Μάθημα 3 Κύκλος Ανάπτυξης Συστημάτων Διαχείρισης Γνώσης.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γραφήματα & Επίπεδα Γραφήματα
Advertisements

Διαδίκτυο: ο νέος δρόμος Μιχάλης Βαφόπουλος,
Μετά από έρευνα που διενήργησε εταιρεία ερευνών, διαπιστώθηκε πως στην εταιρεία μας οι εργαζόμενοι χρησιμοποιούν μεταξύ τους ένα λεξιλόγιο κάπως ανάρμοστο.
Ιανουάριος 2010 © Κυπριακό Βαρόμετρο Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού ΑΝΤ1.
Πέτσας Δημήτριος Παρουσίαση στο μάθημα: Ψηφιακές Βιβλιοθήκες
κύκλος ζωής συστημάτων διαχείρισης γνώσης
Ανάπτυξη Μοντέλου Ρομποτικού Οχήματος Σταθερής Τροχιάς, για Αποθήκη Κέντρου Διανομής Λιανεμπορίου ή Υπηρεσιών Logistics Γκρέμος Αναστάσιος ΠΛΣ Διπλωματική.
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
Ανάλυση Αναγκών Η κατανόηση των απαιτήσεων του πελάτη για ένα σύστημα λογισμικού.
ΜοντελοποίησηΈργα ΜαθήματαΑξιολόγηση Αναστοχασμος Μαθήματα.
Διαχείριση Έργου Οργάνωση, σχεδιασμός και προγραμματισμός έργων ανάπτυξης λογισμικού.
Διαδικασία Προσέγγισης της Διαχείρισης Έργου
ΠΜΣ ΠΡΟΗΓΜΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Κατεύθυνση ΤΕΔΑ Τεχνολογίες Διαχείρισης Ασφάλειας Security Management Engineering Τμήμα Πληροφορικής ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
THE LEAF PROJECT Μάθημα: Ψηφιακές βιβλιοθήκες Διδάσκων: κος Καπιδάκης Επιμέλεια: Αρμενάκη Παρασκευή-Μαρία Δημητριάδου Δήμητρα Κονσολάκη Χαρούλα Κέρκυρα.
της Μαρίας-Ζωής Φουντοπούλου
Τα στοιχειώδη περί γεωδαιτικών υπολογισμών
1 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗΣ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ ΤΗΣ ΦΥΜΑΤΙΩΣΗΣ ΣΕ ΕΘΝΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ Ευάγγελος Μαρίνης Επίτιμος Διευθυντής Μικροβιολογικού.
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΡΙΣΙΜΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΛΙΜΕΝΩΝ
Εξελικτική πορεία της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας (ΔΟΠ)
Χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών στη δευτεροβάθμια ελληνική εκπαίδευση Δρ. Σάλτας Βασίλειος, Ιωαννίδου Ευφροσύνη Τμήμα.
ΤΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΠΟΔΗΛΑΤΟΥ
1 Συλλογικοί Κατάλογοι & Διαδίκτυο Μιχάλης Σφακάκης.
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
-17 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Σεπτέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 a +20 Δείκτης 0 a -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
Η ποιότητα της πληροφορίας στο εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται ή διανέμεται μέσω του Internet Χρήστος Σαβρανίδης Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Τμήμα ΦΠΨ.
Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων
Κεφάλαιο 2ο Πεπερασμένα αυτόματα.
Τι είναι Ανάλυση Τι είναι Συστήματα Πληροφορικής
ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΒΑΣΕΙ Δ.Λ.Π. (ΕΝΑΡΞΗΣ)
Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης ∆ιαχείριση έργων επίβλεψης µε σύγχρονα µέσα και επικοινωνία C2G, B2G, G2G Γενική Δ/νση Εσωτερικής Λειτουργίας.
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2012 © Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων
Διαχείριση Γνώσης &Τεχνολογίες Υποστήριξης Καταστάσεων Επικινδυνότητας Καναβός Αναστάσιος Μεταπτυχιακό Μάθημα: «Τεχνολογίες Υποστήριξης Συνεργασίας» Διδάσκων:
13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών – Κέρκυρα Οκτωβρίου 2004 Το σύστημα COINE για την προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς και την υποστήριξη.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
1 Α. Βαφειάδης Αναβάθμισης Προγράμματος Σπουδών Τμήματος Πληροφορικής Τ.Ε.Ι Θεσσαλονίκης Μάθημα Προηγμένες Αρχιτεκτονικές Υπολογιστών Κεφαλαίο Τρίτο Συστήματα.
ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» Ινστιτούτο Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών Κοινωνία της Πληροφορίας & Τεχνητή Νοημοσύνη Δρ. Κωνσταντίνος Δ. Σπυρόπουλος Δντής Έρευνας.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Αλγεβρική Εξειδίκευση u Καθορισμός τύπων αφαίρεσης σε όρους σχέσεων μεταξύ τύπων λειτουργιών.
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
1 HMMY Τεχνολογία Λογισμικού Διδάσκων Κώστας Κοντογιάννης Αναπλ. Καθηγητής, Ε.Μ.Π.
Ανάπτυξη Πρωτοτύπου Λογισμικού
ΣΚΕΛΕΤΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Παρουσίαση για το μάθημα “Στρατηγική και Οικονομική των Π.Σ.” Καραμιχάλη Ιφιγένεια Κολλιάρου Μαρία-Ελένη.
Ζαγκαρέτος Λεωνίδας ΑΕΜ: 607 Ραφαηλίδης Δημήτρης ΑΕΜ: 656
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
Μοντέλα και μορφές αξιολόγησης
Αποτελέσματα Αξιολόγησης Προγράμματος Σπουδών Σπύρος Κοκολάκης Τμ. Μηχ/κών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ
Διαχείριση Ψηφιακών Πνευματικών Δικαιωμάτων Ηλεκτρονική Δημοσίευση Στέλλα Λάμπουρα Ιούνιος 2004.
Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων
Δομές Δεδομένων - Ισοζυγισμένα Δυαδικά Δένδρα (balanced binary trees)
+19 Δεκέμβριος 2014 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20 Δείκτης < -20 Συνολικά της ΕΕ: +5 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20.
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
Μέρος 1 Εισαγωγή στα Πληροφοριακά Συστήματα. 22/9/20162 Περιεχόμενα  Βασικές έννοιες Πληροφοριακών Συστημάτων  Απαιτήσεις των σύγχρονων επιχειρήσεων.
Επιχειρηματικός Σχεδιασμός
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Αρχές Διοίκησης και Διαχείρισης Έργων
Ανάλυση και σχεδιασμόσ πληροφοριακών συστημάτων
Επιχειρησιακός Σχεδιασμός και Διαχείριση Έργων
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ (QUALITY SYSTEM)
Πληροφοριακά Συστήματα και Επιχείρηση
Πληροφοριακό σύστημα Πληροφοριακό Σύστημα μιας επιχείρησης/οργανισμού είναι ένα σύστημα που αποτελείται από ανθρώπους, διαδικασίες και εξοπλισμό (Υλικό,
Σύγχρονες μεθοδολογίες ανάπτυξης και διαχείρισης Πληροφοριακών Συστημάτων 2ο Κεφάλαιο.
Λήψη απόφασης για Ενεργειακό Σχεδιασμό
Τεχνολογία Β’ Γυμνασίου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μάθημα 3 Κύκλος Ανάπτυξης Συστημάτων Διαχείρισης Γνώσης

Μάθημα 3: Συστήματα ΔΓ: Κύκλος Ανάπτυξης και Αρχιτεκτονική 3-2 Κύκλος Ανάπτυξης Συστημάτων ΔΓ  Αποτίμηση της υπάρχουσας υποδομής  Διαμόρφωση της ομάδας εργασίας ΔΓ  Σύλληψη Γνώσης  Σχεδίαση συστήματος ΔΓ  Υλοποίηση συστήματος ΔΓ  Έλεγχος συστήματος ΔΓ  Λειτουργία συστήματος ΔΓ  Αντιμετώπιση ανασταλτικών παραγόντων  Αποτίμηση λειτουργίας συστήματος ΔΓ

Μάθημα 3: Συστήματα ΔΓ: Κύκλος Ανάπτυξης και Αρχιτεκτονική 3-3 Αποτίμηση της υπάρχουσας υποδομής  Δικαιολόγηση της ανάπτυξης του συστήματος  Καθορισμός του εύρους του συστήματος  Καθορισμός της επιτευξιμότητας της ανάπτυξης του συστήματος (feasibility study)

Μάθημα 3: Συστήματα ΔΓ: Κύκλος Ανάπτυξης και Αρχιτεκτονική 3-4 Δικαιολόγηση Ανάπτυξης Συστήματος  Υπάρχει περίπτωση να χαθεί η τωρινή γνώση της εταιρίας λόγω συνταξιοδοτήσεων, μεταθέσεων, ή παραιτήσεων (μετακίνηση σε ανταγωνιστές);  Πόσο σημαντική είναι η γνώση που θα συλληφθεί;

Μάθημα 3: Συστήματα ΔΓ: Κύκλος Ανάπτυξης και Αρχιτεκτονική 3-5 Δικαιολόγηση Ανάπτυξης Συστήματος  Το προτεινόμενο σύστημα ΔΓ χρειάζεται σε πολλά τμήματα της εταιρίας;  Υπάρχει κάποιο υψηλόβαθμο στέλεχος στην εταιρία ο οποίος υποστηρίζει την ανάπτυξη του συστήματος ΔΓ;

Μάθημα 3: Συστήματα ΔΓ: Κύκλος Ανάπτυξης και Αρχιτεκτονική 3-6 Δικαιολόγηση Ανάπτυξης Συστήματος  Το συγκεκριμένο πρόβλημα απαιτεί χρόνια εμπειρίας και πολύπλοκη συλλογιστική για να λυθεί;  Οι διαδικασίες επίλυσης του προβλήματος είναι ευριστικές- εμπειρικές (μη-αλγοριθμικές);

Μάθημα 3: Συστήματα ΔΓ: Κύκλος Ανάπτυξης και Αρχιτεκτονική 3-7 Δικαιολόγηση Ανάπτυξης Συστήματος  Υπάρχουν διαθέσιμοι ειδικοί;  Είναι πρόθυμοι να βοηθήσουν;  Κατά τη φάση της «σύλληψης της γνώσης» θα μπορέσει ο ειδικός να εκφράσει πώς λύνει το πρόβλημα;

Μάθημα 3: Συστήματα ΔΓ: Κύκλος Ανάπτυξης και Αρχιτεκτονική 3-8 Καθορισμός Εύρους Συστήματος  Καθορισμός του «πλάτους» και του «βάθους» του συστήματος ΔΓ  Περιορισμοί: οικονομικοί, λειτουργικοί, ανθρώπινου δυναμικού  Το σύστημα πρέπει να αναπτυχθεί αρκετά γρήγορα ώστε οι χρήστες να κατανοήσουν τα πλεονεκτήματά του  Έλεγχος της υπάρχουσας τεχνολογικής υποδομής της εταιρίας σε σχέση με τις απαιτήσεις του συστήματος ΔΓ

Μάθημα 3: Συστήματα ΔΓ: Κύκλος Ανάπτυξης και Αρχιτεκτονική 3-9 Καθορισμός Επιτευξιμότητας Ανάπτυξης Συστήματος  Είναι εφικτή η ανάπτυξη;  Θα ολοκληρωθεί σε εύλογο χρόνο;  Είναι το κόστος ανάπτυξης ανεκτό;  Σε σχέση με τα οφέλη που θα προκύψουν;  Είναι το σύστημα κατάλληλο;  Τι θα αποκομίσει η εταιρία από αυτό;  Είναι το σύστημα εφαρμόσιμο;  Πόσο συχνά και με τι κόστος θα χρησιμοποι- είται;

Μάθημα 3: Συστήματα ΔΓ: Κύκλος Ανάπτυξης και Αρχιτεκτονική 3-10 Διαμόρφωση Ομάδας Εργασίας ΔΓ  Προσδιορισμός των κυριότερων παραγόντων για το σύστημα ΔΓ  Τμήματα, Υποκαταστήματα, κλπ  Ειδικοί  Εξισορρόπηση μεγέθους ομάδας και ειδικοτήτων

Μάθημα 3: Συστήματα ΔΓ: Κύκλος Ανάπτυξης και Αρχιτεκτονική 3-11 Σύλληψη Γνώσης  Η ρητή γνώση προέρχεται από αρχεία, έγγραφα και άλλα μέσα και καταγράφεται σε αποθηκευτικά μέσα  Η άρρητη γνώση προέρχεται από τους ειδικούς της εταιρίας με τη χρήση διαφόρων εργαλείων και μεθοδολογιών  Η μεταφορά της γνώσης από τους ειδικούς στις βάσεις γνώσης γίνεται από τους μηχανικούς της γνώσης  Πολλές φορές γίνεται από ομάδες

Μάθημα 3: Συστήματα ΔΓ: Κύκλος Ανάπτυξης και Αρχιτεκτονική 3-12 Επιλογή Ειδικού  Η Βάση Γνώσης θα πρέπει να αναπαριστά την εμπειρία και την εξειδικευμένη γνώση, γενικότερα  Όχι τον ειδικό από την οποία πάρθηκε  Ο ειδικός παρέχει γνώση γεμάτη ασάφεια  Η γνώση είναι ευριστική  Υπάρχει αβεβαιότητα στην γενικότητα εφαρμογής της γνώσης  Η αβεβαιότητα δεν είναι συνήθως ποσοτικοποιημένη με ακρίβεια

Μάθημα 3: Συστήματα ΔΓ: Κύκλος Ανάπτυξης και Αρχιτεκτονική 3-13 Κρίσιμα Ζητήματα στην Επιλογή  Πώς είμαστε σίγουροι ότι ο ειδικός είναι σίγουρα ειδικός;  Πώς είμαστε σίγουροι για το ποια αντικείμενα βρίσκονται εντός του γνωστικού πεδίου του ειδικού και ποια όχι;  Πώς είμαστε σίγουροι ότι ο ειδικός θα παραμείνει στην ανάπτυξη του συστήματος;  Ποιες είναι οι εναλλακτικές λύσεις;

Μάθημα 3: Συστήματα ΔΓ: Κύκλος Ανάπτυξης και Αρχιτεκτονική 3-14 Επιλογή Πολλαπλών Ειδικών  Πολλές φορές χρειάζονται πολλοί ειδικοί  Είναι πολλές οι ειδικότητες που αφορούν το πρόβλημα  Είναι σημαντικό το πρόβλημα για την εταιρία  Η επικοινωνία με πολλούς ειδικούς είναι δύσκολη  Υπάρχουν διαφορετικές απόψεις που πρέπει να συγκεραστούν

Μάθημα 3: Συστήματα ΔΓ: Κύκλος Ανάπτυξης και Αρχιτεκτονική 3-15 Ο Ρόλος του Μηχανικού της Γνώσης  Είναι ο αρχιτέκτονας του συστήματος  Απαιτούνται:  Επικοινωνιακή ικανότητα  Γνώση των εργαλείων σύλληψης γνώσης και ανάπτυξης συστημάτων γνώσης  Κριτική ικανότητα  Συνεργάζεται με πολλά άτομα  Π.χ. ειδικούς, χρήστες, διοίκηση

Μάθημα 3: Συστήματα ΔΓ: Κύκλος Ανάπτυξης και Αρχιτεκτονική 3-16 Ο Ρόλος του Μηχανικού Γνώσης Χρήστες Ειδικοί Διοίκηση Μηχανικός Γνώσης Βάση Γνώσης Αλληλεπιδραστική Διεπαφή Λύσεις Αποδοχή Χρηστών Κανόνες Δοκιμές Γνώση Υποστήριξη Ανάδραση Πρωτότυπα Αναφορές προόδου Επιδείξεις

Μάθημα 3: Συστήματα ΔΓ: Κύκλος Ανάπτυξης και Αρχιτεκτονική 3-17 Σχεδίαση του Συστήματος ΔΓ  Συνεργασία του συστήματος με την υπάρχουσα πληροφοριακή υποδομή της εταιρίας  Πρόβλεψη για κλιμάκωση της χρήσης του συστήματος

Μάθημα 3: Συστήματα ΔΓ: Κύκλος Ανάπτυξης και Αρχιτεκτονική 3-18 Σχεδίαση του Συστήματος ΔΓ  Καθορισμός της αρχιτεκτονικής του συστήματος και των κυριοτέρων συνιστωσών του  Π.χ. διασύνδεση με χρήστη, τμήματα γνώσης, εργαλεία εξόρυξης γνώσης, κλπ  Η μορφή της αναπαράστασης της γνώσης  Η συλλογιστική που θα χρησιμοποιηθεί για την εξαγωγή συμπερασμάτων  Τα εργαλεία για την ανάπτυξη του συστήματος

Μάθημα 3: Συστήματα ΔΓ: Κύκλος Ανάπτυξης και Αρχιτεκτονική 3-19 Σχεδίαση του Συστήματος ΔΓ  Δεσμεύσεις που λαμβάνονται υπόψη:  Απαιτήσεις των χρηστών.  Τεχνολογία που θα χρησιμοποιηθεί.  Το μοντέλο της γνώσης.

Μάθημα 3: Συστήματα ΔΓ: Κύκλος Ανάπτυξης και Αρχιτεκτονική 3-20 Υλοποίηση του Συστήματος ΔΓ  Ανάπτυξη των κύριων επιπέδων της αρχιτεκτονικής συστημάτων ΔΓ  Διασύνδεση χρήστη (user interface)  Ασφάλεια-πιστοποίηση χρήστη (Authentication-security)  Αναζήτηση-φιλτράρισμα πληροφοριών  Εφαρμογές  Μεταφορά Πληροφοριών-Δεδομένων  Ενδιάμεσο Λογισμικό (middleware)  Αποθήκευση – Φυσικό Επίπεδο

Μάθημα 3: Συστήματα ΔΓ: Κύκλος Ανάπτυξης και Αρχιτεκτονική 3-21 Έλεγχος του Συστήματος ΔΓ  Διαδικασία Επαλήθευσης (verification):  Διαπίστωση της σωστής (ορθής) ανάπτυ- ξης του συστήματος  Έλεγχος της συμβατότητας του συστήματος με τις αρχικές προδιαγραφές.  Επιβεβαίωση της συνέπειας και πληρότητας της κωδικοποίησης της γνώσης που περιέχεται στο σύστημα.

Μάθημα 3: Συστήματα ΔΓ: Κύκλος Ανάπτυξης και Αρχιτεκτονική 3-22 Έλεγχος του Συστήματος ΔΓ  Διαδικασία Ελέγχου Αξιοπιστίας – Εγκυρότητας (validation):  Διαπίστωση της ανάπτυξης του σωστού (κατάλληλου) συστήματος  Διαπίστωση της ορθότητας του τελικού συστήματος σε σχέση με τις ανάγκες και απαιτήσεις του τελικού χρήστη.  Τελικός ποιοτικός έλεγχος

Μάθημα 3: Συστήματα ΔΓ: Κύκλος Ανάπτυξης και Αρχιτεκτονική 3-23 Λειτουργία Συστήματος ΔΓ  Μετατροπή του νέου συστήματος ΔΓ από πρωτότυπο σε λειτουργικό  Ενσωμάτωση στην καθημερινή χρήση από τους υπαλλήλους  Μετατροπή των δεδομένων - αρχείων  Ενσωμάτωση στη λειτουργία του συμβατικού ΠΣ της εταιρίας  Εκπαίδευση των χρηστών

Μάθημα 3: Συστήματα ΔΓ: Κύκλος Ανάπτυξης και Αρχιτεκτονική 3-24 Ανασταλτικοί Παράγοντες στην Αλλαγή  Ειδικοί  Άγχος για το διαμοιρασμό γνώσης  Δεν εγκρίνουν ότι δεν ξεκινάει από αυτούς ή δεν είναι στην ειδικότητά τους  Κανονικοί χρήστες  Έλλειψη αναγνώρισης για τον κόπο τους  Αποκλείστηκαν από την ανάπτυξη

Μάθημα 3: Συστήματα ΔΓ: Κύκλος Ανάπτυξης και Αρχιτεκτονική 3-25 Αποτίμηση Λειτουργίας Συστήματος ΔΓ  Αυξήθηκε η ακρίβεια και η ταχύτητα της λήψης των αποφάσεων;  Έγιναν οργανωτικές αλλαγές;  Επηρεάστηκε η νοοτροπία των χρηστών και οι σχέσεις μεταξύ τους;  Μειώθηκε το κόστος λειτουργίας της επιχείρησης;  Τα οφέλη που προέκυψαν δικαιολογούν το κόστος της επένδυσης;

Μάθημα 3: Συστήματα ΔΓ: Κύκλος Ανάπτυξης και Αρχιτεκτονική 3-26 Διαφορές Συστημάτων ΔΓ με Συμβατικά Συστήματα  Οι «αναλυτές συστημάτων» (system analyst) ασχολούνται με πληροφορίες που παίρνουν από το χρήστη  Ο χρήστης στηρίζεται στον αναλυτή  Οι «μηχανικοί γνώσης» (knowledge developer/engineer) ασχολούνται με γνώση που παίρνουν από τους ειδικούς μιας εταιρίας  Ο μηχανικός γνώσης στηρίζεται στον ειδικό

Μάθημα 3: Συστήματα ΔΓ: Κύκλος Ανάπτυξης και Αρχιτεκτονική 3-27 Διαφορές Συστημάτων ΔΓ με Συμβατικά Συστήματα  Οι χρήστες γνωρίζουν το πρόβλημα, αλλά όχι τη λύση του  Οι ειδικοί της εταιρίας γνωρίζουν και το πρόβλημα και τη λύση του

Μάθημα 3: Συστήματα ΔΓ: Κύκλος Ανάπτυξης και Αρχιτεκτονική 3-28 Διαφορές Συστημάτων ΔΓ με Συμβατικά Συστήματα  Η ανάπτυξη των συμβατικών Πληροφο- ριακών Συστημάτων (ΠΣ) είναι κυρίως γραμμική  Ανάλυση → Σχεδίαση → Υλοποίηση → Έλεγχος  Η ανάπτυξη των συστημάτων ΔΓ είναι σταδιακή και αλληλεπιδραστική  Γρήγορη ανάπτυξη πρωτοτύπων

Μάθημα 3: Συστήματα ΔΓ: Κύκλος Ανάπτυξης και Αρχιτεκτονική 3-29 Διαφορές Συστημάτων ΔΓ με Συμβατικά Συστήματα  Ο έλεγχος των συμβατικών ΠΣ συνήθως πραγματοποιείται στο τέλος του κύκλου ανάπτυξης  Ο έλεγχος των συστημάτων ΔΓ πραγματοποιείται συνεχώς από την αρχή του κύκλου ανάπτυξης

Μάθημα 3: Συστήματα ΔΓ: Κύκλος Ανάπτυξης και Αρχιτεκτονική 3-30 Διαφορές Συστημάτων ΔΓ με Συμβατικά Συστήματα  Ο κύκλος ανάπτυξης (ΚΑ) των συμβατικών ΠΣ είναι οδηγούμενος-από τις-διαδικασίες (process-driven) και προσανατολισμένος-στα-έγγραφα (document-oriented)  Έμφαση στη ροή των δεδομένων  Προσέγγιση: «Πρώτα προδιαγράφω, ύστερα υλοποιώ» (specify then build)

Μάθημα 3: Συστήματα ΔΓ: Κύκλος Ανάπτυξης και Αρχιτεκτονική Μοντέλο «καταρράκτη» 3-31

Μάθημα 3: Συστήματα ΔΓ: Κύκλος Ανάπτυξης και Αρχιτεκτονική 3-32 Διαφορές Συστημάτων ΔΓ με Συμβατικά Συστήματα  Ο κύκλος ανάπτυξης των συστημάτων ΔΓ είναι προσανατολισμένος-στα- αποτελέσματα (result-oriented)  Σταδιακή προσέγγιση: «Ξεκινώ σιγά- σιγά με κάτι μικρό και στη συνέχεια το αναπτύσσω» (start slow and grow)

Μάθημα 3: Συστήματα ΔΓ: Κύκλος Ανάπτυξης και Αρχιτεκτονική Σπειροειδής Ανάπτυξη 3-33

Μάθημα 3: Συστήματα ΔΓ: Κύκλος Ανάπτυξης και Αρχιτεκτονική 3-34 Διαφορές Συστημάτων ΔΓ με Συμβατικά Συστήματα  Ο κύκλος ανάπτυξης και συντήρη- σης των συμβατικών ΠΣ είναι πιο μεγάλος από αυτόν των συστημά- των ΔΓ  Ο κύκλος ανάπτυξης των συστημά- των ΔΓ περιλαμβάνει την ανάπτυξη «ταχέων πρωτοτύπων» (rapid prototyping)

Μάθημα 3: Συστήματα ΔΓ: Κύκλος Ανάπτυξης και Αρχιτεκτονική 3-35 Ανάπτυξη Ταχέων Πρωτοτύπων  Αρχικά αναπτύσσεται ένα πρωτότυπο σύστημα.  Επιδεικνύεται στον ειδικό του τομέα και σε μία μικρή ομάδα τελικών χρηστών.  Καθοδηγεί στη συνέχεια την ανάπτυξη, ή  Οδηγεί σε επανασχεδιασμό όταν δεν ικανοποιεί τις απαιτήσεις που τέθηκαν στην αρχή.  Επαληθεύει τη γνώση που αποκτήθηκε από τον ειδικό και μοντελοποιήθηκε από το μηχανικό γνώσης.

Μάθημα 3: Συστήματα ΔΓ: Κύκλος Ανάπτυξης και Αρχιτεκτονική 3-36 Ανάπτυξη Ταχέων Πρωτοτύπων  Το βάθος της γνώσης πρέπει να είναι μεγάλο.  Πρέπει να μπορεί επιλύσει πλήρως μερικά από τα προβλήματα για τα οποία προορίζεται το τελικό σύστημα.  Το εύρος της γνώσης δε χρειάζεται να είναι μεγάλο.  Δεν είναι αναγκαίο να αντιμετωπίζει πολλές περιπτώσεις, έτσι ώστε να είναι δυνατή η γρήγορη ανάπτυξή του.

Μάθημα 3: Συστήματα ΔΓ: Κύκλος Ανάπτυξης και Αρχιτεκτονική 3-37 Ομοιότητες Συστημάτων ΔΓ με Συμβατικά Συστήματα  Και οι 2 κύκλοι ξεκινούν με ένα πρόβλημα και καταλήγουν με μία λύση  Και οι 2 κύκλοι ξεκινούν με συλλογή πληροφοριών ή σύλληψη γνώσης

Μάθημα 3: Συστήματα ΔΓ: Κύκλος Ανάπτυξης και Αρχιτεκτονική 3-38 Ομοιότητες Συστημάτων ΔΓ με Συμβατικά Συστήματα  Ο έλεγχος είναι ίδιος  Επαλήθευση (verification): Το σύστημα λειτουργεί σωστά  Έλεγχος Αξιοπιστίας (validation): Αναπτύχθηκε το σωστό-κατάλληλο σύστημα!  Και στα 2 οι μηχανικοί πρέπει να επιλέξουν τα κατάλληλα εργαλεία ανάπτυξης