ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2014

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ι. Καραγιάννης,Σχ. Σύμβουλος ΠΕ03 Ο ρόλος των Μαθηματικών στο Νέο Γενικό Λύκειο και ΕΠΑ.Λ. Παρουσίαση του νέου Νόμου για τα ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. Μια πρώτη.
Advertisements

Το νέο Λύκειο και το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Ο ρόλος των Μαθηματικών στο Νέο Γενικό Λύκειο και ΕΠΑ.Λ.
Προτεινόμενες αλλαγές στο Λύκειο
Νέο Σχολείο – Νέο Λύκειο
ΚΕΣΥΠ ΧΑΝΙΩΝ Υπεύθυνοι : Μπαουράκη Αντωνία Μαρτίκας Δημήτρης
Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός (Σ.Ε.Π.)
ΣΧΟΛΕΣ ΚΑΙ ΤΜΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Όσοι επιθυμούν να είναι υποψήφιοι για τα Τμήματα: ●Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, Φωτογραφίας και.
Κέντρο Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού ΚΕ.ΣΥ.Π ΡΟΔΟΥ(Κωστής Ν.) ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.
Γ΄ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ 1 Απόκτηση Απολυτηρίου Γενικού Λυκείου Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση Απαραίτητη προϋπόθεση για συμμετοχή στη διαδικασία.
ΕΠΙΛΟΓΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ –ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΔΙΑ
Σύστημα Πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Πρόσβαση στην Τριτοβάθμια
Πανελλαδικές. Ποιες κρίσιμες αποφάσεις πρέπει να πάρω; αν θα συμμετάσχω στις πανελλαδικές ή αν θα εξεταστώ ενδοσχολικά αν εξεταστώ πανελλαδικά ποιο ή.
Τι είναι η Βεβαίωση Πρόσβασης;
2ο Γυμνάσιο Ξυλοκάστρου Εργασία στο Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό.
Μέρος Α: Προσανατολισμοί - Μαθήματα Τάξη γενικής παιδείας 35 ώρες εβδομαδιαίως.
ΤΥΠΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Προγράμματα σπουδών Α΄,Β΄ και Γ΄ Λυκείου. Α΄ Λυκείου 9 μαθήματα - 33 ώρες διδασκαλίας (κοινό πρόγραμμα) + 1 μάθημα επιλογής (από 4 μαθήματα) – 2 ώρες.
Α. Τα εξεταζόμενα μαθήματα σε πανελλαδικό επίπεδο Β. Την επιλογή του δεύτερου μαθήματος γενικής παιδείας και των επιστημονικών πεδίων Γ. Μαθήματα αυξημένης.
ΓΡΑΦΕΙΟ Σ.Ε.Π. ΓΕΝ. ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΚΡΩΤΗΡΙΟΥ Χανιά Ιανουάριος 2009 Κώστας Καλογεράκης.
Πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Γενικά… ► H Γ΄ Τάξη είναι η τάξη προετοιμασίας για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. ► Υπάρχουν 3 (+1) κατευθύνσεις που.
ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ.
ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΥΞΗΜΕΝΗΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ ΑΝΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΙ ΠΕΔΙΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟΥΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΕΠΟΜΕΝΟ Για έξοδο πατήστε το τρίγωνο κάτω.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ 2ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ.
1ο γενικο λυκειο μαρκοπουλου
Νέο Λύκειο.
Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις
Τα μαθήματα διακρίνονται σε: 1. Μαθήματα Γενικής Παιδείας 2. Μαθήματα Επιλογής Από αυτά άλλα είναι γραπτώς εξεταζόμενα και άλλα όχι. Η Α΄ Τάξη του Λυκείου.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΛΕΣΒΟΥ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Νόμος 4186/
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΡΙΝΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Νόμος 4186/ Εισήγηση: Τζαννή Βασιλική Κυριλλίδου Φωτεινή.
Τι είναι η Βεβαίωση Πρόσβασης;
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Κέντρο Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού της Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης ΚΕ.ΣΥ.Π ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗΣ , Κέντρο Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού της.
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟΥ
Η Α΄ τάξη Γενικού Λυκείου, η οποία είναι τάξη προσανατολισμού, περιέχει μαθήματα Γενικής Παιδείας συνολικής διάρκειας τριάντα τριών (33) ωρών εβδομαδιαίας.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΣΕΠ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΚΡΩΤΗΡΙΟΥ
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΔΗΜΗΤΡΕΛΗ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΕΠ-ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΚΕΣΥΠ ΤΡΙΠΟΛΗΣ Πλ. Αγίου Δημητρίου 4, Τρίπολη τηλ
Το Νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για το σχολικό έτος Δομή του Ωρολογίου Προγράμματος Ομάδες Προσανατολισμού Επιστημονικά.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Το νέο Γενικό Λύκειο Ν.4186/2013. Το νέο Γενικό Λύκειο σχηματικά Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥΒ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.
Υπεύθυνοι ΣΕΠ ΚΕΣΥΠ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ Παπακίτσος Ευάγγελος Θεολογής Ευάγγελος
ΓΕΛ ΤΗΝΟΥ Οκτώβρης ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΩΡΕΣ Αρχαία Ελληνική Γλώσσα & Γραμματεία Ελληνική Γλώσσα Νέα Ελληνική Γλώσσα2 Λογοτεχνία2 2.
Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ Η πορεία αύξουσας εξειδίκευσης των μαθητών
Νέο Λύκειο & Νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση νόμος 4186 & 4327 ΚΕ.ΣΥ.Π. ΧΑΝΙΩΝ 2015 Υπεύθυνοι : Μπαουράκη Αντωνία Μαρτίκας Δημήτρης.
Το Νέο Γενικό Λύκειο Η παρουσίαση εδράζεται στα Ν.Δ.: 4327 (ΦΕΚ 50/ ) 4186 (ΦΕΚ 193/ ) 4310(ΦΕΚ 258/ ) Παραστατίδης Κων/νος.
Δομή του Νέου Γενικού Λυκείου Η παρουσίαση εδράζεται στα Ν.Δ.: 4327 (ΦΕΚ 50/ ) 4186 (ΦΕΚ 193/ ) 4310 (ΦΕΚ 258/ )
Επιμέλεια-Παρουσίαση: Κερούλης Μανώλης Ειδικός Πληροφόρησης και Τεκμηρίωσης Ιανουάριος 2011 ΚΕΣΥΠ Ν. Ηρακλείου Κατευθύνσεις και Επιστημονικά πεδία.
DEUTSCHE SCHULE ATHEN ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΘΗΝΩΝ Λ Υ Κ Ε Ι Ο Αλλαγές στο Λύκειο Πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση Πεδία Προσανατολισμού.
Σχολικό έτος Γ’ Λυκείου  Μαθήματα  Ομάδες προσανατολισμού  Επιστημονικά Πεδία  Συντελεστές βαρύτητας
9 ο ΓΕΛ Ιωαννίνων Σχολικό έτος : Γ’ Λυκείου Δομή Ωρολογίου Προγράμματος - Ομάδες Προσανατολισμού – Επιστημονικά Πεδία – Μαθήματα Επιλογής.
1 ο ΓΕΛ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ Παρουσίαση Γ Τάξης Νέου Γενικού Λυκείου ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟ 4327, ΦΕΚ 50/ΤΕΥΧΟΣ Α ́/ Σεπτέμβριος 2015.
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ  ΝΟΜΟΣ:4327/2015 (ΦΕΚ 50/Α ́, 14/05/2015), τροποποίηση του Ν. 4186/2013«Επείγοντα μέτρα για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ Ν.ΖΑΓΟΡΙΑΝΑΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ Ν.ΖΑΓΟΡΙΑΝΑΚΟΥ Βασικοί άξονες του Νέου Συστήματος Πρόσβασης
ΕΠΑ.Λ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΟΜΑΔΑ Β΄. ΤΡΟΠΟΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΔΙΑ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ.
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ (Κοινό πρόγραμμα)
θέμα : ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ
Γενικό Λύκειο (σχολικό έτος )
Παρουσίαση των Ημερησίων ΕΠΑ.Λ.
1 ΔΗΛΩΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ (Γ.Π) (Ο.Π) 1Ο Επιστημονικό Πεδίο
Σχολικό έτος Γ’ Λυκείου
Το νέο Γενικό Λύκειο Ν.4327/2015.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΕΠΑ.Λ
ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΒΟΙΩΤΙΑΣ
Ενημέρωση μαθητών Γ Λυκείου 2ο ΓΕΛ ΛΕΥΚΑΔΑΣ Σχ. Έτος
Σχολικό έτος B’ Λυκείου
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Το Νέο Γενικό Λύκειο Μια ανάλυση για τις επιλογές στο Νέο Λύκειο …
ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ο ΓΕΛ ΣΠΑΤΩΝ
Ενημερώνομαι και γνωρίζω. 1ο Λύκειο Σπάτων / Οκτώβριος 2014
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2014

ΠΟΥ ΕΞΕΤΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΣ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Γ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΟΥ ΕΞΕΤΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΣ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ 1) Αρχαία Ελληνικά 2) Ιστορία 3) Νεοελληνική Λογοτεχνία 4) Λατινικά ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ 5) Νεοελληνική Γλώσσα (Έκθεση) 6) Ένα από τα παρακάτω 4 μαθήματα που επιλέγει ο μαθητής να εξεταστεί πανελλαδικά. Μαθηματικά Στατιστική Γ.Π. Φυσική Γ.Π. Βιολογία Γ.Π. Ιστορία Γ.Π. ΘΕΤΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ 1) Μαθηματικά 2) Φυσική 3) Χημεία 4) Βιολογία ΜΑΘΗΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ Για να έχει τη δυνατότητα ο μαθητής να εισαχθεί σε σχολές οικονομικού περιεχομένου (V επιστημονικό πεδίο), θα πρέπει να επιλέξει να διδαχθεί και να εξεταστεί πανελλαδικά: 7) Αρχές Οικονομικής Θεωρίας ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ 1) Μαθηματικά 2) Φυσική 3) Ανάπτυξη Εφαρμ. σε Προγρ. Περιβάλλον 4) Αρχές Οργ. και Διοίκ. Επιχ. και Υπηρ.

ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΙΝΟΜ.ΦΙΛ., VOIK. ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΔΙΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΙΝΟΜ.ΦΙΛ., VOIK. ΘΕΤΙΚΗ ΙΙΦΥΣ/ΜΑΘ., ΙΙΙΙΑΤΡ., IVΠΟΛΥΤ., VOIK. TΕXNOΛΟΓΙΚΗ ΙΙΦΥΣ/ΜΑΘ., IVΠΟΛΥΤ., VOIK.

ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ & ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΥΞΗΜΕΝΗΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ ΑΝΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΙ ΠΕΔΙΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟΥΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΔΙΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΘΕΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΚΥΚΛΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ 1ο ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΝΟΜΙΚΕΣ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ 1. ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ (1,3) 2. ΙΣΤΟΡΙΑ (0,7) 3. ΝΕΟΕΛ. ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ 4. ΛΑΤΙΝΙΚΑ 5. Νεοελ. Γλώσσα (ΓΠ) 6. Ελεύθερη Επιλογή (ΓΠ) 1. ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 2. ΦΥΣΙΚΗ 3. ΧΗΜΕΙΑ 4. ΒΙΟΛΟΓΙΑ 5. Νεοελ. Γλώσσα (ΓΠ) (0,9) 6. Ιστορία (ΓΠ) (0,4) 1. ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 2. ΦΥΣΙΚΗ 3. ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ 4. ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ 5. Νεοελ. Γλώσσα (ΓΠ) (0,9) 6. Ιστορία (ΓΠ) (0,4) 2ο ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ 1. ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ 2. ΙΣΤΟΡΙΑ 3. ΝΕΟΕΛ. ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ 4. ΛΑΤΙΝΙΚΑ 5. Μαθηματικά (ΓΠ) (0,9) 6. Νεοελ Γλώσσα (ΓΠ) (0,4) 1. ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (1,3) 2. ΦΥΣΙΚΗ (0,7) 3. ΧΗΜΕΙΑ 4. ΒΙΟΛΟΓΙΑ 5. Νεοελ. Γλώσσα (ΓΠ) 6. Ελεύθερη Επιλογή (ΓΠ) 1. ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (1,3) 2. ΦΥΣΙΚΗ (0,7) 3. ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ 4. ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ 5. Νεοελ Γλώσσα (ΓΠ) 6. Ελεύθερη Επιλογή (ΓΠ) 3ο ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΥΓΕΙΑΣ 1. ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ 2. ΙΣΤΟΡΙΑ 3. ΝΕΟΕΛ. ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ 4. ΛΑΤΙΝΙΚΑ 5. Βιολογία (ΓΠ) (0,9) 6. Νεοελ Γλώσσα (ΓΠ) (0,4) 1. ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 2. ΦΥΣΙΚΗ 3. ΒΙΟΛΟΓΙΑ (1,3) 4. ΧΗΜΕΙΑ (0,7) 5. Νεοελ. Γλώσσα (ΓΠ) 6.Ελεύθερη Επιλογή (ΓΠ) 1. ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 2. ΦΥΣΙΚΗ 3. ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ 4. ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ 5. Βιολογία (ΓΠ) (0,9) 6. Νεοελ. Γλώσσα (ΓΠ) (0,4) 4ο ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ 1. ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ 2. ΙΣΤΟΡΙΑ 3. ΝΕΟΕΛ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ 4. ΛΑΤΙΝΙΚΑ 5. Μαθηματικά (ΓΠ) (0,9) 6. Νεοελ. Γλώσσα (ΓΠ) (0,4) 1. ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (1,3) 2. ΦΥΣΙΚΗ (0,7) 3. ΧΗΜΕΙΑ 4. ΒΙΟΛΟΓΙΑ 5. Νεοελ Γλώσσα (ΓΠ) 6. Ελεύθερη Επιλογή (ΓΠ) 5ο ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 1. ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ 2. ΙΣΤΟΡΙΑ 3. ΝΕΟΕΛ. ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ 4. ΛΑΤΙΝΙΚΑ 5. Νεοελ Γλώσσα (ΓΠ) 6. Οικονομία (Ε) (1,3) 7. Μαθηματικά (ΓΠ) (0,7) 1. ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 2. ΦΥΣΙΚΗ 3. ΧΗΜΕΙΑ 4. ΒΙΟΛΟΓΙΑ 5. Νεοελ. Γλώσσα (ΓΠ) 6. Οικονομία (Ε) (1,3) 7. Μαθηματικά (ΓΠ) (0,7) 1. ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 2. ΦΥΣΙΚΗ 3. ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ 4. ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ 5. Νεοελ Γλώσσα (ΓΠ) 6. Οικονομία (Ε) (1,3) 7. Μαθηματικά (ΓΠ) (0,7)

ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΜΟΡΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΜΟΡΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Ο βαθμός σε καθένα από τα 6 ή 7 μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικά εξάγεται με βάση τη σχέση: ΒΑΘΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Ως γραπτός λαμβάνεται η γραπτή επίδοση του μαθητή στις πανελλαδικές εξετάσεις και ως προφορικός ο μέσος όρος των βαθμών των δύο τετραμήνων στο μάθημα, αφού πρώτα προσαρμοστεί στον γραπτό, ώστε να μην απέχει απ’ αυτόν περισσότερο από 2 μονάδες. Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΒΑΘΜΟΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ (Γ.Β.Π.) του μαθητή που αναγράφεται στη βεβαίωση που του χορηγείται από το λύκειο φοίτησής του, υπολογίζεται με βάση τον μέσο όρο των βαθμών των 6 ή 7 μαθημάτων της Γ΄ Λυκείου στα οποία εξετάζεται πανελλαδικά.

ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΜΟΡΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΜΟΡΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Ο υπολογισμός των μορίων κάθε μαθητή - που μαζί με τη ζήτηση που υπάρχει για μια σχολή - κρίνει την εισαγωγή του σε αυτή, δίνεται από τον ακόλουθο τύπο: (ή 0,9 Ε1) (ή 0,4 Ε2) Γ.Β.Π : Ο Γενικός Βαθμός Πρόσβασης, όπως ορίστηκε προηγουμένως, Β1 : Ο βαθμός στο μάθημα αυξημένης βαρύτητας του αντίστοιχου επιστημονικού πεδίου με συντελεστή 1,3 , Β2 : Ο βαθμός στο μάθημα αυξημένης βαρύτητας του αντίστοιχου επιστημονικού πεδίου με συντελεστή 0,7 , Ε1, Ε2 : Οι βαθμοί στα εναλλακτικά μαθήματα του αντίστοιχου επιστημονικού πεδίου, οι οποίοι αντικαθιστούν τα Β1, Β2, όταν ο μαθητής ακολουθεί κατεύθυνση στην οποία δε διδάσκονται τα Β1, Β2.

ΠΟΣΟΣΤΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΜΟΡΙΩΝ ΠΟΣΟΣΤΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΜΟΡΙΩΝ Αν ο υποψήφιος εξετάζεται πανελλαδικά σε 6 μαθήματα: Δηλαδή, δεν έχει επιλέξει να εξεταστεί στο μάθημα «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας» (απαραίτητο, αν θέλει να προσεγγίσει σχολές του 5ου επιστημονικού πεδίου οικονομικές Σχολές). Οποιοδήποτε μάθημα Γ΄ Λυκείου εκτός των Β1 και Β2 13,33 % (Γεν. παιδείας ή κατεύθυνσης) Β1 26,33 % Β2 20,33 %

ΠΟΣΟΣΤΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΜΟΡΙΩΝ ΠΟΣΟΣΤΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΜΟΡΙΩΝ Αν ο υποψήφιος εξετάζεται πανελλαδικά σε 7 μαθήματα: Δηλαδή, έχει επιλέξει να εξεταστεί στο μάθημα «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας» (απαραίτητο, αν θέλει να προσεγγίσει σχολές του 5ου επιστημονικού πεδίου οικονομικές Σχολές). Οποιοδήποτε μάθημα Γ΄ Λυκείου εκτός των Β1 και Β2 11,43 % (Γεν. παιδείας ή κατεύθυνσης) Β1 24,43 % Β2 18,43 %

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΜΟΡΙΩΝ Για την καλύτερη κατανόηση παραθέτουμε το εξής υποθετικό παράδειγμα:  Υποθέτουμε ότι υποψήφιος από Θεωρητική Κατεύθυνση επιλέγει το 1ο και το 4ο Επιστημονικό Πεδίο, έχει δε γενικό βαθμό πρόσβασης 17,63 και βαθμό πρόσβασης 18,1 στα Αρχαία Κατεύθυνσης, 19,3 στην Ιστορία Κατεύθυνσης, 16,8 στα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής Γενικής Παιδείας, 15,9 στη Νεοελληνική Γλώσσα Γενικής Παιδείας και στα Αγγλικά 12,4 . 0 υποψήφιος αυτός θα έχει:   - Στο 1ο επιστημονικό πεδίο: για όσες σχολές δεν απαιτείται ειδικό μάθημα, σύνολο μορίων =15 (17,63X8) + (18,1X1,3) + (19,3X0,7) = 178,08X100=17.808 για το Τμήμα Αγγλικής Φιλολογίας, σύνολο μορίων = (17,63X8) + (18,1 Χ 1,3) + (19,3X0,7) + (12,4X2) =202,88X100=20.288  για τα Τμήματα ΜΜΕ, σύνολο μορίων = (17,63X8) + (18,1 Χ 1,3) + (19,3X0,7) + (12,4X1) = 190,48X100 = 19.048 - Στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο: για όσες σχολές δεν απαιτείται ειδικό μάθημα, σύνολο μορίων = (17,63X8) + (16,8X0,9) + (15,9X0,4) = 162,52X100=16.252

Το μέγιστο των μορίων χωρίς το ειδικό μάθημα Η επιλογή των υποψηφίων για την εισαγωγή στα ΑΕΙ & ΤΕΙ γίνεται με βάση το σύνολο μορίων που προκύπτει από την άθροιση των γινομένων του γενικού βαθμού πρόσβασης με το συντελεστή 8, του βαθμού πρόσβασης του 1ου μαθήματος βαρύτητας με το συντελεστή 1,3 και του βαθμού πρόσβασης του 2ου μαθήματος βαρύτητας με το συντελεστή 0,7. Το παραπάνω άθροισμα πολλαπλασιάζεται με το 100. Αυτό το γινόμενο (άριστα 20.000) είναι τα μόρια βάσει των οποίων γίνεται η επιλογή για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το μέγιστο των μορίων χωρίς το ειδικό μάθημα ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ ΤΟ ΑΡΙΣΤΑ Γενικός βαθμός πρόσβασης X 8 20 X 8 = 160 Βαθμός πρόσβασης του 1ου μαθήματος πεδίου X 1,3 20 X 1,3 = 26 Βαθμός πρόσβασης του 2ου μαθήματος πεδίου X 0,7 20 X 0,7 = 14 ΣΥΝΟΛΟ 200 Τελικό σύνολο μορίων X 100 200 X 100 = 20.000

Προσοχή στα Μαθήματα Αυξ. Βαρύτητας Στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, της Γ΄ Λυκείου, ο μαθητής θα πρέπει να δώσει ιδιαίτερη σημασία στα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας των επιστημονικών πεδίων προς τα οποία κατευθύνεται, αλλά και στα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας των επιστημονικών πεδίων τα οποία είναι πιθανό να επιλέξει εναλλακτικά, έτσι ώστε να μεγιστοποιήσει τις πιθανότητες εγγραφής του στο τμήμα της επιλογής του ή έστω σε κάποιο τμήμα με υψηλό βαθμό προτίμησης από την πλευρά του.   Σημειώνεται ότι τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας με συντελεστή 1,3, υπολογίζονται με ποσοστό 13% στο συνολικό αριθμό μορίων πρόσβασης. Εάν σε αυτό το ποσοστό προστεθεί το ποσοστό με το οποίο το ίδιο μάθημα υπολογίζεται έμμεσα μέσω του βαθμού πρόσβασης της Γ΄ Λυκείου, δηλαδή ένα επιπλέον 13,3%, τότε η συνολική βαρύτητα του συγκεκριμένου μαθήματος στο συνολικό αριθμό των μορίων πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι 26,3%. Αντιστοίχως η συνολική βαρύτητα ενός μαθήματος αυξημένης βαρύτητας με συντελεστή 0,7 είναι 20,3%. Για τις περιπτώσεις των μαθημάτων γενικής παιδείας που αποτελούν μαθήματα αυξ. Βαρύτητας, αντικαθιστώντας τα μαθήματα κατεύθυνσης ενός επιστ. πεδίου, τα αντίστοιχα ποσοστά είναι, εάν συνυπολογίσουμε και τη συμμετοχή τους στον Γενικό Βαθμό Πρόσβασης της Γ΄ Λυκείου: 23,2% για τα μαθήματα με συντελεστή αυξημένης βαρύτητας 0,9. 17,3% για τα μαθήματα με συντελεστή αυξημένης βαρύτητας 0,4. Κατά συνέπεια, η συνολική βαρύτητα δύο μαθημάτων επιστημονικού πεδίου με συνολικό συντελεστή βαρύτητας 2, σημαίνει ότι τα μαθήματα αυτά μαζί υπολογίζονται σε ποσοστό 46,7% στο συνολικό αριθμό μορίων για εγγραφή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Έτσι, γίνεται σαφής η σημασία του βαθμού των μαθημάτων αυξημένης βαρύτητας. Όλοι οι παραπάνω υπολογισμοί έγιναν με δεδομένο ότι ο μαθητής εξετάζεται πανελλαδικά σε 6 μαθήματα, οπότε η βαρύτητα του κάθε μαθήματος στον υπολογισμό του Γεν. Βαθμού Πρόσβασης είναι (80%/6) = 13,3%. Εάν ο μαθητής εξεταστεί και στις Αρχές Οικ.Θεωρίας, ως έβδομο μάθημα, τότε η βαρύτητα του κάθε μαθήματος στον υπολογισμό του Γ.Β.Π. είναι (80%/7)= 11,4%), οπότε και τα αντίστοιχα ποσοστά βαρύτητας των διάφορων μαθημάτων είναι λίγο μικρότερα. Για παράδειγμα, η συνολική βαρύτητα των Αρχών Οικ. Θεωρίας για όσους υποψήφιους θέλουν να επιλέξουν το επιστημονικό πεδίο V (Επιστήμες Οικονομίας & Διοίκησης), είναι: 13% + 11,4% = 24,4%.

Βαρύτητα Ειδ. Μαθημάτων στα Μόρια Πρόσβασης  Βαρύτητα Ειδ. Μαθημάτων στα Μόρια Πρόσβασης Εάν για κάποιο τμήμα απαιτείται η εξέταση και σε ένα ή περισσότερα ειδικά μαθήματα ή πρακτικές δοκιμασίες, ο βαθμός του ή των ειδικών μαθημάτων ή των πρακτικών δοκιμασιών συνυπολογίζεται στον Γενικό Βαθμό Πρόσβασης του μαθητή. Τα μόρια που προκύπτουν από το ή τα ειδικά μαθήματα προστίθενται στα μόρια που ήδη έχει πετύχει ο μαθητής στα έξι ή επτά πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα σε ποσοστό:  12121212 10% για τα ειδικά μαθήματα με συντελεστή 1 (μέγιστος αριθμός μορίων: 2.000). 20% για τα ειδικά μαθήματα με συντελεστή 2 (μέγιστος αριθμός μορίων: 4.000).   Πιο συγκεκριμένα, κατά τμήμα, ο συντελεστής βαρύτητας του αντίστοιχου ειδικού μαθήματος ή της πρακτικής δοκιμασίας είναι: 2 για τα τμήματα και τις κατευθύνσεις ξένων φιλολογιών (Αγγλικής, Γαλλικής, Γερμανικής, Ιταλικής, Ισπανικής), της ειδίκευσης Ισπανικής Γλώσσας και Πολιτισμού του τμήματος Ξένων Γλωσσών, Μετάφρασης και Διερμηνείας του Ιόνιου Παν/μίου και της ειδίκευσης Μετάφρασης ή Διερμηνείας του τμήματος Ξένων Γλωσσών, Μετάφρασης και Διερμηνείας του ίδιου Παν/μίου. 2 για τα τμήματα που απαιτούνται τα ειδικά μαθήματα ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο ή αρμονία και υπαγόρευση μουσικού κειμένου. 1 για τα λοιπά τμήματα που απαιτείται ειδικό μάθημα ξένης γλώσσας, όπως αυτά των ΜΜΕ, Ναυτιλιακών Σπουδών, Διεθνών Σπουδών κλπ. και 2 για τα ΤΕΦΑΑ. Αν προβλέπεται εξέταση σε δύο ειδικά μαθήματα, για κάποιο τμήμα, βαθμός ειδικού μαθήματος είναι ο Μέσος Όρος των βαθμών που σημείωσε ο υποψήφιος στα δύο ειδικά μαθήματα. Προϋπόθεση πάντα για να ληφθούν υπόψη οι βαθμοί των ειδικών μαθημάτων είναι ο υποψήφιος να έχει επιτύχει σε κάθε ειδικό μάθημα βαθμό τουλάχιστον ίσο με τη βάση, δηλαδή τουλάχιστον δέκα (10) στην κλίμακα (1-20). Αν απαιτείται εξέταση σε δύο ειδικά μαθήματα, είναι απαραίτητο ο υποψήφιος να έχει επιτύχει χωριστά στο καθένα από τα μαθήματα αυτά το παραπάνω ελάχιστο όριο βαθμολογίας. Έτσι, το ανώτατο όριο των μορίων πρόσβασης για τα τμήματα με ειδικό μάθημα με συντελεστή 1 είναι 22.000 και για τα τμήματα με ειδικό μάθημα με συντελεστή 2 είναι 24.000.

http://exams.minedu.gov.gr/School/Info/UserGuide.pdf