για το φύλο, τη φυλή, την εθνικότητα, την καταγωγή, τις θρησκευτικές του πεποιθήσεις ή την κατάσταση της υγείας του • Δικαίωμα ποιότητας σπουδών • Δικαίωμα υγιεινής και ασφάλειας • Δικαίωμα σεβασμού της προσωπικότητας και της αξιοπρέπειας • Δικαίωμα ενημέρωσης, έκφρασης απόψεων, συμμετοχής στα κοινά και διαλόγου • Δικαίωμα προστασίας από τη βία