Χρήση και υποστήριξη κοινοτήτων μάθησης. Ψηφιακές κοινότητες  Κοινότητες που τα μέλη τους επικοινωνούν ψηφιακά μεταξύ τους.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ελληνογαλλική Σχολή Πειραιά «Ο Άγιος Παύλος» Τμήμα Γ1 Γυμνασίου Με τι θα ασχοληθούμε σήμερα…
Advertisements

ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
ΤΑ ΝΕΑ ΕΠΙΣΗΜΑ ΚΑΝΑΛΙΑ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΤΟΥ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΟΥ ΤΑΜΙΕΥΤΗΡΙΟΥ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2011.
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΘΕΩΡΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ εργασία 1 Κοκκιασμένος Κωστής.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Πληροφοριακές.
Τι είναι wiki; Μια ιστοσελίδα που επιτρέπει στους επισκέπτες της να προσθέσουν, να αφαιρέσουν και να διαμορφώσουν το περιεχόμενό της.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Διαδίκτυο Ευχή ή κατάρα; PESTALOZZI
Web 2.0 Διαδίκτυο: Ο Προσωπικός μας Υπολογιστής
Το web 2.0, εισήγαγε (ακριβέστερα: δημιούργησε τις προϋποθέσεις για) νέες κοινωνικές και διδακτικές πρακτικές. Η επίδραση του web 2.0 στην Εκπαίδευση μπορεί.
BLOGS ΚΑΙ WIKIS Εργαλεία WEB 2.0. Blogs  Το Βlog λέξη είναι η συντομευμένη εκδοχή του weblog.  Blog είναι το είδος της ιστοσελίδας, που συνήθως συντηρείται.
Χρήση και υποστήριξη Κοινοτήτων Πρακτικής και Μάθησης Το web 2.0 Σχετικά με τις έννοιες: ► Ορισμένοι ερευνητές (Wenger 1999) θεωρούν ότι η συμμετοχή σε.
ETwinning Η δράση της Ηλεκτρονικής Αδελφοποίησης.
Μ. Βιβίτσου, Ν. Λαμπροπούλου, Αλ. Γκίκας, Ι. Χαρδαλούπα
Ενότητα 3.3 Αξιοποίηση-Αξιολόγηση Ιστοσελίδων, ιστοχώρων & πυλών
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης Ιωάννινα, Ιούνιος 2004 Μ. Κουτροκόη Πρόσβαση στη γνώση.
TO FACEBOOK Αναστασία Τσιναρίδη Σπυριδούλα Τόλιου Β’4.
Εφαρμογή οnline υπηρεσιών πληροφόρησης στο Σύστημα Βιβλιοθηκών του ΑΠΘ Ξ. Αγορογιάννη, Ε. Κοσέογλου, Κ. Ξενίδου-Δέρβου 13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΥΔ ΕΠ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΥΔ ΕΠ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ.
Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση
Ένταξη Νέων Τεχνολογιών στο Εκπαιδευτικό Σύστημα και Άτομα με Αναπηρία
ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών “ Πολιτικές Προώθησης Ευρυζωνικότητας “ Θ.Καρούνος,
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.1 Η Ευρωπαϊκή Διάσταση.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ. ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ 17 – 23 Νοεμβρίου, 2008 Τρέχουσα συμμετοχή: 37 χώρες Πάνω από άτομα.
Οι ΤΠΕ (Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών) ως εργαλεία για την ανάπτυξη κριτικής ιστορικής σκέψης: εκπαιδευτικό λογισμικό, χρήση διαδικτύου ΜΕ.
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης
Διαδίκτυο Internet Διασύνδεση Δικτύων International Network
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών “One Laptop Per Child “ Επιτροπή πρωτοβουλίας για την ελληνοποίηση του.
Πλαίσιο ανάπτυξης ΕΠΣΕ+Τ Διεθνείς τάσεις για την ανοικτή πρόσβαση Διεθνείς πρωτοβουλίες και δράσεις για ανοικτή πρόσβαση Νέες πρακτικές για επιστημονικές.
Mahara (e-portfolio) Ορφανάκης Βασίλης.
Σχολικό Έτος ο ΕΚ Καρδίτσας Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης “H ενδοσχολική επιμόρφωση της καρδιάς μας. Ο ένας για τον άλλο” Η χρήση του.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Η δυναμική τους ως μέσων πρακτικής γραμματισμού Blogs & wikis.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Η επιστήμη του Web.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Μόκιας Γιάννης ΚΣΕ ΔΗΜΗΤΡΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β 1 ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ Σύγχρονες διδακτικές μέθοδοι και ΤΠΕ.
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
Blogs ( ιστολόγια) To Blog or not to Blog? That is the question!! Ποιος μπορεί να έχει ιστολόγιο? Όλοι μας!! Είναι πολύ εύκολο! Γιατί να έχω ιστολόγιο?
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης Νότα Σεφερλή. Η έννοια της κοινότητας Σύνολο ανθρώπων με κοινά κοινωνικά χαρακτηριστικά (ορολογία, απόψεις, προσδοκίες,
Τι είναι το wiki; Wiki και φιλολογικά μαθήματα. Λεωφορείο στη Χαβάη! γρήγορα – γρήγορα!
Αρχικός τίτλος: «Το κλίμα αλλάζει. Κάνε κάτι και εσύ» H ομάδα ΑΛΚΥΟΝΙΔΕΣ ξεκινά ένα πρόγραμμα που εποπτεύεται από τη ΓΓΝΓ, και υλοποιείται από το Ινστιτούτο.
Χρήση και υποστήριξη Κοινοτήτων Πρακτικής και Μάθησης
Ερευνητική Εργασία Β Λυκείου
Ιδρυματικό Αποθετήριο Τμήμα Εκδόσεων & Βιβλιοθήκης Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας 2015.
Σύλλογος Αποφοίτων Μεταπτυχιακού Προγράμματος Δ.Α.Δ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Ένα σύνολο ατόμων με κοινά χαρακτηριστικά  Σταδιακά δημιουργούν μια κοινή ορολογία, κοινές απόψεις, αξίες, στάσεις και πρακτικές  Επικοινωνούν και συνήθως.
Κωνσταντίνος Δούκας Εκπαιδευτήρια Δούκα 27 Ιουνίου 2012.
Και η εκπαιδευτική τους χρήση.  Web 2.0 τεχνολογίες, εφαρμογές και υπηρεσίες  Δημιουργία μαθημάτων με τη χρήση εργαλείων Web 2.0, διαδικτύου – σύγκριση.
Η φωτεινή πλευρά του Διαδικτύου Γρηγόρης Δερεκενάρης.
Εκμετάλλευση υπηρεσιών Web 2.0 σε σχολικούς ιστοτόπους Παλάζης Βασίλης 3o Γυμνάσιο Μυτιλήνης.
Το Διαδίκτυο στο Μάθημα της Ξένης Γλώσσας
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Εισαγωγή στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
ΤΙ ΕIΝΑΙ ΤΟ WEB2 Το Web 2.0 αναφέρεται σε μια αναμενόμενη δεύτερη γενιά του Web που επιτρέπει στα άτομα να δημιουργούν, να δημοσιεύουν, να ανταλλάσσουν,
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Γεωργοπούλου Ειρήνη Γκοσιμήδα Ευφροσύνη Κονιδάρη Αναστασία
ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Ελληνογερμανική Αγωγή
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Χρήση και υποστήριξη κοινοτήτων μάθησης

Ψηφιακές κοινότητες  Κοινότητες που τα μέλη τους επικοινωνούν ψηφιακά μεταξύ τους.

Διαθέσι μο στον ιστοχώρ ο ww.futu reofthe book.or g/blog/a rchives/ 2007/0 5/map_ of_onlin e_com munitie s_1.htm l

Κοινότητα  Σύνολο ανθρώπων με κοινά χαρακτηριστικά.  Με τη συμμετοχή τους σταδιακά δημιουργούν κοινή ορολογία, κοινές απόψεις, αξίες, νοοτροπίες, στάσεις και πρακτικές.

Κοινότητα  Κοινό κοινωνικό κεφάλαιο: π.χ. ένα πρόβλημα γνωστοποιείται και επιχειρείται η επίλυσή του, ακόμα κι αν δε γνωρίζονται προσωπικά τα πρόσωπα.  Κοινό γνωσιακό κεφάλαιο: μέσω της αλληλεπίδρασης και της επίλυσης προβλημάτων συνεχώς συσσωρεύεται γνώση που αξιοποιείται στην πορεία και εμπλουτίζεται.

Κοινότητες πρακτικής  Μέλη άτομα από το ίδιο επαγγελματικό περιβάλλον  Μέλη άτομα με ίδιες κοινωνικές πρακτικές (κόμματα, κοινωνικές οργανώσεις, ομάδες πολιτικού ακτιβισμού, εθνοτικά δίκτυα, ομάδες που αφορούν σε κάποιο γεωγραφικό χώρο, ομάδες ανάπτυξης λογισμικού).

Κοινότητες πρακτικής  Ομάδες ανθρώπων που μοιράζονται ένα κοινό ενδιαφέρον ή πάθος για κάτι και μαθαίνουν περισσότερα γι’ αυτό καθώς επικοινωνούν τακτικά. (Wenger, 2006).(Wenger, 2006)     

Χαλαρές κοινότητες  Θέματα ανοιχτά για σχολιασμό σε όλους.  Χώροι ανοιχτοί σε όλους Σελίδα φίλων του Θ. Παπακωνσταντίνου στο my spaceΣελίδα φίλων του Θ. Παπακωνσταντίνου στο my space (το 6ο κράτος στη γη)

Δυνατότητες επικοινωνίας    Forum  Chat  Τηλεδιάσκεψη π.χ.π.χ.  Λίστα συζητήσεων.

Επιστημονικές ενώσεις για τις ΤΠΕ Κοινότητες που  προωθούν μια σειρά δράσεων για τη μελέτη των ΤΠΕ  Παράγουν υλικό σχετικό με τις ΤΠΕ  Διοργανώνουν εκδηλώσεις  Εκδίδουν περιοδικά ή πρακτικά.  Παρουσιάζουν τα νέα στο χώρο.  Έχουν ψηφιακές βιβλιοθήκες.  Υποστηρίζουν τη δημιουργία ψηφιακών κοινοτήτων  Διοργανώνουν διαγωνισμούς.

Ιστοχώροι που σχετίζονται με ΤΠΕ και εκπαίδευση          

Web2.0  είναι ένας όρος περιγράφοντας την τάση στη χρήση της τεχνολογίας World Wide Web που στοχεύει να ενισχύσει τη δημιουργικότητα, τo μοίρασμα πληροφοριών και, ειδικότερα, τη συνεργασία μεταξύ των χρηστών.  Αυτές οι έννοιες έχουν οδηγήσει στην ανάπτυξη και την εξέλιξη των βασισμένων στο WEB κοινοτήτων και των φιλοξενημένων υπηρεσιών, όπως οι περιοχές κοινωνικός-δικτύωσης, wikis, blogs.  Ο όρος υπάρχει από το Αν και ο όρος προτείνει μια νέα έκδοση του World Wide Web, δεν αναφέρεται σε μια αναπροσαρμογή σε οποιεσδήποτε τεχνικές προδιαγραφές, αλλά στις αλλαγές με τους τρόπους οι υπεύθυνοι για την ανάπτυξη και οι τελικοί χρήστες λογισμικού χρησιμοποιούν τον Ιστό.

Ίσως ενδιαφέρουν τα εξής:  Ένας φορητός για κάθε παιδί  Κίνηση ανοιχτού λογισμικού