τα Δικαιώματα του Παιδιού Μαρία Τσάγκαρη, ψυχολόγος-ειδική επιστήμονας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δράση Εθελοντισμός και Δικαιώματα του Παιδιού Διήμερο Σεμινάριο με θέμα: ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ και ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ του ΠΑΙΔΙΟΥ Γραφεία Ανεξάρτητης Αρχής «Συνήγορος του.
Advertisements

Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Παιδιού
«Ίδρυμα και παιδική προστασία στην Ελλάδα σήμερα»
Η ΣΥΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Ποιοτικοί κανονισμοί για την εξω-οικογενειακή φροντίδα των παιδιών Quality 4 Children Απρίλιος 2013.
Χάρτης Δικαιωμάτων του Παιδιού στο Νοσοκομείο
Μάθημα: Project Τα δικαιώματα του παιδιού στον χώρο και στον χρόνο
ΠΡΩΤΟΠΟΡΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΜΨΥ ΒΑ ΚΥΚΛΑΔΩΝ ΕΠΑΨΥ
Η Οπτική του Φύλου στις Τοπικές Πολιτικές
Τα Δικαιώματα των Παιδιών
Τα δικαιώματα του παιδιού
Η ΒΙΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!!! 54ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΑΡΤΕΜΙΣ ΔΑΜΙΓΟΥ
Παγκόσμια ημέρα του παιδιού
Ο Συνήγορος του Πολίτη Είναι Ανεξάρτητη Αρχή, κατοχυρωμένη από το Ελληνικό Σύνταγμα. Δημιουργήθηκε το 1998 και η λειτουργία του διέπεται από το νόμο 3094/2003.
6ο Γενικό Λύκειο Καλαμάτας Α΄ τάξη - ερευνητική εργασία Σχ
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥΣ.
Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις
25 σεπτεμβρίου ΓΥΝΑΙΚΑ- ΕΡΓΑΣΙΑ- ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ελευθερία αραβανή ψυχολόγος.
20 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ «ΦΥΛΟ ΚΑΙ ΝΕΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ.
« Καταπολέμηση των διακρίσεων και της ανεργίας με τοπικές δράσεις κοινωνικής ένταξης ΧΩΡΙΣ ΔΙΑΚΡΙΣΗ » ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ.
Εργαστήρι – Στρατηγικές της Αριστεράς στην Τοπική Αυτοδιοίκηση Ο θεσμός του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης ως εργαλείο προώθησης του σεβασμού.
Ο ρόλος της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα
ΔΙΑΚΗΡΥΞΕΙΣ , ΨΗΦΙΣΜΑΤΑ, ΠΡΟΤΥΠΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ
1ο γενικο λυκειο μαρκοπουλου
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
Αρχές οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων 1.3 Η Επιχείρηση ως Κοινωνική Οργάνωση.
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
Η Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού με απλά λόγια (www
Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού
Δικαιώματα Χριστίνα Πανταζάκου.
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
Μάθημα: Κοινωνιολογία του Τουρισμού
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΩΔ/ΣΟΥ.
ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
«Το νομικό πλαίσιο και οι ευκαιρίες για τους ασθενείς στην κρίση» Δημήτρης Κρεμαλής, LL.M., Ph.D. LMU Munich Εταίρος, ΚΡΕΜΑΛΗΣ Δικηγορική Εταιρεία Πρόεδρος.
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ. Γιατί πρέπει να ενδιαφέρεται και να συμμετέχει ενεργά στις κοινές υποθέσεις ο πολίτης; Κοινές υποθέσεις είναι όλα όσα μας αφορούν ως πολίτες:
Διεπιστημονική Προσέγγιση της Παιδικής Σεξουαλικής Κακοποίησης Αθηνά Σπανάκη – Κοχιαδάκη Ιατρός, Βιοπαθολόγος Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής Δήμου Ηρακλείου.
Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ A’ ΝΕΥΡΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ Στελέχωση Υπηρεσίας: Μάρκος Ζαχαρής, ΤΕ Κοινωνικός Λειτουργός, Υπεύθυνος Κοινωνικής.
Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΙ ΡΟΛΟΙ & ΠΡΟΤΥΠΑ Η Περίπτωση της Νοσηλευτικής.
Συνέντευξη Τύπου: ένας χρόνος δράσης του Κέντρου Αλληλεγγύης Αθήνας
Η εργασία σχεδιάστηκε στο πλαίσιο του προγράμματος Teachers4Europe
ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΜΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Συνηγορία Υπευθυνότητα/ευθύνη Συνεργασία Στάση φροντίδας
Η πρακτική της Κοινωνικής Εργασίας
ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ: Η Κρυμμένη Δύναμη
Μάθημα: Πολιτική Παιδεία
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Ορισμός υγείας: Στόχοι για την προώθηση της και την πρόληψη ασθένειας Mosby στοιχεία και των παραγώγων στοιχείων © 2010, 2006, 2002 από Mosby,
Τα ανθρώπινα δικαιώματα του παιδιού στον κόσμο μας
Κοινωνικά Δικαιώματα.
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ PRAKSIS
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Έννοια και Σκοποί του Νέου Λυκείου
Α’ Γενικού Λυκείου και ΕΠΑ.Λ.
Η προστασία των θεμελιωδών δικαιωμάτων στην ΕΕ
Πολιτική Παιδεία Α’ Λυκείου Διδάσκων: Κοψιδάς Οδυσσέας
ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
Ελένη Αγάθωνος, PhD Εμπειρογνώμων Παιδικής Προστασίας
Η ανοιχτή μέθοδος συντονισμού (ΑΜΣ)
Προσβασιμότητα για ΑμεΑ
Εγώ ,ο άλλος, ο διαφορετικός … Ζούμε μαζί
Μεταγράφημα παρουσίασης:

τα Δικαιώματα του Παιδιού Μαρία Τσάγκαρη, ψυχολόγος-ειδική επιστήμονας Διήμερο Σεμινάριο «ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΠΑΙΔΙΟΥ» Αθήνα, 14-15 ΙΟΥΝΙΟΥ 2012 Γραφεία Ανεξάρτητης Αρχής «Συνήγορος του Πολίτη» Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού Μαρία Τσάγκαρη, ψυχολόγος-ειδική επιστήμονας στον Κύκλο Δικαιωμάτων του Παιδιού της Ανεξάρτητης Αρχής ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ του ΠΟΛΙΤΗ

…στο παιδί που αξίζει κάθε σεβασμό για την άγνοιά του, τις αποτυχίες του, τη φαντασία του, τις προσπάθειές του & τα κεκτημένα του… σεβασμό για το μυστήριο και την αβεβαιότητα, που κρύβει το δύσκολο καθήκον να μεγαλώνει… Janusz Korczak, συγγραφέας-παιδαγωγός

Δικαιώματα του Παιδιού: ιστορική αναδρομή Διατύπωση της ανάγκης ύπαρξης μιας Διεθνούς Διακήρυξης για τα Δικαιώματα του Παιδιού από τον πρωτοπόρο ιατρό, παιδαγωγό, αναμορφωτή και υπερασπιστή των ανηλίκων Πολωνο-εβραίο Janusz Korczak, πολύ πριν το 1924 1924: πρώτη διατύπωση μιας Διακήρυξης για τα Δικαιώματα του Παιδιού, στη Σύμβαση της Γενεύης 1959: δεύτερη Διακήρυξη για τα Δικαιώματα του Παιδιού, από τη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών

Δικαιώματα του Παιδιού: ιστορική αναδρομή 20/11/1989: ομόφωνη ψήφιση της Διεθνούς Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού, από τη γενική συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών 1989-2007: επικύρωση και ενσωμάτωση της ΔΣΔΠ από το σύνολο σχεδόν των κρατών-μελών του ΟΗΕ, με συνακόλουθες απόπειρες ενσωμάτωσής της στην εκάστοτε εθνική νομοθεσία και πρακτικές κοινωνικής πολιτικής, πρόνοιας και παιδικής προστασίας, με διαφορετικές ταχύτητες ανά κράτος-μέλος Δεκέμβριος 1992: η ΔΣΔΠ αποτελεί πλέον νόμο (2101/92) της Ελλάδας

Συνήγορος του Παιδιού Ιούλιος 2003: έναρξη λειτουργίας του Κύκλου Δικαιωμάτων του Παιδιού, στην Ανεξάρτητη Αρχή Συνήγορος του Πολίτη, ως φορέα υλοποίησης του διεθνώς αναγνωρισμένου θεσμού του Συνηγόρου του Παιδιού στην Ελλάδα, βάσει του Νόμου 3094/2003 Αποστολή του: η «προάσπιση και προαγωγή των Δικαιωμάτων του Παιδιού» Λειτουργεί στο πρότυπο του διεθνώς καταξιωμένου θεσμού «Συνήγορος του Παιδιού». Παιδιά θεωρούνται όλα τα άτομα κάτω των 18 ετών

Δικαιώματα του Παιδιού 3 άξονες δικαιωμάτων: Δικαιώματα Προστασίας Παροχών Συμμετοχής

Δικαιώματα Προστασίας, από: σωματική βλάβη ψυχο-συναισθηματική κακοποίηση παραμελητική συμπεριφορά σεξουαλική, οικονομική εκμετάλλευση, ή εμπορευματοποίηση trafficking, αθέμιτες μετακινήσεις, απαγωγές

Δικαιώματα Παροχών: ζωής & επιβίωσης ανάπτυξης και εξέλιξης παιδείας & εκπαίδευσης υγείας & πρόνοιας

Δικαιώματα Συμμετοχής, ως προς την: έκφραση γνώμης συμβολή στη διαδικασία λήψης αποφάσεων για θέματα που αφορούν τους ανήλικους δυνατότητα πληροφόρησης από κατάλληλες πηγές και αρμόδιους φορείς

Πεδία υλοποίησης των Δικαιωμάτων του Παιδιού Ζωής και επιβίωσης: στέγη, σίτιση, επίπεδο και συνθήκες ζωής, υγεία Ανάπτυξης και εξέλιξης: παιδεία, οικογένεια, πολιτισμός, ταυτότητα Προστασίας και φροντίδας: από κακοποίηση- παραμέληση, οικονομική εκμετάλλευση, βασανιστήρια, απαγωγή, ή/και αθέμιτες μετακινήσεις Συμμετοχής: σε διαδικασίες λήψης αποφάσεων, ελευθερίας έκφρασης γνώμης και λήψης πληροφοριών από διάφορες πηγές

Κατηγοριοποίηση Δικαιωμάτων Παιδιού Πολιτικά (ταυτότητα, ιθαγένεια) Κοινωνικά (προστασία, παροχές) Θρησκευτικά (ανεξιθρησκία, θρησκευτικές πρακτικές) Συμμετοχής (έκφραση γνώμης στη λήψη αποφάσεων, πληροφόρηση από διάφορες πηγές)

Κοινωνικά-πολιτικά Δικαιώματα Παιδιού Ταυτότητα, ιθαγένεια, οικογένεια Γονική μέριμνα και οικογενειο-κεντρική φροντίδα Προστασία, παροχές (ειδικές/ευάλωτες ομάδες) Συμμετοχή Έκφραση γνώμης και εκπροσώπηση Επικοινωνία και διάλογος

Ψυχολογικά, ψυχοσυναισθηματικά Δικαιώματα Παιδιού Ζωή, επιβίωση, διαβίωση Προστασία, παροχές Ανάπτυξη, εκπαίδευση, εξέλιξη Ψυχαγωγία, ανάπαυση, ελεύθερος χρόνος Προάσπιση, υποστήριξη, υπεράσπιση (ειδικές/ευάλωτες) ομάδες Στήριξη, προστασία, θεραπεία, αποκατάσταση, επανένταξη

Στάσεις της κοινωνίας έναντι των Δικαιωμάτων του Παιδιού Άγνοιας Αδιαφορίας Άρνησης Επιλεκτικής ανοχής Εξειδικευμένης αγωνίας Επιστημονικού ενδιαφέροντος Επαγγελματικής ανάγκης Ευκαιριακής επιμόρφωσης Γνωστικής προσέγγισης Παιδοκεντρικής ανάλυσης Επί της ουσίας υλοποίησης επιμέρους πεδίων δικαιωμάτων

Καχυποψία Απορία Αμφιθυμία Αγωνία Ενοχή Ενδιαφέρον Ανακούφιση Ψυχοσυναισθηματικές αντιδράσεις του γενικού πληθυσμού έναντι των αναδυόμενων Δικαιωμάτων του Παιδιού Καχυποψία Απορία Αμφιθυμία Αγωνία Ενοχή Ενδιαφέρον Ανακούφιση Ευχαρίστηση Ενδυνάμωση

Απογοήτευση & Ικανοποίηση Απόρριψη & Αποδοχή Θλίψη & Ευχαρίστηση Ψυχοσυναισθηματικές αντιδράσεις των παιδιών έναντι των αναδυόμενων Δικαιωμάτων του Παιδιού Απορία & Ενδιαφέρον Αμφιθυμία Αγωνία & Ανακούφιση Απογοήτευση & Ικανοποίηση Απόρριψη & Αποδοχή Θλίψη & Ευχαρίστηση Συμμετοχική προσπάθεια & Ενδυνάμωση

Γενικές επισημάνσεις: Η παραβίαση ή/και η εφαρμογή των Δικαιωμάτων του Παιδιού αποτελούν κατεξοχήν ζήτημα της ελληνικής κοινωνίας Η παραβίαση ή/και η εφαρμογή των Δικαιωμάτων του Παιδιού αποτελούν κατεξοχήν ζήτημα της ολιστικής ανάπτυξης του ανηλίκου και της συνακόλουθης εξέλιξης του ως ενεργού πολίτη κάθε ευνομούμενης πολιτείας Κοινωνική απεικόνιση των Δικαιωμάτων του Παιδιού: Ευθύνη των αρμόδιων φορέων υλοποίησης: π.χ., οικογένεια, σχολείο, δημόσια τάξη, δικαιοσύνη, ΜΚΟ, εθελοντικοί φορείς, κ.ά. Σεβασμός και αποδοχή από την κοινωνία Συμπόρευση με συναφείς κοινωνικές αξίες Ερμηνεία των παραβιάσεων τους, ως αποτέλεσμα μιας δυναμικής αλληλεπίδρασης προσωπικών, κοινωνικών, εκπαιδευτικών, πολιτισμικών και πολιτικών εμπειριών