Από τις δασκάλες : Θώη Λεωνίδου-Αντωνίου Μαρία Ανδρέου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων
Advertisements

Σημ.: Οι ώρες διδασκαλίας που αναφέρονται σε κάθε φάση και στάδιο είναι κατά προσέγγιση.
Δημιουργικές δραστηριότητες
Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Ευρωπαϊκή Παιδεία
1ο Νηπ/γείο Βραχναιίκων, τμ.Α2. Υπεύθυνη εκπ/κός Ανδριάνα Καρρά
«Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ
Το γλωσσικό μάθημα στο Δημοτικό Σχολείο Δ’ τάξη
«Γραμματική Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού»
Σεμινάριο Επιμόρφωσης ΚΕΑ Ομαδική εργασία εκπαιδευτικών ΚΕΑ
Πρόγραμμα αγωγής υγείας: «Γερά δόντια…. Καλύτερη υγεία»
Στρατηγικές Πρόσληψης των Μορφοσυντακτικών Φαινομένων
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ «ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ»
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
Δ Η Μ Η Τ Ρ Η Σ Ε Υ Σ Τ Α Θ Ι Α Δ Η Σ Τ Α Ξ Η : ΑΤ’1
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
Προγραμματισμός Ενότητας στο μάθημα των Ελληνικών
Ενότητα :1.Γνωριμία με την Κύπρο μας μέσα από εικονικό υλικό
Συνεργασιακή δράση «Γλώσσα και Μαθηματικά μέσα από τη λογοτεχνία»
ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
Γράμματα…Λέξεις…Ιστορίες
01 Φρουτοπία Ενότητα 11 Δασκάλα: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου.
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Ανδρέου Μπέττυ Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006.
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
Η ΝΕΑ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ Ε’ ΚΑΙ Στ’ ΤΑΞΗΣ.
Διαθεματική Ανάλυση και Παρουσίαση Ποιήματος
ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑΣ
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
Teaching, Managing and Enhancing Diversity
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ
Εγγραμματισμός μέσα από τη λογοτεχνία
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΑΣ ΚΑΡΥΑΣ Β’ τάξη Σχ
Η χρήση του Kidspiration στη Διδασκαλία της Ιστορίας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ 1ο Δημ. Σχ. Βαγίων Τάξη : Γ’ Αριθμός μαθητών:12
Σειρά «Μαργαρίτα» Το αλφαβητάρι.
Περιφερειακό Δημοτικό Σχολείο Μουταγιάκας 3ο Συνέδριο Ελληνικών Α΄ τάξης Ενότητα 7: Καράβια Μάθημα: Ένα γράμμα για την Ιωάννα Παρουσίαση από τις δασκάλες:
ΜΟΝΟΣ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΤΑΞΗ: Α΄ ΕΝΟΤΗΤΑ: Το σύννεφο έφερε βροχή ΜΑΘΗΜΑ: Μόνος στο σκοτάδι ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΣ ΧΡΟΝΟΣ: 3 Χ 80.
Σχέδιο Μαθήματος στα Ελληνικά Ενότητα 4: Το σύννεφο έφερε βροχή. Μάθημα: Χωρίς φως,σελ Επεξεργασία του Φφ.
Τα υπέρ και τα κατά Stomikrocosmotistaxismas.blogspot.gr.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ (Ι) Να διηγούνται εμπειρίες σχετικές με τη θάλασσα (καλοκαιρινό κολύμπι, παιχνίδι στην παραλία, ταξίδι με πλοίο/βάρκα, ψάρεμα κ.ά.).
Eπεξεργασία βιβλίου «κατανόηση» «εμβάθυνση» «εμπλοκή» «συμμετοχή» «παράλληλες αναγνώσεις» 6/4/2016.
Η Δομή του Εκπαιδευτικού Υλικού Για τη διδασκαλία της Γλώσσας στην Γ΄ τάξη του Δημοτικού χρησιμοποιείται το παρακάτω υλικό: Βιβλίο του Μαθητή, 3 τεύχη.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Παραδοτέο έργο : Προσαρμογή υλικού για τη διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε άτομα με αναπηρίες Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της.
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης / Ε.Π.ΠΑΙ.Κ.
Η ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ ΣΧ.ΜΟΝΑΔΑ: 6/ΘΕΣΙΟ ΔΗΜ. ΣΧ. ΑΓΚΑΘΙΑΣ-ΚΥΨΕΛΗΣ ΣΧ.ΕΤΟΣ: ΤΑΞΗ: Α' ΜΑΘΗΤΕΣ: 15 ΔΑΣΚΑΛΑ: ΜΑΝΙΑ ΑΘΗΝΑ.
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Στο προηγούμενο μάθημα είχαμε μιλήσει για το παιχνίδι, τον ορισμό του, τη σημασία του, τα είδη του παιχνιδιού κατά τον Piaget , και το.
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ζάχος Δημήτριος, Ταφραλή Ελένη Ε΄ ΤΑΞΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 5: «Η εκκλησία του Χριστού μπαίνει στην ιστορία». Βασικό θέμα: «Η γενέθλια.
Καλλιέργεια Οδικής Συνείδησης Υπό έμφαση στόχος για τη σχολική χρονιά
ENNOIEΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
  ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Τίτλος: Η Λογοτεχνία « συναντά» το μάθημα της Γλώσσας μέσα από τους μύθους του Αισώπου. Π.Π.Σ.Π.Π ΤΑΞΗ: Δ1 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ:
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ
Κρυστα ρακαλλιδου.
Α Π Ο Τ Ο Λ Η Σ Σ ΤΡΟΠΟΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ Παρατηρούμε και σημειώνουμε Αξιοποιούμε τη λίστα των ονομάτων Προχωρούμε σε ανάλυση και σύνθεση των γραφημάτων.
Λ. Πέτροβιτς Ανδρουτσοπούλου
Ενότητα 2:Η παρέα Μάθημα:Τάσος το σαλιγκάρι Ι ΄Δημοτικό Λεμεσού (ΚΑ) Θεοδούλου Αφροδίτη Θεοδούλου Αφροδίτη Χατζηκυπρή Εύα Χατζηκυπρή Εύα.
Κωδικοποίηση και Αποκωδικοποίηση Συλλαβών
Σχέδιο μαθήματος στο μάθημα της Γλώσσας
Αποτελεσματικές Στρατηγικές Μάθησης
για να σχηματίσω τη λέξη
Eπεξεργασία βιβλίου /βιβλίων στο πλαίσιο της ανάπτυξης του γραμματισμού και των σύγχρονων προσεγγίσεων για τη μάθηση Μ. ΣΦΥΡΟΕΡΑ «κατανόηση» «εμβάθυνση»
44ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Από τις δασκάλες : Θώη Λεωνίδου-Αντωνίου Μαρία Ανδρέου Εισηγήσεις για δραστηριότητες προσέγγισης του Γλωσσικού Μαθήματος Τάξη Α΄ Συνέδριο ΠΑΔΕΔ Νοέμβρης 2006 Από τις δασκάλες : Θώη Λεωνίδου-Αντωνίου Μαρία Ανδρέου

« Το σύννεφο έφερε βροχή» Ενότητα 4η « Το σύννεφο έφερε βροχή»

Προϋπάρχουσες Γνώσεις: Τα παιδιά έχουν ήδη συναντήσει τα εξής γράμματα: Α, Τ, Π, Ε, Σ, Κ, Ο, Ν, Ρ, Ι, Θ, Μ, Η, Γ, Λ, Χ, Ζ, Ου, Β, Ω Αναγνωρίζουν και διαβάζουν λέξεις των κειμένων. Μπορούν να διαβάσουν άγνωστες για αυτούς λέξεις, που σχηματίζονται με τα γνωστά τους γράμματα. Μπορούν να γράφουν λέξεις με τα γνωστά τους γράμματα. Μπορούν να σχηματίζουν προτάσεις με νόημα, βάζοντας σωστά τα σημεία στίξης. Μπορούν να γράφουν μικρά κείμενα με συνοχή. Ακούν και κατανοούν το κείμενο και απαντούν γραπτά σε απλές ερωτήσεις. Βάζουν σωστά τους τόνους.

Διδακτικά μέσα: Βιβλίο «Γράμματα, Λέξεις, Ιστορίες» Τετράδιο Εργασιών Cd Mουσικής με ήχους Εικόνες ΄Εντυπο υλικό (εφημερίδες, περιοδικά, αγγελίες) Φιγούρες (Κύριος Σκανταλιάρης/Χαρούμενος, Κροκόδειλος, Φάλαινα) Κουκλοθέατρο Καπέλο Μάγισσας και ραβδί Βιβλία Ανθολόγιο Ηλεκτρονικός Υπολογιστής (Κidspiration, Storybook, Word,Powerpoint)

Βιβλιογραφία: Ροντάρι, Τζ. (2003). Παραμύθια από το τηλέφωνο. Αθήνα:Εκδόσεις Μεταίχμιο. Ρόκα, Ν. (2005). Φοβάσαι; Από το φόβο ως το θάρρος. Αθήνα: Εκδόσεις Κέδρος. Γκόντισαν, Σ. (2004). Πέφτεις, πέφτει η σταγόνα. Αθήνα: Εκδόσεις Πατάκη. Γιαννίκου, Κ. (1997). Δε φοβάμαι… το σκοτάδι. Αθήνα: Εκδόσεις Μοντέρνοι Καιροί. Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου, Λ. (1988). Ιστορίες με τους 12 μήνες. Αθήνα: Εκδόσεις Πατάκη. Αναγνωστόπουλος, Β.Δ. (1994). Ανθολόγιο Εποχών. Αθήνα: Εκδόσεις Καστανιώτη. Κάπλερ, Κ. (1984). Μέρες του χειμώνα. Παιχνίδια-Σχέδια-Γρίφοι-Κατασκευές. Αθήνα: Εκδόσεις Μίνωας. Υπουργείο Παιδείας Κύπρου. Βιβλίο Επιστήμης Α ́Δημοτικού.

Διδακτικοί Στόχοι Ενότητας: Τα παιδιά να: Γράφουν, να αναγνωρίζουν και να επεξεργάζονται τους φθόγγους: Ου, Β, Ω, Δ, Φ, Ξ, Ψ. Επισημαίνουν την πρωτοπρόσωπη κατάληξη του ενεργητικού ρήματος στον ενικό αριθμό. Επισημαίνουν την κατάληξη ενικού αριθμού ουδετέρων σε –ο. Επισημαίνουν την έννοια του ενεργητικού ρήματος. Επισημαίνουν την αλφαβητική σειρά. Αναπτύξουν την επιχειρηματολογία τους. Εξοικειωθούν με διάφορα κειμενικά είδη: αγγελίες, οδηγίες κατασκευής, καταλόγους. Εξοικειωθούν με το λόγο των παραμυθιών.

Εξοικειωθούν με το λεξιλόγιο σχετικό με τον καιρό. Εκφράσουν συναισθήματα. Γνωρίσουν τα διάφορα καιρικά φαινόμενα. Γνωρίσουν την αλλαγή των εποχών. Γνωρίσουν διάφορα στοιχεία και έθιμα του ελληνικού πολιτισμού. Γνωρίσουν διάφορα πολιτισμικά στοιχεία άλλων λαών. Διαβάζουν και να κατανοούν το κείμενο. Διατυπώνουν υποθέσεις βλέποντας την εικόνα του βιβλίου και να παράγουν προφορικό λόγο. Απαντούν γραπτά σε ερωτήσεις κατανόησης.

Προτεινόμενες δραστηριότητες για την προσέγγιση της Ενότητας Προφορικός λόγος: Περιγραφή εικόνων και διατύπωση υποθέσεων. (ελεύθερη έκφραση και απάντηση ερωτήσεων). Ακρόαση ήχων. (καιρικά φαινόμενα). Αφήγηση προσωπικών εμπειριών, σχετικών με το μάθημα. Παρατήρηση και συζήτηση έντυπου υλικού. (εφημερίδες, περιοδικά, ανακοινώσεις, αγγελίες). Προτάσεις για επίλυση προβλημάτων. (διάσωση σε καταιγίδα, διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος).

Δραματοποίηση των κειμένων. (έκφραση, κίνηση, δημιουργία σκηνικού). Δίνουν δικό τους τίτλο για το κείμενο. Αλλάζουν το τέλος της ιστορίας. Επέκταση ιστορίας. Περιγραφή συναισθημάτων. Επαναφορά στη μνήμη του προηγούμενου μαθήματος.

Γραπτός λόγος: Γραφή κειμένου στον πίνακα. Μεγαλόφωνη ανάγνωση από τη δασκάλα, δείχνοντας κάθε φορά τη λέξη που διαβάζουμε. Ανάγνωση κειμένου με διάφορους τρόπους από τη δασκάλα. (χρήση φιγούρων Κύριος Σκανταλιάρης, Κύριος Χαρούμενος, κουκλοθέατρο) Ανάγνωση κειμένου από τα παιδιά με διάφορους τρόπους. (λυπημένα, χαρούμενα, αργά, γρήγορα, κάνοντας ένα ζώο) Ανάγνωση των προτάσεων του κειμένου, αλλάζοντας τα σημεία στίξης. Εντοπισμός ουσιαστικών. (τα ζώα τρώνε λέξεις)

Οπτικοποίηση του κειμένου. (αντιστοίχιση εικόνας – λέξης στο κείμενο) Αρίθμηση προτάσεων του κειμένου. (παιχνίδι με το ζάρι) Γραφή προτάσεων κειμένου σε καρτέλες. (παιχνίδια σειροθέτησης κι ανάγνωσης των προτάσεων) Επιλογή μιας πρότασης του κειμένου για επεξεργασία. (ανάγνωση, κόψιμο λέξεων, σειροθέτηση λέξεων στα βαγόνια τρένου, κεφαλαίο, σημεία στίξης) Απομόνωση μιας λέξης για επεξεργασία. (ανάλυση λέξης σε συλλαβές και γράμματα και ανασύνθεσή της:« μαγικά μπαλόνια, ρούχα για το πλυντήριο») Καταγραφή λέξεων σχετικών με την εικόνα. (συζητήθηκαν στην αφόρμηση)

Παραγωγή νέων λέξεων με τα γνωστά γράμματα και συλλαβές Παραγωγή νέων λέξεων με τα γνωστά γράμματα και συλλαβές.(γάλα-γάλατα-γαλατάς-γάλος, εργασία στον πίνακα και στο Αλφαβητάριο) Απομόνωση του υπό διδασκαλία γράμματος, μέσα από τη λέξη που ήδη αναλύθηκε.(ζώα που τρώνε γράμματα) Εντοπισμός άλλων λέξεων στο κείμενο που περιέχουν το νέο γράμμα. (κυκλώνουν με χρώματα στον πίνακα και στο βιβλίο) Αναφέρουν λέξεις από το οπτικό λεξιλόγιο της τάξης και άλλες που γνωρίζουν, που περιέχουν το νέο γράμμα.

Επιλέγονται λέξεις και τοποθετούνται στον άξονα με βάση το υπό διδασκαλία γράμμα. Ομαδοποίηση λέξεων.(αρχίζουν ή περιέχουν το νέο γράμμα) Παραγωγή νέων λέξεων και προτάσεων μέσα από γνωστά γράμματα. (ομαδική εργασία) «Εικονόλεξο». (παιχνίδι) «Τόμπολα». (παιχνίδι) Ακροστιχίδα Ερευνούν κι αναφέρουν παροιμίες για τους μήνες, τις εποχές και τον καιρό. Γνωρίζουν μύθους από την ελληνική μυθολογία σχετικούς με τον καιρό. (Αίολος, Αλκυονίδες μέρες) Γράφουν ομαδικά ένα δελτίο καιρού και το παρουσιάζουν.

Φτιάχνουν μια δική τους ανακοίνωση για διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος και την παρουσιάζουν. Φαντάζονται πώς θα ήταν η ζωή τους χωρίς ηλεκτρισμό και γράφουν ομαδικά ποιες συσκευές δε θα λειτουργούσαν. Γράφουν για το αγαπημένο τους παραμύθι ή για τον αγαπημένο τους ήρωα παραμυθιού και το παρουσιάζουν. Γράφουν τα λόγια ενός ήρωα του βιβλίου, επεκτείνοντας την ιστορία. Γράφουν ένα δικό τους τέλος για την ιστορία που διάβασαν. Δημιουργούν θεματικούς καταλόγους. (καιρικά φαινόμενα, ουρές ζώων, συναισθήματα) Γράφουν τα συναισθήματα τους για διάφορες καταστάσεις. (καταιγίδα, διακοπή ηλεκτρικού, σκοτάδι)